zanga

Manete schimbator Shimano XT

Recommended Posts

si chiar nu este nimeni care sa zica ca exista diferente(astfel incat sa merite investitia) intre manetele deore si xt? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu poti schimba 3 sau 4 pinioane, poti doar 2 si asta doar cand schimbi pe pinion mai mare.

Oh, ba poti. Daca iti spun ca am 2 Deore pe 2 biciclete si ca poti sa schimbi 3 pinioane (spre mai mare) la o singura apasare ma crezi sau trebuie sa iti fac un film? Nu poti decat un singur pinion de la mare la mic, dar de la mic la mare pe Deore poti cate 3 si pe XT cate 4, asta inseamna ca pe XT din 2 apasari ai trecut dintr-un capat in celalalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge, dar nu cred ca l-au facut intentionat asa (in sensul ca nu a fost urmarit acest lucru atunci cand au proiectat manetele). Probabil se complica inutil mecanismul daca limitau cursa astfel incat sa nu poti schimba mai mult de doua pinioane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E intentionat din moment ce sunt curse diferite la Deore fata de XT. Puteau sa limiteze la orice valoare (2 sau 3 click-uri), daca nu au facut-o inseamna ca e intentionat asa cum de la mare la mic e limitat la un singur click.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cam lunga cursa, in special pentru cei cu maini mai mici/degete mai scurte. Plus ca in manual scrie clar ca poti schimba doar unul sau doua pinioane.

LE

Cursele sunt diferite la Deore fata de Deore XT deoarece mecanismele sunt diferite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...] si pe XT cate 4, asta inseamna ca pe XT din 2 apasari ai trecut dintr-un capat in celalalt.

Ămmmmm... nu! :rolleyes:

Dacă ai lanţul pe pinionul cel mai mic şi vrei să urci pe cel mai mare, mai întăi îţi schimbă 4 şi după aceea 3 deci în total ai nevoie de 3 apăsări.

N-am fost curios să văd dacă şi la astea noi face la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pot schimba fara probleme 3 viteze la Deore si 4 la XT, cu o modificare ce era la un moment dat la moda puteai schimba chiar si 2 invers la XT (de pe mare pe mic), daca vrei detalii Google e prietenul tau. In manualul pe care l-am primit cu shifterele nu scrie nimic despre cate poti schimba, in unul din cele 2 manuale (diferite) de XT nu scrie nimic iar in al doilea spune doar "daca vrei sa schimbi 1 pinion impinge maneta pana in pozitia A, daca vrei 2 pana in pozitia B" dar nu spune "nu schimba 4 odata, desi poti impinge maneta pana in capat si noi Shimano nu facem prostii din neglijenta, nu lansam un produs cu o optiune neutilizabila", mai ales daca produsele se vand si in SUA si aia e tara in care daca nu scrie mare "NU E VOIE" inseamna ca e voie si daca strici ceva dai in judecata producatorul pentru daune.

Nu am testat XT-ul in mers (doar am montat 2 seturi pe 2 biciclete si le-am reglat in casa), dar am mers destul de Deore ca sa stiu ca pot schimba linistit cate 3. Singura teama pe care o mai aveam era sa nu ajung pe combinatii dubioase gen foaie mare-pinion mare din prea mult entuziasm, dar altfel schimb linistit cate 3 cand e cazul, mai ales pe foaia medie. Rapid Fire, cică.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ămmmmm... nu! :rolleyes:

Dacă ai lanţul pe pinionul cel mai mic şi vrei să urci pe cel mai mare, mai întăi îţi schimbă 4 şi după aceea 3 deci în total ai nevoie de 3 apăsări.

N-am fost curios să văd dacă şi la astea noi face la fel.

Mi se pare o limitare utila pentru ca pe pinioanele mari, mai apropiate de deraior, 4 urcari dintr-un foc sunt cam mult si daca ai plecat pe foaia mare ajungi pe pinion mult prea mare si iti freaca lantul pe cusca deraiorului fata. Dar tot imi place ca poti schimba 4 initial, pe Deore nu merge niciodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Daca ai lovele,merita Xt,macar pt. a avea linia Xt.completa.Am avut shifftere slx,schimbau foarte misto,in 2 timpi,de la mare la mic,acum am Xt, cu instant release,adica schimba instant de la mare la mic,de la mic la mare,schimba si 2 pinioane,vorbim de schimbatorul de pinioane si mai este xtr-ul,cu multi-release.Oricum,deore sunt mai grele decat Xt,asta an caz ca te intereseaza greutatea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca esti un impatimit al usurarii bicicletei si dispui si de cava bani, xt sunt mai usoare si asta s-ar putea sa conteze. In rest, sunt pareri si pareri...

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta mare apare abia la XTR, dar acolo vorbim de alti bani. Am mers la multe concursuri si ture cu Deore si si-au facut treaba de minune, dar XTR-ul este alta mancare de peste. Mult mai precise pe cursa ascendenta si descendenta atunci cand sari mai multe pinioane. Construite mult mai solid in mare parte din aluminiu, pozitioneare reglabila a corpului schimbatorului in raport cu colierul de prindere de pe ghidon si mult mai rezistente atunci cand functioneaza in conditii grele de cabluri murdare/inghetate sau cand deraioarele sunt pline de noroi sau zapada si gheata. Poti sa tragi de ele fara grija ca ai putea rupe ceva.

Sfatul meu este ca daca nu ai experienta mare si nici asteptari prea mari de la shiftere mergi pe Deore, daca vrei altceva si sa simti ca nu ai dat banii de pomana doar pentru a avea linia completa economiseste pentru XTR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, la XTR ai un interval în care poți deplasa tot corpul schimbătorului stânga-dreapta față de colierul de prindere, mulțumită faptului că n-are indicator. Este și la XT o variantă mai simplă a acestei ajustări: dacă renunți la indicator, ai două poziții de fixare a schimbătorului pe colier. Dar asta deja e o schimbare destul de subtilă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adevarat, xtr sunt alta mancare de peste,fata de restul,dar si xt fata de deore.Daca ai toata linia xt,ia-ti si shifterele la fel(multi si-ar dori o asemenea linie,multi o au,unii au peste...)Este sfatul meu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu cred ca totul se rezuma la cati bani ai...game diferite,fiabilitatesi functionare diferita....daca merita diferenta de pret...eu zic ca nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

SLX schimba si sunt la fel de precise ca XT.

Raport greutate/fiabilitate/pret mai bun la SLX.

Scoti afisajul din prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Vad ca am deschis un subiect destul de discutat. Este interesant faptul ca poti schimba mai multe pinioane la o singura manevra. Asta o stiam si am vazut-o si pe net.

Eu ma refer la cursa de revenire la Deore. Mie mi se pare foarte mare apasarea pe maneta (sau mai bine spus foarte ferma). Asi fi dorit totusi ceva mai precis.

Presupun ca doar XTR-ul face asa ceva dar si pretul este destul de mare, avind in vedere ca nu merg la competitii ci doar de placere. Si eu m-am gindit la faptul ca tot angrenajul este XT

si am presupus ca daca ar fi si manetele tot de XT ar fi mai bine. Totusi "teapa" cu marketingul am mai luat si de aceea v-am supus atentiei acest subiect.

Mentionez ca nu sunt un profesionist, bicicleta este un hobby (foarte placut)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ai lanţul pe pinionul cel mai mic şi vrei să urci pe cel mai mare, mai întăi îţi schimbă 4 şi după aceea 3 deci în total ai nevoie de 3 apăsări.

Înainte de Anul Nou am asamblat două biciclete cu linia completă XT model 2010, 3x9 viteze. La ambele am putut să schimb câte 4 viteze dintr-o apăsare, deci din două apăsări complete am putut trece de la pinionul cel mai mic la cel mai mare. Desigur, asta pedalând cu roțile în sus (fără rezistență) și de pe foaia medie.

Acum în practică n-or fi ele prea dese situațiile în care să-ți trebuiască chiar PATRU pinioane de sărit. Dar faptul că pe o cursă sare 4 pinioane înseamnă că pentru ca să sar două (un scenariu mult mai plauzibil) va fi nevoie de o apăsare considerabil mai scurtă decât la manetele anterioare. Un mic avantaj și confort pe care sper să-l apreciez sezonul ăsta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Responsabilu' cu şurubelniţa ( :P ) cu prima ocazie când pun mâna pe nişte M770 o să încerc de curiozitate dacă astea schimbă oricând căte 4 viteze.

Acum în practică n-or fi ele prea dese situațiile în care să-ți trebuiască chiar PATRU pinioane de sărit.

Ai dreptate, nu-s foarte dese situaţiile şi oricum pe multe le poţi preveni dacă anticipezi puţin situaţiile, de ex. înainte de a te oprii schimbi pe o viteză care să te avantajeze ca să pleci de pe loc.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am achizitionat totusi cele doua manete Deore XT 3 x 9 viteze. Diferenta de constructie si estetica este covirsitoare intre Deore si XT.

XT-urile sunt mai mici ca dimensiune si parca (nu sunt sigur) au carcasa metalica, cel putin asa pare. Finisajul este mult mai bun decit varianta Deore.

La rece manevrate manetele au un clichet precis. Am constatat ca indicatoarele se pot scoate, in locul lor se pot pune niste capace care vin in set.

Deocamdata atit despre ele. Cum schimba si la cald pe traseu inca nu stiu ca nu le-am montat. Sincer sunt c-am scumpe, mai bine spus

la noi sunt cu vreo 25 % fata de preturile din afara. Pina una alta nu te pacalesti daca vrei sa treci la XT de la Deore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Si eu am XT, iti spun din proprie experienta ca n-o sa regreti investitia.

Insa cred ca la aceaste data ai constatat si singur ca sunt f. bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine postatăAdrianB1, la 07 January 2011 - 18:27:41, a spus:

[...] si pe XT cate 4, asta inseamna ca pe XT din 2 apasari ai trecut dintr-un capat in celalalt.

[MLADEN]

Ămmmmm... nu! :rolleyes:

Dacă ai lanţul pe pinionul cel mai mic şi vrei să urci pe cel mai mare, mai întăi îţi schimbă 4 şi după aceea 3 deci în total ai nevoie de 3 apăsări.

N-am fost curios să văd dacă şi la astea noi face la fel.

Ah MLADEN ce tare esti tu tata. La XT prima apasare, 4 pinioane in sus sari de la pinionul 1 la 5. A doua apasare, 4 pinioane, de la 5 sari la 9. deci 2 miscari pentru a parcurge o caseta de 9.Testat!! De mai multe ori. Nu exista asa ceva: numarul de salturi maxim peste pinioane sa fie limitat in functie de cate apasari succesive faci. Adica daca ai sarit rapid 4, la urmatoarea apasare succesiva, sa sari doar 3. BS.

Bineinteles ca merita XT, precizia schimbarii, cursa mai mica pentru a schimba o singura sau chiar 2 viteze, rapiditate. Chiar si in jos pe caseta poti cobora rapid prin clickuri succesive ca si cum ai trage cu arma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

h3x0r, fata mea cea urâtă şi nu foarte perspicace, eşti sigură că vorbim de acelaşi model de manete?

Lasă pagina deschisă în browser şi dute plimbăte, după ce te calmezi vei observa că topicul are aproape un an vechime şi nu s-au mai continuat discuţiile deatunci deoarece iniţiatorul şi-a rezolvat "problema" (plus restul de detalii). :)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.