Hmirceah

Schimbator in butuc vs. normal

Recommended Posts

Vreau niste sfaturi. Exista diferente mari intre cele doua tipuri de schimbatoare in special la fiabilitate? De pilda vreau sa fac excursii medii(40-60km) cu bicicleta. Care biciclete ar fi mai indicate dintre cele doua tipuri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferentele sunt asa de mari, incat nici nu pot fi comparate.

Fiabilitatea unui butuc cu viteze integrate este de zeci de ori mai mare decat a unui sistem cu schimbator extern si pinioane.

In ultimul timp m-am axat serios pe butucii cu viteze. Am construit multe biciclete si cererea inca este mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ieşiri de calibrul 50-60 km, cât şi plimbare sau naveta în oraş, clar merită butuc cu viteze. Nu mai ai grija pinioanelor, foilor, deraioarelor... Te scuteşte de multă bătaie de cap. Mai puţin timp alocat întreţinerii = mai mult timp pentru pedalat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde si cat de variat este terenul. Daca vrei sa acoperi o plaja mare de rapoarte de transmitere, varianta transmisiei cu derailleur-e ofera si solutii la costuri reduse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iti permiti, ia un schimbator in butuc, cu cat mai multe viteze cu atat mai bine. E mult mai practic si cu dezavantaje minime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maestre Frank, nu contest, dar pe banii de Rohloff iei un grup X0 complet, şi ai o transmisie mult mai uşoară... Eu mă refeream mai degrabă la un nexus sau echivalentul SRAM, cu 7-8 trepte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar un Sram X0 il termini intr-un an daca te antrenezi serios si participi la concursuri.

Pe cand un Rohloff te tine de 10 ori mai mult in aceleasi conditii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă o să vă uitaţi sus la primul meu post, am zis clar că sunt pentru butuc cu viteze :) dar totuşi rohloff mi se pare super scump şi deocamdată prea greu. Poate peste câţiva ani îl vor face destul de uşor ca să merite avut în vedere pentru o bicicletă de competiţie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca de greutate ti-e teama, afla ca nu-i mare belea avand in vedere unde e amplasata (respectiv nici nu e la periferia rotii, si nici in fatza sa te duci ciocan).

De scump .. da, este, nu contrazic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si Transfagarasanul e sosea, si Lugoj-Timisoara e sosea. Dar rapoartele necesare sunt foarte diferite.

Spune si ce limita de pret ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da mai Mircea cele cu viteza in butuc nu prea au nevoie de intretinere,si sunt mai scumpe cele care acopera toata gama de rapoarte.

Sfatul meu -ia o bicla si te plimba, oricare ar fi ea.Abia dupa aia ,cand o sa-ti creasca pofta, o sa vezi daca te satiface ori nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mici excursii (40-60km) nu ai nevoie de butuc rohloff de vreo 800 euro. Trebuie sa fi un mare indragostit de inginerie si realizari tehnice in general ca sa iti doresti asa ceva pe bicicleta. Pina la urma principala deosebire este ca trebuie sa cureti lantul, pinioanele si sa le schimbi la un an sau doi, depinde de felul in care folosesti bicicleta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand vreau sa-i multumesc lui Lucian-the-one pentru explicatiile obiective si pe'ntelesul meu.Nu sunt prea familiarizat cu termeni gen''derailleur sau rollhof''. Cit despre pret, eu fiind on om simplu si cu datorii pe la banci nu prea imi permit o bicla peste 3-4oo lei si aceea cumparata de prin piata. De asemenea traseele mele sunt destul de scurte(Lugoj-Buzias,Caransebes, Timisoara si imprejurimi) si numai pe sosea;nu munte, nu drum forestier etc. Cele mai multe excursii le fac prin satele din imprejurimile Lugojului, unde sunt drumuri asfaltate, circulatia masinilor practic inexistenta si peisajul destul de fain. In fond conteaza placerea da a pedala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu prea imi permit o bicla peste 3-4oo lei

Daca ziceai asta de la inceput, concluzia era clara: cumpara ce bicicleta gasesti. Cauta o bicicleta cu derailleur-e (adica una cu mai multe pinioane si 1, 2 sau 3 foi), dar si asa ceva o sa gasesti greu in limita asta de pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan lucrez la doua biciclete, pentru mine personal, si ambele vor fi dotate cu butuc cu viteze intyegrete (gear hub)

Derailleur inseamna schimbator - chestia aia care muta lantul sus-jos pe pinioane.

Rohloff e o firma germana care produce cel mai performant butuc, cu 14 viteze integrate.

Gear hub insemna butuc cu viteze.

Am o bicla disponibila cu 3 viteze. Doar ca are cadrul de 61cm, adica trebuie sa fii destul de inalt ca sa o poti calari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC

Trebuie sa fi un mare indragostit de inginerie si realizari tehnice in general ca sa iti doresti asa ceva pe bicicleta.

La diverse produse din ziua de azi atit ingineria cit si realizarile tehnice sint privite si acceptate ca ceva absolut normal si (sau) necesar. Cind e vorba de biciclete se pare ca lumea, sau o parte a lumii, e ceva mai conservativa. Cu ani in urma frinele hidraulice, frinele disc, furcile cu amortizor etc. au fost privite cu un anumit scepticism. Azi au devenit ceva normal. Cind e vorba de carbon sau 24 de spite rar se vorbeste de o realizare tehnica, lumea o accepta fiindca e, de regula, vorba de greutate. Cei care au avut ocazia sa viziteze Eurobike din Friedrichshafen si nu au vizitat numai standurile Shimano si standurile unde se prezinta cursiere au putut realiza numarul crescind de noutati adevarate in loc de masuri de cosmetica.

Cele mai multe inovatii apar in lumea bicicletelor „de calatorit“ fiindca aici clientela (vorbesc de Germania) investeste cel mai mult dar si asteapta cel mai mult. Constructorii au recunoscut asta si ofera produse tot mai individuale si inovative fie ca e vorba de geared hub, Gates belt, sisteme de lumina moderne, dinam in butuc, etc. Sint convins ca intr-un viitor foarte apropiat la acest tip de biciclete angrenajul clasic si alte accesorii depasite vor dispare definitiv.

Avind in vedere ca aproape fiecare producator mai rasarit are in program si modele cu geared hub sau “lant de carbon” inseamna ca exista atit o clientela interesata cit si o serie de avantaje.

P.S. Fratele meu si-a cumparat in aceste zile a doua bicicleta cu viteze in butuc cu toate ca acum 3 ani nici nu vroia sa auda ceva de biciclete fara angrenaj clasic si V-Brake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mici excursii (40-60km) nu ai nevoie de butuc rohloff de vreo 800 euro

bade, cred ca sarisi peste partea asta :)

am vazut niste ciclotzuacle pe de pe la Rohloff de mi-a plans ochiul drept cu lacrimi de la stangu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic se poate monta o caseta de pinioane pe Rohloff. Dar inca nu a facut-o nimeni. Ar necesita prea multe complicatii.

Se poate combina cu un angrenaj Schlumpf sau Hammer Schmidt. Si cu un angrenaj normal cu 2-3 foi ar merge, dar nu la fel de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now