altfell

Ghid pentru cumparare echipament

Recommended Posts

Bun.. mi-am luat o bicla. Pot sa ma misc din A in B. Dar pe langa asta mai am nevoie de niste echipament. De la un banal set de chei si imbusuri la materiale reflectorizante si echipamente de protectie..

Cum eu sunt la inceput si nici bugetul alocat nu este unul imens, as vrea sa stiu ce este indispensabil si in ce conditii.. cam cat ar costa si alte asemenea informatii.

Pe moment m-am gandit asa:

- Un set de chei si imbusuri care sa mi se potriveasca la fiecare piulita si surub de pe bicla. Astea o sa le port la orice iesire din oras. In Bucuresti daca e urc bicla in tramvai si ajung acasa. Am vazut un set de imbusuri cu tot cu surubelnita in stea la 13 lei parca.

- O cheie de bicicleta (Placuta din aia cu vreo 10 marimi de chei) am.

- O surubelnita. De-asta am pe-acasa.

- O pompa. vreo 15 lei.

- Solutie de lipit camera 1,50 lei + petice (20 bani fiecare). Nu ca as fi facut eu vreo data chestia asta.. dar sper sa ma descurc in caz ca..

- Spray de lubrifiere lant. In jur de 15 lei.

- Solutie de degresare?! Se poate folosi benzina in locul ei?

Echipament de noapte:

- Far fata.

- Stop spate (din ala intermitent)

- Cadioprii (5 lei parca am dat pe ei).

- Vesta reflectorizanta?! e nevoie?

- Casca.. asta-i cam scumpa.. nush daca ma bag.

- Manusi.

- Ochelari.

- poate un wind stopper.. dar tot la fel mi se pare un pic cam scumpa

In general ma gandesc ca pt cineva care-i la inceput niste pantaloni scurti si un tricou sunt suficiente pe timp frumos, un hanorac daca se face racoare.. o pelerina da ploua..

- Lant de rezerva?! Merita sa ma car cu el dupa mine? E probabil e sa se rupa in primii 2000 km?

- Mi-ar mai trebui un portbagaj pt un sac de dormit un izopren cate ceva de schimb..

- Aparatori de noroi.. m-am tormocit destul de bine la ultima iesire din oras ca m-a prins ploaia.

Daca lipeseste ceva completati voi.. M-ar interesa sa stiu si ce produse recomandati.. ca macar voi ati folosit ceva eu de-abia acum le testez pe pielea mea. Un pret orientativ ar fi de ajutor. De asemenea.. daca exista inlocuitori ne-profi, dar mai ieftini ar fi util de stiut.

Intentionez in mare sa fac trasee atat de plat cat si de munte (nu foarte offroad.. imi place mai mult asfaltul).. De lungimi intre 50-200km.. Posibil uneori sa le fac de unu singur.. Posibil sa ma prinda noaptea. Posibil sa campez la destinatie. Posibil sa ma prinda ploaia.. Fac si zilnic trasee prin bucuresti si mi se intampla des sa circul noaptea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presa de lant! (parca 30 de lei..dar nu stiu exact) Nu e neaparata nevoie de alt lant daca ai presa (iar daca ai alt lant la tine oricum iti trebuie presa ca sa-l montezi http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif )

Camera de rezerva! (aprox 10lei) uneori camera se poate intepa/taia atat de rau incat sa nu mai poata fi reparata!

Cablu de franare. Daca ti se rupe nu ai cum sa-l repari iar pt 1,5lei pe care-i dai pe el si cele 20 de grame in plus la borseta...

Nu uita de o mica trusa medicala care sa cuprinda macar o solutie de dezinfectare, fasa si leucoplast! (cazi cu bicla, te julesti, curge sange si esti intre localitati...ce faci fara trusa?) Intre 5 si 10 lei

Un echipament de calitate si complet poate sa coste cat bicicleta (acum...depinde si de ce bicicleta ai) dar la fel de bine poate face diferenta!

A! Mai bine lasa tu altele daca nu ai destui bani si ia-ti o casca!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru surubelnita si imbus ia-ti un set de 4 imbusuri si 2 surubelinte.

Pe langa solutia de lipit camera, eu iti recomand sa ai cu tine, indiferent unde te duci, o camera de rezerva. Eu cel putin prefer sa schimb camera decat sa stau sa o lipesc pe marginea drumului.

Spray-ul de lubrifiere n-are rost sa-l cari dupa tine. Ungi lantul periodic acasa si gata.

Vesta reflectorizanta e obligatorie conform Codului rutier, ca sa nu mai spunem ca este extrem de utila.

Casca la fel este utila, gandeste-te ca au fost ciclisti profesionisti care au murit pentru ca nu au avut casca.

Pentru portbagaj ia-ti si niste genti laterale, o sa ai nevoie de ele la ture mai lungi.

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cursar

Tine mereu niste bani la tine. Sunt foarte utili in caz de orice.

Ai facut pana si nu poti remedia singur - mergi la o vulcanizare, iti fac baietii pana si apoi poti continua drumul.

Ti s-a facut foame si/sau sete si nu ai luat provizii cu tine - opresti la magazin, cumperi ceva de mancare si poti continua drumul.

Ai rupt masina lu' unu si e nervos pe tine - platesti pagubele si totul se va rezolva pe cale "amiabila".

Defectiune majora la bike - autosopul sau trenul costa, desigur. Dar sa faci 80 km pe jos.. hmm...

Esti la drq in praznic si o sa ajungi acasa foarte tarziu? Dormi la cineva peste noapte - ce atata graba? Insa desigur ca si gazda costa.

Banii sunt necesari mereu. Tine la tine minim un milion, pentru orice situatie. Desigur ca daca e vorba de ture mai lungi, trebuie sa iei mai mult. Sunt foarte usori si nu ocupa spatiu. Bani avem cu totii dar tinuti acasa nu servesc la nimic.

A... mai e ceva. Daca cumva nu ai mobil, investeste intru-unul. E al dracului de util in caz de orice. Cel mai ieftin cu un mobil iesi daca iti faci abonament. Un abonament foarte ieftin necesita cam 120 mii de lei (12 Ron) pe luna si de banii astia primesti si telefon nou, moca. Te duci la un dealer autorizat, iti va cere buletin si copie dupa actul casei, dai 50 Ron (trebuie sa platesti in avans cateva luni) si gata. Ai mobil cu care poti lua legatura oricand cu familia, prietenii, politia, salvarea... ce vrei tu. E foarte bun un mobil la drum lung.Este ... obligatoriu

Stiu ca aproape toti aveti mobile dar am spus pentru cine nu are. Cand eu nu aveam, credeam ca e o galagie de bani. Ei bine, nu e deloc scump.

Ba din contra 466... daca ai o bicicleta slabuta, e necesar sa ai cu tine o groaza de lucruri.

Aveam un mtb demult de tot... v-am mai zis de el... era cel mai ieftin mtb dupa piata. Si cel mai prost. Si am mers pana la mama drq cu el, unde mi s-a rupt lantul (iesise un nit). Neavand scule si piese cu mine, am cautat nitul in urma mea, dupa ceva cautari l-am gasit in praf la xx metrii de locul unde ma oprisem si cu ajutorul a doua pietre am batut nitul la loc.

Nit care desigur a sarit iar, dar nu l-am mai gasit. Am bagat in loc un betisor care bineinteles ca s-a rupt dupa cateva sute de metrii, apoi am gasit (tot in praf, pe marginea drumului) o... sarma. Si cu sarma am reusit sa vin acasa. Ca sarma se incurca in schimbatorul spate si ca lantul calca prost si pe pinioane si pe placi, e altceva... Am venit cu 10 la ora vre-o 30 de km... Din cand in cand ma dadeam jos si alergam pe langa ea pentru ca mergeam mai repede asa.

Mai bine sa ai destule cu tine cand nu esti sigur pe bike sau cand esti mai la inceput.

Ia-ti frate cu tine toata trusa de scule si o groaza de piese si etc, ca nu strica. Nu e rusine sa cari cu tine toate astea. Mai rusine e sa mergi pe langa...

Dupa un timp, cand iti vei cunoaste bine bicicleta si cand vei fi sigur si pe tine si pe ea, vei lua din ce in ce mai putine.

Vad ca ai zis de far si stopuri si vesta reflectorizanta.. etc. Daca te preocupa aspectul legal :twisted: al plimbarilor tale, ia cu tine un act de identitate. In special politia din orasele mici sau din comune solicita asa ceva. Am patit http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi pt sfaturi.. pe moment am notat neaparat camera de rezerva.. si sa strang bani pt o casca neaparat.

dupa unele trasee foarte accidentate m-au durut destul de tare incheiturile.. am inteles ca exista manusi care iti tin si incheietura pt a nu avea astfel de probleme. Se gasesc la magazinele de biciclete?..

LE: Si faza cu banii si mobilul mi s-a parut destul de evidenta.. acum ca ai insirat foarte multe argumente cu atat mai mult..

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca te dor incheieturile inseamna ca pozitia ta pe bicla este incorecta!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cursar

Se vand in farmacii niste fasii de panza elastica, lungi de aproximativ 2 metrii, care se infasoara destul de strans pe articulatii. La capat au ele o dracovenie care le face sa nu se desfaca singure.

Ma refer la ceva similar celor folosite de "aia de' se bat". Cum le zice habar n-am.

Sunt eficiente dracoveniile alea. Am probat una o data si am vazut ca iti fixeaza bine articulatia. Stii ce bine dai cu pumnul dupa aia? Am amici care cu alea dau cu pumnul aproape la fel de bine ca mine fara... :twisted:

Auzi Blue... depinde ce intelege omul prin "trasee foarte accidentate ".

Daca sta la 8 si coboara pe scari? http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Personal nu am bani de un mtb acum dar poti sa fi sigur ca as cobor la fel. Pentru moment fac niste planuri cum sa cobor pe cursiera... si cred ca o sa bag niste "cement" (cu intarire rapida) pe trepte :twisted:

Daca omu' are mtb, nu mai trebuie sa isi bata capul, ca mine. Si deci, probabil ca "traseele foarte accidentate " de care spune chiar sunt foarte accidentate. Mai ales daca are crampoane metalice pe roti si ies vecinii inopinant, sa vada ce se aude :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am remarcat faptul ca a specificat ca se intampla pe trasee accidentate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...]

dupa unele trasee foarte accidentate m-au durut destul de tare incheiturile.. am inteles ca exista manusi care iti tin si incheietura pt a nu avea astfel de probleme. Se gasesc la magazinele de biciclete?..

[...]

N-am auzit pina acum de astfel de manusi. Stiu in schimb ca ceea ce a mentionat si Cursar, se numeste fasa elastica.

Ca sa identifici problema poti incerca urmatoarele:

1. Sa dai seaua un pic mai in fata. Astfel scad solicitarile in incheieturi. Incearca sa modifici cite un pic, pina cind gasesti pozitia potrivita, fiecare centimetru poate face o diferenta.

2. Pe traseele accidentate sa lasi miinile un pic mai moi. Daca stai incordat, toate socurile se transmit (si) in incheieturi.

3. Bicicleta are furca fixa sau cu amortizare? Daca este fixa...nu ai de ales decit sa te transformi tu insuti in amotizor...adica punctul 2 :X. Furca fixa iti va imbunatati tehnica, dar amortizarea iti imbunatateste confortul. Tu alegi.

4. Pe mine m-au ajutat minerele astea: http://www.ergon-bike.com/en/grips/r2.html

Desi arata ciudat, partea din josul pozei are rolul de a-ti sustine podul palmei un pic mai ridicat. La drum mai lung se simte clar diferenta - acum ma dor altele http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry ca nu am fost foarte explicit in descrierea problemei. Am o bicla cu cadru fix, fara suspensie pe fata, si am nimerit in vreo 2 randuri pe drumuri care erau neasfaltate si pline de pietre.. iar dupa 7-8 km de astfel de drum m-au cam durut incheieturile.

Posibil sa nu stiu nici eu perfect cum sa amortizez perfect socurile... Dar pana ma obisnuiesc probabil ca o sa incerc ideea cu fasa.

Si ma intorc la manusi.. Rolul lor este doar in caz de cazaturi, pt aderenta si caldura?

Am vazut unele KONA ESCAPE 2006 la asssport: http://assport.ro/echipamente.php?act=manusi Sunt ok? Raport calitate pret..

Si unde pot gasi casca de protectie (sunt din bucuresti)?

Tot la assport am vazut una de 160 lei http://assport.ro/echipamente.php?act=casti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu deocamdata am avut manusi doar de la Trek (magazin Surmont, langa Sala Palatului). Cele fara degete sunt foarte bune; le am de aproape doi ani si inca nu s-au rupt, desi am cazut de cateva ori pe asfalt si am "aterizat" in maini (nu in amandoua simultan), raportul calitate/pret e ok - 35 lei perechea. Insa manusile cu degete de la Trek m-au cam dezamagit ...

Casca o am tot de la Trek. Am cazut de doua ori in cap cu ea si din fericire am scapat fara nici un traumatism/zgarietura la cap (cel putin asa cred http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif ). Ultima cazatura putea sa se lase cu urmari destul de naspa, ca am aterizat pe niste sticle aruncate intr-o vale. Casca a suferit doar deformari usoare. Teoretic dupa fiecare cazatura in cap trebuie schimbata casca!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cursar

Asa este, ar trebui schimbata dupa fiecare cazatura. Insa ce naiba... care mai e distractia apoi?

Eu zic ca e mult 160 Ron o casca. Sau poate vrei una daia care iti protejaza si fata? Similara (ca forma) cu cele folosite de motociclisti la motocros?

O casca obisnuita ar trebui sa fie cateva sute (cea mai ieftina). Eu am dat pe a mea 20 Ron cand am luat-o...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma bucur ca ai gasit asa ieftina.. poate imi spui si mie de unde? SH? Prieteni cunostinte? Targ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cursar

Sh, de la niste "amici". M-au tapit putin pentru ca e un model mai vechi si pentru ca de banii astia puteam lua una noua dar ma rog... Mi-a salvat capul de cateva ori asa ca n-am de ce sa ma plang.

Ar trebui sa arunci o privire la magazinul acela situat la iesirea pe dn1, ala de la sediul Antenei 1 mai sus putin. E aproape vis a vis de aeroportul Baneasa. Magazinul e pe stanga cum iesi din oras si este situat mai jos decat soseaua. Nu stiu cum se numeste magazinul si nu am cumparat niciodata de acolo nimic. Am auzit insa ca au preturi chiar bune asa ca daca ai timp uita-te acolo.

Chiar, cine stie la ce magazin ma refer si cine a cumparat de acolo? Personal am auzit nspe mii de zvonuri (de bine) legate de acel magazin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de casca am si eu o nedumerire.

Am citit ca indiferent daca si-a atins scopul protectiei sau nu, o casca trebuie schimbata dupa 2 ani de folosire. Din cate imi dau seama se recomanda asta datorita imbatranirii polistirenului. Insa o fi valabil si la cele armate cu fibre de carbon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa ceva mi s-a parut o investitie buna. Are si presa de lant si costa cam 20-25 ron.

Imagine postată

> Hex Wrench Set minitool with chain rivet extraction, compact lightweight (202g) minitool, hardened chromevanadium steel (CR-V) hex keys

> 11-functions, includes:

2mm hex

2.5mm hex

3mm hex

4mm hex

5mm hex

6mm hex

8mm hex

T25 torx

philips head screwdriver

flat head screwdriver

chain rivet extractor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa ceva mi s-a parut o investitie buna. Are si presa de lant si costa cam 20-25 ron.

Spune-ne si noua de la ce magazin le-ai cumparat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar nu stie nimeni de faza cu casca?

Este pe bune ca trebuie schimbata dupa doi ani chiar daca nu a fost lovita deloc?

Si veste pentru ciclism stie cineva pe unde se gasesc? Modelul cum aveau francezii, cu zona perforata in spate pentru aerisire si fante de acces la buzunare.

Eu de azi am inceput iar pe bicla si port vesta reflectorizanta. Am scapat fara coaste rupte, am doar ceva rupturi musculare pe intercostali dar trece. Insa m-am saturat de cascadorii si in plus sta si nevasta mai linistita :P

Multam anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandeam sa va scriu cam ce contine "trusa mea". Trusa asta o port cu mine peste tot, chiar si cand ma duc "doar la servici", ca nu stii niciodata.

Pe scurt iata :

- petice si lipici

- 2 camere de rezerva (ce sa-i faci, cine a avut FB stie de ce e bine sa ai cat mai multe camere de rezerva :P)

- haina de ploaie (luata de la TCM, se "pliaza" intr-o mica borseta)

- pompa de mana (tot de la TCM)

- set scule de la Merida (asemanator cu ce a prezentat FunkyCookie, doar ca mai contine si 2 leviere pentru schimbat camerele)

- banda izolatoare ("reparatorul universal" :) )

- o lampa fata si una spate (ca poate ma prinde noaptea)

- inca o lampa care se poate "monta" pe frunte, foarte practica daca ai de facut reparatii in intuneric

- lantul de rigoare pentru legat bicla

- telefonul mobil dar vezi sa fie ori pe abonament ori sa mai ai credit daca esti pe cartela (cum s-a precizat si mai devreme tel-ul e vital)

- un carnetel si un pix ca nu stii niciodata ce ai de notat

- bineinteles si niste bani "cash" (unii zic ca sa iei cardul, dar ce faci daca esti intr-un satuc uitat de lume unde nu exista bancomat ???)

- si nu in ultimul rand un cutit/briceag ca de multe ori ai nevoie sa tai/ascuti/razuiesti ceva (si dintii nu sunt cea mai potrivita unealta :))

Pe langa astea mai am si "costumatia" :

- manusi (fara degete), atenueaza destul de mul socurile (desi am niste foarte ieftine)

- casca de protectie (pe care din pacate nu o port intotdeauna chiar daca stiu ca nu e bine :()

- vesta reflectorizanta (dar si ghiozdanul care-l folosesc are cateva benzi lipite de catre mine pe ea si chiar si pe bicla am lipit niste benzi reflectorizante)

Iata ce as mai vrea sa adaug la "trusa" pentru drumuri mai lungi :

- set de prim ajutor (niste apa oxigenata, spirt medicinal, fasa, leucoplast si praf dinacela de se pune pe julituri ca sa nu mai sangereze)

- cablu de frana si/sau pentru schimbatoare (ca sa nu ramai "blocat" daca cumva se rupe, chiar daca sunt sanse mici sa se rupa nu stii niciodata)

- niste ulei pentru lant/componente (dar asta doar daca faci drumuri lungi de cateva zile)

- niste "over shoes" sau "shoe covers", adica un fel de "cizmulite" din material elastic care se trag peste adidasi/bocanci ca sa nu se ude daca te prinde ploaia (e chiar nashpa sa pedalezi pe frig cu bocancii plini de apa)

Cam atat imi amintesc acuma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar nu stie nimeni de faza cu casca?

Este pe bune ca trebuie schimbata dupa doi ani chiar daca nu a fost lovita deloc?

Uite ceva pentru tine

Eu stiam ca merge 5 ani. Cel putin asa citisem pe un pliant de la casca mea GIRO.

Probabil este vorba si de cat de buna este casca (cele mai ieftine probabil trebuie sa le schimbi mai des...la 2-3 ani).

La faza cu vesta nu stiu ce sa spun. Eu am una de la shimano.

Vezi la ASSport...cred ca Florescu a dat comanda de haine de la Shimano (grija ca sunt si alea destul de scumpe).

Vestele de ciclism au pe margini o banda fluorescenta. Nu trebuie sa mergi cu aia de la "drumuri si poduri". Daca te opreste politia le spui ca nu este specificat un anume tip de vesta,...ca si a ta are elemente reflectorizante.

O vesta buna are protectie la vant in fata si plasa in partea din spate (vorbim de vestele de primavara, vara, toamna)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spune-ne si noua de la ce magazin le-ai cumparat?

E marca Kelly's si la 2roti s-ar putea sa ai cele mai mari sanse sa gasesti asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now