Simmy

Bicicleta pliabila

Recommended Posts

Argumentul pentru o pliabila ar fi pentru mine acela al lipsei de spatiu de depozitare plus posibilitatea de a calatori cu ea pe diverse mijloace de transport. Iar utilizarea ar fi numai mers la serviciu si plimbari prin parc. M-as orienta sa fie cat mai usoara si sa ocupe cat mai putin spatiu

corect. in functie de asta am ales si eu.

-ocupa putin loc (pliata, in debara).

-incape excelent in portbagaj si nu+mi ocupa mult loc.

-mi s-a intamplat de 2 ori sa merg cu ea pliata in mijloacele de transport in comun, fara sa deranjez pe cineva in jur.

-am luat-o strict pt plimbari scurte si mers la munca

-modalitatea de pliere e simpla si rapida (cca 15 sec s-o fac sau s-o desfac)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie-mi da cu virgula pretul exorbitant a multor pliabile (>1500lei) care ar trebui sa-ti ofere o grija in minus prin oras. Io personal n-as putea sta linistita stiindu-mi bicicleta de muchios cocos legata de un stalp prin oras. Mai degraba m-as plimba cu una absolut normala, din categoria celor care se imprumuta ("I love Velo") ca nu atrage priviri "dusmanoase".

Pai ideea era ca daca imi iau o pliabila de muchos cocos (>1500lei), o pliez si o iau cu mine pe unde ma duc, nu o las legata. Asta e principalul motiv pentru care imi doresc pliabila - de-aia nu mai vreau sa merg la serviciu cu Scottul si s-o las legata chiar daca folosesc un lant de 4.5kg de motor :P (este cel din imaginea de la profilul meu).

Am ales pliabila pentru ca vreau s-o iau cu mine peste tot (sa n-o mai las legata) si pentru ca nu mai am unde s-o depozitez in casa. Simplu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este foarte probabil ca Stefana sa-si fi gasit deja bicicleta potrivita, dar vreau sa imi spun parerea despre Strida si Dahon, le am pe amandoua.

Strida o am din primavara anului trecut, si merg pe ea zilnic cand vremea permite. Daca doar te sui pe ia venind de pe o alta bicicleta, cum a mentionat un alt user, este foarte dificil de condus. Dupa o perioada insa, te obisnuiesti. Avand o baza mica, este foarte agila si te strecori usor. Saua originala, combinata cu lipsa suspensiei si a anvelopelor foarte subtiri este un dezastru. Dar dupa ce schimbi saua (eu am pus una cu arcuri) si anvelopele cu unele mai groase (janta suporta pana la 175) situatia este cu totul alta. Exista un kit de 18", este destul de scump, la fel ca si kitul de schimbator cu doua viteze in foaie, deci probabil voi ramane la 16" si o viteza. La nivel de abordare a orasului plin de gropi, daca esti atent si incerci sa eviti ce e mai mare, cu anvelopele cele groase nu am probleme. Viteza de deplasare nu e asa de redusa cum pare, pentru ca foaia este mare, dar la deal (mai abrupt, cum e pe langa cismigiu) sunt probleme, mult mai usor mergi pe langa ea decat sa te chinui sa pedalezi. Pe teren plat viteza e acceptabila, nu se compara insa cu Dahonul. Plierea, odata obisnuit cu ea, se face in sub 10 secunde, si cu ea pliata langa tine, poti sa urci in orice cladire de birouri, in orice mijloc de transport etc. E potrivita pentru drumuri medii (30 min), sau cand trebuie sa te deplasezi si cu metrou/autobuz/tramvai. Pentru drum lung, e obositoare.

Pentru ca am un copil si pe strida nu pot sa pun scaun pentru el, am si un Dahon roo. Roti mai mari, de 20", schimbator de viteze pe pinioane. Mult mai greu de pliat si mai incomod de carat pliata. Cu strida treci de turnicheti fluierand, cu dahonul pliat te chinui. Spre deosebire de strida, pe care eu merg zi de zi, dahonul e folosit rar de sotie, si o data/de doua ori pe saptamana la iesit in parc toti trei. Cu toate aceasta utilizare mica, ghidonul joaca, acolo unde se frange in jos cand o pliezi, si trebuie sa o strang regulat. Franele mai imprecise (deh, strida are frana cu disc care raspunde foarte bine). In rest se comporta pe drum drept la fel ca strida. Pe drum cu gropi, denivelari deal etc, rotile mai mari si vitezele isi spun cuvantul.

Per total, prefe strida pentru ca mi-am facut traseele in asa maniera incat inconvenientele ei sa nu ma deranjeze M-am atasat de ea si asta e. Dar pentru un oras asa mizer ca Bucurestiul, e mai buna Dahonul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă mai e interesat cineva, AICI sunt 6 modele Oyama la reducere. Mi-a plăcut St James: cadru din aliaj, schimbător Nexus 3 16T integrat în butuc (cu coaster brake), plus V-brake față-spate Tektro, jante albe Alexrims, cauciucuri crem tot ceva Alex, apărători la roți, apărătoare de lanț, portbagaj, cric. Greutate: 12,8 kg. Cu tot cu transport, costă 1465 lei. Pe Freerider parcă am văzut și un review. Alt model, East Village, dintr-o gamă inferioară, e chiar 1100 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor !

Sunt si eu de ceva timp in cautarea pliabilei perfecte (pret vs calitate).

In primul rand as vrea sa clarific nivelul preturilor: am fost posesor de Pegas Camping si mai apoi celebra semicursiera ruseasca. Imi aduc aminte ca semicursiera era peste 1000 lei comunisti. Acum cred ca ar fi undeva intre 1000 si 1500 ron. Un pret bun pt o bicicleta de calitate (fara gluma, cine a avut stie): fara plastic, numai metal - otel si AL - no China Made.

Nu am exclus de la bun inceput chinezariile dar pana la urma am renuntat la ele. Astept chinezii sa ne faca autostrazile si pe urma mai vedem :).

Din toate cautarile pe net am ramas cu: Montague, Brompton, B'twin si Neuzer (in ordinea preferintelor). Primii doi datorita calitatii, ceilalti pentru ca "promit" un raport pret/calitate viabil pentru portofelele romanesti.

Problema: Montague (ParaTrooper) si Brompton sunt peste buget (mult) desi fac toti banii. Personal nu cred ca Brompton este de fitze: la banii lor (UK) este o bicicleta care-si respecta promisiunile iar ParaTrooper .... ei bine pare sa fie idealul pentru drumurile noastre.

B'twin Hoptown era in top preferinte (a'propos de buget) pana cand am gasit un review nu tocmai pozitiv aici . Am realizat ca soliditatea unei pliabile este un lucru important. De altfel cei de la Decathlon specificau ca bicicleta este pentru folosire ocazionala (trebuie doar sa citesti cu atentie). Oricum Hoptown 20" a fost scoasa din productie si a ramas (la acelasi pret) Hoptown 5 care este -conform Decathon- construita pentru o utilizare zilnica.

Intrebarea mea: are careva -si utilizeaza frecvent- B'Twin sau Neuzer ? Cum se comporta ? Ce probleme au (daca au)? Postati va rog !

Poate este si un "Bromptonist" sau "Montaguist(?)" printre cititori si ne impartaseste din experienta.

P.S. Stiu ca exista si alte marci: Oyama, Orbea, Raleigh, Dahon etc. dar am realizat ca ofera calitate numai la preturi ridicate pt piata romaneasca (nici nu-i de mirare) apropiate sau mai mari decat ParaTrooper sau Brompton care sunt producatori specializati in principal pe pliabile. Pardon si Dahon sunt specializati, am vazut niste bicle pe site-ul lor de sta matza-n coada, dar trebuie sa ai apartament in Manhattan ca sa ti le permiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am Brompton si chiar cautam o bicicleta gen Montague.Nu auzisem de ea pana acum. Montague poate fi folosita si pe teren mai dificil, pe drumuri neasfaltate, pe drumurile de automobil (neasfaltate) ce leaga satele din zonele de deal-munte?

Acum sa va zic de Brompton: eu vroiam o bicicleta cu care sa ajung la servici si pe care sa o bag sub birou. Brompton este perfecta pentru asa ceva.

La prima vedere arata foarte bine si mi-a placut mai mult decat bicicletele Dahon care erau prin preajma .

Cand incepi sa mergi pe ea pare instabila, cu rotile ei subtiri, dar treptat te obisnuiesti si nu mai ai o problema cu asta.

Are niste rotite mici pe care o poti trage cand este pliata.

Pliata este f. compacta si este cu adevarat transportabila. Cand este pliata taote cele 3 parti stau "lipite" una de alta, lantul este undeva la mijloc si nu ai cum sa te atingi de el. Atunci mai aveam varianta sa iau Dahon Jetstream P8 (cu 2000 mai scumpa) dar nu era nici pe departe asa compacta la pliere si partile ei pliate sunt tinute de niste chingi care nu le tin chiar "lipite".

Foarte usor de calatorit cu ea. Am calatorit cu tot felul de trenuri fara nici o problema. Dahon si celelalte pliabile, mi s-au parut pliabile ca sa-ti ocupe mai putin loc in casa. Brompton mi se pare o pliabila cu care sa pleci in calatorii.

Probleme tehnice nu am avut. Este adevarat ca se simte orice groapa si cu toate aastea eu urc si cobor pe bicicletea panta cu piatra cubica de la Sala Polivalenta. Cei cu biciclete mai mari ca a mea am vazut ca o urca pe lamga bicicleta. Nu stiu de ce...

Mai am un DHS de munte primit cadou. DHS, cu rotile lui late, pare mai stabil dar franeaza mul mai prost si obosesc de 10 ori mai repede pe el. Brompton-ul imi pare un adevarat "perpetuum mobile" pe langa DHS.

Sambata pe 11 o sa ies cu sotia la Marele Marș Ciclist al Bucureștiului. Oricum, cred ca or sa fie destule Brompton-uri pentru ca eu vad aproape in fiecare zi cate unul prin Bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Vreau şi eu să îmi iau o biclă nouă, pe care să o folosesc exclusiv ca mijloc de deplasare prin oraş; musai pliabilă, fiindcă locuiesc la bloc la etaj superior şi liftul blocului e cam mic, una normală nu cred că încape în el; pe vremuri aveam un Pegas Practic din ăla de 1920 lei socialişti şi era ok, dar l-a dat maică-mea la neamuri şi nu-l mai am.

Acuma mi-aş dori cam tot aşa ceva, să fie până în 1000 ron, că mai mult nu prea am de unde, să fie nu doar de agrement în weekenduri, ci să reziste la folosire zilnică, adică deplasări rapide, scurte şi dese de colo-colo unde am nevoie prin oraş.

Am văzut o Kenzel City Camping:

http://www.kenzel.ro/de-oras/bicicleta-kenzel-city-camping-20.html

Ca preţ se încadrează în ce îmi doresc eu, adică nici prea scumpă, nici prea ieftină, producătorul cică e din Slovacia, deci nu e chinezoaică; sau poţi să ştii dacă nu o avea şi chestii chinezeşti prin ea? acuma se asamblează orice oriunde.

Chestia e că am tot căutat pe net despre ea şi pe siteul producătorului şi în puţinele locuri unde am văzut-o online de vânzare la noi în România şi niciunde nu dă prea multte detalii despre ea. Şi nici păreri ale cumpărătorilor nu am găsit niciunde.

Oare merită să-mi iau aşa ceva pt. ce îmi trebuie mie, sau ar exista alegeri mai bune ca asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi bine sa vezi de-aproape una, sa verifici daca iti inspira incredere clemele mecanismelor de pliere.

Pot spune ca mi-au placut cum arata niste pliante de la DHS (exact, DHS ! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/huh.gif ) pe care mi-au alunecat ieri ochii. Un pic peste 1000 lei in varianta cu butuc spate Shimano Inter3, versiunea cu deraior as zice ca nu renteaza (mai ieftina, dar.. pinioane pe filet).

Clemele de asigurare a inchiderii cadrului/ghidonului destul de solide (e drept ca alaturi erau niste chinezarii cu piese din tabla ambutisata pe la partile astea), pliere semnificativ mai compacta decat exemplul tau, in rest componente ieftine dar as zice ca decente.

Nu retin modelul pe de rost si nici nu-l gasesc pe site (e o plianta acolo, modelul 2024 6V, genul "vai de mama ei"), dar m-au tentat. Totusi nu pot da inca vreo recomandare personala in directia asta, n-am testat jucarica :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi bine sa vezi de-aproape una, sa verifici daca iti inspira incredere clemele mecanismelor de pliere.

Mulţumesc mult pt. răspuns.

Cât desrpe Kenzel Camping, din păcate, pe net nu am văzut decât o singură poză cu bicla asta; de fapt, pe siteul producătorului mai apar 2 poze, una cu o biclă albă şi alta cu una roşie, dar nu e mare scofală, toate sunt la fel, deci nu vezi bicla din mai multe unghiuri, nu există poze cu anumite porţiuni mărite, ca să îţi dai seama de unele chestii mai bine şi nici cu bicla pliată.

Cât despre văzutul pe viu, e tare complicat, fiindcă am văzut-o în doar 2 magazine online; eu m-am uitat pe siteurile lor la Contact, Termeni şi Condiţii etc. şi niciunul nu e la mine în oraş; unul e în Deva, jud. Hunedoara, iar al doilea, care cred că e un fel de reprezentanţă a firmei producătoare, sau aşa ceva, e şi mai la mama gaia depărtare de mine, în comuna Giroc jud. Timiş, la 3 km de Timişoara; adică taman la celălalt capăt de ţară, eu fiind din Constanţa. Aşa că nicio şansă să ajung până acolo să văd bicla live.

Altfel, aşa e cum spui, este foarte important ca mecanismul de pliere/ depliere să fie reliable. Cum spuneam, intenţionez să folosesc bicla zilnic prin oraş, nu pentru deplasări lungi, dar urgente; şi se poate întâmpla să am urgenţe de astea şi de vreo 3-4 ori într-o zi şi cred că e mai rentabil să merg cu bicla decât să tot dau bani la taxiuri sau să stau prin staţii de autobus şi să mă înghesui în MAZurile lui Mazăre laolaltă cu o grămadă de pensionari, başca faptul că acuma vara crăpi în ele de cald, plus că dacă bagi bilet la fiecare călătorie, e scump ca naiba, dacă nu bagi, rişti să se ia ciumele de viaţa ta, care umblă cât e ziua de mare prin busuri, tot în gaşcă de minim 3, iar amenda la noi dacă te prind ciumele e de 100 ron pe loc sau în maxim 48 de ore, iar dacă nu ai, e 200 ron. Ca să nu mai zic că e şi traficul care este, sunt anumite zone în care stau maşinile la coadă într-o fericire, se mişcă un metru-doi, iar staţionează etc. Şi am văzut că biclele merg lejer pe marginea carosabilului şi trec mai repede de un stop decât ditamai codălăul de maşini. Deocamdată nu sunt foarte mulţi cu bicle, dar numărul lor e în creştere şi de asta vreau şi eu să îmi iau acuma una reliable, care să fie mijlocul meu de transport zilnic.

De asta vreau biclă care să reziste la plieri şi depieri dese, fiindcă stau la bloc, la etajul 6, iar blocul nu are boxă/ pivniţă etc. şi de asemenea pe unde trebuie să merg iarăşi nu am unde lăsa bicla astfel încât să fie safe, să nu mi-o fure în tot sau în parte şi/sau să mi-o vandalizeze. De asta vreau neapărat o biclă portabilă-pliabilă, să o pot strânge şi desface relativ rapid, să încapă în lift la bloc şi să o pot căra după mine oriunde mă duc. Nu mă interesează să aibă cine ştie ce alte performanţe, n-şpe mii de viteze sau cine ştie ce, nici de cărat nu am ce căra decât pe mine însumi, care nu sunt înalt, dar recunosc că sunt mai grăsuţ; am 1,75 m înălţime şi vreo 88 kg; iar ce iau cu mine în general sunt hârtii, adică diverse acte care trebuie să le duc în diverse locuri, la o firmă, la notariat etc. De asta îmi doresc în primul rând pliabilitate şi portabilitate; altfel, la bugetul propus, aş găsi bicle chair făinuţe, dar dacă nu sunt pliabile, tot degeaba.

Pot spune ca mi-au placut cum arata niste pliante de la DHS (exact, DHS ! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/huh.gif ) pe care mi-au alunecat ieri ochii. Un pic peste 1000 lei in varianta cu butuc spate Shimano Inter3, versiunea cu deraior as zice ca nu renteaza (mai ieftina, dar.. pinioane pe filet).

Clemele de asigurare a inchiderii cadrului/ghidonului destul de solide (e drept ca alaturi erau niste chinezarii cu piese din tabla ambutisata pe la partile astea), pliere semnificativ mai compacta decat exemplul tau, in rest componente ieftine dar as zice ca decente.

Nu retin modelul pe de rost si nici nu-l gasesc pe site (e o plianta acolo, modelul 2024 6V, genul "vai de mama ei"), dar m-au tentat. Totusi nu pot da inca vreo recomandare personala in directia asta, n-am testat jucarica :)

Am tot văzut lume care spune / scrie o grămadă de chestii nasoale despre produsele DHS, FirstBike sau Rich Bike, ba că nu ar fi bune, că nu ar fi de încredere, că nu rezistă mult etc. şi că asemenea produse ar trebui mai bine ocolite şi altele asemenea; de asta am reţineri şi parcă aş evita şi eu şi mi-aş dori ceva mai de încredere.

Clar că ar fi cel mai bine să cumpăr bicla nu de pe net, ci dintr-un magazin normal, să văd bicla pe viu, eventual s-o şi probez; baiul e că nu prea am unde aici în C-ţa, fiindcă nu prea există magazine; de fapt asta nu e de mirare, având în vedere că oraşul ăsta nu e teribil de biker-friendly, de asta nici nu sunt aşa de mulţi biciclişti cum ştiu că sunt în alte oraşe şi poate de asta nici nu prea sunt magazine; eu cel puţin în afară de First Bike-ul de pe Tomis mai ştiu doar un singur magazin de bicle, Triton, care am înţeles că are şi atelier; dar m-am uitat la ei pe site la pliabile şi nu au decât Dahoane, care toate sunt de la 2000 ron în sus, deci cu mult peste bugetul pe care mi-l permit acum, adică maxim 1000 ron.

Deci pe moment, la bugetul actual, mă gândesc la 2 chestii:

- la Kenzel City Camping de care am întrebat deja; mă atrage preţul, că se încadrează în buget, arată relativ bine, are roţi de 20", jante duble de aluminiu, portbagaj, stopuri, apărătoare roţi şi apărătoare lanţ, dar am dubii fiindcă nu ştiu bine cum stă treaba cu mecanismul de pliere, nu sunt multe informaţii despre produs şi marcă, o singură poză, magazinele care o comercializează sunt departe de mine, dar au avantajul că ambele livrează prin curier; chestia este că niciunul din cele 2 nu vând piese şi accesorii, deci doar bicla şi atât şi nu asigură nici service; acuma, anumite chestii le pot face şi singur; nu mă pricep prea mult la bicle, dar să întreţin bicla, să o curăţ, să o ung, să îi schimb o cameră, un ventil, o gumă acolo, să-i umflu roţile etc., atâta ştiu şi eu; dar chestii complicate nu ştiu, de exemplu nu ştiu să centrez roţi; dar dacă aş avea astfel de probleme, mă gândesc m-ar putea ajuta şi un service local, că doar nu îmi ia o avere.

- la B' Fold 20 de la Decathlon, care de asemenea se încadrează în buget, ba chiar e şi mai atrăgătoare ca preţ decât Kenzel City Camping, e şi un pic mai uşoară (are 13,8 kg faţă de Kenzel, care are 15,5 kg), e adecărat că nu are apărătoare roţi, portbagaj şi alte accesorii, dar unele i se pot pune, dacă chiar e musai; pliată pare să ocupe loc puţin, pare să se plieze şi deplieze lesne, îţi dă la ea şi husă de transport, dar baiul e că Decathlon nu livrează prin curier şi nu au nici magazin în C-ţa; deci o eventuală cumpărare ar implica o excursie la Bucureşti, deci costuri suplimentare, călătorie cu autocarul Constanţa-Bucureşti şi retur, deci practic ajunge să coste cam tot pe acolo cât Kenzel City Camping, . Despre biclele de la Decathlon am văzut că lumea spune / scrie numai de bine şi de foarte bine, am înţeles că băieţii au şi atelier, sunt de treabă etc. Deci m-ar tenta şi bicla asta de la Decathlon.

Dar dacă aş mai aştepta un pic, adică vreo 2 săptămâni, o să mai îmi vină nişte bani şi o să pot mai mult; problema e: oare cât merită să dai pe o biclă de asta cum vreau eu? Adică dacă aş aduna, aş avea de unde să dau mai mult, numai că parcă nu mi-ar veni să dau 3000-5000 sau mai mult pe o biclă.

Ce m-ar tenta peste bugetul actual, dar nu foarte-foarte mult peste, ar fi următoarele:

- Raleigh Parkway Lite, care pare foarte faină, de firmă bună, plus că nu e cu foarte mult peste bugetul actual; sau

- Hoptown 20'' Verde, care de asemenea pare foarte faină, are tot ce îi trebuie şi arată super, iar lumea văd că scrie de bine despre ea; dar e un pic mai scumpă şi implică şi excursia la Bucureşti.

Deci ce ar fi cel mai bine să îmi iau din cele de mai sus, raportat la nevoile mele şi de ce? La chestii mai scumpe de atât sigur-sigur nu îmi vine să mă bag.

Mulţumesc anticipat pt. orice sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezistenta la plieri repetate nu cred ca e o problema, nu vad ce s-ar putea uza. Mult mai importanta e rezistenta cadrului, inclusiv articulatia de pliere. Alta chestie, sa se poate regla ghidonul pe inaltime. Sa fie cat mai usoara, vor fi momente destule cand o vei cara in brate. Nu te lua dupa culoare, dhs-urile de ex sunt frumos vopsite dar nu au reputatei buna. Sa se plieze si pedalele. Probabil, repet, probabil, daca dai mai mult va fi mai de calitate, dar nu obligatoriu. Eu am (si) un dahon espresso si sotia dahon vitesse d7. Sunt ok dar cam scumpe fata de echipare. Parerea mea ca decathlon are rapoarte bune calitate/pret, daca ai putea sa faci cumva sa iei de la ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brompton e "de figuri"; daca vrei pliabila cu care sa te plimbi sute de km si sa fii OK alege Bike-Friday Pocket Rocket!

Sau cel mai simplu ar fi Oyama Metropolitan!

Nu conteaza ca-i grea la cele 16kg!

Cu cat e mai grea cu atat prietena o sa fie mai "supla" si in forma!

Dilema greutatii e o chestie de marketing!

Pai daca nici 15 kg sau chiar 20 kg nu mai suntem in stare sa caram atunci ce naiba ne facem?!

Iar in afara de "gaselnita" transportului DUPA ce o pliezi chiar nu vad nici o problema la o bicicleta mai grea!

Ca doar nu te ajuta nici cu o viteza mai mare(aerodinamica este oricum a unui vas cu panze cu TOATE panzele sus...) si nici pe partea ce conteaza CU ADEVARAT , anume efort fizic!

Este alegerea voastra sau a ei mai mult...

Si DA, orice relatie este un compromis!

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
N-am mai apucat să scriu pe forum. Mi-au fost utile sfaturile şi mulţumesc încă o dată. Mi-am luat până la urmă pliabila dorită, la sfârşitul lui august; chiar ieri s-au împlinit 3 luni de când am primit-o acasă. M-am mai uitat pe siteuri şi până la urmă n-am mai luat biclă de la Decathlon; am luat o Dahon Mu Uno 2010 de la ciclissimo.ro. Nu nouă, SH, fiindcă şi-au vândut biclele Dahon pe care le închiriau. Mi-au trrimis-o acasă prin curier, deci nu a trebuit să fac un drum la Buc după ea ca la Decathlon, şi mi-au dat factură pe PFA şi certificat de garanţie pe 2 ani. Poate că am dat un pic cam mult pe ea, 1500 ron, dar m-a atras bicla asta cel mai mult din ce am văzut pe net la vremea respectivă, fiindcă e foarte uşoară, sub 10 kg, mult mai uşoară ca alte modele şi mărci, deci o pot căra fără probleme oriunde după mine, să nu mi-o fure, încape fără probleme în lift la bloc, ocupă loc puţin şi în casă, se pliază/ depliază ultrarapid, în 10 secunde, e cu frână de picior şi e cu o singură viteză, deci e foarte simplu de folosit şi de întreţinut. Mi-au dat portbagaj şi apărătoare de noroi şi stop roşu cu baterii la portbagaj, i-am mai pus eu catadiopri portocalii pe spiţe şi i-am luat un far pt. ghidon. Are o julitură pe portbagaj şi potbagajul parcă e un pic şui, dar în rest e în stare bună, toate sunt ok la ea. De când o am, o folosesc zilnic prin oraş şi sunt foarte mulţumit de ea. Cred că e bicla perfectă pt. nevoile mele. în rest, numai bine tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut !

Nu am stiut unde sa fac topicul asta si mi-am zis ca aici este cel mai potrivit avand in vedere ca ma refer strict la latura utilitara a acestor biciclete.

Ma intereseaza sa renunt la masina (nu definitiv) si zi de zi sa merg la servici cu bicicleta ... si in orice alt loc unde am nevoie. Am deja un trekking - Focus - pe care il folosesc, insa am ceva probleme cu ,,parcarea" lui. Nu am un garaj, locuiesc la etajul 2 (nu am lift), trebuie sa o cabor/urc de fiecare data can vin/plec de acasa, iar daca vreau sa intru printr-un magazin, mers in piata, sau in oricare alta cladire nu o pot ,,incuia" afara pentru ca raman, garantat, fara ea !

Imi place tare mult, trekkingul meu, insa pentru ceea ce vreau eu in rutina de zi cu zi ... nu-mi vine ca o manusa !

Ma gandesc sa-mi cumpar o bicicleta pliabila, care sa faca asa ... :

- sa nu ma impiedic de ea prin casa, sa fie cat de cat compacta;

- sa se plieze/deplieze destul de rapid si din cat mai pitine miscari - nu vreau sa stau 5 minute in fata blocului, surubaring la ea ;

- sa nu fie foarte grea ... maxim 12-14kg;

- sa ma duca 3-4km pana la servici si sa ma aduca, tot atat inapoi, + alti cativa kilometrii pe unde mai am nevoie peste zi - mers la masa, un aviz, o chestie;

- sa fie cat de cat fiabila si sa nu crape, dupa 2 saptamani de utilizare;

- sa pot gasi piese de schimb si consumabile pentru ea, iar in cazul in care nu gasesc sa le pot manufactura in eu (un surub, o saiba ... nimicuri d'astea);

- poate sa arate cat de exotic ! Nu ma intereseaza ce zice lumea ! ... ,, cainii latra, ursul merge !"

Din cautarile mele pe internet, mi-a atras atentia in mod deosebit bicicletele pliabile Strida ! Se pliaza/depliaza rapid, e' usurica (pana in 10kg), nu ocupa mult spatiu ... te poti plimba cu ea prin Primarie (pliata), o poti agata in cuier acasa (un cuier specia, clar !). Singurele chestii ce ma framanta sunt pretul mare, faptul ca nu stiu nimic despre fiabilitatea ei si lipsa pieselor de schimb ...... se gasesc cauciucuri si camere pentru rotitele alea de 16" ?!?!

Asta (Strida) ar fi ca o varianta ce mi-a sarit rapid in ochi, insa trebuie sa mai existe si alte variante, modele, banduri...

Cred ca nu sunt singurul in situatia asta si merita dicutat subiectul asta. La mine in Alexandria, orice inseamna bicicleta reprezinta cel mai inteligent mod de a te deplasa ! Orasul are 6km lungine si vre'o 3.5km latime. Il poti parcurge de la un capat la altul intr-o jumate de ora de mers voinicesc, insa pierzi destul de mult timp ........ INSA, cu o bicicleta orasul devine foarte, foarte mic !

De exemplu eu cu masina fac pana la serviciu cam 10-12 minute pe strada Dunarii (una dintre cele 2 strazi principala ale Alexandriei), iar cu bicicleta (trekking) mi-a iesit tot cam 10 minute, insa mers super lejer ... ca pensionarii ! Insa daca ma grabesc ajung sub 7 minute la servici ! Asa ca ... bicla e solutia !

Imi cer scuze daca mai exista un topic asemanator pe undeva ! In cazul in care acest subiect sa mai dezbatut, va rog sa ma indrumati spre discutia respectiva !

Cu respect !

Petrica ... @crapu

Edited by Seb
Post mutat

Share this post


Link to post
Share on other sites

cate kg ai?

87kg si 1,70m inaltime ..... de ce ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca unele bicle pliabile au limita de greutate.

Una e sa fii un "missbaiatudelatara", precum Mebe si altceva "transporturi agabaritice" precum subsemnatu'

In cazul tau esti cam la limita cu orice fel de bicla pliabila.

Apropo...

Brusca apetenta locuitorilor din Alexandria pentru utilizarea bicicletei..

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/12634-ajutor-achizi%C8%9Bie-prima-bicicleta/page__fromsearch__1

Share this post


Link to post
Share on other sites

... cred ca m-am indragostit de un Dahon Mu Uno 2010 ! Este rulat doar o vara de o fata. Daca-l scot la 10-11mil. merg sa-l iau !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo...

Brusca apetenta locuitorilor din Alexandria pentru utilizarea bicicletei..

http://www.ciclism.r...__fromsearch__1

E' ... ce sa faci ?! Ne mai emancipam si noi !

...... glumesc !

In Alexandria sunt multi biciclisti, insa nu toti stau in fata computerului si aia care stau nu sunt neaparat logati pe vre'un forum de specialitate.

Adevarul este ca Alexandria este un oras mic pentru orice bicicleta ! Daca 50% dintre soferi si-ar lasa masina in parcare in cursul saptamanii si ar folosi o bicla, ar fi mult mai multa liniste in oras, dar ce sa faci ?! ... traim in era in care am uitat sa mergem pe jos sau suntem prea mandri sa ne coboram din X5 si sa dam la pedale !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai citit macar ce vrea el ? Cand ajunge la munca cum crezi ca se cara cu ea prin Primarie ? Eu am inteles ca vrea ceva care pliata sa ocupe cat mai putin spatiu si sa o poata lua cu el la munca,in birou,sa o puna intr-un colt si sa nu deranjeze. Crezi ca cea din link-ul tau indeplineste conditiile astea ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai citit macar ce vrea el ? Cand ajunge la munca cum crezi ca se cara cu ea prin Primarie ? Eu am inteles ca vrea ceva care pliata sa ocupe cat mai putin spatiu si sa o poata lua cu el la munca,in birou,sa o puna intr-un colt si sa nu deranjeze. Crezi ca cea din link-ul tau indeplineste conditiile astea ?

Pai eu credeam ca are roti, si o poate impinge prin primarie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu credeam ca are roti, si o poate impinge prin primarie.

Nu man ! ... e mare asta ! In niciun caz !

Vreau ceva simplu, rezistent, usor si compact dupa pliere ------> adica Dahon Mu Uno 2010.

... e' perfecta pentru ce vreau eu !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amuzant videoclipul tau, de cand a ajuns frina un "cablu care te incurca"? :))

Ce ai postat intra mai mult la categoria "fashion item". La intalnirea cu prima bordura o sa intelegi de ce a fost purtat doar o vara de fata aia.

P.S. In loc de povestea de mai sus mai bine scriai "vreau o bicicleta cu care sa ma plimb prin oras ______________________". Cu siguranta primeai sfaturi de achizitie mult mai competente, apropiate de Mu-Mu 2010.

Edited by MBZ
fara referiri la alte comunitati, discutia e bicicleta nu gay.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@crapu, e foarte ok cea din videoclip, pare într-adevăr foarte practică şi potrivită pentru ce-ţi trebuie ţie. Singura obiecţie, ca bicicletă de oraş, e că dacă vrei să faci şi nişte cumpărături cu ea nu prea văd cum se poate monta un coş sau portbagaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kostyq, dacă ştii sigur că modelul ăla nu rezistă "la prima bordură" zi-i omului, ca să ştie. Altfel, aprecierile pur subiective nu văd ce rost au, dacă lui i se pare practică nu cred că-l interesează că nu-ţi place ţie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.