trestie-de-balta

Cumparare bicicleta din targ

Recommended Posts

Acum o luna am cumparat o bicicleta din targul Vitan.

E nemteasca, butuc cu 3 viteze, roti de 28.

La cumparare am plimbat-o un pic si m-am uitat la ea, dar parea buna.

Dpa aproximativ 150 km am observat:

- 3 spite slabite, drept pentru care roata spate s-a facut "8"http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/angry.gif

- butucul pedalier avea nisip in vaselina si a ros ceva canale pe conuri plus ca a spart o coronita.

- piulitele de prindere ale rotii spate sunt dintr-un material ordinar, cred ca OLC 42, ca s-au rotunjit.

- probabil ca mai sunt si alte bube, dar nu le-am descoperit.

Acum cei ce stiti ce si cum si aveti ochiul format, la ce trebuie uitat cand cumpara omul o bicicleta din targ sau de la cei ce le aduc din tarile cu apa calda permanent si pistele pentru biciclete pe carosabil, nu pe trotuar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh Trestie e greu.Daca iei din targ iti asumi cateva riscuri.Mereu in targ pe afara e vopsit gardu' -inauntru leopardu'.

Nu exista ochi asa de bun sa vada toate viciile ascunse.

Poate cineva cu experienta o cumpara si in timp rezolva toate viciile aparute ,insa cineva care nu are cunostinte minime de mecanica e victima.Recomand ptr cei nepriceputi ceva nou cu garantie ... http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/cool.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cumparat peste 100 de biciclete second hand pana acum si tot mai iau teapa din cand in cand.

Am dat cateva la fier vechi ca nu am mai putut sa le repar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ce sa zic, na, asa o fi, dar cand te gandesti ca m-a costat doar 300 ron, iar a mai scumpa din target-ul era 350, cred ca merita.

Intrebarea era cam pe unde trebuie inspectat ca sa nu cada la prima iesire.

Oricum, minoritarii care mi-au vandut-o mai aveau cateva si erau destul de paraleli cu partea tehnica.

Ca idee, lantul fusese uns cu ulei cu mult timp in urma, ca se cam uscase si se cunostea ca nu se umblase cu ea de mult timp.

In schimb cauciucurile schwalbe "cheng shin", saua gazelle nustiu de care, pedalele union sunt aproape noi. Cadrul e ceva Diamant, iar butucul shimano 3CC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu m-am exprimat corect.

Minoritarii aia vand continuu biciclete aduse de la nemti si nu au aceleasi biciclete 2 saptamani la rand.

Eu am fost de mai multe ori in targ inainte de a-mi cumpara bicicleta, de fiecare data i-am vazut vanzand biciclete, iarcand i-am intrebat detalii tehnice nu stiau sa-mi raspunda.

Cand am luat-o au vrut sa facem un contract de VC cu serii de buletin si adrese.

Bicicleta se vedea ca nu fusese folosita o perioada destul de mare, iar celelalte 3 pe care le mai aveau erau la fel, neingrijite, nesterse si aveau aerul acela de lucru nefolosit.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi, inainte de vanzare au fost "cosmetizate". Asa se explica descentrarea rotii in doar 150 km.

Tehnica de a pacali clientii cu "nush, dom'nu, eu nu ma pricep dar merge bine" e veche si functioneaza foarte bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie mare la olteanul ala brunet si ondulat care vinde biciclete in Vitan(bucuresti) de 15 ani, da tepe maaaaaari de tot, piese mistocarite cu fel de fel de metode. E in stare sa lipeasca ghidoane cu superglue numai sa vanda respectiva piesa. Din pacate am uitat cum il cheama, poate ma ajuta cineva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi, inainte de vanzare au fost "cosmetizate". Asa se explica descentrarea rotii in doar 150 km.

Nu cred ca a fost cosmetizata, cel putin cea cumparata de mine.

Roata s-a descentrat pentru ca avea 3 spite nestranse care flambau si cateva zeci de gropi luate in cei 150 km.

Ideea era un ghid al locurilor unde trebuie sa fii atent cand cumperi o bicicleta din targ sau de la baietii de le aduc din alte tari si ce trebuie sa stii. Ceva de genul:

- pinion sau foaie de angrenaj cu dintii ascutiti = trebuie schimbat si multi km la activ.

- cadrul cu urme de lovituri si vopsita, posibil sa aiba fisuri sau alte bube.

- si multe altele pe care voi le stiti si vi se par banale, iar un novice se uita la ele si intelege pana nu-i cade roata sau i se rupe lantul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa, la repezeala, orice cadru vopsit este suspect pentru ca NU STII ce e dedesubt: rugina, fisuri, gauri. Adica exact ce poate fi mai grav la o bicicleta.

Din acelasi motiv nu stii ce producator are cadrul, lucru important din punct de vedere al valorii si pretului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intai se verifica cadrul si furca. Lovituri, crapaturi, indoituri, suduri. Mare atentie la aliniamentul terminatiilor pentru roata. Trebuie sa stii cum sa te uiti ca sa vezi daca sunt drepte. Asta include si pipa, ghidonul, headset-ul.

Apoi rotile. Invartiti-le pentru a observa janta, trageti de toate spitele, Butucii sa nu aiba joc, sau axul avariat. Cauciucurile si camerele sunt mai putin importante, la bicle din astea de obicei trebuie schimbate.

Transmisia e urmatorul pas, studiati cu atentie dintii tuturor foilor si pinioanelor. Invartiti angranajul si uitati-va de deasupra la foi sa nu fie indoite. Sa nu aiba joc la monobloc si pedale si sa se invarta usor.

Schimbatoarele in special cel de spate pot fi indoite de la transport. Biclele astea se aduc ingramadite unele peste altele intr-o remorca, schimbatorul de pinioane e cel mai expus. Tineti de cablu si schimbati vitezele, manete trebuie sa traga cablul fara sa scape sau sa se simta moale.

Franele sa nu fie indoite si sa se miste usor.

In general cablurile sunt ruginite si se misca greu, trebuie schimbate toate, impreuna cu camasile.

Cam tot ce e din plastic si cauciuc trebuie inlocuit. Asta e valabil pentru biclele vechi care se aduc din afara, si care au stat mut timp in aer liber.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar urarea e ca noul proprietar sa aibe aceeasi soarta ca precedentul.

acuma de ce dai aiurea in om....chiar nu vad motivul...

si-a luat ce si-a luat, arata nefolosit de mult timp deci nu era fresh culeasa.

Poate precedentul a murit cu o bucata de gutuie in gat....asta ii doresti si actualului propietar?

in legatura cuce s-a gasit stricat la bicicleta ulterior achizitiei, cam totul se rezolva cu o curatare si cu unsoare din exces.

;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

in legatura cuce s-a gasit stricat la bicicleta ulterior achizitiei, cam totul se rezolva cu o curatare si cu unsoare din exces.

;)

Curatat cu diluant, gresat acolo unde trebuia, acum merge binisor. Mai trebuie sa centrez roata sau sa cumpar alta janta si spite si s-o fac din nou, chiar daca ultima janta spitata a fost una de tohan inainte de lovilutie cu spite facute de un strungar.

Si butucul pedalier trebuie inlocuit, ca are conurile cam jegarite de la vaselina cu nisip.

Acu, de furat bicicleta e mai greu sa mi-o subtilizeze, ca n-o las nesupravegheata si nici nu cred ca scapa fara spitalizare cel ce atenteaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io zic ca in afara de cazul in care e cadru fisurat si nu ai observat , e greu sa te intepi.

In general in targ gasesti biciclete de 2-3 ori mai ieftine , oricat ai completa cu componente nu ajungi la pretul de magazin al bicicletei .

De exemplu o bicicleta costa 10 mil in targ si 25-30 in magazin , cate defecte ar trebui sa aiba ca sa trebuiasca sa cheltui inca 15-20 mil pe ea(repet in afara de situatia cand ai luat teapa cu cadrul).

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm...nu mai luati oameni buni biciclete din targuri gen cel din vitan....eu nu sunt din bucuresti dar am fost de cateva ori acolo pt. ca am rude in bucuresti si parerea mea este ca e plina de tepari...normal ca daca intrebi vanzatorul cateva detalii tehnice si da din umeri e foarte posibil ca acea bicicleta sa fie furata...la fel se intampla daca o vinde la un pret sub cel al pietei...stiu ca in capitala politistii se confrunta cu multe furturi de biciclete si e foarte posibil daca achizitionezi de acolo sa ramai si fara bani si fara bicicleta...nu va mai amagiti ca acele biciclete sunt aduse din germania....cine stie la a a cata mana si cate persoane au intermediat bicicleta pana sa ajunga sa fie expusa spre vanzare de acel rrom ca sa nu ma acuzati de rasism...si sincer prietene 300 de lei mi se pare mult pt. acea bicicleta...oricum bafta la reparatii si cascati ochii pt. ca e plina romania asta de tepari,cocalari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

e plina romania asta de tepari,cocalari...

Si de persoane care folosesc excesiv si nejustificat puncte de suspensie.
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Constat cu amagire ca acest forum tinde sa devina si un fel de tutorial / ghid pentru achizitionarea "chilipirurilor" din targuri unde majoritatea bicicletelor au o provenienta dubioasa.

Nu cumparati din targul Vitan. Incurajati "sistemul" (furate, aduse in Romania, vandute). In principiu se pot verifica, dar va puteti lua si tepe cum a scris Lucian care numai ca nu se pricepe nu se poate spune.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai trestie, te-ai ingrasat de ti-ai luat bicla? :D

Pune si tu poze, sa vedem rapandula. Am eu o roata de 28 care sta degeaba... si asa ai zis ca dai o bere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai trestie, te-ai ingrasat de ti-ai luat bicla? :D

Pune si tu poze, sa vedem rapandula. Am eu o roata de 28 care sta degeaba... si asa ai zis ca dai o bere.

Nu, ma, nu m-am ingrasat, iar bicicleta am luat-o ca-mi place sa pedalez.

La 186 cm si 85 kg n-as prea zice ca-s gras.

Tinand cont ca stau la etajul 9 si bicicleta nu intra in lift ar trebui sa fie un motiv sa nu iau bicicleta, dar am luat.

Acum poze cu ea:post-8696-031113200 1287903033_thumb.jpgpost-8696-013971300 1287903084_thumb.jpg

Trevize, de unde stii ca sunt furate? Tara e plina de folclor urban.

Te-as crede doar daca ai fi Golan Trevize, dar tinind cont ca R.Daniel nu a fost fabricat, nu esti.

M-am uitat pe net si cica tipul asta de butuc se fabrica prin "82-"83, deci are mai mult de un sfert de veac.

Ti se pare ca o bicicleta de varsta asta poate costa mai mult de 10-15 euro, asta daca n-o da-o gratis ca sa nu-i ocupe spatiu omului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai salut. No de doua saptamani mi-am luat si io o bicicleta 2nd. din targ cu 200 lei(a cerut 300, dar ne-am targuit). Are 7 viteze in butuc si cam atat. Am facut o tura cu ea prin targ si a mers binisor, dar dupa o saptamana axul pedalier; kaput. Am dus-o la o revizie la mecanic plus schimbat axul cu unu shimano, total 100 lei. Acuma merge multumitor si am facut si vreo doua iesiri de 60-70km si se comporta binisor; cit nu stiu.Oricum cred ca orice bicicleta luata 2nd. din targ trebuie revizuita si eventual schimbate piese uzate. Concluzie daca n-am bani de una noua asta e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

c-am asa face tot romanu,cupampara o bicicleta proasta gen dhs.first,rich si dupa 2 ani mai cumpara piese pentru ea pana ajunge la pretul uneia noi ceva bun,si totusi nu toate se potrivesc 100%,deci cel mai bine ar fi o bicicleta noua si buna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie mare la olteanul ala brunet si ondulat care vinde biciclete in Vitan(bucuresti) de 15 ani, da tepe maaaaaari de tot, piese mistocarite cu fel de fel de metode. E in stare sa lipeasca ghidoane cu superglue numai sa vanda respectiva piesa. Din pacate am uitat cum il cheama, poate ma ajuta cineva.

M-a sunat omul dupa ce a citit aici ! :D S-a recomandat ca-l cheama Costel si ca probabil la momentul respectiv a fost o neantelegere, sa scriu aici adevarul cum a fost si el se va revansha cu un schimbator nou.

PE SCURT: Am facut schimb de biciclete si i-am oferit o diferenta.

Bicicleta mea era asa cum i-am descris-o, a lui in schimb desi arata ca noua, cand am ajuns acasa am descoperit ca sch de placi LX era rupt din nituri si extrem de uzat. Era evident luat de pe alta bicicleta. In plus ghidonul era extrem de subtire si nu puteai pune mansoane pe el. Ca sa fie totusi puse mansoanele, s-a badijonat fedelesh ghidonul cu banda izolatoare electrica si apoi trase mansoanele care nu stateau nici moarte ! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/angry.gif

La ceva vreme am fost in targ sa-i spun cu frumosul dar nu m-a luat in seama si ca urmare am scris "articolul" de mai sus ! :P

Acum Costele daca spui ca imi dai un schimbator LX nou sau orice alta componenta echivalenta consider conflictul stins daca nu inseamna ca-mi dai iar teapa ! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.