LucianTheOne 5,187 Posted November 15, 2010 Am deschis o gramada de topice cu bicicletele reconditionate de mine. Acum le gasesc cam greu, asa ca am hotarat sa le bag pe toate intr-un topic. Sau aproape toate, cele mai importante vor beneficia de topice separate. Din pacate multe biciclete le-am vandut asa de repede dupa ce le-am terminat, ca nici nu am apucat sa le fac poze. Dar am cate ceva si pe viitor voi face poze la toate. Voi posta poze cu bicla cum era cand am preluat-o si dupa reconditionare. Plus descrierea procesului tehnologic. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted November 22, 2010 O bicicleta foarte draguta, daca era cu roti de 26" ar fi preluat-o Alina. Dar are roti de 24" si cadrul de 15", cam mica pentru ea. Asa arata dupa demontare. Cadru Mustang, aluminiu 7005, furca otel, butuc Shimano Nexus 3. Am hotarat sa o fac cat mai fetiţă. Nu am gasit vopsea roz, dar am gasit mov deschis. Mansoanele si saua au putin roşu care completeaza tabloul. Butucul a fost demontat, curatat si gresat. Am schimbat cablul si camasa schimbatorului si merge perfect. Am vopsit tija, pipa, ghidonul si protectia de lant in negru pentru a adauga contrast. Pe fata are frana V iar pe spate frana la picior, torpedo. Ambele foarte eficiente. Sudurile de mare arta sunt demne de orice MTB modern. Jantele sunt simple de aluminiu, spitele de inox, cauciucuri semislick. lantul l-am pastrat ca nu era uzat, doar l-am curata bine. La fel foaia si pinioanele. Headset-ul l-am schimbat si pedalele si tot ce a fost din plastic si cauciuc. Am lasat-o asa mai simpla, dar la dorinta unui eventual client o pot echipa cu orice. Nu am gasit client in zona asa ca am pus-o la vanzare pe bazar. Are in jur de 11kg. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted December 29, 2010 De la distanta arata cam jalnic si neatragatoare, dar la o privire mai atenta mi-am dat seama imediat ce potential are. Cadru de otel Katmandu, furca la fel, de ciclocros, butuc Shimano Nexus 7, monobloc cu rulmenti. Lantul trebuia schimbat, dar restul era bun. Ghidonul nu se potrivea deloc, mai ales ca rugina avansase prea mult pentru a mai spera la o reconditionare. L-am schimbat fara ezitare. Dupa cateva zile arata asa. Nu pare mare schimbare, dar am slefuit si revopsit absolut toate piesele. Cadrul si furca - gri inchis, ghidon, pipa, tija, portbagaj, aripi - gri deschis, iar pe ici colo cate un strop de rosu sa o mai inveselesc. Lantul este nou, angrenajul l-am vopsit, iar surubul axului pedalier parca clipeste. Am dotat-o cu crick de aluminiu, portbagaj de otel si aripi din plastic. Aripa spate avea cateva mici crapaturi pe care le-am bandajat cu banda adeziva reflectorizanta. Am scapat rapid de crapaturi si am adaugat si un plus de vizibilitate. Noul ghidon se potriveste mult mai bine, iar fara mansoane asortate nici nu as fi scos-o din atelier. Soneria si farul cu baterii sunt la locul lor. Rotile le-am pastrat desi au jante simple. Le-am recentrat, am lustruit fiecare spita, la fel si butucii si jantele. Sub colierul care tine frana torpedo am pus un manson de cauciuc pentru a evita zgarierea cadrului. Dupa ce am terminat sedinta foto am gasit si un bidon perfect, rosu cu gri. Trei persoane aproape s-au batut pentru bicicleta asta. Ca sa nu apara certuri am dat-o cui a venit primul cu banii. 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
paulrad 2,835 Posted December 29, 2010 La aia mov e mişto culoarea, roz era urâtă. O şa cu negru şi roşu ar merge mai bine :D La cealaltă îmi place mult culoarea originală ... :D Quote Share this post Link to post Share on other sites
100%vegetarian 170 Posted December 29, 2010 misto! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/cool.gif felicitari! ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted December 29, 2010 De obicei seile le schimb la dorinta clientului. Unul vrea mai tare altul mai moale. Dar nu totdeauna gasesc ceea ce vreau, sa multumesc si clientul, sa asortez si culorile. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marian01 146 Posted December 30, 2010 Frumoase,te pricepi la reconditionari,felicitari! Quote Share this post Link to post Share on other sites
tuning22 5 Posted January 2, 2011 Bine lucrat lucian!! ce greutate avea KATMANDU gri ? multa sanatate Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nekrataal 6 Posted January 7, 2011 Salut Lucian, uite o piesa "de sezon" care ar fi intersanta la tine in colectie: http://1world2wheels.org/wp-content/uploads/2008/02/kev-on-plow_v2.JPG Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted January 13, 2011 Un var de-al meu m-a rugat sa-i fac doua biciclete pentru el si pentru sotie. Voiau sa iasa la plimbare prin oras, sa-l scoata si pe ala mic, iar in weekend la padure. I-am zis - Stai linistit ca stiu ce va trebuie. Nu era mare graba, asa ca am reusit sa fac doua biciclete bune, potrivite pentru orice. Asta e bicicleta lui. Cadru vechi de MTB Cilo, otel de calitate, fabricat in Italia. Era in stare foarte buna, nu a fost nevoie sa o revopsesc. 7 pinioane plus doua viteze in butuc, frane cantilever, in afara de cadru si furca, totul e din aluminiu. Am dotat-o cu tot ce trebuie - aripi din otel, aparatoare de lant, portbagaj Plestcher, far si stop la dinam, far si stop cu leduri, crick al, bidon, borseta cu pompa, kit pana si scule, sonerie. Pentru fiul lor, care implineste indata 2 anisori, am pus un scaun Hamax, demontabil si foarte sigur. Am aflat ca ii place foarte mult sa calatoreasca astfel. Bicicleta este foarte comoda, sa cu gel, ghidon inalt si larg, si e mai usoara decat pare. Asta e bicicleta ei. cadru de dama cu roti de 28", fabricat in Danemarca. Avea cateva zgarieturi pe care le-am mascat cu abtibilduri. Aprope toate piesele sunt originale si fara nici o uzura. Ghidon inalt din aluminiu, pipa reglabila, sa lata cu gel si elastomeri. Totul pentru comfort. I-am pus aripi noi nichelate, portbagaj, crick, far si stop cu leduri, cosulet, sonerie. Unul din cei mai buni butuci, Sachs Torpedo Pentasport. Cinci viteze integrate, aproape indestructibil, functioneaza ireprosabil. Pentru o doamna incepatoare e bicicleta perfecta. Varul meu a fost atat de incantat de biciclete, incat mi-a lasat un ciubuc consistent, cel mai mare pe care l-am primit vreodata. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dan71 133 Posted January 14, 2011 Sunt superbe Lucian, pana la anul in toamna am impresia ca vor fi multe biciclete aici facute de tine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted January 14, 2011 Daca le-as posta pe toate pe care le-am facut, s-ar umple forumul. Multe le-am dat inainte sa apuc sa le fac poze. Am si pierdut o gramada de fotografii, odata cu un hard disk defectat. Dar mai am cateva de anul trecut... 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
hayvelo 490 Posted January 14, 2011 Felicitări, Lucian ! Îmi pare foarte rău că Bucureștiul e așa departe de Suceava, că altfel îți dădeam și eu de lucru :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted January 29, 2011 O bicicleta pe care am facut-o pentru sotia mea prin 2007. Cadru Cannondale, din aluminiu cu sudurile slefuite, furca otel, si ghidon de BMX ca nu-i place sa stea aplecata. Bicicleta am facut-o pentru cicloturism, asa ca avea toate accesoriile necesare. Am vopsit cadrul si furca cu negru, apoi am dat cu lac in care am pus bronz-aluminiu. Era lucioasa si sclipitoare. Piese Shimano Alivio, angrenaj 3x8, roti cu jante Remerx, spite spiralate si butuci Alivio, construite de mine. Am decupat literele de pe niste abtibilduri si i-am facut o surpriza foarte placuta. Dotata ca la carte Dupa ce ne-am luat tandem nu prea a mai avut nevoie de bicicleta asta, asa ca am decis sa o vindem. Am simplificat-o putin si am vandut-o fara probleme. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted January 29, 2011 La scurt timp i-am facut sotiei o alta bicicleta pentru plimbari scurte prin sat. Cadru si furca de otel, foarte confortabila si manevrabila. Am mers si eu de multe ori pe ea, si e surprinzator de buna. Initial a avut butuc Shimano Nexus 7, cu 7 viteze incorporate, dar i l-am "imprumutat" pentru alt proiect. I-am pus o caseta de 7 pinioane, la cat merge ea prin sat, si astea sunt prea multe. Observati tema aleasa, culoarea MOV. Angrenaj Stronglight, pinioane Sachs, Lant KMC, Schimbator Alivio, roata spate Sachs cu Bereta, roata fata Deore cu alta janta, frane Shimano cu manete Point... o adevarata creatie impresionista, dar care merge perfect. Am gasit niste Quick Releas-uri minunate, de culoare mov si cu sistem de blocare. Cosuletul e foarte util, ca aproape in fiecare zi merge dupa lapte si alte cumparaturi. Are si genti pentru portbagaj pentru cumparaturile en-gross. Sa moale cu arcuri + tija cu suspensie 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Alpinman 333 Posted January 29, 2011 trebuie sa fii tare fericit sa poti realiza astfel de creatii.. sincer te invidiez....in sensul bun Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted January 29, 2011 Tot timpul ma intristez dupa ce vand o bicicleta la care am muncit mult, chiar daca obtin profit. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MBZ 4,653 Posted January 29, 2011 Cumva imi dai sentimentul unui bucatar Luciane, cum intri tu in atelier precum bucatarul in bucatarie si-si zice "Eeei, ia sa vedem ce mai gatim azi!" 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted January 29, 2011 Nu m-am gandit la asta dar ai mare dreptate. Tot timpul ma gandesc ce "ingrediente" si ce "condimente" sa folosesc pentru o bicicleta cat mai utila si aspectuoasa. Combin niste piese si fac o bicicleta, o testez si daca nu imi place ceva o demontez si o refac altfel. Si tot asa pana obtin reteta perfecta. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted January 30, 2011 Vortex - o bicicleta solida si rezistenta ca un tanc sovietic, chiar daca e nemteasca. Aproape in intregime din otel, dar era o placere sa mergi cu ea. Am dotat-o cu tot ce se putea. Desi are cadru cu suspensii, am gasit o solutie simpla si ingenioasa de a-i monta portbagaj. Am decupat doua fasii de tabla groasa pe care le-am fixat pe tijele de prindere ale portbagajului si pe urechile de prindere a amortizorului. Si pe fata i-am pus un portbagaj de spate modificat. Pompa si suportul de bidon le-am adaugat eu, de asemenea un crick dublu, aripi si oglinda. Ideala pentru navetisti, se poate folosi si noaptea in deplina siguranta. Far fara si spate la dinam + far fata si sclipitor rosu spate cu leduri si baterii. Echiparea nu era prea grozava, am folosit ce am gasit prin atelier. Angrenaje Shimano 7x3, frane V Shimano, revoshift, jante duble, butuci si pedale de aluminiu. Am fost nevoit sa o vand, dar a cumparat-o o persoana care parea priceputa, si care avea nevoie de ea. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted January 31, 2011 O bicicleta simpla, puternica si eficienta. Am luat-o pentru butucul Shimano Nexus cu 7 viteze incorporate. Initial am vrut sa pastrez butucul pentru mine, dar am facut rost din alta parte, asa ca am scos-o la vanzare. Chiar acu doua zile m-a sunat cineva, a venit cu duba la mine si a cumparat-o fara ezitare, pentru o domnisoara. Sa cresca mare si frumoasa si sa se bucure de bicicleta. M-am chinuit mai bine de o ora cu aparatoarea pentru lant. Gaura pentru pedalier era mai mica si a trebuit sa o largesc. Intai am taiat cu bomfaierul, apoi am netezit cu pila si la urma am slefuit cu smirghel. Si in partea din spate am taiat si slefuit o bucata, iar din partea de jos am indepartat o margine ca se atingea de lant. Aparatoarea fusese proiectata pentru o bicicleta cu roti de 20". Dar am vrut neaparat sa o pun pe bicla asta ca se asorta foarte bine. Cand am vandut-o i-am pus alta sa, noua si asortata. Abtibildurile le-am lipit eu. Pe spate are frana la picior, pe fata cantilever Shimano, butuc fata tot Shimano, maneta rotativa, monobloc rulmenti. Are far fata si stop spate la dinam, catadiotrii, sonerie, crick. I-ar fi stat bine si cu un cosulet, dar altora nu prea le place. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
liviucio 9 Posted January 31, 2011 Hand Made in Veresti. BRAVO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted March 20, 2011 Cand am luat aceasta bicicleta, avea bratul pedalier stanga rupt. Angrenajul era de tip Z la care bratele si axul sunt dintr-o bucata. Aveam de unde lua un astfel de angrenj,asa ca nu mi-am fcaut probleme. Dar cand am demontat vechiul angrenaj, si am incercat sa-l pun pe cel nou, a aparut o mare problema. Diamentrul interior al butucului pedalier, era mai mare, de fapt e cel mai mare din cate am vazut, 45mm parca. Bicicleta era in stare buna, trebuia sa gasesc o solutie. Cea mai simpla metoda era fabricarea unor bucse metalice cu exteriorul de 45 si interiorul de 35. Am dat comanda la un strungar si am obtinul piesele salvatoare. In aceste bucse am introdus fortat cuvetele de la un ax pedalier de BMX. Pe spate am pus o roata formata din janta de aluminiu, dubla capsata si butuc Sachs cu 3 viteze. Am demontat butucul ca nu-mi placea cum se invarte si bine am facut. L-am desfacut in totalitate, l-am curatat de rugina si mizerie si l-am gresat bine. Am vopsit toata janta ca era cam zgariata si oricum pe spate nu aveam frana cu saboti, doar torpedo. Pe cadru nu exista opritor pentru camasa schimbatorului spate, iar acest butuc are nevoie, asa ca am improvizat una. Am folosit un surub intinzator de la o maneta de frana, prins cu un colier metalic. Nu arata prea bine, dar e stabil, ieftin si simplu de montat. As fi putut suda un opritor normal, dar ar fi trebuit sa revopsesc cadrul si nu renta. Pe fata am pus o roata cu janta din inox si butuc de aluminiu cu rulmenti. De obicei folosesc jante identice pe aceeasi bicicleta, dar n-am avut alta la indemana. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianTheOne 5,187 Posted March 20, 2011 Cadrul e DBS firma norvegiana, marime 61cm, otel suplu si usor. Am dotat-o cu pompa SKS, trusa de scule cu kit pentru pene, aripi lungi din inox, portbagaj otel. Pe fata frana cantilever din aluminiu, soinerie, mansoane ergonomice. Are cric incorporat in cadru, aparatoare pentru lant si foaie, cauciucuri antipana cu benzi reflectorizante. N-am reusit sa o vand, am dat-o la schimb pe alta bicicleta, plus o mica diferenta. Posesorul face zilnic naveta in jur de 50km. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
sopinel 1,530 Posted March 29, 2011 Felicitari Lucian pentru munca depusa de a readuce la viata acele biciclete si pentru diversele idei ingenioase de a adapta piesele si sistemele noi la bicicletele mai vechi. Numai bine. Quote Share this post Link to post Share on other sites