Lili

Alegerea si pregatirea unui tandem pentru drumuri lungi

Recommended Posts

Salutare,

Sunt si eu o aspiranta la asa ceva.

Am gasit ceva care se potriveste si cu bugetul meu, dar dupa ce am citit posturile dedicate tandemurilor mi-am dat seama ca sunt atatea chichite la care trebuie sa fii atent cand cumperi.

Asa ca, va rog, o parere profesionista: http://www.veloteca.ro/index.php?view=product&product_id=257

Stiu ca e echipata prost, ma intereseaza in special cadrul sa fie ok. Ziceati pe aici si de pozitia lanturilor, ghidoanelor...

E un cadru din aluminiu, mi-e sa nu fie ceva foarte slab si sa se fisureze rapid sau chestii de genu. Nu am incredere sa merg pe o bici la care a fost cadrul fisurat si reparat, e buna de aruncat...

Multam'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca tot din asta isi cumparase Lucian (si i-a facut niste upgrade-uri). Vezi aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e.

Citisem topicul mai demult si nu am retinut ce cadru era.

Atunci Lucian, poate niste pareri? :D

Tocmai mi-au spus cei de la magazin ca numai la primavara mai aduc. Si cu un pret cu cel putin 10% mai scump + pretul de pe site e cu vechiul TVA :(

Si eu care speram ca pana la anul sa-l pun la punct :((

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o bicicleta pe care se poate merge dar nu vei avea satisfactia unui lucru bun pana nu schimbi mare parte din componente. Surpriza vine abia cand vrei sa vinzi componentele cu care a venit pt ca nimeni nu mai vrea asa ceva decat cu preturi derizorii. :(

Am repozitionat fotografia pt ca precis pleaca de pe site de la aia

Imagine postată

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar planul era sa pastrez doar cadrul si ghidoanele...si eventual mici chestii.

Piesele care le-as scoate de pe ea eventual le-as fi dat la cineva gratis sau la un pret simbolic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-s chiar asa groaznice nici restul componentelor daca nu le brutalizezi (am vazut jucaria asta-vara la Street Delivery).

Adica mai degraba le schimbi in primul rand pe cele ce tin de confort, upgrade-urile pentru fiabilitate se pot intampla si pe parcurs.

Pe de alta parte, daca ai vreun drum cu autocaru' prin Germania in iarna asta, n-ar strica sa te uiti la ebay.de :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lili, in primul rand ce vrei sa faci cu tandemul?

Pentru plimbari lejere prin oras sau natura e bun asa cum e.

Daca vrei sa-l bagi pe offroad sau cicloturism fully loaded, atunci trebuie sa mai schimbi din piese.

Echiparea nu-i de speriat, iti zic despre toate piesele de pe el daca vrei. Totul este sa gasesti un meserias sa-l puna la punct. Trebuie reglat tot de la zero.

Cadrul si furca sunt solide, nici o sansa sa le strici. Uite ce am facut noi cu tandemul.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exclus numai oras...

Principalul motiv pt care vreau un tandem sunt drumurile lungi.

Pt ca noi suntem si cu muntele, vreau sa-l bag si pe drumuri forestiere. Pt asta as vrea sa-mi pun o furca cu amortizor, blocabila.

Pt reglare si alte chestii nu-mi fac probleme, prietenul meu e un mic mecanic fara diploma:)...a fost nevoit sa invete de cand era prin generala, de atunci a inceput sa mearga serios cu bici si ulterior a facut cativa ani de performanta. Bineinteles ca si eu am invatat multe, dar sunt secundul, clar :D

P.S. Am vazut mai multe poze cu voi pe unde ati mai umblat si asta m-a facut si mai mult sa-mi doresc un tandem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite cum e mai bine sa faceti. Luati tandemul, eventual schimbati furca si apoi va plimbati cu el fara nici o grija.

Si pe masura ce piesele se uzeaza si cedeaza la inlocuiti cu altele mai performante. Ca ar fi cheltuiala prea mare sa cumperi acum tandemul si piese noi pentru el. In timp ce uzati piesele actuale, strangeti bani pentru viitoarele piese mai bune.

Si daca ii schimbi furca, ma abonez eu sa o cumpar pe aia rigida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primu' rand, pe forestier poti sa-i dai destul de bine cu fixa atat timp cat ocolesti gropile adanci si bolovanii mari. Lasa-l pe Lucian, ca atat asteapta (al naibii, s-a abonat el primu' la rigida :D )

De drumuri lungi .. daca puneti si bagaje, rotile vor trebui sa fie destul de solide. Cele "default" nu stiu cum sunt, dar imi inchipui ca se pot folosi si alea o vreme, fara a amana amuzamentul.

Franele tin OK, jucarica vine cu discuri de 230 sau 250 si Avid BB5. Cel putin asa facea vara asta.

Probabil de-a lungul anilor o sa schimbati deraiorul spate si shifterele, dar cu astea nu-i panica atat timp cat mecanicul este un bun prieten (or something :D ) si sunt intretinute.

Pe primele sute si mii de kilometri, prioritatile vor fi confort (sei, manere, ghidoane, pedale), accesorii (aparatori, portbagaje, lumini etc. ) si treburi de genul anvelope.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Franele tin OK, jucarica vine cu discuri de 230 sau 250 si Avid BB5.

CE??? Despre care bicla vorbesti?

Pe tandemul Raleight sun montate frane Asses cu discuri de 200mm. Pe tandem nu tineau deloc. Le-am pus pe alta bicla, le-am reglat si au fost acceptabile. Acu am BB7 cu discuri de 200, o diferenta enorma.

Eu am pastrat doar cadrul, pipele, ghidoanele, tija de sa din fata, angrenajele si lantul din stanga, headset-ul, cauciucurile si camerele.

Cauciucurile am sa le schimb, deja mi-am luat altele. Are Kenda K-Rad, solide si rezistente, foarte bune pentru offroad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbesc de tandemu' aproximativ modelu' ala produs de Raleigh pe care l-am vazut asta vara expus demonstrativ in Bucuresti la Street Delivery si care diferea de specificatiile de pe site.

Poate m-or fi pacalit, naiba stie. Cert e ca am vazut rotitze rosii pe etriere argintii, ceea ce mi-a declansat reflexul "aha, Avid !".

O fi o conspiratie ca sa ma discrediteze si sa iei furca aia fixa :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos de pareri.

Cand o sa-mi iau ceva o sa revin, dar s-ar putea sa dureze cateva luni :D.

M-am gandit si la varianta Ungaria, din Timisoara imediat trag o fuga pana-n Budapesta.

Pana atunci le admir pe ale voastre :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-am luat de la cineva care l-a castigat la profm si nu-l folosea...si era din Arad.

Chiar am avut noroc sa-l gasesc asa aproape si...mai ieftin decat in magazin.

Luni dupa masa l-am gasit si marti l-am luat :D

La o privire rapida, chestii ce am gasit si nu-mi plac. O sa incerc sa schimb ce se poate...

- rotile grele si cu butuc plin - clar trebuiesc schimbate

- nu pot pune frane normale, voiam sa pun hidraulice pe saboti dar sunt constransa sa pun tot pe disc din cauza cadrului care nu are prinderile necesare

- pedalierele as vrea sa le schimb, dar e cam greu pt ca pe spate am nevoie de doua care trebuie sa le decompletez, practic imi trebuie aceeasi parte

- schimbatoarele si manetele pt schimbatoare inlocuite in timp

- seile o sa le schimb, dar asta nu e o prioritate

Cam atat imi amintesc. O sa dureze pana gasesc piese, m-ar costa prea mult sa le cumpar noi.

Dar pana la primavara am timp...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

- nu pot pune frane normale, voiam sa pun hidraulice pe saboti dar sunt constransa sa pun tot pe disc din cauza cadrului care nu are prinderile necesare

Asta nu-i un lucru rau, poate doar din perspectiva financiara.

- pedalierele as vrea sa le schimb, dar e cam greu pt ca pe spate am nevoie de doua care trebuie sa le decompletez, practic imi trebuie aceeasi parte

Niet ! Daca pui doua foi de angrenaj normale, pedala stanga o sa se desfileteze in sensu' de invartire - ceea ce poate cauza oarece probleme :)

Apropo, ce nu-ti place la angrenaje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo Lili, ai pus mana pe un tandem grozav!

Angrenajele de pe stanga nu ai de ce sa le schimbi. Iar pedalele sunt foarte bune.

Butucii da, trebuie inlocuiti. Dar ca sa nu te complici cu respitatul, ti-as recomanda sa-ti faci alte roti si pe astea sa le vinzi. Nici jantele nu sunt prea grozave.

La mine franele erau foarte slabe, la tine cum sunt?

In rest poti pastra totul pana se uzeaza.

Cauciucurile sunt cam grele la asfalt. De fapt daca mergi fara bagaje sunt acceptabile. Noi am mers numai fully loaded si as fi preferat ceva mai slick. Mi-am luat recent Schwalbe Big Apple dar inca nu le-am montat.

Un monobloc s-a stricat dupa 200km, celalalt rezista fara probleme.

Ca minusuri ar fi traseele cablurilor, foarte neinspirate, si faptul ca poti pune doar 3 bidoane, din care cel din spate trebuie sa fie foarte scurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pedalele sunt foarte bune

Pentru touring ;)

Lili parca zicea ceva de-un offroad, unde-s mai bune niste pedale "agresive" daca nu chiar clipless.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Pedalele se invart destul de greu, oricum vin schimbate pt ca pilotul o sa aiba egg beater-e iar eu am ceva shimano cu o parte pt pantofi si cealalta parte normala.

Cauciucurile deja le-am schimbat si le-am pus pe altceva, nu mai recunosteam bicicleta pe care le-am pus cat de mult s-a ingreunat! Inainte avea ceva cauciucuri cramponate si ele, de 2.1, ceva raijin foarte usoare.

Niet ! Daca pui doua foi de angrenaj normale, pedala stanga o sa se desfileteze in sensu' de invartire - ceea ce poate cauza oarece probleme :)

Ai dreptate!

Angrenajele de pe stanga nu ai de ce sa le schimbi. Iar pedalele sunt foarte bune.

Angrenajele le-as schimba pt ca ieri cand am desfacut pedalele nu mi-au placut, materialul mi s-a parut moale si de proasta calitate, adica nu se compara cu un hollowtec II. Oricum am un pedalier mai vechi, dar foarte ok, truvativ stylo care ar merge pe fata.

Probabil o sa fac ceva de genu cum a facut Lucian, parca a pastrat partea stanga.

Butucii da, trebuie inlocuiti. Dar ca sa nu te complici cu respitatul, ti-as recomanda sa-ti faci alte roti si pe astea sa le vinzi. Nici jantele nu sunt prea grozave.

La mine franele erau foarte slabe, la tine cum sunt?

Rotile vreau sa le schimb cu totul, clar.

Franele nu tin, trebuie schimbate dar pb ca o sa-mi pun pe disc tot mecanice, e mai usor. Ceva de genu cum si-a pus Lucian, daca zice el ca sunt ok...

Am catarit tandemul cu ce avea initial pe el: exact 20 kg.

Sunt curioasa cat o sa aiba cand termin cu el.

Am pus ceva slickuri, deocamdata o sa ne antrenam pe drumuri bune pana ne obisnuim cu el :D

Lucian, ti-ai pus 9 pinioane sau le-ai lasat cele pe 8?

Si mai am o problema, trebuie sa-mi mai inalt ghidonul la copilot pt ca mi-e prea jos. Se gasesc pt tandem ceva pipe mai inclinate si mai lungi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se poate muta topicul asta la "Totul despre tandem" ?! Discutiile inevitabil sunt perfect identice si mi-e greu sa urmaresc acelasi lucru in doua locuri. Sau mutati-l la tehnic...

Sper sa nu urmeze Alegere tandem pentru drumuri scurte si Alegere tandem pentru drumuri medii !

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Axe

Discutia de aici a fost mutata de mine din topicul "Totul depre TANDEM !".

Daca toate discutiile despre biciclete tandem s-ar purta intr-un singur topic, ce rost ar mai avea o sectiune dedicata? Logica se aplica si altor tipuri de biciclete. In plus, un topic cu multe pagini inevitabil abordeaza subiecte mai variate si cine cauta informatii despre o anumita chestiune are mari sanse sa renunte la citirea in intregime a topicului. Rezultatul este ca de obicei se ajunge sa se repete discutiile in cadrul aceluiasi topic. Vezi de exemplu topicul "Ai o intrebare tehnica?", ajuns la 100 de pagini.

Nu vad de ce topicul asta s-ar incadra mai bine la Centrul Tehnic decat aici.

Titlul eu l-am pus cand am facut split la topic. M-am inspirat de aici:

Exclus numai oras...

Principalul motiv pt care vreau un tandem sunt drumurile lungi.

Daca Lili propune o alta varianta pentru titlu, il pot modifica.

Sub-forumul "tandem" are in prezent doar 4 topicuri. Nu cred ca e asa de dificil de urmarit ce se scrie aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca Lili propune o alta varianta pentru titlu, il pot modifica.

Seb, mie mi-e ok titlul, dar nici n-as avea nici o treaba daca cineva doreste sa se numeasca altcumva.

"Alegere tandem" e ok, adica chiar aveam nevoie de un sfat.

Pe parcurs o sa mai cer si sfaturi despre componente, portbagaje, etc. Dar in timp, cand gasesc piese si mai apuc sa fac cate ceva la el.

Asa ca ar putea sa fie si ceva de genu "Alegerea si pregatirea unui tandem pentru drumuri lungi "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma intreb cum ar arata totusi un tandem pentru drumuri scurte ?

Cu siguranta atunci cand pregatesti o tura mai lunga diferenta ar fi ca daca mergi pe sosea iei slick-uri si in plus genti, coburi, echipament si scule. Alte diferente nu ar fi fata de o tura pana la farmecia din colt. Ori, chestia asta o faci cu orice bicicleta, nu in mod special cu un tandem !

Ma rog, faceti cum credeti.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un tandem pentru drumuri scurte arata oricum si nu mai conteaza cum atata vreme cat exista. La unul pentru drumuri lungi trebuie sa pui accent pe piese de calitate si bine adaptate terenului si pe confort.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now