Hyundai

Cauciuc pentru hometrainer

Recommended Posts

nu merge cu un cauciuc cramponat. merge cu un slick de strada, dar cel mai bine e cu un cauciuc special.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clar nu merge cu un cauciuc cramponat, oricat de mici crampoane ar avea. E nevoie de un slick cat mai fin. Un alt aspect de care m-am lovit a fost acela ca e nevoie de un cauciuc perfect, fara nici un defect de forma, ceea ce e mai greu sa intalnesti la slick-urile alea ieftine de 30 RON. Un alt aspect important e ca slick-urile normale, desi iti faci treaba cu ele, sunt gandite pentru aderenta pe asfalt si cam aluneca pe rola aia de metal, asa ca cea mai buna solutie este intr-un final cauciucul special pentru trainer, din care mi-am comandat si eu unul pentru iarna asta. Nu e scump si e oarecum si o economie, cele normale se uzeaza foarte repede pe trainer, asta ma gandesc ca are material mai mult pe calea de rulare - data fiind greutatea considerabila de 700 g pt. un slick de 1.75.

Cauciucul pe care l-am comandat eu este acesta (exista in versiune de MTB si de cursiera):

http://www.bike-components.de/products/info/p23256_Hometrainer-Faltreifen-Modell-2010-.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat cu vreo 17 lei un cauciuc slick de oras. M-am dus la magazin, le-am zis ca am nevoie de un slick pe care sa il sacrific pentru home-trainer si mi-au dat cel mai slick cauciuc pe care l-au avut pe acolo, si la un pret mic. Evident ca nu e un cauciuc de calitate, dar pentru trainer este perfect. Pe centrul benzii de rulare este fara niciun fel de model, asa ca ruleaza frumos, uniform si silentios pe rola trainerului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am cam busit cauciucul de cursiera pe spate pentru ca am mers cu el pe trainer. s-a crapat pe langa janta. probabil e diferita apasarea decat pe drum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se da cu amorsa pe rola(pe baza de solvent) cu un trafalet mic. Se lasa se se usuce bine si se mai da o mana. De pereferat afara ca miroase de-ti muta capul.

Apoi sse confectioneaza foarte fest din membrana bituminoasa acoperita cu ardezie. De preferat din cea mai subtire(2,5-3,5 kg/mp). Lipirea se face fara snur, sau ulterior se taie snurul la fata cu o lama de cuter noua.

Daca faceti asta acasa la aragaz trebuiesc manusi de protectie industriale(sudor sau cu palmele din piele groasa).

Se monteaza rola la loc pe trainer. Dupa asta mergi cu ce gume vrei. O perioada pana se rodeaza, mai se iau granule de ardezie, asa ca sa aveti o folie intinsa dedesubt sau un aspirator la indemana.

Dupa ce s-a rodat, arata ca un asfalt foarte aderent . Spor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc MBZ dar e o metoda mai complicata si prefer sa iau cauciuc decat sa umblu fara sa ma pricep bine.Multumesc inca o data tututor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a venit cauciucul Continental Hometrainer si l-am montat. Din lipsa de timp, l-am montat pe o roata destul de descentrata, care cu un cauciuc normal nu mergea foarte bine, mai "scapa" din cand in cand aderenta. Acum, cu cauciucul special, cu toate ca roata e destul de descentrata, totul merge extra-fin. Nu pot sa spun ca sunt impresionat, pentru ca ma asteptam sa mearga bine, doar e facut pt. asta. As putea spune mai degraba ca e la nivelul asteptarilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aseara am montat trainerul mult asteptat.

Am luat Tacx Satori Pro.

Ca majoritatea nici eu nu am avut cauciuc de trainer din prima. Am facut prima tura pe trainer cu un baieu Scwalbe montello. Dupa 30 de minute arata zona de rulare de parca l-as fi topit.

Nivelul zgomotului e multumitor.

Stabilitatea trainerului e EXCELENTA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam orice cauciuc conceput special pentru trainer este mai bun decât unul normal. Ai vreo cerinţă anume? Dacă nu, ia-l pe cel mai ieftin. Eu personal aş sta cu o firmă mai cunoscută, gen Schwalbe, Continental, Vittoria, sau aceeaşi firmă care a făcut aparatul (Tacx).

Că veni vorba, preţurile din magazinele noastre văd că-s cam cu 25-30% mai mari decât la cele din afară. Ţi-aş recomda să te lipeşti la o comandă la bike-components sau bike24 aici pe forum. În afară preţurile încep de pe la 18 euro, deci ~80 de lei, chiar şi cu partea de transport tot faci o economie de 30-50 de lei faţă de ale noastre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit un scwalbe kojak pentru MTB. N-am observat nici o uzura prematura si aderenta a fost foarte buna. Dupa cateva sute de km a aparut o dara neagra pe rola de metal dar s-a curatat imediat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm..eu am cumparat un trainer Tacx Booster si a venit la pachet cu un cauciuc albastru Tacx, cu o camera mica mica mica (cred ca e de 1).

Singura chestie e ca tre umflat la 100 PSI. Ceeeeeaaaaaaa ceeeeee cu pompa de mana...este mission imposible! Adica ce muschi faci la picioare..da' ce muschi faci la maini neeneeee...

Asa ca tre sa imi cumpar si o pompa de podea ca nu mai pot! Intre 90 si 100 PSI imi ia cam 1-1,5 ore sa umflu cu prostia aia mica..

Share this post


Link to post
Share on other sites

si mie mi s-a parut mare pretul pentru un cauciuc care nu trebuie sa aiba cine stie ce caracteristici (protectie anti pana, diversi compusi, double, triple compund pentru aderenta pe ud, etc.). Probabil sunt mai scumpe pentru ca cei care vor sa se dea pe trainer sunt suficient de interesati de domeniu ca sa isi permita sa dea suficienti bani pe un cauciuc.

Cred ca o sa merg pe schwalbe insider (desi nu sunt fan schwalbe) pentru ca este cel mai greu, deci teoretic are mai mult maerial pe el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

danielcc, vezi ce-am zis mai sus, în magazinele de afară anvelopele alea încep de la 80-85 de lei. Exemplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu deschid un topic separat, poate imi dati un pic de ajutor.

 

Aveti vreo recomandare pentru cauciucurile de trainer?

 

Nu este o paleta prea larga dar cam toti marii producatori au si unul din asta. Ca remarca, am vazut ca pretul in RO este porceste de mare fata de afara...

 

Trainerul meu e un Tacx Satori, deci cu rola de otel. In acest caz ce o fi mai bun pentru el (si mine)? Chiar cauciucul de la ei, Tacx T1390? Sau sa iau un Continental Hometrainer? Sau de la alt producator? Sau sa ma uit doar la pret? 

Nu am nici un fel de experienta cu aceste cauciucuri asa ca orice parere este binevenita!

 

Multam anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now