mcatalin22

Despre ski de tura

Recommended Posts

Desi nu este legat direct de ciclism m-am gandit sa deschid acest topic pentru a mai lamuri unele lucruri neclare despre acest sport. Stiu ca sunt destul de multi ciclisti care iarna in loc de ciclism practica ski de tura si au mai multa experienta in domeniu, astfel ne mai pot lamuri si pe noi, incepatorii, cu unele detalii.

Intrebarea mea pentru inceput este cum se comporta legaturile Dynafit la coborare, slalom prin zapada mai grea de exempu? Stiu ca legaturile astea sunt cele mai usoare datorita prinderii speciale in fata in doua bolturi si pe urcare se comporta foarte bine dar pe coborare nu se face nici un compromis? Se pot manevra fara sa-ti fie teama ca se strica la coborare (ski alpin mai agresiv)?

Astept comentarii de la cei care au testat legaturile respective.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde cât de bun schior eşti, şi ce schiuri ai. Cu un schi bun, uşor şi umpic mai lat, dacă ştii să schiezi bine, nu ai nicio problemă. Legăturile sunt solide şi surprinzător de fiabile.

Mai trebuie luaţi în considerare şi clăparii aici. Un clăpar super uşor, destinat în primul rând concursurilor de schi-alpinism, nu se va comporta grozav la coborâre pentru că nu ţine destul de fix piciorul, ai mereu senzaţia că pierzi controlul schiului.

Oricum, de legăturile TLT nu trebuie să-ţi faci griji.

Eu merg cu un schi K2 mai vechi dar destul de bun, legături TLT (similare cu modelul Speed de acum) şi clăpar TLT4 Evo. Clăparii nu sunt chiar ideali pentru coborâre, dar compensează prin faptul că sunt uşori şi comozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am studiat diverse componente necesare schiului de tura in ideea de a calcula cat cantareste tot echipamentul.

Din moment ce acest sport se refera in principal la urcarea pe munte, greutatea echipamentului e importanta.

Pentru un echipament compus din schiuri + legaturi + clapari am ajuns la 6.2 kg. Este mult, este putin?

Stiu ca ideal e ca echipamentul sa fie cat mai usor dar costul echipamentului creste exponential. Cam unde ar fi varianta de mijloc? Ce greutate trebuie sa aiba un echipament de ski de tura (schiuri + legaturi + clapari) astfel incat sa nu ti se para un chin urcatul muntelui pe schiuri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1300g schiul, 300g legătura, 1400g clăparul, adică 3 kile pe-un picior. E chiar decent, cu Silvretta şi un clăpar mai greu ajungi lejer la 4 kile pe-un picior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea e ca TLT sunt printre cele mai rigide legaturi de coborare pe care m-am dat vreodata. Am gasit pe net niste masuratori de rigiditate (au tras in toate partile de un clapar fixat in diverse tipuri de legaturi de tura) si, dupa cum era de asteptat, TLT-urile au iesit aproape cele mai rigide, depasite doar de modelele Marker Duke si Baron. De asemenea, sunt mai rigide decat majoritatea legaturilor de alpin uzuale, mai putin cele de race.

Oricum, dupa cativa ani pe Diamir, Explore si Freeride, incaltarea cu TLT mi-a dat un sentiment muuuult mai puternic de legatura a claparului cu schiul. Anii petrecuti pe alte legaturi in afara de TLT acum ii consider ca si ani pierduti. Sistemul e atat de genial in simplitatea si eficienta lui incat singurul sau dezavantaj pe care-l vad ar fi necesitatea de clapari speciali, iar asta se simte doar la cei care vor sa treaca pe TLT si au nevoie sa schimbe echipamentul. Daca iti cumperi echipament nou, nu te costa cu mai nimic in plus sa iti iei clapari TLT>

Daca e de vorbit despre rigiditatea la coborare, pana la urma claparul e veriga lipsa. Vestea buna e ca exista la ora actuala clapari super rigizi, cu flex de 130, cu prindere TLT, asa ca.... Iar despre aberatia ca TLT nu ar fi OK pentru coborari extreme, ia sa vedem: cu ce legaturi s-au coborat optmiarii din Himalaya? Si or fi si aia mai grei decat valea Cerbului...

Ca si siguranta, ai release lateral si vertical la calcai, reglabil, iar varful iese automat daca nu este blocat. TLT si-au castigat un "renume" de legaturi nesigure care rup picioare doar datorita faptului ca foarte multa lume le foloseste la coborare, intentionat sau din gresala, cu varful blocat, ceea ce automat le face sa nu mai sara. Pe de alta parte, optiunea asta de blocare totala, in cazul celor care fac coborari mai extreme in care nu si-ar dori sa le sara un schi, mie mi se pare un mare avantaj.

Ar mai fi aspectul ca, cel putin la TLT Speed, nu se pot monta stop-schiuri. Asta pe mine nu ma deranjeaza in mod special, eu merg cu un snur mic legat de varful claparului cu o carabiniera. Cine vrea stop-schi poate, pana la urma, sa mearga pe modelul Vertical sau, si mai bine, pe un set de legaturi G3, care in plus elimina si dezavantajul ca la trecerea din coborare in urcare trebuie scos claparul din legatura (da, stiu ca se poate forta cu batul, dar nu cred ca e o idee buna).

Cat despre echipamentul ideal, depinde ce vrei sa faci. In calculele lui Radu, a pus 1400 g claparul, ceea ce e valabil doar pentru vreo 2-3 modele din lume, respectiv Scarpa F1 Race (care e peste 400 de euro), Dynafit D.N.A. (care e 1000 de euro) sau alte modele de carbon, tot pe la 1000 de euro bucata. Eu zic ca o greutate de 1800-2000 g pentru un clapar normal si usor de barbati, marimea 43, e mai rezonabila pentru calcul.

Parerea mea e ca nu merita mers nici pe schiuri extrem de usoare, pe care e foarte greu de schiat (cele de 800 g clasice), dar nici pe schiuri mai grele de 1300 g. De asemenea, la tura nu e nevoie de o lungime mare, 165 fiind arhisuficient. De aceea, schiul de tura ideal si polivalent, dupa parerea mea, ar trebui sa fie unul complet de lemn, cu forma de freeride moderna (adica nu drepte sau semi-carve), cu o latime sub clapar de 75-85 mm si in varf de peste 110 mm si cu o greutate de 1000-1300 g. Legaturi evident TLT iar claparii, dupa buget. Marcile pe care eu le recomand sunt Movement, Black Diamond, Dynafit, Dynastar, Trab, Atomic si incerc sa conving lumea sa nu dea banii aiurea pe scanduri ieftine de la Hagan si Fischer, care sunt si grele si proaste. Schiul de tura ideal mi se pare Movement Shaman/Natural.

Ca idee, eu am doua setup-uri de tura:

cel de freeride: Movement Thunder 187 cu Diamir Freeride Plus si clapari Garmont Adrenalin (flex 85) sau clapari Nordica SpeedMachine 12 (flex 130) - ultimul cand nu e nevoie de multa urcare si pe partie

cel de tura: Movement Random 167 cu TLT Speed (schiul are 1050 g, legatura cat zic ei, doar ca impreuna pe cantar ies la 1500 g schiul), iar ca si clapari momentan folosesc niste Silvretta X-Mountain, cu liner-ele de la Garmont care sunt mai comode si mai usoare. In expectativa, Scarpa F1.

P.S. Cum am aflat ca, pe langa multi membrii de pe forum, chiar si sefii cei mari practica schiul de tura, poate ne fac si ei o sectiune la diverse sa povestim despre asta in timpul iernii ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hcampean, apropos de greutate, Dynafit TLT4 Evo ai mei au 1400g bucata... Şi au fost 1100 de lei noi nouţi. La fel sunt şi Scarpa F1, poate umpic mai uşori chiar. Ce-i drept că sunt la 300 de euro sau umpic peste.

În rest, total de acord cu ce ai zis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru informatii. Sunt chiar de mare ajutor.

@hcampian

Care ar fi diferentele semnificative intre claparii Scarpa F1 si Scarpa F1 race, in afara de greutate? Stiu ca modelul race e un pic mai usor. Scarpa F1 ce flex are?

Eu inca nu am echipament dar intentionez sa cumpar. Legat de clapari vreau un model cu prindere TLT. Despre legaturi sunt inca nedecis intre Dynafit TLT si Silvretta Pure Performance. As inclina mai mult spre Silvretta avand sistemul clasic de prindere a claparului. Stiu ca sunt mai grele dar sunt mai usor de incaltat si suporta si opritori.

Bine acum am aflat ca exista si varianta Dynafit TLT Vertical cu opritori.

Cum s-ar comporta claparii cu prindere TLT pe legaturi Silvretta Pure Performance? Daca nu recomandati combinatia asta v-as ruga sa-mi spuneti de ce.

In plus la sistemul TLT ma gandesc ca exista posibilitatea sa mergi in clapari prin zapada iar sistemul de prindere in legatura sa se incarce cu zapada/gheata. In cazul asta nu este dificil de pus claparul in legatura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Sistemul de prindere" de pe clăpari constă din două găurele în lateralele ciocului şi două şanţuri în călcâi, întărite cu metal. Nu se încarcă cu zăpadă, şi dacă cumva se încarcă iese când îl prinzi în legătură.

Nu sunt deloc greu de încălţat, ba chiar din contră. Eu zic să laşi silvretta pentru alţii.

Apropos de diferenţa între Scarpa F1 şi F1 Race, modelul Race e mult mai moale, nu se pretează la coborâri. E mai mult pentru competiţii, pentru urcare rapidă.

De opritori nu ai nevoie, legăturile vin cu o chingă ce se prinde peste gambă. N-ai să-ţi pierzi schiurile, garantat.

Încă o dată îţi spun, e păcat să iei alt sistem decât TLT. Avantajele sunt imense. Citeşte ce a scris şi Hcampean.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta intre F1 si F1 race, fizic, e ca race pur si simplu nu are limba, are o carpa in locul ei. Limba care oricum la F1 o poti scoate (ca si de altfel la multi clapari de tura). Mai au si talpa un pic subtiata. Motiv pentru care nu merita banii in plus, dupa parerea mea. Dar, MARE ATENTIE !!! Scarpa F1 se pot folosi doar cu legaturi TLT!!! Nu se pot monta pe legaturi clasice!!! Sunt unul din putinele modele care nu mai au corpul dupa standardul de schi din cate stiu eu, pe ei se pot pune doar coltari mecanici. Eu asa stiu. Daca merg pe coltari, probabil merg si pe legaturi gen Silvretta 400. Cat despre flexul lui F1, asteapta-te la minimul posibil http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Altfel, cam toti claparii merg si pe Silvretta. Dar daca tot nu ai clapari, n-are nici un sens posibil sa faci miscarea asta.

Cu greutatea claparilor, foarte faini aia la doar 1400 g bucata. Eu din pacate port 46 si ai mei, oricum as lua-o, sunt mult mai grei http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/angry.gif

Cu chingile peste gamba, parerea mea e ca sunt greoaie si iti ia mult sa le manevrezi. Eu folosesc un snur. Greu de explicat asa, mai bine pun o poza diseara.

Inca o precizare: daca iti iei TLT, incearca intai acasa sa iti bagi picioarele in legatura, pana iti iese ca lumea. In nici un caz sa nu incerci direct pe munte, nu e o miscare foarte simpla din prima. Si absolut sub nici o forma sa nu te duci direct la concurs cu ele, cum am facut eu, si sa te trezesti la start ca nu reusesti sa iti bagi claparul in legatura si aia numara deja http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif La Postavaru anul trecut, mi-am dat jos claparii, i-am bagat in legaturi si apoi m-am incaltat cu ei cu schiuri cu tot, in timp ce se dadea startul.

:D

Ulterior, dupa o jumatate de ora de incercari pe holul de la Cabana Postavaru, inainte de premiere, am prins si eu miscarea ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca vreun ciclist vrea sa arate asa si mai ales sa aibe atata masa musculara. Cu cat masa musculara este mai mare cu atat acumuleaza mai mult acid lactic. La ciclism este de preferat o masa musculara redusa dar compacta, densa, cu rezistenta mare a fibrelor la efort prelungit nu la efort foarte intens dar de scurta durata(anaerob). Inotul, ski fond sau de tura, alergarea, fac muschii mai compacti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca vreun ciclist vrea sa arate asa si mai ales sa aibe atata masa musculara. Cu cat masa musculara este mai mare cu atat acumuleaza mai mult acid lactic. La ciclism este de preferat o masa musculara redusa dar compacta, densa, cu rezistenta mare a fibrelor la efort prelungit nu la efort foarte intens dar de scurta durata(anaerob). Inotul, ski fond sau de tura, alergarea, fac muschii mai compacti.

Nu stiam de ce se impaca schiul cu ciclismul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schiul cu ciclismul n-are nimic, de fapt schiul practicat de 90% din cei care merg pe partie, dupa parerea mea, n-are nici o legatura nici macar cu sportul.

In schimb, ciclismul are legatura cu schiul de tura si de fond. Astea sunt altceva si nu sunt foarte iubite la Romanica, deoarece se pot lasa cu transpiratie...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mama, ce schiuri prezinta ala in filmulet.

In scurt timp astia o sa vanda 2 placi de snowboard cu legaturi de tura, pe post de pereche de schiuri freeride :P

Horatiu, ziceai ca postezi poza cu snurul ala de la clapar la schiurile tale de tura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

F1 merge si pe legatura normala. Ioana are Scarpa F1 si Silvretta Pure Xmountain(parca) si functioneaza ok.

Eu am F3 si TLT-uri si mi se pare ca tot "angrenajul"este foarte flexibil:). Nu sunt cel mai bun schior dar pot spune ca fata de ski-ul de partie cu cele de tura ma simt ca pe scanduri cand imi dau drumu la vale.

Posibil sa fie o senzatie ciudata datorita faptului ca la F3 claparul are acea zona unde flexeaza dar eu sunt tot cu rahatul la fund cand imi dau drumul pe o zona mai abrupta:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schiul cu ciclismul n-are nimic, de fapt schiul practicat de 90% din cei care merg pe partie, dupa parerea mea, n-are nici o legatura nici macar cu sportul.

In schimb, ciclismul are legatura cu schiul de tura si de fond. Astea sunt altceva si nu sunt foarte iubite la Romanica, deoarece se pot lasa cu transpiratie...

Horatiu fata de alti ani, in fiecare week am vazut pe partia din Busteni, cel putin un schior care urca pe piei de foca.

Deci nu putem generaliza, au inceput sa apara astfel de oameni!

In alta ordine de idei, cred ca oricare dintre cei care au trecut la schi de tura, au schiat pe partie si acolo au invatat.

Pentru a face schi de tura si a te bucura de el, consider ca tre sa inveti sa schiezi.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinaia e un loc bun de invatat, daca vrei touring, respectiv intre cota 2000 si 1400. Doar ca de cativa ani e cam lipsa zapada de acolo.

In alta ordine de idei, Felicia, ai vazut tu cu schi de tura pe Kalinderu? Ca ma tot gandeam si eu sa merg sa ma dau, ca au zapada buna, dar ma gandeam si ca e o partie asa, cam privata si o sa-mi sara aia la gat. Asa ca ma duceam sa ma dau mai mult pe Azuga si Predeal pe zapada de tunuri. Kalinderul in schimb mi se pare partia cel mai bine preparata.

Cu F-urile, am si eu un mare dubiu, desi toti mi-i recomanda ca fiind topul in schi de tura. Asta pentru ca intr-adevar varful ala de telemark nu stiu cat e de fixat de fapt cand legatura e inchisa, TLT-urile la spate nu au decat tijele alea doua care intra in santurile respective, dar ma gandesc ca ar putea flexa 1-2 mm, si cativa mm e enorm. Asa ca nu stiu, parca nu as da atatia bani fara sa incerc "senzatia". Unii chiar zic ca ar fi si o problema la urcarea pe inaltator cand, tot datorita flexarii talpii, calcaiul nu sta fix pe bumbul ala de cauciuc de la legatura, ci se misca un pic fata/spate la calcare, ceea ce ar duce la o uzura accentuata a talpii.

In alta ordine de idei, au aparut astia, care zic eu ca in aceiasi gama de pret si de greutate sunt o optiune mai mult decat viabila. In plus, mie personal claparii Dynafit modelele noi, asa, tinuti in mana, mi se par cam cei mai de calitate din ce este pe piata (n-am tinut in mana un Black Diamond).

http://www.dynafit.com/product/shoes/tlt-5-mountain-tf-x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de piei de foca am mai multe intrebari.

Ce prindere pe schiu e mai buna cea cu intinzator la varf si carlig la coada sau cele simple doar cu intinzator in fata? In cazul al doilea cat de usor se dezlipeste foca de pe schiu la coada?

Cat de lunga si cat de lata trebuie sa fie foca fata de talpa schiului? Merg foci drepte pe schiu de carv?

Ce compozitie este mai buna pentru foca 100% mohair sau combinatia 70% mohair + 30% sintetic? Mai sunt si alte compozitii pentru foci? Am inteles ca parca pe 100% mohair se lipeste foarte usor zapada mai uda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de piei de foca am mai multe intrebari.

Ce prindere pe schiu e mai buna cea cu intinzator la varf si carlig la coada sau cele simple doar cu intinzator in fata? In cazul al doilea cat de usor se dezlipeste foca de pe schiu la coada?

Cat de lunga si cat de lata trebuie sa fie foca fata de talpa schiului? Merg foci drepte pe schiu de carv?

Ce compozitie este mai buna pentru foca 100% mohair sau combinatia 70% mohair + 30% sintetic? Mai sunt si alte compozitii pentru foci? Am inteles ca parca pe 100% mohair se lipeste foarte usor zapada mai uda...

Eu prefer prinderea combi pentru că e mai sigură, mai ales pe urcări mai abrupte eşti sigur că nu-ţi sare pielea.

Foca trebuie să fie de la coadă până pe curbura din vârf, să nu ajungă să frece prinderea faţă pe zăpadă. La lăţime, trebuie să acopere toată talpa mai puţin 3-5 mm pe margine. Dacă-i prea îngustă, rămâne prea multă talpă neacoperită şi aluneci la vale. Dacă-i prea lată, acoperă cantul şi aluneci când traversezi. Nu prea merg foci drepte pe schiu carv...

Despre compoziţie nu ştiu, îl las pe HCampean să-ţi răspundă. Eu am mix şi nu am probleme cu ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinaia e un loc bun de invatat, daca vrei touring, respectiv intre cota 2000 si 1400. Doar ca de cativa ani e cam lipsa zapada de acolo.

In alta ordine de idei, Felicia, ai vazut tu cu schi de tura pe Kalinderu? Ca ma tot gandeam si eu sa merg sa ma dau, ca au zapada buna, dar ma gandeam si ca e o partie asa, cam privata si o sa-mi sara aia la gat. Asa ca ma duceam sa ma dau mai mult pe Azuga si Predeal pe zapada de tunuri. Kalinderul in schimb mi se pare partia cel mai bine preparata.

Da... merg in Busteni in fiecare week caci acolo imi sustin cursurile de schi.

Nu exagerez cand am spus ca in fiecare week vad oameni pe foci.

Chiar odata au fost 3-4 persoane in grup si urcau.

Nu stiu de ce spui ca este o partie privata. Este partia primariei si se da toata lumea pe ea, cu ce vrea, mai putin sanii :) Se urca partia pe piei in maxim 40 minute. mai greu este in zona S-ului.

In ceea ce priveste zapada de pe Kalinderu... facand comparatie cu altele, intr-adevar este impecabila.

Este data cu ratracul in fiecare dimineata (daca nu sunt grade cu plus ca sa nu crape zapada). Tunurile functioneaza cand sunt -4 grade si atunci se fac si stocuri de zapada.

Ca exemplu, partia a supravietuit fara pamant la tot valul de caldura din ultima vreme. Pietre nu exista pe Kalinderu.

Saptamana trecuta a plouat sambata toata noaptea. Dar au fost grade cu minus si zapada nu a luat-o la vale, nu s-a topit.

Duminica ma gandeam ca nu imi pot tine lectiile. Cand am ajuns pe partie, am avut surpriza: partia era data cu ratracul, avea un strat de 10 cm de zapada pulver iar dedesubt era inghetata. Dar prindeau canturile foarte bine.

In plus partia a fost libera, nu stiu daca erau 30 de oameni. O sa pun un link cu poze in week ca sa le vedeti.

Si o alta chestie pe care am intalnit-o si auzit-o numai in strainatate: Eram pe partie cu elevii pe la 17,15 si a venit un salvamontist sa verifice daca a mai ramas cineva pe partie, urcase cu ultimul telescaun. Ne-a intrebat daca avem probleme, etc.

Jandarmii dau amenzi daca vad pe cineva ca urca in bocanci pe partie, fapt real.

In plus mi se pare lume civilizata, far amanelisti, boschetari, infumurati cum sunt pe alte partii.

Nu am actiuni la aceasta partie, daca cineva crede asta. Pur si simplu mi se pare partia cea mai civilizata.

Cand este lume multa, nu stai mai mult de 15 min la coada.

Ce este naspa: telescaunul este f scump, in comparatie cu altele poate. Nu au abonament de zi, ci doar de 5 zile pe care tre sa le faci consecutiv.

Cam asta este situatia pe Kalinderu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ma doare-n cot de pretul de la telescaun, ca oricum nu-l folosesc, pare clar cea mai buna optiune pentru perioadele fara zapada, clar. Vezi, cum ziceai ca luau amenzi aia ce urcau in bocanci, imi era frica si mie sa nu iau pe schiuri de tura, ca deh, nu te poti astepta de la unii la gandire logica.

In alta ordine de idei, pentru iubitorii schiului de tura, vreau sa va anunt aici programul competitional prevazut pe anul asta, date anuntate si date in expectativa:

Concursuri anuntate:

1. Cupa Muntele Mare, Baisoara, Cluj, 28-30 ianuarie, http://www.pajuraturda,ro

2. Bucegi Winter Race, Padina, Prahova, 11-13 februarie, http://bucegiwinterrace.ro/

2. Cupa Buzasi Zoltan, Vladeasa, Cluj, 19 februarie, http://www.kentaur.ro/schedule.php

Concursuri care probabil se vor tine, dar inca nu s-a anuntat data - in mare parte si din cauza zapezii lipsa:

1. Movement Up&Down Cup, Sinaia, Prahova, http://www.absolutoutdoor.ro/?cat=181

2. Postavaru Night, Poiana Brasov, Brasov, http://www.carpathianman.ro

3. Cupa Memoriala Mike Csaba, Madarasi, Harghita

4. Cupa Memoriala Dorel Jercan si Cosmin Conut, Zarnesti, Brasov

5. Maraton de schi de tura (urcare-coborare de 4 ori pe partia Lupului), Poiana Brasov, Brasov

Pe masura ce mai aflu cate ceva de la organizatori, va mai anunt. Sper ca nu e o problema ca am anuntat concursurile aici, nefiind de ciclism.

Daca va dati pe piei si n-ati mai fost, merita sa veniti sa vedeti cum e. Atmosfera e super, oamenii deosebiti, distractie, voie buna si mult schiat prin pulver dupa concurs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am stiut ca se organizeaza atatea concursuri de schi de tura:)

Mi se pare ciudat cand spuneti ca o legatura Dynafit TLT Speed este mai rigida decat o legatura Diamir experience sau Silvretta sai alt model asemanator.Nu vreau sa va contazic pentru ca nu am folosit modele respective doar din curiozitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E timpul deee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dat o tura de IOR.

Se uita lumea la mine ca la unul scapat de la Socola Imagine postată

Comentarii " uite ski alpin" , " sa nu-ti scape lantul" Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.