basso

Transfagarasan vs Transalpina

Transfagarasan sau Transalpina ?  

216 members have voted

  1. 1. Transfagarasan sau Transalpina ?



Recommended Posts

De cand s-a asfaltat Transalpina tot mai multe voci spun cam asa;
-E mai tare ca Tranfagarasanul domne',e grandioasa.....
Oare ?
Ca dificultate clar e mai dura Transalpina,Insa nu cred ca poate detrona Transfagarasanul ca maretie

Ieri 19-11-2010 am bagat o tura de sanatate pe Trans,dupa ce In aceeasi saptamana am vizitat Transalpina....
Cateva instantanee cu un aparat ieftin din toate punctele de vedere

Nu la fel au stat lucrurile si pe partea de nord,frigul si zapada erau la ei acasa,iar norii adusi de un vant taios si rece au sters repede albastrul cerului

In Incercarea de a ramane la titlul topicului,postati si voi cateva argumente si poze edificatoare cu unul dintre cei doi mari giganti,Transfagarasan sau
Transalpina,care va place voua mai mult.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unchiule parca esti mai hoinar ca niciodata. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/cool.gif Frumoase poze,frumoase ture.

Cat despre pareri...inca nu am ajuns pe Transalpina (doar am vazut poze si am auzit pareri) insa depinde de persoana,zic eu.Cei care vor pesisaj vor sa aleage Transul,in timp ce anumite persoane dornice de asfalt bun,catarari si coborari mai serioase vor alege Transalpina. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/unsure.gif

Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unchiule eu zic la anul sa le facem pe ambele intr-o zi si sa vedem care ne place mai mult :rolleyes: P De la Cirtisoara in Pasul Urdele(trecand prin Balea, Curtea de Arges- Ramnicu Valcea-Novaci ar ) sunt cam 220-230 km.

Pentru catarare as alege TransAlpina dar pentru o plimbare in care sa ma holbez m-as duce pe Transfagarasan.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le-am facut pe amandoua insa tot Transfagarasanul parca imi merge mai mult la suflet.

Chiar si ca greutate mi se pare mai dificil Transfagarasanul dinspre Cartisoara decat Transalpina dinspre Novaci (desi cifrele arata altceva).

Pe Transfagarasan ai parca mai mult sentimentul ca ajungi la altitudine, muntii au mai mult caracter alpin, sunt mai abrupti decat Transalpina unde in partea de sus sunt mai domoli si nu prea ai sentimentul ca ai ajuns undeva sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nepoate Heinz,iar tu parca esti mai 'pasnic' ca niciodata :D

Ziceai de cobarari mai serioase.Din punctul meu de vedere tot pe Transfagarasan se coboara mai sigur si mai spectaculos.Chiar daca Iti mai tremura dintii-n gura pe alocuri,asfaltul este aderent iar curbele care se inchid progresiv arucandu-te dupa viraj,sunt putine.Pe Transalpina virajele sunt mai greu de 'citit',imprevizibile as spune,asfaltul impecabil nu prea are aderenta iar 80-ul la ora e la tot pasul,doar daca nu vrei nu sari de 90km/H.Am urcat si coborat Transalpina de trei ori,ultima data am atacat doua-trei viraje ca la carte....mi-a cam Inghetat sangele In vene dupa ce mi-a derapat putin roata spate.Grija mare ! ;)

Da nepoate Octav,pt rupt ficatii e ideala Transalpina :D

Suna interesant propunerea ta,dar cati nebuni s-ar Inhama la asa ceva ?

Da Mircea,si eu am sentimentul ca batranul Trans are mai mult caracter alpin,Insa clar e mai 'lejer' de urcat,poate ai fost tu obosit cand l-ai urcat pe nord.

Bine a punctat cineva,pe Transfagarasan odata ajuns sus ai unde sa te Incalzesti si sa lingi o bere,In pasul Urdele odata ajuns nu ai decat sa tremuri daca nu e soare,si sa bei si halesti ce ai In traista.Dat cat de curand cred ca o sa apara ceva cabane si pe acolo

Pana acum se pare ca @Bianco zice bine,Transul e Trans :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superb. Ma duc si eu pe la vara dar nu cu cursiera. Ii fur si aparatul foto la sora mea.

Felicitari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prefer Transfagarasanul( toti cei 92 km ) cu asfaltul de pe Transalpina care pare mai pustie si virgina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca Transfagarasanul ar avea asfaltul asa cum ar trebui sa fie, cred ca nici nu s-ar mai pune problema castigatorului. In ce ma priveste, doar din ce am vazut in pozele cu Alpina, nici nu se pune.

Chiar daca Alpina e mai dificila, asta este un avantaj doar pentru cei care se antreneaza.

Daca te intereseaza, pe langa pedalat si admirarea privelistilor, nu cred ca Transul poate sa fie detronat vreodata in Romania. Transul este singura sosea care trece printr-o zona comparabila cu Alpii Francezi, cei mai frumosi din Europa, dupa mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am votat Transfagarasanul, imi place maretia si unicitatea lui. Transalpina este neumblata, dar comuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi Transfagarasanul din punct de vedere al dificultatii ca si catarare este destul de slabut, fiind detronat grav nu doar de Transalpina ci si de alte urcari din Romania, nu mai zic din Alpi unde cam tot ce am facut este peste Transfagarasan cu mult si unele binisor si peste Transalpina, trebuie sa spun ca Transfagarasanul ramane un drum unic ca si sentiment si peisaj. Cam toate drumurile din Alpi care urca la mult peste 2000 m, cel putin cele pe care eu le-am vazut, sunt mai inspre latura Transalpina, sunt putine drumuri asa "nebune" ca si al nostru din Fagaras. Austriecii si italienii cred ca trageau lejer un tunel de pe platul de deasupra cascadei pana in partea cealalta si nu se mai complicau cu atatea curbe si viaducte. Totusi, romanii nu au facut asta (desi puteau) deoarece Transfagarasanul trebuia sa fie un drum de show-off, de lauda, turistic, nu unul cu valente practice. Nu e nici macar un drum strategic, in caz de razboi cu cateva kg de dinamita putand fi facut lejer impracticabil total. Drumurile utile si strategice sunt facute ca si Transalpina, care ar putea sa reziste si la un bombardament si n-ar avea nimic, ar fi reparata in cateva ore.

Mai e un aspect: faptul ca urcarea pe Transfagarasan nu e dificila e, de fapt, un mare plus pentru inginerii proiectanti. Asa trebuie sa fie un drum perfect: sa urce cat mai sus, dar cu o panta cat mai mica. Noi, ciclistii, care cautam inclinatii mari, nu suntem tinta principala a acestui proiect.

Pe final, eu am votat Transalpina dar cu minte exclusiv de sportiv - ce simt eu cand ajung sus ca si satisfactie. Cu mintea de inginer, votez oricand Transfagarasanul - o capodopera tehnica. Ca si peisaj, stau in dubiu. Majoritatea ati vazut doar partea sudica din Transalpina, cea nordica e mult mai spectaculoasa. Plus ca dupa parerea mea muntii sunt frumosi indiferent de structura lor geologica. Cum balciul si tigania de la Balea o compenseaza pe cea de la Ranca, dpdv peisagistic si turistic cele doua drumuri capata de la mine un mare =

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu votez transalpina din acelasi motiv ca horatiu, e mult mai solicitanta. Stiu ca majoritatea urcati de la novaci pana in pas si ziceti ca gata, ati vazut transalpina, dar de fapt ea trece si parangul si sureanu... faceti tot drumul de la sebes ca merita ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai baieti, Transalpina n-are, bre, decor! Ce tot vorbiti de sport si de solicitare, noi suntem amatori, poeti, turisti, eventual betivi (cum sunt eu). N-am auzit de vreun ciclist roman de valoare pana acu' asa ca nu putem vorbi de antrenament sau sport asociind Transalpina. Ciclismul la noi e un fel de balaceala, cel putin deocamdata. Te poti antrena si cu greutati sau sapand gropi cu cazmaua daca trebuie neaparat sa-ti consumi energia dar sa faci efort cu privelisti ca in Fagaras nu prea ai cum decat la fata locului. Am fost pe ambele catarari la o zi diferenta si va pot spune ca a fost mai greu pe Transfagarasan unde am intalnit un vant de fata pe urcare care facea ravagii, de-abia mai urcam cu 8 km/h. Insa ce vedeam imprejur m-a ajutat sa termin catararea, mi-a mai distras atentia. Daca pe Transfagarasan ma simteam ca intr-un film cu nemti, pe Transalpina aveam impresia ca sunt pe luna, nu tu un copac, nu tu o stanca, ba am mai prins si o ceata care stergea si gramu' de farmec pe care il dadea lungimea traseului. Si inca ceva: chiar si cocalarii si manelistii sunt atrasi de frumos, arta naturii gadila pe oricine; de aceea sunt mai multi grataragi si paltonari in Fagaras decat in Parang. Valoarea unui catarator nu este data de lungimea sau de agresivitatea pantei ci de media cu care o parcurge, deci, celor care li se pare lin Transfagarasanu' le sugerez sa incerce sa scoata o medie de...sa zicem 25. V-am pupat! Pe viitor exersati sa apreciati calitatea si nu cantitatea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valoarea unui catarator nu este data de lungimea sau de agresivitatea pantei ci de media cu care o parcurge, deci, celor care li se pare lin Transfagarasanu' le sugerez sa incerce sa scoata o medie de...sa zicem 25.

Vezi, eu zic ca fix aici e marea diferenta intre cele doua sosele. Pe TransF poti sa te gandesti la viteza medie sau poti sa rulezi lejer si relaxant privind crestele. Pe TransA, si cine zice ca nu e asa mananca ***** sau trebuie sa se inscrie urgent in Turul Frantei, cu o cursiera cu compact, nici nu mai zic de foi de 39 si 42, sa ajungi sus este un pic de lupta, nu se prea pune problema de rulaj si peisaj.

Ideea generala ar fi ca, pe Transfagarasan, poti sa tragi daca vrei si atunci devine un traseu greu - dar e optional. Pe Transalpina cam trebuie sa tragi, altfel n-ajungi sus - nimic nu e optional.

Repet, sa nu sara unii ca arsi ca nu e greu pe Transalpina. Vorbim aici de parcurgerea cu cursiera. Cu MTB, poti sa fumezi o tigara si sa bei o cafeluta pe oricare dintre ele in timp ce pedalezi, la MTB provocarile sunt in alta parte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

atenţie, mare atenţie, pe transalpina nu sunt parapeţi pe marginea drumului de nicio culoare. ai ratat curba, eşti în râpă. în plus, parcă e mai îngust drumul decât pe transfăgărăşan. de votat, am votat transalpina, pentru că nu e, încă, atât de înţesată de cocalari.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ce, pe Transfagarasan e plin de parapeti? In plus, pe bucata de sub Balea Lac daca ai ratat o curba o iei direct in sus cu aripioare... Din punctul asta de vedere eu zic ca ambele drumuri sunt cu un mare - cu precizarea ca pe Transfagarasan mi se pare mai fatala o iesire in decor pe anumite bucati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am cum sa votez pentru una din ele. Ma bucur ca exista (m-ar bucura si mai tare daca pe transF ar fi asfalt mai bun) si sper sa mai apara catarari de astea. Problema e ca ele si exista iar noi ne limitam la astea doua. Pentru cei cu timp si ceva banuti recomand zona Borsa si zona Vatra Dornei. S-ar putea sa va placa :-). (apropo... mai stie cineva cum e asfaltul in cheile bicazului-lacul rosu?)

Ma bucur tare ca a luat asa amploare ciclismul de sosea la noi si apar din ce in ce mai multe catarari asfaltate decent.

Sa pedalam cu bine! :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domne,fiecare cu gustul lui,In fond ambele sunt dementiale asa ca e o alegere grea :P

Insa nu Impartasesc doua idei de-ale lui Horatiu
1-Daca vrei sa urci lejer pe TransA,Iti pui pinioane gospodaresti si ai terminat treaba,nu spui ca esti obligat sa te chinui daca vrei sa ajungi sus,sau ca e buna pt antrenament. Daca vrei sa te chinui poti s-o faci si la vale.Pana una alta Iti pot oferi un timp pt TransF,1.07H, dupa ce te apropii de timpul asta mai stam de vorba despre dificultati ;)

2-Din punctul de vedere al unui coborator TransA e un dezastru,e cel mai periculos drum pe care l-am coborat vreodata. L-am urcat si coborat de trei ori pana acum, si mi-am Intarit convingerea ca e gandit cu curu
 

atenţie, mare atenţie, pe transalpina nu sunt parapeţi

 

Subscriu, si nu doar parapetii sunt problema, ci si asfaltul cu destul de putina aderenta pt un drum montan. Mai devreme sau mai tarziu cineva o va pati pe TransA,drumul In linie dreapta permite viteze mult prea mari pt experianta multor ciclisti,Inclinatia mare a drumului face ca perioada de franare sa fie mult mai lunga iar virajele sunt foarte inselatoare, foarte multe se inchid progresiv, astfel te trezesti pe aratura,In cel mai fericit caz. Am coborat ultima data cu maestru Rosioru, am observat aceeasi retinere la coborare, maxim 85km/h pe o coborare pe care daca Iti pui mintea sari de 100, sau sari de pe drum.....

Asa ca, grija mare la coborare si pinioane mari la deal ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

adevarat cu coboratul. eu is mai fricos si nu ma dau tare pe coborari dar e clar ca pe transalpina e loc de zburat. soseaua aia iti da aripi si nu iti dai seama cand ajungi la viteze la care controlul devine o gluma. deci... GRIJA MARE. in acelasi timp... si pe trans ai unde sa iti rupi gatu' daca te ia valul si te crezi Savoldeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai lipsit azi de la bere mestere ;)

Clar domne,pe orice vale poti sa-ti rupi capul,Insa aci parca chiar deloc nu sunt prietenoase curbele

Sa vedem cum o sa fie dupa ce o cobor de 50 de ori :D Hm,cred ca termin cateva cauciucuri cu franele :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Basso are perfecta dreptate cu toate, mai ales ca m-am cam speriat cand am vazut cam cum coboara. La cum pun eu problema pe coborari, n-o sa ajung niciodata sa ating asa viteza.

Cu timpul de urcare, habar n-am ce sa zic. Abia astept sa vina sezonul urmator sa incerc. Sunt 100% convins ca pot sub 1:30, dar cu cat, habar n-am. Daca imi iese sub 1:15 (foarte putin probabil) jur ca imi iau si eu tricou din ala cu buline rosii http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif Dar oricum, abia astept sa vad ce inseamna sa urci pana la Balea dand tot ce poti in fiecare moment (cu gel-uri, isostar-uri si tot pachetul).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unchiule eu zic la anul sa le facem pe ambele intr-o zi si sa vedem care ne place mai mult :rolleyes: P De la Cirtisoara in Pasul Urdele(trecand prin Balea, Curtea de Arges- Ramnicu Valcea-Novaci ar ) sunt cam 220-230 km.

Eu ma bag! Evident, nu acum, ca e ziua scurta si cam rece, dar la vara, cam pa la inceputul lui august, o fac!

Referitor la dificultate, intr-adevar 5,8%(TA) e mai mult decit 5,3%(TF), dar daca ai rapoartele potrivite, asta nu e o problema! Poiana Bv are doar 4% si totusi mi se pare mai solicitanta decit Cota 1400 (6%).

Eu inca nu votez, ca pe TA, partea sudica, inca n-am ajuns (am parcurs doar ramura nordica, de la Obirsie la Sebes, plus drumul de la Brezoi la Petrosani, dar ce-am vazut pina acum, o spun cu parere de rau, a fost o mare dezamagire).

Cu toate astea, vreau sa ajung si pe TA, sa o parcurg toata, fie si numai pt.ca exista!

@Basso: 1.07 de la Cirtisoara la Bilea, adica 29km si 1535m dif. de nivel? Daca e asa, esti super-tare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.