doruk

SPUTNIK Fan Club

Recommended Posts

PS foarte tare filmuletul @@feroviarul - multumesc ca m-ai ajutat sa retraiesc niste clipe minunate - am participat si eu momentan pe un mountain bike anul asta la o cursa de gen - numai 42 km dus - Brasov - Sirnea si a fost la fel de frumos ca acolo - am doua biciclete in curs de restaurare asa ca la anul daca oi mai fi in tara cand se tine sper sa fiu mai pe domeniu (macar am facut toata distanta dus intors undeva pe la 85 km poate chiar vreo 90 cu totul)

 

@@MLADEN ai perfecta dreptate si chiar asa o sa fac si probabil le repostez eu aici ca poate mai sunt doritori - ma gandeam ca ar fi mai curat forumul daca nu ar mai aparea triunghiurile alea care indica absenta pozelor

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut pe toti,

Am devenit din 29.08.2015 posesorul celei de a doua biciclete SPUTNIK si asta pentru ca intentia mea initiala a fost sa readuc la viata bicicleta pe care am primit-o cand am implinit 18 ani ( adica in 1985 ). Atunci, tatal meu ma chemat la magazinul Unirea de unde am luat-o. Mi-a explicat ca a pus foarte greu mana pe ea si asta pentru ca cel dinaintea lui a refuzat-o pe motiv ca nu avea portbagaj. Mai tarziu aveam sa descopar ca si pinionul mic era fisurat si scapa pe filetul casetei daca o foloseam. Am multe amintiri cu ea printer care si drumuri inafara Bucurestiului care insumate insemna vreo 500 km. Dupa 1990 m-am insurat, apoi la un an a venit pe lume si copilul meu si nu am mai avut timp de ea. Din acest motiv i-am dat-o cumnatului meu care avea un TOHAN vechi . Am avut o stranger de inima cand am predate-o noului stapan , dar am gandit ca viata merge mai departe. In sfarsit, dupa vreo cativa ani am gasit vechiul meu SPUTNIK rezemat de casa in bataia soarelui, ploii si a ninsorii. Arata intr-o stare deplorabila : saua rupta, plina de lovituri pe tot cadrul si acolo unde sarise vopseaua acum inforea rugina, ghidonul schimbat cu unul drept, cauciucurile de la frane tocite pana la fier, roata din fata avea cateva spite lipsa iar anvelopa era resapata ( ati citit bine) si bineanteles era pe pana, roata din spate in aceeiasi stare ca cea din fata - pinioanele nu se mai cunosteau din cauza mizeriei iar cel mare era extrem de uzat . Lantul prezinta rugina la greu ( cred ca a vazut ultima unsoare cand era la mine ! )iar cablurile de frana si cel de la schimbator nu mai prezentau siguranta. Ce era cel mai grav era afectat cadrul care suferise un accident si cedase la bara orizontala , aproape de ghidon. Avea sudate doua bare de fier forjat de grosimea degetului mic in stanga si-n dreapta lui. In acel moment am luat hatararea sa o pun la adapost si sa incerc sa o pun pe picioare. Din pacate vreo cativa ani am avut problem de sanatate, dar intr-un final, in acest an , am inceput sa caut pe diverse site-uri diverse piese . Intr-una din zile , insa, am dat pe un site de o bicicleta identica cu a mea. M-am gandit ca sunt o gramada de piese pe care le pot schimba la vechea mea bicicleta, inclusiv cadrul ( care era cel mai afectat ). Asta se intampla - cum spuneam la inceput - pe 29.08.2015. M-am vazut cu persoana care vindea bicicleta si am luat hatararea pe loc sa o cumpar. Arata intr-o stare prea buna ca sa o fac pentru piese . Asa incat , acum am doua biciclete surori si in continuare voi cauta un cadru pentru bicicleta mea din copilarie. De atunci, am petrecut cateva weekenduri cu bibilitul la noua bicicleta ( chiar daca este tot veche !) si I-am adus unele piese la lumina, la vechea bicicleta am lucrat numai la roti - am schimbat si completat din spite, le-am centrat, lea-am luat un set nou de anvelope si camera pe care le-am montat. Urmeaza sa ma ocup si de cadru , la care ma bate gandul sa il dau la sablat pentru ca este intr-o stare deplorabila !

Mai jos voi incerca sa pun cateva poze cu "noul' SPUTNIK , asa cum era el cand l-am achizitionat.

 

LE: Din pacate nu gasesc "agrafa" pentru a adauga si pozele. Ma poate indruma cineva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiti in Bucuresti vreun service sau cineva care sa stie sa repare un Sputnik?

 

Un prieten are un Sputnik, este foarte atasat de el [prima lui bicicleta] insa bicicleta are niste probleme si pana acum a fost cu ea doar la niste carpaci, care nu l-au rezolvat cu nimic, chiar mai rau au facut.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Se ştie (sau se bănuieşte) ce bube ar avea?

Că am sputnicărit din pruncie; şi de reparat...  nici nu-i mai ţin socoteala...

Numa' să nu fie de sudat, refiletat şi alte d'astea, că n-am onstromente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cpke

Zicea ca roata spate ar trebui schimbata cu totul.

Plus probleme la axul pedalier si la foi. Nu mai are foile originale, a pus altele, dupa care a constatat (oricat ar parea de ciudat) ca sunt strambe.

 

Din cate stiu, cadrul si furca nu au probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i ciudat, chiar se stramba foile alea ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Sputnik axul pedalier e cu pene (daca o mai fi in urma schimbarilor)la genul ala placa/placile cam merg ondulat,le mai dai cate un ciocan sau le tragi cu ceva si se mai regleaza.Trebuie atentie la inlocuirea cuvetelor,daca e cazul ,filetul la pedalier e metric mi se pare,fata de majoritatea care sunt in inch.Daca am gresit ,mea culpa,nu am mai umblat cu sputnice din juniorat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, hai s-o vidiem! Cu tot cu pesele vechi, dacă a avut inspiraţia să le păstreze.

Cuvete, coroane/bile, chiar pene (depinde cum e axul), axuri, se mai găsesc. La fel şi altele (de pe la frîne, dac-o fi cazu'). Foile, probabil, se pot îndrepta.

Roata ce-o avea irecuperabil? Şi cu ce vrea s-o schimbe? Cu una tot de-a ei sau cu orice alta? La pinioane ar putea fi oarece probleme, dacă-s ceva bube înăuntru. (Clicheţi ar cam trebui de-ai ei, arcuri se fac).

Depinde cît de "orijinală" o vrea. Hai s-o executăm, dară...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Am si eu o Sputnika  si as vrea sa o pun pe roti. As vrea sa schimb cam tot ce "misca" pe ea si cam misca multe si nu intr-un fel bun. Am joc la caseta, ghidon, cauciuc crapat, spite ruginite, joc la pedale, mansoane rupte si leviere ce se tin in cateva lite.

Vreau sa schimb rotile - fata spate, levierele, mansoanele, cuplu pedalier si poate ghodonul.

Are joc destul de mare la ghidon dar inca nu l-am desfacut, e singura bicicleta momentan si nu vreau sa raman fara transport in caz ca nu mai pot sa o asamblez.

Stie cineva ce fel de piese am nevoie sau trebuie sa o iau la subler?

Ce roti mi-ar trebui, 28" sunt ok? Pentru spate trebuie acelasi numar de pinioane? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E treabă serioasă, nici nu știu dacă găsești piese compatibile. Practic și de înlocuit cam tot, in afara de cadru și furca. Dacă nu e vorba de un proiect "de suflet", nu te-aș sfătui să continui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am desfacut intre timp ghidonul, filetul de pe furca nu mai e unde ar trebui sa fie. Din ce am citit pe forum, cadrul e destul de slab.

Sper sa apuc sa o inlocuiesc inainte sa se desprinda ceva de pe ea in mers.

Si-a facut treaba bine, foarte bine sunt surprins ca inca ma mai duce dar am sa trec la altceva.

Multumesc de sfat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, 

 

sunt un fost posesor de Sputnik XB3 in copilarie, bicla de care a trebuit la un moment dat sa ma despart. 
Am decis de curand sa caut (si am gasit) un Sputnik XB3 la fel ca cel pe care l-am avut in copilarie. Este varianta cu cadru albastru din poze.
Bicla nu este intr-o stare foarte buna, a fost cam la carat cu ea, portbagaj rupt si sudat cu electrozi...suport frana spate la fel, rupt si sudat cu electrozi, roti descentrate, rugina, aripi gaurite si indoite...dar per total sunt incantat de ea.

Doresc sa ma apuc sa o reconditionez complet si profesional, sablat, vopsit, erograf pentru desenele de pe cardu, polsh aluminiu sau cromare acolo unde este cazul.
Am cautat si achizitionat de pe net diverse piese, intr-o stare mai buna decat ce am eu si bineintele piese care eu trebuie sa le inlocuiesc.
Tot cautand piese am gasit la vanzare o alta bicla, pe care am si cumparat-o, dar care este intr-o stare impecabila, am si factura la este din 1983 si multe piese originale de rezerva inclusiv kilometraj.
Exista diferenta intre sputnik-ul meu albastru si cel achizitionat de curand, cel verde, si aici ma refer la aripi, stickere, model ornament foaie, apartoare pinioane si cam atat am observat.
Ce nu stiu si poate ma puteti ajuta, daca aceasta bicla Sputnik s-a fabricat in mai multe versiuni, auzisem ca ar fi Turist XB3 si Sputnik XB3, dar eu pe net am gasit chiar si 3 modele de cadre...nu stiu, adresez o intrebare, poate cineva stie.
Personal imi doresc sa duc la bun sfarsit un proiect de Sputnik XB3, care sa fie ca varianta albastra din poze, cu aripi cromate, portbagaj, etc...asa cum aveam in copilarie.
Va cer sfat-ul, sa ma folosesc de piese de pe cea verde, intr-o stare mult mai buna si impreuna cu ce am de la cea albastra, sa fac din doua una super ok, sau sa le fac pe amandoua...?!?!?!?
Daca le-as face pe amandoua as avea una ca cea din copilarie dar care nu este perfect reconditionata si originala (cadrul este sudat aiurea la frana spate) 
si una verde, care nu am treaba cu ea, dar as reconditiona-o doar pentru ca merita cum a fost pastrata...
Sau sa fac din doua bicle una si sa iasa ceva foarte foarte ok, dar mai ales identica cu cea care am avut-o in copilarie.

Offff...mai bine nu dadeam de asta asa bine pastrata, nu cred ca are 500 km...

Astept sfaturile voastre...sugestiii...etc.
Multumesc!

 

160zp92.jpg
 

2z5orkm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei care urmaresc topic-ul...
Intre timp am demontat-o pe cea albastra, va fi primul proiect...mai ma gandesc cu cea verde daca sa o reconditionez, momentan o sa o las asa, este 100% originala si intr-o stare perfecta pentru varsta ei...anul '83
Iata cum arata dupa dezmembrare...mentionez ca am toate filete sunt perfecte, nu are joc in furca sau pedalier, ce am gasit nasol este lipsa unei coronite la axul pedalier, erau doar bile pe o parte, dar nu si camasa de tabla...
In rest...pare ok, merita reconditionata...

Urmeaza sablare si reconditionare cadru si roti...revin cu vesti!

 

10s7qxs.jpg

70x8x0.jpg

2zxrxp3.jpg
eix4j.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut Sputnik in'78 si din ce mai tin eu minte chiar ca cea verde dar avea placa de angrenaj diferita ,e un tip cam din anii 80 iar cea albastra model mai nou .Am facut multi km cu ea pana ce la o cazatura s-a indoit cadrul impreuna cu o roata si l-am schimbat cu alt tip de cadru,apoi cate una alta pana a devenit alta bicla.

Noi visam pe vremea aia la  biciclete Favorit :)

La cea verde par toate originale mai putin saua sau imbracamintea seii.

la cea albastra aripile nu sunt originale si nici portbagajul,banuiesc ca asta ai observat si tu dar le poti scoate si o faci sportiva :)

Ca parere personala,las-o asa pe cea verde si vezi ce poti scoate din cea albastra,eventual sa polizezi sudura aia sa se vada mai frumos(asa se intampla se dasprinde sudura la semicursierele astea care au portbagaj si frana pe brida aia).O sa-ti mai trebuiasaca si camasile si cablurile,posibil camere,de verificat cauciucurile,ai grija ca au alte dimensiuni decat cele cu care se merge acum.Citeste topicul asta de la inceput pentru alte sfaturi tehnice,te va ajuta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci de sfaturi Diesel, intradevar cred ca la cea verde o voi lasa asa, e pacat sa o demonteze pentru piese, insa o voi reconditiona si pe aceea la un moment dat.
Ii voi schimba foaia si ornamentul pentru ca si eu am impresia ca nu este original, trebuia modelul cu gaurele multe, cum este pe jos una in ultima poza postata de mine.
La cea albastra portbagajul este original, la fel l-am avut si eu, la fel si aripile, la fel le-am avut si eu cromate...
Cea albastra este un model de xb3 facut mai recent, cred ca ultimul, o sa caut mai multe info despre asta.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi aripile nu sunt de semicursiera,sunt de bicicleta de oras pentru ca sunt mai groase si un pic mai mari in diametru raportat la rotile bicicletei,daca te uiti atent la cea din spate ,are gaurele pe laterale ceea ce insemna ca este dedicata unei biciclete de dama,acolo se prind niste plase pentru ca doamnele sa nu-si prinda sau murdareasca fusta la roata :)

Va trebui sa cauti aripi daca o vrei originala,vor fi greu de gasit,toata lumea le-a aruncat intr-o perioada iar acum au inceput sa le caute :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, multumesc de sfaturi Diesel.
Intre timp am mai avansat, am gasit aripi originale intr-o stare foarte buna, complete si neintervenit la ele.
Cadrul a ajuns la Bita Color, Lucian se va ocupa de indreptare (furca spate este putin indoita inspre stanga) sablare, vopsire si refacere stickere cu vopsea.
Am dezmembrat tot ce inseamna piese in miscare. Urmeaza sa le curat de vaselina, sa le inventariez si sa le duc la re-cromat.
La roti am taiat spitele si am exstras butucii, janta de pe spate care este indoita putin se inlocuieste cu alta de la dezmembrari, probabil a fost pe fata ca este foarte dreapta, dar asta dupa ce se lustruieste.
Voi folosii spite noi de calitate, de centraj si respitare se va ocupa un service din Bucuresti.
Imi puteti sugera o varianta de curatare de vaselina in cada, adica exclus motorina sau substante periculoase ori inflamabile.
Urmeaza sa mai achizitionez niste piese de prin targ sau ce gasesc pe net, dupa dezmembrare am gasit cateva bube ascunse, gen butuci sparti, coronite lipsa sau care s-au faramat...etc.
deh...vechime, calitatea fabricarii, pe vremea aia nu prea erau tehnologii in est...

Va tin la curent cu proiectul si astept sfaturile voastre.

Multumesc.

 

r7qcxy.jpg

 

nzfwol.jpg

 

3343jnp.jpg

 

iymlxf.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.