Recommended Posts

Totusi e un raport de 2:1.

22 cu 11 la o cadenta de 80 rpm pe un MTB cu anvelope 54-559 da o viteza de 19,9 km/h. La 90 rpm ai 22,4 km/h. Si da, mergea pe bicicleta.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan folosesc o caseta 11-32 cu 44-32-22 si ma cam mananca picioarele sa pun una de 11-28 (SLX) :D Am observat ca am folosit foarte rar combinatia foaie-pinion de 22-32 si vreau ca pe viitor sa ma antrenez mai mult pt a nu simti nevoia pinionului de 32 pe urcari, ci de maxim 28.

Intrucat am de gand sa schimb deraiorul XTR SGS cu unul SRAM medium cage voiam sa stiu daca acesta este mai potrivit acestei casete decat unul long cage. Am refacut acel tabel colorat de mai sus pt 11-28 si mi-a dat ca, cel putin pe hartie, medium cage poate fi folosit cu 11-28 fara probleme, existand doar doua combinatii pe care deraiorul nu le-ar putea duce. Aceste combinatii fiind si cele "nerecomandate" de foaie mica-pinioane mici (primele doua, 11-12) si foaie mare-pinioane mari (ultimele doua, 24-28).

In acest caz ar mai ramane problema dimensionarii lantului astfel incat sa-l pot plimba fara probleme prin toate combinatiile "recomandate", dar si fara sa ma trezesc ca "matur" poteca cu el :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreau ca pe viitor sa ma antrenez mai mult pt a nu simti nevoia pinionului de 32 pe urcari, ci de maxim 28.

superb gandit, dar si contador a vrut 36T la TT.

ca sa nu te arunci cu capul inainte poti pune un 32 si pe unele portiuni sa-ti propui sa nu schimbi mai sus de 22. eu faceam asta pe dealuri mai accesibile, dar distrugeam cadenta fiindca urcam si urc foarte prost.

te complici degeaba cu tabele si calcule personale. ideea e ca daca ai grija si te simti destul de experimentat sa o faci, poti folosi orice deraior pe orice caseta. dupa cum au spus si tovarasii, nu are rost sa risti aiurea daca nu esti dispus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat ca am folosit foarte rar combinatia foaie-pinion de 22-32 si vreau ca pe viitor sa ma antrenez mai mult pt a nu simti nevoia pinionului de 32 pe urcari, ci de maxim 28.

Din curiozitate intreb si eu: pe ce gen de pante folosesti 22-32? Nu am folosit niciodata combinatia, asa ca nu imi dau seama cand e utila, nu folosesc de fapt aproape niciodata foaia mica si nu stiu cat de rau fac.

Totusi e un raport de 2:1.

22 cu 11 la o cadenta de 80 rpm pe un MTB cu anvelope 54-559 da o viteza de 19,9 km/h. La 90 rpm ai 22,4 km/h. Si da, mergea pe bicicleta.

Scuza te rog un aiurit care pica de somn si se gandea la 22 cu 34, promit ca nu mai scriu nimic seara asta si ma duc la culcare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era unul care avea si el o bicicleta.Asa sa numerit asa a mers.Poti fi sigur ca aluia nu-i pasa daca matura cu lantul pe jos ,sau are joc in axul pedalier,sau ...sau ...

22-11 este calea cea mai usoara de a uza un lant mai repede .Nr de zale in contact direct foarte mic ,deci o tensiune mare + inclinare pe putine zale.Uzura garantata. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/huh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma plimbam odata cu un prieten si la un moment dat a schimbat pe pinionul si foaia mare. Lantul fiind prea scurt s-a intins la maxim si s-a blocat in pozitia respectiva. Roata nu se mai invartea nici inainte nici inapoi. Abia dupa ce am slabit piulitele de la roata si am scos-o am putut slabi lantul si sa-l repunem in pozitia corecta.

Pe la noi majoritatea puştanilor proaspat detinatori de DHS merg doar pe foaia mica - pinionul mic. Asta in primul rand din cauza manetelor schimbatoare, care sunt asa de proaste ca nu le pot schimba inapoi.

Am avut si eu un SSP 22/11

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan folosesc o caseta 11-32 cu 44-32-22 si ma cam mananca picioarele sa pun una de 11-28 (SLX) :D Am observat ca am folosit foarte rar combinatia foaie-pinion de 22-32 si vreau ca pe viitor sa ma antrenez mai mult pt a nu simti nevoia pinionului de 32 pe urcari, ci de maxim 28.

de asta mi-am pus pinioane de cursiera 12-25(desi as fi vrut 12-27 dar nu am gasit) pentru ca pinionul de 11 si cel de 32 le foloseam foarte putin sau deloc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extremele ...sunt ptr cazuri extreme. :P

nenea maus, ai folosit vreodata combinatia 22-32? :P :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nenea maus, ai folosit vreodata combinatia 22-32? :P :D

Mda ,cum sa nu.Tocmai de aceea nu as renunta la extreme .Sunt si trasee extreme.Adica sunt cazuri cand te dai jos si impigi.Asta daca ai facut tot ce e omeneste posibil sa stai pe sea.Problema nu e ca te dai jos si impingi ,problema e ca-ti vine foarte greu sa te mai urci in sea din nou... :D

De aceea nu e bine sa te dai jos.Pentru psihicul meu ,prefer sa le stiu pe toate acolo chit ca nu le folosesc.Un psihic bun ajuta fizicul... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dezgrop topicul ca sa spun cum am procedat pana la urma.

Am pus schimbator SRAM X9 cu patina medie, pinioane 11-28 si gripshift-uri SRAM X0, si sunt foarte multumit de alegerea facuta.

Cu MTB-ul ma dau si pe sosea, iar grupul de pinioane este excelent pt orice tip de catarare, 32-28 fiind suficient. Pt cararile off-road este la fel de bun deoarece combinatia 22-28 imi permite sa urc dealul pedaland cu cadenta mare, dar si sa inaintez mai repede decat cu 22-32, ca sa nu mai vorbesc de 22-34 unde cadenta o ia razna. 22-28 este un raport lejer, dar in acelasi timp simt mai bine cum pedalatul mi se transforma in energia care pune bicicleta in miscare, decat as fi facut-o cu 22-32/34. Cu acest grup de pinioane am facut tura lunga de la Geiger de anu' acesta si nu am simtit niciodata nevoia de pinioane mai mari, ba chiar am urcat pe combinatii mai mici de 22-28 de multe ori.

Despre schimbatorul cu patina medie nu prea stiu ce sa spun pt ca n-am simtit vreo diferenta in trecerea de la patina lunga la medie. Am simtit in schimb trecerea de la Shimano la SRAM (adio schimbatoare Shimano, cu alte cuvinte :D). Inafar' de faptul ca deraiorul functioneaza excelent si schimba indiferent de cat de inamolit e (am observat anu' asta la Medias), cred ca patina mai mica il ajuta sa se fereasca mai bine de bolovani si alte obstacole.

Despre gripshift-uri am numai cuvinte de lauda. Schimba precis si repede, si pot fi rotite chiar si atunci cand ai mana plina de noroi. In viata mea nu voi mai cumpara trigerr-e!

Per ansamblu eu sunt de parere ca o combinatie mai buna decat asta nu exista (poate 2x9 > 32-22 cu 11-28 :P). Pe langa avantajele expuse mai sus mai exista cel al greutatii scazute in comparatie cu o combinatie de trigger-e, long cage si 11-32/34 din aceeasi clasa si avantajul pretului mai mic, al fiabilitatii si rezistentei gripshift-urilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba precis si repede, si pot fi rotite chiar si atunci cand ai mana plina de noroi. In viata mea nu voi mai cumpara trigerr-e!

Eu in privinta asta sunt f.nemultumit de ele. La Prima Evadare am mers ultimii 10km din traseu fara sa pot schimba pinioanele din cauza noroiului care facea ca mana sa alunece pe gripuri. Am reusit sa schimb de cateva ori dand manusa jos, dar dupa cateva schimbari m-am inamolit si pe mana si nu a mai tinut figura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in privinta asta sunt f.nemultumit de ele. La Prima Evadare am mers ultimii 10km din traseu fara sa pot schimba pinioanele din cauza noroiului care facea ca mana sa alunece pe gripuri. Am reusit sa schimb de cateva ori dand manusa jos, dar dupa cateva schimbari m-am inamolit si pe mana si nu a mai tinut figura.

Asta-i singurul lucru pe care il pot reprosa sistemului... Altfel adio Shimano! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...]combinatia 22-28 imi permite sa urc dealul pedaland cu cadenta mare, dar si sa inaintez mai repede decat cu 22-32,[...]

Dacă nu mă înşel, casetele 11-32 au penultimul pinion de 28, deci tot ce trebuia să faci este să foloseşti pinionul de lângă cel de 32 nu era nevoie să schimbi caseta http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

În schimb o casetă de cu pinionul mare de 28 are rapoartele mai apropiate faţă de cele cu pinionul mare de 32 sau 34.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in privinta asta sunt f.nemultumit de ele. La Prima Evadare am mers ultimii 10km din traseu fara sa pot schimba pinioanele din cauza noroiului care facea ca mana sa alunece pe gripuri. Am reusit sa schimb de cateva ori dand manusa jos, dar dupa cateva schimbari m-am inamolit si pe mana si nu a mai tinut figura.

Eu am schimbat pinioanele cu manusa plina de noroi (si nu orice noroi, ci d'ala &%$*^#@ de Medias), dupa ce cazusem fix intr-o balta si dupa ce curatasem rotile de zeci de ori, toate operatiunile fiind facute cu aceeasi manusa si aceeasi mana. Gripshifter-ele mele X0 s-au descurcat nesperat de bine in aceste conditii, astfel ca pe traseu schimbam pinioanele dupa cum aveam eu chef. Pana sa se zvante oleaca manusa de noroi si apa, dupa cazatura din balta, mi-a alunecat si mie mana pe grip, dar am strans un pic mai tare si am reusit sa schimb, dar dupa ce s-a mai uscat n-am mai avut absolut nici o problema. Si nici nu am ditamai palma... Iar cu mana goala si transpirata (de la cele 40 de grade care erau deasupra mea) am reusit iarasi sa schimb vitezele fara a avea probleme.

Nu stiu cum as fi schimbat cu mana goala si plina de noroi, dar cum de cele mai multe ori am si manusi la mine, nu cred ca voi fi pus vreodata in dificultate de catre gripshift-uri.

Dacă nu mă înşel, casetele 11-32 au penultimul pinion de 28, deci tot ce trebuia să faci este să foloseşti pinionul de lângă cel de 32 nu era nevoie să schimbi caseta http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

În schimb o casetă de cu pinionul mare de 28 are rapoartele mai apropiate faţă de cele cu pinionul mare de 32 sau 34.

Am schimbat caseta pt ca voiam sa schimb si deraiorul, sa iau unul mai ingust, cu patina medie adica. Plus ca ma atragea (si ma atrage in continuare) si ideea de rapoarte mai apropiate ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am fost, intr-adevar, dar credeam ca noroiul de la Medias ar fi cam cel mai nasol noroi pt gripshift-uri... Oricum, manetele astea sunt atat de faine incat nu le-as schimba din cauza unei ture cu noroi alunecos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intreb aici ca sa nu fac topic nou, intrucat tot despre un schimbator Sram e vorba.

Vreau sa inclocuiesc schimbatorul fata pe care il am momentan (SLX) cu un Sram X7 (pt a avea linie Sram). Insa am observat ca Sram nu mai scoate decat pt 2x10 sau 3x10.

Cum nu am de gand sa schimb tipul transmisiei, as vrea sa stiu daca un schimbator fata Sram X7 pt 3x10 se poate folosi cu un gripshift X0 si transmisie 3x9. Eu zic ca ar merge, dar vreau sa intreb si publicul.

Inca se mai gasesc schimbatoare fata Sram pt 3x9, dar am vazut ca sunt mai grele decat cele 3x10 si se gasesc numai pe argintiu, eu dorind cu cat mai mult negru :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.