Dan71

Greutatea bicicletei (complex)

  

267 members have voted

  1. 1. Ce greutate are bicicleta ta, e HT sau FS cu cadrul din otel/cr-mo?

    • Bicicleta HT otel/cr-mo sub 8 Kg
      0
    • Bicicleta HT otel/cr-mo 8-10 Kg
    • Bicicleta HT otel/cr-mo 10-12 Kg
    • Bicicleta HT otel/cr-mo 12-14 Kg
    • Bicicleta HT otel/cr-mo 14-16 Kg
    • Bicicleta HT otel/cr-mo 16-18 Kg
    • Bicicleta HT otel/cr-mo 18-20 Kg
    • Bicicleta HT otel/cr-mo peste 20 Kg
    • Bicicleta FS otel/cr-mo sub 8 Kg
      0
    • Bicicleta FS otel/cr-mo 8-10 Kg
    • Bicicleta FS otel/cr-mo 10-12 Kg
      0
    • Bicicleta FS otel/cr-mo 12-14 Kg
      0
    • Bicicleta FS otel/cr-mo 14-16 Kg
    • Bicicleta FS otel/cr-mo 16-18 Kg
    • Bicicleta FS otel/cr-mo 18-20 Kg
      0
    • Bicicleta FS otel/cr-mo peste 20 Kg
    • Null
  2. 2. Ce greutate are bicicleta ta, e HT sau FS cu cadrul din aluminium/aliaj AL?

    • Bicicleta HT aliaj AL sub 8 Kg
      0
    • Bicicleta HT aliaj AL 8-10 Kg
    • Bicicleta HT aliaj AL 10-12 Kg
    • Bicicleta HT aliaj AL 12-14 Kg
    • Bicicleta HT aliaj AL 14-16 Kg
    • Bicicleta HT aliaj AL 16-18 Kg
    • Bicicleta HT aliaj AL 18-20 Kg
    • Bicicleta HT aliaj AL peste 20 Kg
      0
    • Bicicleta FS aliaj AL sub 8 Kg
      0
    • Bicicleta FS aliaj AL 8-10 Kg
    • Bicicleta FS aliaj AL 10-12 Kg
    • Bicicleta FS aliaj AL 12-14 Kg
    • Bicicleta FS aliaj AL 14-16 Kg
    • Bicicleta FS aliaj AL 16-18 Kg
      0
    • Bicicleta FS aliaj AL 18-20 Kg
      0
    • Bicicleta FS aliaj AL peste 20 Kg
    • Null
  3. 3. Ce greutate are bicicleta ta, e HT sau FS cu cadrul carbon si/sau titan sau din alte aliaje(scriu pe forum)?

    • Bicicleta HT carbon sub 8 Kg
    • Bicicleta HT carbon 8-10 Kg
    • Bicicleta HT carbon 10-12 Kg
    • Bicicleta HT carbon 12-14 Kg
      0
    • Bicicleta HT carbon 14-16 Kg
      0
    • Bicicleta HT carbon 16-18 Kg
      0
    • Bicicleta HT carbon Peste 18 Kg
    • Bicicleta FS carbon sub 8 Kg
      0
    • Bicicleta FS carbon 8-10 Kg
    • Bicicleta FS carbon 10-12 Kg
    • Bicicleta FS carbon 12-14 Kg
      0
    • Bicicleta FS carbon 14-16 Kg
      0
    • Bicicleta FS carbon 16-18 Kg
      0
    • Bicicleta FS carbon peste 18 Kg
      0
    • Bicicleta titan(si carbon daca este) HT 8-12 Kg
    • Bicicleta titan(si carbon daca este) HT 12-15 Kg
      0
    • Bicicleta titan(si carbon daca este) HT 15-18 Kg
      0
    • Bicicleta titan(si carbon daca este) FS 8-12 Kg
      0
    • Bicicleta titan(si carbon daca este) FS 12-15 Kg si peste
    • Null


Recommended Posts

Cadru : Aluminium, 26" * 410/460/510 mm- marime S

Furca : Suntour SF11-XCT V3 travel 80 mm

Schimbator spate : Shimano RD - TX55

Schimbator fata : Shimano FD - TX50

Manete schimbator : Shimano ST - EF51-7

Brat pedalier : Shimano FC - M 171

Pinioane : Shimano MF-TZ 21

Frane : Promax V-brake TZ-115

Roti : X2 X-ALT , 36 spite

Butuci : Jot Tech alloy JY 753/754

Cauciucuri : Kenda K 901F/902R 26*2.10

Greutate: 14,4 kg curata si fara accesorii

post-10556-0-23921200-1309254631_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am votat HT Al <10 kg

Cadru RCZ Race SL

Furca Magura Menja 100

Angrenaj Shimano SLX

Ghidon Truvativ Stylo Team flat

Manete schimbatoare SLX

Manete frana Shimano Deore

Pipa RCZ Race SL

Pinioane SLX.

Angrenaj SLX

Cuveta FSA Orbit

Tija sa KCNC Scandium

Sa San Marco SKN

Schimbator foi SLX

Schimbator pinioane XT

Pedale Wellgo

Frane XT janta

Roti Mavic Crossride

Mansoane ghidon Bontrager

Prelungiri ghidon Cube Race

Lant Kmc 9L

Cauciucuri Conti X-King cu kit tubeless Joe No Tubes

cheita sa  Believe

Tije roti MR Titanium

Greutate 9,9 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o adevarata problema , daca ajung intr-o categorie mai "usoara" , cum imi pot schimba votul ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merida 96 HFS 3000, 12,5 kg, mi se rupe de un kil, doua in plus fata de alte fiare de pe aici, pe care dealtfel le admir. Ma dau de placere si mai bine pun mana si slabesc vreo 5 kile si nu arunc mii de lei pe slabitul bicicletei.

Oricum nu mi-as permite, de ex ca Laco (nu am nimic personal cu el, bravo lui ca poate, dar deja suna prea a snobism) sa dau vreo 300 de milioane pe o bicicleta.

Umblatoarea mea pe doua roti:

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da .. undeva peste 3000 euro se invart bicicletele de mai sus .

Nu prea exista bicle de carbon sub 1500 euro , daca mai are si echipari gen xtr/xx fi sigur ca trece de 3000 .

Cat de corect o fi daca cantaresc bicicleta ca pe animale(adica daca ma cantaresc io singur si dupa ma cantaresc cu bicla) ?

As fi curios daca Laco, la un test efectuat cu detectorul de minciuni, nu ne-ar surprinde cu faptul ca a cheltuit deja peste 10 000 de euroi pe aratarea lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Angrenajul tau ma duce instant cu gandul la al meu: RaceFace Evolve XC, foaie mijlocie a crapat dupa vreo 2000km, si am inlocuit-o cu una Deore, de otel. Foaia originala era din aluminiu 7005, cu foarte putina 'carne' in zona suruburilor de prindere. N-are cum sa reziste mult. Si cand ma gandesc cat costa o foaie originala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aoleo , deja m-ati speriat . Tocmai vroiam sa te intreb cum este fata de un XT , angrenajul Uite te intreb doar cum te intelegi cu coarnele , ca ma bate gandul sa-mi schimb gripurile si unele normale + coarne . De cand le ai le folosesti pe ele mai mult , sau gripurile normale . Cat de repede treci mana la frane si schimbator de pe coarne ? Ai simtit vre-o imbunatatire la rezistenta mainilor si la pozitia in sa ? Stiu ca sunt off-topic , dar ale lui chiar imi plac ...

Ca parere : nu are nici o legatura greutatea ciclistului cu a bicicletei , din punctul de vedere al ciclistului . Greutatea per total se simte "din afara" , dar sunt si persoane de 80 - 100 kg care au si putere mai mare decat unele de 65 - 70 . Dar acel "zvac" al bicicletei si greutatea ei o simti , fie ca esti gresut , fie ca esti slab . Ca te simti mai bine cand slabesti , da , dar daca omul are o anumita greutate , normal ca el este obisnuit cu ea , iar la bicicleta simte la fel , fiecare usurare , chiar de 200 - 300 gr , mai ales daca este facuta in partile importante , la transmisie sau roti .

Intr-un fel te dai cu un HDS de 17 kg si in alt fel cu una de 12 kg , indiferent ca tu ai 65 de kg sau 110 ! Parerea mea este ca se simte mult mai repede diferenta de performanta a bicicletei decat greutatea pedalistului !

Pentru cei care au o pasine din imbunatatirea bicicletei , toata stima , spor mai departe si sa nu se supere din cauza altora . Discutii de genul ca unul o ebsedat si ca a dat 10.000 de euro pe bicla si imbunatatiri si se plimba prin parc sunt de kko , mai ales in acest cerc de forumisti . Indiferent ca este invidie de o parte sau snobism de alta , nu are rost sa existe astfel de discutii , fiecare are dreptul sa-si faca si sa-si cumpere ce doreste . Daca nu era el cu cea de 10.000 de euro , era altul cu alta de 7000 sau altul cu alta de 5000 si tot asa . As face pariu ca , daca am avea bani "destui" , toti am face la fel , dar neavand , fiecare face si isi permite ce poate "duce" .

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

cadru: specialized fullcarbon stumpjumper marathon fact 9

roti: mavic crossmax st

furca: reba sl dual air

ghidon: itm carbon

tija sa: fsa carbon

schimbatoare si manete :slx

lant: slx

pinioane: slx

frane: Ashima PCB

discuri: ashima airotor

sa: san marco ponza

cauciucuri: IRC

pipa: ONE

mansoane: extralite 14g.

angrenaj: shimano xt

greutate 10,3kg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

cadru: specialized fullcarbon stumpjumper marathon fact 9

roti: mavic crossmax st

furca: reba sl dual air

ghidon: itm carbon

tija sa: fsa carbon

schimbatoare si manete :slx

lant: slx

pinioane: slx

frane: Ashima PCB

discuri: ashima airotor

sa: san marco ponza

cauciucuri: IRC

pipa: ONE

mansoane: extralite 14g.

angrenaj: shimano xt

greutate 10,3kg

Pune si niste poze , pare foarte interesanta din descriere !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta HT carbon 8-10 Kg

Cadru: Olympia CSLX Carbon 18.5"

Furca: Rock Shox Sid WC

Roti: Mavic Crossmax SLR Center Lock

Inchideri: titan - carbon

Manete: SRAM X0 Gripshift (9 viteze)

Schimbator spate: SRAM X0 medium cage

Schimbator fata: Shimano XTR

Angrenaj: Shimano XTR, modificat in 2 placi TA (26 - 40)

Pinioane: SRAM PG 990 (11 - 34)

Cabluri + camasi: Nokon

Frane: Magura Marta SL, discuri Ashima Air Rotor (180/160) + adaptore Center Lock Ashima

Pedale: Shimano XTR

Tija sa: KCNC Ti Pro Lite 400 mm

Sa: Selle Italia SLR XC

Pipa: Ritchey WCS 120 mm

Ghidon: Ritchey WCS Carbon 580 mm

Coarne: Procraft

Grip: ESI

Suporti bidon: Elite Custom Macia

Greutate in poza, cu cauciucuri Schwalbe Rocket Ron 2.1 Tubeless Ready: 9.38 kg.

Acum am montat Maxxis Crossmark 2.1 UST fata - spate, fara solutie, si greutatea a sarit peste 9.8 kg...dar imi confera mult mai mai multa incredere.

Mai urmeaza o sa mai usoara, si poate un ghidon cu rize.

http://imageshack.us/photo/my-images/684/20111004135006650.jpg/

Imagine postată

http://imageshack.us/photo/my-images/510/20111004135017859.jpg/

Imagine postată

Edited by Seb
Introdus poze direct in post
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt MTB-ist dar din ce am vazut si eu la altii Olympia ta mi se pare superba ( si cadrul,si piesele si designul )

Iti pun eu poza sa vada si lumea ce bijuterie ai..

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt MTB-ist dar din ce am vazut si eu la altii Olympia ta mi se pare superba ( si cadrul,si piesele si designul )

Iti pun eu poza sa vada si lumea ce bijuterie ai..

Multumesc mult...din pacate la transmisie este deja destul de depasita fata de piesele de top de la ora actuala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...]la transmisie este deja destul de depasita fata de piesele de top de la ora actuala...

Zici tu? Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kskdoru: O bicicleta facuta cu cap ( si ceva banuti :) dar altfel nu se poate ). Cum te-ai impacat cu Rocket Ron-ul evo ? Vreau sa le incerc si eu sezonul urmator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kskdoru: O bicicleta facuta cu cap ( si ceva banuti :) dar altfel nu se poate ). Cum te-ai impacat cu Rocket Ron-ul evo ? Vreau sa le incerc si eu sezonul urmator.

Ce pot sa zic...in primul rand foarte usoare pentru ce ofereau (430 g pentru 2.1)...grip extrem de bun in orice conditii...dar greutatea redusa se plateste scump...asadar, in nici jumatate de sezon, cauciucul de pe spate este bun de aruncat...sunt zone in care crampoanele sunt rase de la franari puternice pe pietre, si sunt pline de taieturi pe peretii laterali.

Ca si minus major...pot sa spun ca ruleaza mult mai greu decat am crezut...dar trebuie sa tinem cont ca este un cauciuc all around...

Zici tu? Imagine postată

Zic in sensul in care la timpul ei am dat aproximativ la fel de multi bani ca si o transmisie de acum pentru 2X10...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zic in sensul in care la timpul ei am dat aproximativ la fel de multi bani ca si o transmisie de acum pentru 2X10...

Adica depasita ca marketing, nu ca si functionalitate. Ai ce-ti trebuie si chiar mai mult Imagine postată

Bine e cand apreciem la justa valoare ce avem. Bine e si sa ne dorim mai mult Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am cantarit niciodata bicicleta de oras cu care-mi "fac damblaua" , nu cred ca este ceva din Cr-Mo la ea dar nu cred sa aibe mai mult de 15 kg!

O s-o cantaresc azi din pura curiozitate si va zic si voua!

Am mai avut un MTB cu suspensie fata si avea cam 12 kg!

Fara suspensia fata (care avea nesimtit de multe kg > 2,4) era chiar incredibil de usurica!

Ca fapt divers : furca era mai grea decat cadrul ce avea 2300 grame "chel" fara nimic pe el (cuvetarii sau altele)...

Alegerea ideala pentru un om normal ar fi bicicleta din Cr-Mo cu o suspensie cat de cat la roata fata!

Pentru cei "anormali" (cu prea multi $$$) alegerea "logica" este bicicleta full-suspension din aliaj de titan(ti4al6v ) , ca de s-ar face biciclete din aliajul de titan Ti-6-22-22 (Ti-6Al-2Sn-2Zr-2Mo-2Cr-0.15Si) alta ar fi situatia...

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu prea inteleg cum poate o bicicleta sa aiba 12 kg daca are cadru de 2.3 si o furca de >2.4. Poate doar sa fie restul componentelor din gama XX / XTR, roti super usoare, camere si anvelope la fel, ori sa fie single speed.

Adica ma uit la biciclete de genul Canyon (care sunt pe la 11.5- 12 kg - presupun ca la cadrele de 16 inch), care au cadre f. usoare, furci pe aer de 1.6 kg, componente f. bune. Ori "cam 12" alea erau 14, ori e cum am zis eu mai sus.

Apropo de titan, stiu ca cei de la Cube fac ceva biciclete din Titan, dar sunt f. scumpe (adica sunt cam la fel de scumpe ca alea din carbon, pe la 13000-15000 lei una). Acum, nu stiu ce titan o fi, dar ma gandesc ca-i bun. Oricum, daca as dispune de suma aia si as vrea ceva usor, probabil tot de carbon mi-as lua, ca parca-i prea rar titanul asta si or avea si ceilalti producatori motive sa nu-l foloseasca. Singurul avantaj pe care-l vad eu la titan e ca e rezistent in timp, nu oboseste ca aluminiul sau carbonul. Insa ... cati % din cei care se dau mai serios ar tine un MTB mai mult de 5-6 ani?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cati % din cei care se dau mai serios ar tine un MTB mai mult de 5-6 ani?

Toti cei care se dau astfel incat sa nu cada grav si reusesc sa se tina de plan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cred ca asta cu "tinutul de plan" e mai grea. Mereu exista o tentatie sa upgradezi, sa iei un nou model, etc. Si sa zicem ca tii cadrul, dar pe la componente tot umbli http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/cool.gif.

In plus, ajunge dupa cativa ani bicicleta sa fie uzata si devine uneori ma avantajos sa iei una noua decat s-o mai intretii pe cea veche (mai ales cand aia noua e mai stralucitoare, mai usoara, mai frumoasa). Poate am exagerat cu 5 ani, dar titanul se zice ca tine o viata. Adica si 20 de ani. Din experienta mea, care e oarecum limitata, dupa cativa ani se schimba sistemele, prinderile, si alte aspecte, astfel incat componentele noi nu prea se mai potrivesc. Uite de ex. acum cum se face trecerea la furci cu 1.5-1.125. Apar tot mai multe astfel de cadre si probabil ca in 5 ani asa vor fi majoritatea. Daca ai cadru de acum cu 1.125 nu vei mai gasi cu usurinta furci noi. La fel si cu QR 15. Poate se va dovedi ca nici conceptul de caseta de pinioane acual nu-i cel mai bun si o sa apara altceva :). Deci e vorba si de uzura morala a bicicletei, nu doar de cea fizica.

Si tendinta generala a producatorilor e de a usura componentele pe cat posibil, deci un upgrade la un model mai nou te scapa si de ceva grame, ca tot suntem pe topicul cu greutatea bicicletei.

Eu ma uit la a mea si nu-mi prea dau seama unde pot sa scad semnificativ (e drept ca inca nu m-am apucat sa cantaresc piesa cu piesa). Anvelopele au 550g. Cele mai usoare inteleg ca pot ajunge la un 400-450 cu neajunsul ca sunt mai sensibile la taieturi laterale, rezistenta crampoanelor. Deci scap de 200g de acolo. Pot sa schimb si camerele de 200g cu unele de 100 (desi pt asta ar trebui sa scap si eu de niste kile). Deci inca 200g. Schimbatorul spate e XT, nu cred ca mai castig ceva daca-l schimb cu altceva. Pe fata e un Deore dar ala oricum nu e o componenta prea grea in sine. La pinioane se poate usura ceva (in loc de 11-34 sa pun 11-32 care-s mai usoare), pot sa pun o sa mai usoara dar nu vreau ca cea pe care o am este excelenta (are 300g), eventual mai pot taia din tija de sa ceva. Franele sunt Avid Elixir 3 cu discuri G3 cleansweep. Par destul de grele discurile ca-s cam "pline" cu gauri relativ mici. Mai pot pune un ghidon flat si mai usor in loc de cel cu raise (cred ca are raise 25mm). Sa zicem ca din astea scot vro 600-700 g in total si ajung la 11 si un pic.

Deci cand s-or uza astea de pe bicicleta, probabil ca o sa mai pot usura ceva punand componente mai usurele. Furca are 1640g deci nu cred ca pot castiga mare lucru in plus. Angrenajul este un SLX, si iarasi nu cred ca as castiga mai mult de 50g trecand la un XT.

Ce vreau sa spun e ca e mult mai usor sa ajungi de la 15 kg la un 12kg decat de la 12 la 10. E ca la catarare: ultimii metri sunt cei mai grei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da asa e. Foarte greu este cu ultimele sute de grame cand te apropii sa scazi sub 10kg. A mea cum am mai spun si mai sus , are 10,3kg. Cadrul de carbon specialized are 1400g si este de 19. Rotile au 1600g impreuna fara cauciucuri. Furca 1650g. Unde am facut economie mare a fost la frane. Am pus ashima pcb si am redus greutatea cu 500g. Astea ashima au 400g fata spate fara discuri. Fata de celelalte care aveau 950g. Vreau sa mai vad pe viitor un lant kmc9 gold titan si o sa merek de 90g. Si asa ajung cred la 10 kg fix. Dar au fost bani multi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce vreau sa spun e ca e mult mai usor sa ajungi de la 15 kg la un 12kg decat de la 12 la 10. E ca la catarare: ultimii metri sunt cei mai grei.

Sa nu exageram. Nu-i greu deloc mai ales ca piese foarte usoare exista cu duiumul de foarte buna calitate.

De scump insa este, si inca e mai costisitoare dieta la bicle decat la om Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.