AlpineTrails

Sfaturi de la detinatorii de AllMountains (SantaCruz Nomad, Commencal, Scott)

Recommended Posts

Bravo Vlade!

Faina pantera roz !

De ce ai optat pentru gumele astea as fi curios.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mladen: 2 foi am si pe bike-ul de concurs, deci si pe asta ar trebui sa a ajunga 2 :)

@ MBZ: mersi. gumele le-am ales din mai multe motive: 1 se poate vedea ca e mai inalt decat mountain king, de aia am si lasat mk pe spate in poza. 2 e si putin mai lat. 3 pe lateral are crampoane pentru un viraj mai agresiv. 4 nu sunt f grele fata de alte variante supersonic ale altor cauciucuri. 5 astea le aveam pe acasa pentru un asa bike http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fain Vlade, fain. Sa-l vedem cum musca cu pofta din dealurile Gilaului http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/cool.gif

Nu cred ca exista un MTB-ist adevarat care sa nu-si doreasca la un moment dat sa aiba un All-Mountain adevarat, desi majoritatea de-abia reusesc sa-si tina bike-ul de XC/race la linia de plutire in vremurile astea tulburi. Stiu sigur ca un All-Mountain si un CX vor sta in viitor si in debaraua mea, cum se "deblocheaza" din fonduri :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horatiu, mersi. Ai dreptate, de mult imi doresc un AM (da' na' mie fonduri de la FMI nu mi-au venit, nu stiu de ce nu mi-au aprobat aia transa), mai mult decat un CX, prin simplul fapt ca voiam sa am un bike cu care sa ma distrez si sa nu am grija ca poate il stric daca ii dau mai tare. Ceea ce la bike-ul de concurs e oarecum o oarecare stare de frica cateodata...

Oricum, decat un bike de sosea as alege un cx, pur si simplu din anumite rationamente de functionalitate, cu CX poti merge pe sosea, cu road-ul pe offroad ceva mai greu...

Momentan cu AM-ul e fain. AM dat asa o tura scurta prin oras, ceva scari, urcari scurte, mici drop-uri (~30cm) mai trebuie reglata suspensia spate, si alte mici reglaje de schimbator, presiune la roti, etc, in rest e chiar foarte fain.

Ruleaza mai greu decat Scalpelul de concurs, e si normal, dupa 2 ore cu bike-ul asta am ajuns terminat acasa http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Senzatia "fluffy" e ciudata, dar placuta, nu se comporta ca un bike de concurs, insa cu siguranta e distractiv si cred ca va fi si pe viitor.

Spor si voua la construit AM-ul visat (eu visam altul, dar asa a fost sa fie)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlad sa o alergi cu placere. Foarte frumoasa. ;) Tija de sa e cu comanda de pe ghidon? Cum simti diferenta fata se tija normala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de urari Taz. Tija de sa, e actionata de sub sa. E interesant sa o lasi jos dintr-un foc. Dezavantajul sunt cele 500 de grame ... in rest e chiar faina. Sper sa ma pot obisnui repede cu ea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un link macar poti pune Vlad cu geometria la cadru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios cum apreciezi o geometrie buna fata de una mai putin buna, dar ma rog.

Raspunsul la intrebarea ta

Top tube - right 569 mm

Top Tube - Horizontal 590 mm

Head tube length © 120 mm

Head tube angle (d) 68 °

Seat tube angle (e) 73.5 °

REAR (f) 428 mm

Wheelbase (g) 1126 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc.

Nu doream sa fac o apreciere in sensul bun sau rau.

Am plecat de premisa ca al tau este un cadru veritabil de AM si vroiam sa compar cu datele la cadrul meu care este si pentru AM, sa-mi dau seama cit de avansate sunt la acesta valentele de AM.

Nu sunt la nivelul la care vazand niste date geometrice sa apreciez ca e buna sau rea geometria pentru scopul cadrului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma rog, ati facut varza topicul. S-a vorbit numai despre alte bikes decat despre cele in care eu eram interesat.... just by the way....

Am citit descrierile cam sarace despre aceste bikes pe mtbr.com. Din pacate multe comentarii sunt din anii anteriori, si stim cu totii ca multe se schimba cu productia de la un an la altul (in ambele directii, devine mai bine sau mai rau...).

Scott Ransom nu-i ceva ce lumea pe-acolo recomanda, dar comentariile sunt relativ vechi. Suspensia spate mi se pare relativ complexa, si se pare ca intr-adevar sunt probleme cu shock-ul (si presiunea f. mare necesara de la anumite gabarite in sus), franele relativ slabe, si o problema geometrica shock versus lowering seatpost.

Commencal Meta: shopul de freerideri (buni) unde vazusem bike-ul il scot din sortiment, n-au vandut mai nimic. Nu inseamna nimic, dar .... erau singurii in zona cu service pt. aceste bikes, deci nah...

plus ca single-arm dupa o suspensie ca Brain Spec (Horst), nu cred ca mi-ar place.

Ce nu vad sunt comentarii complet nasoale despre Nomad... in aprox. 1 luna primesc un Nomad carbon, just for some week of testing :) (bike-ul e cel mai scump din cele enumerate.... we shall see, tre' sa calaresc dihania inainte sa scot suma aia enorma la bataie...).

So far so long...

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cata engleza inutila...

Inutile au fost si multe alte postinguri care n-au de-a face cu ce scriam eu pe acest topic.

La ce te referi, mai exact cu al tau comentar?.... daca te referi la postingul meu, well... :)

Bine ai observat, Prunariule (parca asa il chema pe cel cu legile pastrarii graiului?)... da' mai tzaraneste ar suna traducerea ta la un freeride-cred. Sau nu?

In plus, nu stiu cum ai numi tu un seatpost, Brain Spec, shock, freerider. Mai vad deraior, headset ca si subcapitole la sectorul tehnic (oare de unde-o veni, ca romaneste nu suna....).

Respecta si tu faptul ca pe forum se mai invart si inapti ca mine, care folosesc forumul cu bucurie (pe langa o pasiune comuna) ca tocmai sa nu uite nici ce mai tin inca minte din lb. romana.

Dar asa ceva nu le trece prin minte multora... iau totul negativ, cum ca ne dam mari ca suntem altundeva si ca ne facem ca ne-am uitat limba.

Pe forumul tehnic nici nu intru, pt. ca nu mai stiu pur si simplu ce inseamna o bucsa, lonjeroane, sau la ce se refera alte terminologii voua curente.

Si mereu cand dau de cate unul ca tine pe forum, ma bucur ca nu suntem nici macar vecini :D

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe absolut toate topicurile se incepe o discutie si se ajunge la alta, sau altele. E ceva normal si uman, deci nu ai de ce sa te plangi.

Cu engleza insa ai dreptate, sunt multe denumiri fara echivalent in romana. Si pe mine ma dispera cand aud de cuveţi, bucşi sau genţi. Dar unele cuvinte ca bike sau we shall see se pot totusi evita.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

mah AlpineTrails, ce-ti mai place sa te dai cocos... macar e topicul tau :) stii bine la ce se referea vis-a-vis si tot faci pe interesantu' sa pari mai occidental... scrii tu intr-un post in engleza cat nu scriem toti membrii la un loc intr-o luna. cu totii acceptam ca atare termenii strainezi, da' tu prea faci tocana aici. hai cu un REVIEW :) (in romana, te rog)la cadrul ala ca m-ai facut curios!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Copile, danstoe.... sunt occidental daca asta se refera la locul de stabilire. Intram pe aici sa nu uit dulcea limba romana, si intram pe aici in speranta sa dau de oameni ingeniosi si sa aflu chestii pe care in occident nu le aflu- de ex, multe chestii de service, ingeniozitatile celor pasionati de MTB care vin de hac unor scumpeturi pe care nu si le permit... chestii d'astea. Dar dau mereu de pseudo-sportivi ca tine :)

Apropos, ce-ai raspuns tu legat de topicul meu?!

Revenind la subiect, eram convins de un SC Nomad din modelele enumerate in thread (cum il numesti p-asta, domnu' Prunaru?), are o geometrie ideala pt. mine, dar sunt extrem de scumpe si de aceea caut alternative.

Rama de carbon de la Nomad are un ratio (=pe romaneste ce pun aici?) de pret versus greutate care nu merita in ochii mei.... si nu sunt convins de sensul unei rame de carbon la AM- inca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai degraba cadrul ala de Nomad e occidental. :)

Deci? Cum a ramas pana la urma? SC Nomad? Un review?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmkay, incerc un rezumat :) ... Pentru mine cadrul a fost perfect ca geometrie, unghiuri, dimensiuni. VPP e OK, desi nu se compara dupa opinia mea personala cu un Brain (ok, sunt lumi cam diferite...).

Suspensii 160 mm fata, 165mm spate, cu rama carbon exact sub 14 kg, mai exact 13.9 Kg pt.un freeride-AM :) gasesc bine.

Suspensia spate FOX RP23 functioneaza bine, dar din pacate au eliminat DHX Air-ul ca optiune de la modelele precedente, cu toate ca a fost mai bun. Setarile alea cu rotita de 1-2-3 (de la fully-open la blocked) eu nu le-am remarcat ca fac vreo schimbare.

La deal urca destul de bine comparativ cu alte modele din liga incercate (anume Trek Remedy, Rocky Mountain Slasher). Singletrails tehnice sunt bine de condus, la mine ghidonul a fost aproape prea lat cu cei 780mm, era sa raman intepenit intre doi copaci :)

Drops mari inghite ca si cand ar fi nimica toata, mie mi-a urcat nivelul de indrazneala la drops enorm. Vrei drops si mai mari, baga suspensia pe arc metalic (coil spring).

La vale n-o gasesc cea-mai cea mai racheta, si fata e destul de prea agila ca sa te agiti la 60-80 kmh la vale. pentru asta sunt masinile DH :D

Mi-a placut enorm cat de stabil e bike-ul, si a fost adrenalizant :) sa presezi in pump tracks cu curbe multe, si tine foarte acurat traseele cu curbe rapide si alternante. E mai degraba facuta pt. fun in curbe si aici se dezlantuie fiara din ea.

Rama de carbon e identica in dimensiuni ca si cea de alu- insa diferenta de pret e mare, greutatea nu chiar (uitati-va ce ditamai oversized bars au, un deliciu)- din cate imi aduc aminte se economisesc doar 500 gr.

Am avut ocazia sa incerc si un set Hammerschmid pe Nomad, pe mine m-a enervat chestia aia cu tzaca-tzaca de numai si asa ceva definitiv nu e pe gustul meu. Avantajul la acea setare sunt trecerile peste trunchiuri cazute- nu lasi dinti de pinioane pe ele cand o fi sa le atingi,

Cine are de la 5-6000 EUR in sus de dat pe-un bike ca lumea sa-i dea linistit pe acest model, primeste un bike bomba, cu care si urci dar si cobori ca zmeul. E bike-ul meu de vis, dar va ramane daca pretul nu va cobori, ceea ce e putin probabil. Si ajungi greu la ele, distributorii sunt tot asa de increzuti ca cei de la Porsche :D

Eu n-am de gand din principiu sa dau atat- mai bine platesc mai putin si schimb bikes mai des. De aceea caut mai departe alternative din liga AM de 160mm si greutate =< 14 KG.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Copile, danstoe.... sunt occidental daca asta se refera la locul de stabilire. Intram pe aici sa nu uit dulcea limba romana, si intram pe aici in speranta sa dau de oameni ingeniosi si sa aflu chestii pe care in occident nu le aflu- de ex, multe chestii de service, ingeniozitatile celor pasionati de MTB care vin de hac unor scumpeturi pe care nu si le permit... chestii d'astea. Dar dau mereu de pseudo-sportivi ca tine :)

Apropos, ce-ai raspuns tu legat de topicul meu?!

Revenind la subiect, eram convins de un SC Nomad din modelele enumerate in thread (cum il numesti p-asta, domnu' Prunaru?), are o geometrie ideala pt. mine, dar sunt extrem de scumpe si de aceea caut alternative.

Rama de carbon de la Nomad are un ratio (=pe romaneste ce pun aici?) de pret versus greutate care nu merita in ochii mei.... si nu sunt convins de sensul unei rame de carbon la AM- inca.

... se pare ca deja ai inceput sa ai lipsuri, batrane. daca insisti te ajutam cu alternative ce pastreaza sensul (chiar exista, believe me), asa din patriotism.

ca romanii sunt ingeniosi e adevarat. e adevarat ca sunt si maestrii in arta improvizatiei, dar nu cred ca asta doresti sa afli, cum "vin romanii de hac unor scumpeturi pe care nu si le permit". te-ai da all mountain pe un sistem de amortizare or pe un cadru neomologate (un Brain pe Nomad, poate)!? ma indoiesc. aici nu cred ca exista alternative. tu ai zis ca toate ti-s bune. deci, da-i cu banu'!

ce vrei defapt?! sa-ti etalezi vastele cunostinte si sa aburesti niste amatori ca noi (pseudo-sportivi, cum vorbeste frustrarea din tine)?

nu cred ca poate vreun roman (ca strainii, inteleg, n-au reusit) sa te convinga in vreo directie.

nu m-am dat sportiv niciodata si nici tu nu esti, imi pare. mai mult tocesti si analizezi dacat te dai. freci o teorie pana iti piere cheful de dat sau apare alt model, iar "drezina" ta e deja uzata moral si n-ai apucat s-o incaleci, ca dadea cu virgula-n teorie.

apoi sa ma ierti, te rog, ca nu ti-am cerut permisiunea sa intreb despe review. comentariul meu sa vroia interpelativ. mai vrem si altii sa ne imbogatim cunoasterea, nu doar tu, rautate egoista care esti!

sunt curios ce bicicleta ai ales pana la urma, dar mai ales ce argument a inclinat balanta

succesuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper ca v-ati descarcat si v-ati lamurit, acu sa revenim la allmountain.

De asta ce ziceti? Cam cat costa una noua?

Imagine postată

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper ca v-ati descarcat si v-ati lamurit, acu sa revenim la allmountain.

De asta ce ziceti? Cam cat costa una noua?

Imagine postată

groaznic :)

cred ca se rascolesc in mormant taticii Santacruz.

pariu ca posesorul e la birt, se recupreaza cu o cinzeaca dupa o coborare istovitoare de AM

super aripa spate :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.