AlpineTrails

Sfaturi de la detinatorii de AllMountains (SantaCruz Nomad, Commencal, Scott)

Recommended Posts

Salutare,

Doresc sa aflu sfaturi practice de la detinatorii de All Mountains precum:

Santa Cruz Nomad

http://www.santacruzbicycles.com/nomad/

Commencal Meta 55 Factory (incl. celelalte bikes din seria Meta 55)

http://www.commencal.com/web/en/bicycles-en/model/meta/meta-55-factory

Scott Ransom (nu gasesc link pe site-ul lor oficial cu Ransoms)

Toate mi-s bune, de aia mi-e greu sa ma hotarasc :)

Mi-ar fi ideal ajutorul detinatorilor de asemenea bikes daca ar putea sa-mi (de)scrie urmatoarele:

Mers overland (teren usor denivelat)

3 avantaje

3 dezavantaje

Urcusuri indelungate si mai tehnice (singletrails care urca abrupt, teren dificil)

3 avantaje

3 dezavantaje

Coborasuri indelungate si tehnice :)

3 avantaje

3 dezavantaje

Multumescum in advansum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este foarte explicit ce vrei sa afli...

Avantaje si dezavantaje in raport cu ce?

Iti dai seama sau nu, pe aici nu cred ca-s puzderie de detinatori a marcilor si modelelor date de tine. Majoritatea bicicletelor FS sunt fie in gama XC-Marathon sau cel mult All Mountain.

Eu am un cadru de AM mai modest ca abilitati Imagine postată cu travel de 129 doar si furca de 140. Ce te intereseaza pe tine e nitel peste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauta si tu review-uri pe alte site-uri straine care sa aiba mai multi utilizatori de AM

AM-ul in Romania e ceva de genu 29er, adica destul de slabut si nu stiu cati au avut cel putin un model din ce ai zis tu mai sus, ca sa nu zic toate trei si sa iti indice care ar fi mai bun.

Parerea mea, cumpara-l ala care iti place ;)

Personal prefer Cannondale Claymore, insa pretul e nitel peste posibilitatiile medii ale unui roman in criza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pt. feedback :)

Dat fiind ca deja MTB-ul ia 'aripioare' si prin RO, ma gandeam ca totusi in loc sa-si ia lumea 'krasse bemeve' isi iau mai degraba un bike tzapan.

Caut mereu test ride reports despre aceste bikes, insa pana acum n-a fost sa dau de asa ceva. Daca vedeti pe undeva comparatii de All Mountain models 2010 / 2011, va rog sa-mi postati aici si mie link!

Sau propuneti-mi alte modele AM calarite de voi, asa prin zona suspensii de 140 - 160 mm si definitiv sub 14 kg :)

Acu' am bagat ochiul- Cannondale Claymore arata si acesta bine (optic, geometrie, componente), il iau in evaluare - thx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este foarte explicit ce vrei sa afli...

Avantaje si dezavantaje in raport cu ce?

Si eu care credeam ca m-am exprimat clar :)

3 avantaje + 3 dezavantaje la coborare

ditto la urcare

ditto la overland

Avantajele si dezavantajele unui bike per se... De exemplu:

- unele XC bikes sunt bune catzaratoare, altele mai putin dar sunt mai bune la coborare.

- sau un AM fully are centrul de greutate mai ridicat => avantaje ca treci peste trunchiuri mai barosane fara sa trebuiasca sa sari la fiecare 10 metri, si dezavantajul e ca in curbe MTB devine instabil de la un anumit grad de inclinatie

- unele AM sunt ca si pe sine la coborari , altele sunt mega-nervoase ...

Chestii, detalii din astea voiam sa aflu aici- din experientele proprii ale forumistilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sugestie, un cadru foarte echilibrat si 5 ani garantie.

bicla completa aici

cadrul aici

Review gasesti pe net multime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannondale (inca) are garantie pe viata, chiar daca acum cadrele pe garantie le ofera mai greu, asta ca tot a venit vorba de garantii. Si Claymore 100% e mai usor decat Nicolai.

NU pot sa neg faptul ca Nicolai arata bine si asa mai oldschool.

Acuma la alegeri ii destul de dificil, depinde ce iti place (ma refer la brand), ce pareri ai tu si asa, apoi cauti pe net sa vezi review-uri de la utilizatori si vezi ce zic si ei.

Degeaba intrebi pe cineva care nu stie si se da cu presupusu'

Din modelele mai noi de Cannondale eu m-am dat cu Moto si Rize 140. Ambele mi-au placut. Rize urca mai bine, dar Moto coboara mai bine. Deci depinde mult de ce vrei tu sa faci mai mult :))

Sa nu iti imaginezi ca Rize coboara nasol si Moto urca si mai nasol ca nu e adevarat, dar fiecare are avantajele si dezavantajele lui. Totul depinde de ce iti place, ce vrei si ce buget ai. Nici Prophetul de la Cannondale nu ar fi o idee rea avand in vedere ca e inca handmade in USA, acum toate fiind facute in tarile rasaritene, si nou in tara il gasesti la pret bun fiind destul de redus.

Nu stiu daca am voie sa zic unde si asa dar daca te intereseaza pot zice pe PM :)

Sa nu incalc nici o regula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce regula ai incalca?

LTW ofera si Trek daca e sa o luam asa, dar eu ma referam la garantie pentru race Imagine postată

Din modelele propuse nu am cunostinta asa ca am sugerat ceva despre care stiu asa cum si tu ai facut o sugestie la fel de buna.

Ca-i cu 100% mai usor ma indoiesc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuzati ca nu sunt total on topic, dar am vazut in multe locuri, pe forum, treaba asta cu "garantia pe viata".

este o prostie. nimeni nu acorda asaceva si iarasi nicio firma serioasa nu foloseste aceasta formulare. este o gaselnita de marketing folosita de anumite firme care mizeaza pe un bumm al vanzarilor, pe o perioada relativ scurta de timp si care nu au planuri de durata cu respectivul produs.

se foloseste ptr stimularea vanzarilor la asazisele "serii scurte" de productie, sau produse cu ciclu de viata scurt. daca citesti atent conditiile de garantie la un astfel de produs, o sa constati ca ai mai multa garantie, oferita de producator, la un produs cu garantie de 24 luni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dam dintr-una in alta iar. Nu poti demonstra ca este un viciu de fabricatie asa ca garantia este doar nominala. La un cadru de carbon garantie inseamna inlocuire. Iti poate povesti mai multe Maus despre garantia la cadrele de carbon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul ACTUAL a lui MAUS ii un noname facut in China...Si nu cred ca are garantie. Daca nu o fi asa, inseamna ca m-a informat gresit :) .

Poate are garantie pe Orbea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MBZ

nu vorbim despre un caz particular. se mai intampla si ce spui tu. dar sa vedem peste 5 ani daca mai functioneaza(nu ii doresc asta omului, dar ca si concept...,). aceasta inlocuire se datoreaza volumului mare de vanzari, bazat pe conceptul in discutie, care prinde la cumparatori. iti pot da mai multe exemple de firme care acum 5-6 ani acordau aceasta "garantie" si acum nu mai auzi de ele, sau despre produsul garanta "pe viata", atunci!!!

am uitat sa mentionez, in postul precedent, ca aceasta formula mai este folosita de unele firme(tot ca strategie de marketing), in ultima etapa a ciclului de viata al unui produs(DECLINUL), atunci cand alte strategii de marketing nu isi mai justifica costurile, pentru epuizarea stocului. prin asta nu spun ca produsul respectiv nu ar fi OK, ci faptul ca niciun producator nu a acordat(efectiv) asaceva si nici nu is permite sa o faca, mai ales in vremurile noastre, cand toata activitate este bazata pe consum.

@kakafob

ironiile "subtile" se fac atunci cand stii despre ce se discuta ;)

P.S. daca se doreste continuarea discutie,i facem un topic, la subiect, ptr "a nu deranja".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul ACTUAL a lui MAUS ii un noname facut in China...Si nu cred ca are garantie. Daca nu o fi asa, inseamna ca m-a informat gresit :) .

Poate are garantie pe Orbea!

Te-a informat corect.

Dar inainte de acest cadru a avut niscai peripetii cu niste cadre de carbon care cedau in acelasi loc

Oricum suntem aproape Offtopic.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca am inteles eu gresit, postul lui kakafob, imi cer scuze.

OK, am incheiat cu offtopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma intereseaza garantiile - oricum cand m-am decis care s-o iau, se cumpara in strainezia la reprezentanta corespunzatoare.

Multumesc ca reveniti la topicul meu- pe scurt e vorba de impresiile unora care le-au calarit, au citit articole despre, sau detin asemenea bikes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare ,

Solutia mea la o bicilete AllMountain de buget a fost de la RAM-BIKES (producator Bulgar) .

[catalog] ram-bikes.com

Modelul ht2.2 luat prin curier de la distribuitorul autorizat Sportsdelivery.com a facut 2500 RON (din care 50E taxa de livrare, adusa din Sofia in Buc)

Eu am luato pentru :

0. geometria cadrului de 17' perfecta pentru inaltimea mea e 1.74cm

1. suspensia fata de 130mm ; hard tail spate

2. franele pe disc hidraulice Avid juicy 3

3. echipare sram, siftere rapide

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ram e firma bulgara cadrele sunt produse de Astro in China !

+ de asta cate cadre ai testat tu sa stii ca geometrie perfecta?? cate bike-uri ai testat sa stii ca e cea mai buna cand firma "bulgara" cumpara cadre de duzina care le personalizeaza ei, si nu au nici un studiu asupra dezvolarii propriilor modele?

Iar faptul ca ai 130 mm travel nu inseamna ca ai AM !

An nou fericit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se poate muta discutia despre garantie in alta parte?

Cand e vorba de all mountain ma asteptam la treburi de genu vpp vs 4bar, pedal feedback, brake jack... si in schimb a ieit o mare varza inutila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si de ce nu redirectionezi tu discutia?

VPP este un patent. 4bar nu si nu vad care ar putea fi discutia.

Poate ai vrut sa zici VPP vs DW-Link, daca vorbim de cinematica la cadre.

Pedal feedback se intalneste destul de restrans la cadrele de AM moderne.

Si garantia reflecta pe undeva calitatea si cat de studiat este un cadru la fortele extreme la care este supus in timpul solicitarilor din curse sau trasee grele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe ram-ul ala cred ca scrie altceva decat All Mountain, ma insel eu? Sa vad ca tu urci cu aia pe bike, pantele care vrei sa le si cobori....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si de ce nu redirectionezi tu discutia?

Inca nu sunt convins ca am cu cine... si nu imi place sa vorbesc singur.

VPP este un patent. 4bar nu si nu vad care ar putea fi discutia.

Poate ai vrut sa zici VPP vs DW-Link, daca vorbim de cinematica la cadre.

De ce a fi vrut sa spun dw-link daca nu e nici un dw-link mentionat mai sus?

Nomadu e vpp, cannondale sunt 4bar iar scott si commencal single pivot.

Pedal feedback se intalneste destul de restrans la cadrele de AM moderne.

Lol. Ma prefac ca stii ce spui si iti raspund serios. Nu poti elimina pedal feedback daca ai chain growth si daca suspensia e controlata de tensiunea in lant. VPP e un design cu chain growth destul de mare, aproape dublu fata de horst. Te las sa te gandesti tu la avantaje/dezavantaje.

La Nomadu' de 2009, pedal feedback e cam 11 grade la travel maxim, pe 44-15. Si chain growth arata cam asa:

Imagine postată

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.