AlpineTrails

Sfaturi de la detinatorii de AllMountains (SantaCruz Nomad, Commencal, Scott)

Recommended Posts

Revenind la tema alegerii unui AM/FR:

Am avut mandra ocazie sa pot incerca la un cancer de -10 pana la -15 (minus windchill factor pe la minus mai multe grade...) un alt Freeride/AM care provine din aceeasi zona ca si Nomadul, dar e mai ieftin :)

si oh well turele versus pret au fost asa de orgasmice incat l-am comandat :) pozele urmeaza cand ajunge si e asamblat. A fost o nastere grea, da' pruncu' e mandru si solid si mere bine, precum aia din ' Zis iz Spartaaaaaaa' :D/

Ze winner iiiizzzzzzzz (ei numesc bike-ul asta Enduro-Trail):

http://www.intensecy...2&product_id=14

Share this post


Link to post
Share on other sites

groaznic :)

cred ca se rascolesc in mormant taticii Santacruz.

pariu ca posesorul e la birt, se recupreaza cu o cinzeaca dupa o coborare istovitoare de AM

super aripa spate :))

Pfui Teufel!!!!

Asta este un motiv sa-mi iau arma si bazuca in autoaparare de asemenea specimene :D

SC-ul ala e ca si copiii- nu-i de vina ca nu-si poate alege parintii (ma rog, in cazu' asta proprietaru').....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Similaritatile le listez primele, si ies din criteriile de comparatie:

-cadre aproape identice ca dimensiuni si forme :)

-componente identice (furca, schimbatoare, cranks, pinioane samd)

-suspensie identica RP23 pe tehnologie VPP

-greutate pana in 14 KG

-cu amandoua poti da in gropi si/sau sa sari ditamai drops fara sa iti zguduie cerebelu' la aterizari

-te simti ca si in masinile americane unde suspensiile te leagana indiferent de marimea gropanelor (OK, cand ceva bubuie inseamna ca e grav si te-a parasit vreo axa...)

Avantajele Intense-ului:

- se conduce o idee mai agil in trails inguste si cu schimbari rapide de directie, ceea ce caracterizeaza zona alpina din jurul meu.

- urca extraordinar de bine pentru cele 14 kg, pe testbike a fost numai pinionul de mijloc montat pe fata cu chain protection, si un bloc de 10 pe spate. Cu toate astea am urcat pe zapada inghetata bocna si viscole pana la peste 1200 metri pe un muntisor din apropiere si-a fost brutal de misto stiind ca si cu un XC mai usor pe ditamai gropanele cu greu urcam si am reusit si cu ditamai hardughia asta

- la coborat e mai 'nervoasa' in fata la viraje stranse- acolo Nomad-ul e mai linistit, ca Costa Concordia cand s-o culcat pe stanci :D

- e cam 1000 EUR mai ieftin :D

-cu Intense n-am avut snake bites, ceea ce am reusit cu Nomadul de 2 ori una dupa alta (jenti diferite, aceleasi pneuri, aceeasi presiune)

-ditamai axa pe roata de spate, un 142x12 :D care aduce si mai multa stabilitate in intreaga constructie VPP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper ca v-ati descarcat si v-ati lamurit, acu sa revenim la allmountain.

Alpine Trails si Danstoe, asta a fost un avertisment subtil. Vreti ceva mai clar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de review si sa folosesti sanatos noua bicicleta!

Cu placere - daca e interes, urmeaza un review dupa cateva sute de km pe bike.

Happy biking

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citeam ultimele postari si exact la Tracer ma gindeam sa ti sugerez :)Cred ca ai facut o alegere buna si n o sa fii dezamagit.Conteaza foarte mult sa poti testa bicicleta inainte de cumparare ( mai ales cind vorbim 3-4000 euro ).Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am citit. Marul discordiei la cititori pare a fi ca tenor mentinerea productiei in State, fata de ceilalti care produc sau asambleaza ramele in Taiwan. Si ceva rame care au avut defecte de productie acum ceva timp- big deal, in cei 22 de ani de MTB stiu de multi producatori inclusiv de custom frames de titan sau ce stiu eu ce aliaje ultrasofisticate care au impuscat elani cu rame defectuoase pe multi-multi bani de-ai clientilor :)

Eu din experienta proprie stand pe un test bike m-am hotarat sa cumpar Intense Tracer 2, si am mai vazut 2 rame in montaj in Elvetia- un Uzzi complet, si inca un Tracer 2 care astepta suspensia de spate de heavy-duty (care-i prea grea si prea heavy-duty drops pt. gustul meu).

Nu-mi place tot la ele, de exemplu sunt sudate ca din butuc si rama e din doua jumatati sudate pe toate lungimile impreuna (L/R) dar nah, nu-s purist si pt. mine e mai important sentimentul ce si cum controlez ce tin intre picioare pe singletrails :)

Sunt laid-back si nu-mi fac probleme despre ceva care nu am avut....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scurt update- cadrul mi-a sosit, dar mai dureaza pana au toate componentele. Asa ca shop-ul de unde am comandat bike-ul mi-a dat pt. folosit pana la livrare un Trek Scratch cu suspensii de 180mm, dar si la 16kg greutate :D. Asta da service pt. clienti!

E un bike f. bun de dat cu el prin gropi si drops de metri, il pot recomanda. Desi orientarea nu mai e definitiv AM, mai degraba gravitational/FR, slopestyle, are o geometrie cu care te poti urca la nevoie si doar cu foaia de mijloc pe fata (33) mai peste tot. De coborat, nu mai vorbesc :)

O sa pun o galerie cu testbikes si cu 'invingatoarea' alegerii. Problema e timpul cand voi putea finaliza incarcatul imaginilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca ar fi un episod din seria aia de pe Descopery: A new "bike" is born! :)) Asteptam si episoadele urmatoare! :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca se poate si un scurt expozeu pe componente si alegerea lor(in detrimentul altora).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa zicem, asambleaz-o si hai s-o vedem cum trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca se poate si un scurt expozeu pe componente si alegerea lor(in detrimentul altora).

Intense vindea mult timp ori complete bikes sau 'frames only' (ca la Tracer), la care puteai sa 'construiesti' in jurul lor cu componentele dorite samd.

Actualmente ei ofera si un package kit (optional) bazat pe recomandarile lor. Mie mi-a convenit kitul lor in intregime ca si componente, si l-am luat pe acela. Asa evit printre altele si surprize precum nepotrivirea unor componente- de ex. schimbatorul fata e pozitionat 'high' si necesita sa fie cumparat modelul corespunzator.

Pachetul recomandat de ei variaza minimal de la tara la tara, de ex. eu am primit un handlebar mult mai valoros decat cel descris pe website, pentru ca cel cumparat nu-l aveau in lagar (depozit?).

Am calarit 'bestia' deja- in curand urmeaza poze :) care tre' sa astepte vreme ploioasa care sa ma retina sa scot bike in ploi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam.

Ca sa fiu sincer, ma interesa de ce rotile alea, angrenajul, tija+saua.

Dar acum inteleg ca nu ai luat de fapt doar cadrul, ci un pachet de montaj in plus, probabil foarte aproape de pretul lor de achizitie.

Asteptam restul de episoade sau catarul in intregime. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam.

Ca sa fiu sincer, ma interesa de ce rotile alea, angrenajul, tija+saua.

Dar acum inteleg ca nu ai luat de fapt doar cadrul, ci un pachet de montaj in plus, probabil foarte aproape de pretul lor de achizitie.

Asteptam restul de episoade sau catarul in intregime. :)

Cupla- asa este, am luat un pachet de montaj recomandat de producatorii ramei, care este la pret f. competitiv fata de componente alese individual.

Pe scurt, motivele pentru pachet:

1) recomandarea producatorului de cadru (ei se pricep cel mai bine ce se potriveste la produsurile lor)

2) pretul atractiv

Mentionez ca in pachet de ex se ofera si acolo cam 2 alternative pe componenta dupa principiile greutate / pret / scop de folosinta. Exemple concrete- poti alege din doua seturi sa+tija (mai usoara si spartana, mai grea si mai comfortabila), doua suspensii spate CCDB (coil/heavy duty) sau RP23 (ce-am luat eu, mai comfortabil pt. ture AM lungi, si mai usor). Seturile de roti la fel, mai usoare dar si mai filigrane versus mai grele si mai heavy-duty... Constructia mai usoara ar ajunge pe la 13.6 KG- eu am preferat diferenta de greutate in favoarea unui bike care sa tina si la teren extrem.

Astfel am ajuns cu bike-ul complet la 14 KG aproape pe spranceana (adica 14.02 KG pt. gramofobi) cu tot cu pedale tip platforma+click. Dupa ce am impins la urcusuri abrupte si alde Trek Scratch la 16.2 KG doar cu foaia mijloc fata, va dati seama ce racheta mi se pare ITR2 la deal, pe aceleasi urcusuri.

Poznele urmeaza :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De apreciat ca se ofera o asemenea oportunitate de producatorul cadrului.

Nu multi fac asta pentru bicle pretentioase cum sunt cele de AM.

Majoritatea ori dau doar cadru(eventual cu shock) ori completa cu ce au ei in lista de bicicleta completa, optiune dand doar la furca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reusita.

Sa iti aduca satisfactie deplina.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recunosc ca arata super, mai ales galbena. Da' acuma, chit ca-s putin off-topic, pe unde te duci sa te dai cu ea? Nu de alta da' vreau si eu sa ma dau pe trasee pentru bicle d-astea, d-aia intreb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reusita.

Sa iti aduca satisfactie deplina.

:)

Multumesc frumos :)

Recunosc ca arata super, mai ales galbena. Da' acuma, chit ca-s putin off-topic, pe unde te duci sa te dai cu ea? Nu de alta da' vreau si eu sa ma dau pe trasee pentru bicle d-astea, d-aia intreb.

Ma voi bicicli cu ea pretutindeni in lume: Alpii din fata ograzii si din tara in care locuiesc, Carpatii pe care-i voi vizita din nou,, si cine stie pe unde mai ajung cu bike-ul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.