koais

Cum imi pregatesc bicicleta de cicloturism montan

Recommended Posts

Salutare dragi colegi cu 2 pedale Imagine postată

Sunt Mihai, din Constanta, 26 de ani, din care 22 de ierni petrecute pe schiuri si multe alte anotimpuri petrecute agatat de ghidon.

Prestez insa pe plantatia din Bucuresti, si stau intr-o pestera pe la Circul de stat.

Am avut de-a lungul timpului:

tricicleta pe care faceam furori; :rolleyes:

pegas din acela cu roti mici si talon imens pe care am invatat sa merg;

pegas pliabil pe care am reusit sa-l pliez in alta varianta, permanent;

primul MTB a fost un Orange care avea o tona , dar extrem de solid;

apoi, dupa multi ani de pauza am reinceput cu un Magellan hydra;

iar acum, posed in ograda urmatorul agregat:

Scott Voltage YZ 35 cu cadru pe 26" parca

Imagine postată

Eviscerat arata cam in halul acesta:

Frane: Hayes MX-4 mechanical 160 F & R mm Rotor IS

Angrenaj: Bottom Bracket Shimano BB-UN26 68/123mm

Cassette (Rear Cogs) Shimano MF-MZ07-7 14-28T

Chain KMC Z-50

Chainring(s) 42x34x24 T

Crank Shimano FC-M191 w/CG

Pedals Xerama SP-400, BMX

Deraior fata Shimano FD-TY10 / 31.8mm

Derailleur spate Shimano Acera RD-M360 24 speed

Schimbatoare Shimano ST-EF50-7R EZ-fire plus

Ghidon HL MTB-153 / Hi-Ten 600mm / 30mm uprise

Sa Scott Voltage DJ

Stem Scott Voltage forged BMX type 1-1/8" / 10

Suspensie: Fork Travel 80mm Forks Suntour XCT V2 with preload 28mm stanchions

Roti: Hub Front Formula DC-19FQR disc

Hub Rear Formula DC-31RQR disc

Jante Rigida Cyber 10 36H black

Spite 14 G UCP

Anvelope (Front & Back) Scott Voltage 26x2.1, full black

Dupa cum banuiti, 90% din ce am scris imi este complet strain.

Incepusem sa indragesc foarte mult acest sport, ba chiar nu iertam nici o zi cu soare, in fiecare zi la munca, in oras, peste tot. Asta pana cand mi-am "rezolvat" ultimele 3 inele ale coloanei si am fost obligat sa fac o pauza de 1 an. Acum, dupa pauza, revin in forta si sunt hotarat sa ma alatur voua.

Voltage-ul l-am cuparat pentru cadru. Am 1.83 si vreo 90+ kg. Am citit, am vazut, am cautat si mi-am adus bicicleta de undeva de langa Munchen. Am zis ca pornind de la un cadru solid, pot modifica mai departe dupa inima. Zis si facut. Sunt super multumit de bitza si abia astept sa-i ajut muschii sa creasca.

Aici, cu plecaciune, va cer ajutorul:

Unde, cum si in ce fel?

Scopul: Vreau sa fac cu ea trasee. Nu downhill, desi as vrea, nu ma mai lasa salele. Insa vreau sa o prepar pentru o tura pe la munte, pe drumuri forestiere si carari de dificultate usoara spre medie. Si de asemenea functionala in cel mai aspru mediu, Urban Jungle Imagine postată

Primul pas ar fi sistemul de franare, ce este pe disc, insa mecanic si de o calitate destul de slaba. Mereu mi se ovalizeaza discurile. As vrea sa incerc un angrenaj mai performant, hidraulic. Ce imi recomandati avand in vedere cele de mai sus?

Apoi anvelopele, poate si jantele. Ce imi recomandati, atat pentru oras, cat si pentru traseele montane?

Restul? Cu timpul si cu voia buzunarului plin de criza le voi aduce pe toate la zi.

Va rog sa ma pocniti cu sfatui, recomandari, linkuri si referiri la articole tehice pentru a ma documenta si pentru nu mai pune intrebari idioate.

Va multumesc anticipat pentru sfaturi, multumesc pentru faptul ca ma primiti in randurile voastre si cat mai mult drum pe sub cauciucuri!

Cu deosebita consideratie, al vostru,

Mihai a.k.a. Koais

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce suma de bani ai alocat pentru fiecare upgrade? Daca nu vrei sa schimbi franele poti eventual sa schimbi numai discurile cu unele mai performante si pe fata ai putea sa pui de 180, te ajuta mai mult cand franezi pe distanta mai lunga si se racesc mai usor. Poti incerca si pe spate de 180 daca iti permite cadrul dar va trebui sa schimbi si adaptoarele cu care se fixeaza etrierul franei pe cadru, respectiv furca.

Daca vrei sa treci pe hidraulice avantajul este ca apesi mai usor maneta de frana pentru aceeasi forta de franare. Populare am vazut ca sunt Avid jucy 3(~270 RON) si 5(~300 RON). Alta frana hidraulica ar fi avid elixir 5(~370 RON).

As schimba si deraiorul spate care este destul de slabut. Probabil odata cu ala va trebui sa schimbi si manetele, in functie de ce cumperi.

Si tija sa sa fie destul de lunga sa poti pedala normal pe bicicleta ca la drum mai lung obosesti foarte repede daca nu intinzi piciorul cand pedalezi din sa.

Angrenajul este acesta Imagine postată, hidraulic nu exista, probabil te-ai referit la frana hidraulica.

Daca iti recomanda colegii in continuare niste jenti incearca sa cauti tot pe 36 de spite, greutatea e distribuita mai uniform intre janta si butuc, mai ales ca ai peste 90kg si sigur vei mai lua si bolovani in primire la turele ce vrei sa le faci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In rest ai mai multe obtiuni in functie de cate zile mergi pe munte. Va trebui sa iei cort daca mergi mai mult de o zi si nu stai la vre-o cabana, va trebui sa cari fie in rucsac, fie pe un portbagaj prins pe cadru deasupra rotii din spate fie o combinatie dintre ele si mai ai obtiunea de a cumpara un portbagaj care se prinde de tija de la sa dar care are de obicei o limita de vre-o 10kg.

Ca si genti/rucsac poti sa te uiti la sectiunea cicloturism ca sunt mai multe topicuri acolo cu recomandari.

Daca zici ca ai probleme la spate posibil sa folosesti portbagajul de la bicicleta decat sa cari un rucsac in spate, eventual unul usor pentru apa sau cu ceva batoane energizante/proteice.

Va trebui sa iei si bidon cu apa de pus pe cadru. Ia unul de 700-750ml si poti sa mai pui inca unul pe cadru sa ai doua.

Daca mergi pe trasee de o zi n-ai nevoie de portbagaj la bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A montat careva portbagaj cu prindere de tija de sa pe o tija de carbon? Banuiesc ca trebuie strans destul de tare sa nu se miste. Nu afecteaza in vreun fel tija acest lucru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaaa.. cred ca e una din cele mai nefericite idei care le poti avea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce , ai FS ?

La o adica poti "suferi" un pic si cu rucsacul, ca doar daca mergi la picior nu-l pui pe portbagaj si n-am vazut pe foarte multi sa se planga :P

O lasi mai incetisor ca nu-i concurs, si te poti bucura in continuare de munte :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ce-ai facut cu ea pana acum de ti s-au tot ovalizat discurile? Eu am aceeasi frana pe Kona cu care am fost prin paduri si munti, am mers cu viteza pe poteci montane si serpentine asfaltate, am solicitat frana pe coborari lungi si rapide, pe soare, ploaie sau frig si de fiecare data s-a comportat admirabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate. Daca portbagajul este unul de buna calitate are o membrana din cauciuc care se monteaza pe tija de sa si protejeaza chiar daca este carbon sau aluminiu de zgarieturi sau rosaturi.

Tija trebuie sa fie una de calitate si nu tunata( foarte usoara). Nu depasi greutatea indicata de producator. Scrie 7 pui maxim 7. Scrie 9 pui maxim 9. De preferat este ca din greutatea suportata sa scazi greutatea proprie a suportului si ce ramane este maxim de incarcare.

La conectarea unui trailer este mult mai rezonabil. Desi pare mai contraindicat decat la portbagaj, nu este. Pe tija de carbon se poate monta fara grija trailer pentru copii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cu tija + QR da, ar trebui sa fie ok.

@MBZ: Vorbim de touring montan, unde vorba aia .. mai dam in gropi.

Spre deosebire de situatia cu scaunelul pentru copil pe care nu cred ca-l plimbi offroad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sora mea! De ciclism montan zic si eu nu de mers pe piste cu Seb de mana Imagine postată

Garantat 100% daca esti in termenii specificati mai sus.

Nu vorbeam de scaunel de copil. Ziceam de o bicicleta fara roata(20) din fata, care are tija de la ghidon pana la saua bicicletei de adult.

Imagine postată

Apoi daca-i pui guma de offroad si il legi dupa MTB merge pe offroad de da dracii in el de trailer

Share this post


Link to post
Share on other sites

A montat careva portbagaj cu prindere de tija de sa pe o tija de carbon? Banuiesc ca trebuie strans destul de tare sa nu se miste. Nu afecteaza in vreun fel tija acest lucru?

Ma gandeam eu, dar este cam singura varianta.. :(

In cazul asta, ce te impiedica sa folosesti o tija de sa din aluminiu atunci cand montezi portbagajul?
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A montat careva portbagaj cu prindere de tija de sa pe o tija de carbon? Banuiesc ca trebuie strans destul de tare sa nu se miste. Nu afecteaza in vreun fel tija acest lucru?

Porbagaj cu tija ar fi ceva de genul: http://www.dimisport...gaj-tija-sa.htm sau http://www.playbike....?id_produs=3251, http://www.playbike....?id_produs=3868 insa suporta doar 9kg, pluca o sa cam balabane atunci cand ai putina viteza si te poate destabiliza, miscarea putand fi pe toate cele 3 directii.

Mai degraba as merge cu ceva fix de genul http://www.playbike....?id_produs=2270 mai ales ca am hardtail si nu ma afecteaza. Culmea e ca greutatea e mai mica la cel fix, cu 2 prinderi.

Dar ce-ai facut cu ea pana acum de ti s-au tot ovalizat discurile? Eu am aceeasi frana pe Kona cu care am fost prin paduri si munti, am mers cu viteza pe poteci montane si serpentine asfaltate, am solicitat frana pe coborari lungi si rapide, pe soare, ploaie sau frig si de fiecare data s-a comportat admirabil.

In legatura cu sistemul de franare, am citit in sus si in jos, m-am mai documentat si am vazut ca Hayes MX-4 mechanical 160 F & R mm sunt cele mai bine cotate frane mecanice. Am cam renuntat la hidraulice pentru ca nu prea isi au rostul la ce vreau eu sa fac, m-as da mai hard, nu ma intelegeti gresit, ca imi place, insa...nu mai pot.

Nu prea stiu ce sa fac cu ovalizarea discurilor, nu inteleg de ce. Prima data am crezut ca asa au venit din fabrica, Le-am indreptat, insa dupa cateva zile, erau la loc ovalizate.

O fi discurile de vina, sistemul de franare nu e calibrat cum trebuie ? Unde m-as putea duce cu ea sa se uite cineva care sa nu-mi spuna ceva de genul: E proaste domne' nu vezi, ia-ti altele, d-astea de care iti vand eu. Ca m-am cam saturat de astfel de indivizi.

As trece cu aceasta ocazie pe niste discuri mai mari, cred ca e o idee buna. As avea nevoie de asa ceva http://www.playbike....?id_produs=1380 fata + spate

Ca disc, acesta http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=144 ar fi ok?

Multumesc mult pentru raspunsuri si ajutor.

M-am pus cu burta pe carte, am de citit o groaza pentru a fi cat de cat pertinent in ceea ce priveste intrebarile. Asa ca, va rog sa aveti mila cu mine, sunt mic, dar invat repede!

Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Culmea e ca greutatea e mai mica la cel fix, cu 2 prinderi.

Pai daaah, n-ai vazut catamai fieratania de clema e la cele pe tija ?

Cica asta e mai misto.

Dar orice ti-ai lua, vezi cum se intelege cu frana disc - sunt sanse sa fi nevoit sa faci o adaptare ca sa nu se intersecteze cu etrierul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crezi ca, din cauza folosirii unui disc mai mare, sa existe pericolul sa mi se fisureze/rupa furca ? Furca fiind Suntour XCT V2 . O furca nu excelenta, nici macar medie, dar suficienta pentru ce am eu nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mare decat ce ? Un 180mm ar trebui sa fie suficient, si suportat de furca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan am 160. Unul mai mare fiind 180. Incep sa cumpar trebuincioasele.

Totusi, care ar putea fi cauza ovalizarii? disc prost sau mecanism prost, decalibrare sau.... altceva ? Unde ma pot duce sa-si arunce un priceput un loc in buc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca discurile si franele sunt de calitate , ai grija de ele , le cureti periodic , franarea se efectueaza corect , nu le lovesti / descentrezi , nu se intampla nimic la ele . Poti citi pe net cum se franeaza / racesc discurile .

Anul trecut mie imi frecau ambele discuri aproape mereu , dupa ce am folosit bicicleta in mod normal si NU le-am mai scos dupa bicla rotile , anul acesta NU se aud absolut deloc . Poate ar trebui sa le centrezi discurile , apoi sa le cureti periodic si sa le reglezi ( aerisire sistem hidraulic ) si apoi sa o folosesti normal .

180 pe fata si 160 pe spate este de ajuns . Si eu initial vroiam sa pun 200 pe fata si 180 pe spate , dar nu are rost , nici macar pt cele peste 100 kg ale mele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca discurile si franele sunt de calitate , ai grija de ele , le cureti periodic , franarea se efectueaza corect , nu le lovesti / descentrezi , nu se intampla nimic la ele . Poti citi pe net cum se franeaza / racesc discurile .

Anul trecut mie imi frecau ambele discuri aproape mereu , dupa ce am folosit bicicleta in mod normal si NU le-am mai scos dupa bicla rotile , anul acesta NU se aud absolut deloc . Poate ar trebui sa le centrezi discurile , apoi sa le cureti periodic si sa le reglezi ( aerisire sistem hidraulic ) si apoi sa o folosesti normal .

180 pe fata si 160 pe spate este de ajuns . Si eu initial vroiam sa pun 200 pe fata si 180 pe spate , dar nu are rost , nici macar pt cele peste 100 kg ale mele .

Problema s-a rezolvat, sper, printr-un upgrade.

Franele nu pot fi aerisite pentru ca sunt mecanice.

Upgrade-ul pe care l-am facut consta in: Frane fata+spate Hayes Stroker cu discuri de 180, jante Remerx Jumbo + butuci novatec (2 rulmeti fata, respectiv 4 spate) cu anvelope Kenda de 2.35, Manete avid pentru schimbatoare fata/spate, 8 pinioane + caseta de la Shimano Alivio. Mai exact, in afara de cadru care va ramane pana il rup, furca si axul pedalier am schimbat tot.

Nu stiu cum se va comporta lantul pentru ca este pt 7 pinoane. Probabil il voi schimba si pe acela.

Acum am ramas cu o groaza de piese, usor folosite pe cap pe care trebuie sa le marit. Ceva amatori ?Imagine postată

In seara asta imi preiau bicicleta cu toate montate si sper sa fie un upgrade care a meritat purcoiu de bani investiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

va cam trebui sa schimbi si lantul, pentru ca cel pentru 7 pinioane e posibil sa fie mai lat, si sa iti atinga pinioanele alaturate.

De ce nu ai mers pe grup de 9 pinioane, daca tot ai schimbat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

va cam trebui sa schimbi si lantul, pentru ca cel pentru 7 pinioane e posibil sa fie mai lat, si sa iti atinga pinioanele alaturate.

De ce nu ai mers pe grup de 9 pinioane, daca tot ai schimbat?

Pentru ca am fost praf si nu mi-am dat seama ca va trebui schimbat ansamblu schimbator + pinioane atunci cand am lasat bicicleta pt inlocuiri.

Bine, nici baietii de la magazinu de biciclete Imagine postată

Si asta aveau pe stoc la momentul respectiv si la un pret acceptabil, avand in vedere ca nu le cuprinsesem in buget.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu lasa DELOC lantul de 7 viteze pt 8 pt ca iti uzeaza prematur si foile si pinioanele si se duce pe apa sambetei investitia ta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu lasa DELOC lantul de 7 viteze pt 8 pt ca iti uzeaza prematur si foile si pinioanele si se duce pe apa sambetei investitia ta .

Nu freaca, se asaza bine, nu pare a agata sau a nu rula la locul lui... Imagine postatăImagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta vezi tu cand misti pedalierul , dar in realitate latimea de la 7 la 8 pinioane este diferita si la pinioane si la lant , eu asa am citit la Shimano .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.