Sign in to follow this  
bgcnet

Cum se da jos lantul pentru a-l curata?

Recommended Posts

Oameni buni...

De curand mi-am achizitionat un mtb rich bike (nu e super scula dar am vrut ceva ieftin nu prea am chef sa dau sute de euro sau mii de euro pe o bicla) si vreau sa ii scot lantul caci este destul de mozolit (ar trebui intr-un loc sa aiba un fel de saiba grover care se scoate usor)...problema este ca chiar nu reusesc sa vad zona in care are clema de prindere cu alte cuvinte cadrul probabil a venit deja cu lant pe el...

V-ati mai confruntat cu asemenea probleme? Incerc sa pun si poze...sa vedeti despre ce e vorba.

Astept sugestii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foloseste o cheie de lant. Daca nu ai power link ( ceea ce nu cred la un bike de asemenea gabarit) singura posibilitate de a scoate lantul zace in cheia de lant.. O poti gasi in orice bazar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shaka daca poti fi putin mai explicit cum arata excat aceasta cheie? vreun link cu vreo poza? Power link sigur nu am am studiat vreo ora lantul...o gasesc prin orice piata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai stand acasa nu o sa gasesti niciodata o presa de lant. mergi la un magazin de bicle si intreaba acolo. Dar de ce vrei sa scoti lantul? poti sa-l cureti si pe bicla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi se pare cea mai mare prostie sa dai lantul jos pentru a-l curata...e ca si cum ti-ai spala mereu adidasii la masina cu centrifuga...lantul se curata pe bicicleta...e adevarat ca dak il scoti si il bagi intr-o sticla cu ceva ...se curata perfect ...insa acel lant ...pe langa mizeria care dauneaza are si, poate suna aiurea dar, mizerie care ajuta lantul si ii prelungeste viata..obisnuiam si eu aceasta practica insa m-am lasat de ea...am preferat si prefer sa sterg lantul cu o periuta inmuiata in ceva diluant, petrol sau benzina si apoi "smotru" cu o carpa curata din bumbac...e mult mai "sanatos" pentru lant

Share this post


Link to post
Share on other sites

bgcnet, incearca te rog ca pe viitor sa pui titluri sugestive thread-urilor.

Daca desfaci lantul cu presa de lant, poti sa desfaci orice za, iar dupa curatare sa re-folosesti pin-ul, pentru lanturi de 7-8 viteze. Pentru lanturi de 9 viteze Shimano recomanda pin nou.

Poti sa cureti lantul bine chiar daca nu il dai mereu jos - mai bine il cureti mai des, cam la 2-3 ture sau chiar la fiecare tura mai lunga. In felul asta si angrenajul o sa tina mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate scoate acelaşi pin de mai multe ori sau trebuie urmărit să scoţi altul la o nouă demontare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu nu este bine sa scoti un pin si sa il reintroduci. Lantul, odata instalat, ramane acolo pana cand il schimbi.

Ca masura de siguranta producatorii furnizeaza lantul scu doi pini din aceia asa ca daca chiar ai nevoie poti pune unul nou.

Daca gandesti romaneste clar ca poti face ce vrei, ca doar "mere si asa".

Daca ai o "obsesie" cu desfacerea lantului utilizeaza o za de la Connex si cu aia nu ai probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un lanţ care a fost ruginit bine de tot (zalele sudate între ele prin rugină) mai merită recuperat ? Eu l-am curăţat cât am putut de bine, dar se pare că rugina a rămas între zale, chiar dacă s-a înmuiat. După fiecare drum iese pe la îmbinarea dintre zale o pastă de rugină cu ulei din care se pare că există o rezervă inepuizabilă pe undeva prin lanţ. Se depune pe pinioane şi foi şi foarte probabil contribuie şi la uzarea prematură a lanţului.

Menţionez că lanţul a fost curăţat cu gaz lampant, mai exact: lăsat în gaz câteva ore, agitat periodic, schimbat gazul, iar agitat câteva ore, după care curăţat pe toate părţile cu o periuţă îmbibată în gaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:mrgreen:

Esti super tare!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un lanţ care a fost ruginit bine de tot (zalele sudate între ele prin rugină) mai merită recuperat ?

. . .

Se depune pe pinioane şi foi şi foarte probabil contribuie şi la uzarea prematură a lanţului.

adica a foilor si pinioanelor ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lulu, am ras un sfert de ora dupa ce am dat click pe link:mrgreen:. Intradevar, cu rabdare le rezolvi pe toate. E ca si cum tai un picior si apoi te apuci sa iei fiecare vas si nerv la cusut (asa.. de prea mult timp liber:-P).

On topic: Am avut vreo doua lanturi care au ruginit din cauza neglijentei (am lasat noroiu' pe ele). Solutie: le-am schimbat. In rest, nici nu ma gandesc sa dau lantul jos doar pt a-l curata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lulu, bicla aia nu-i a mea, însă lanţul exact aşa arăta înainte să-l curăţ. Plus rigor mortis-ul aferent. N-a ajuns aşa din cauza neglijenţei, ci a lipsei de timp şi de energie de la sfârşitul unei zile de muncă şi de mers prin viscol. Dacă ceea ce trebuie să fac pentru a-l scăpa complet de rugină e ceea ce se arată în link-ul tău, e clar că-mi voi lua altul.

Ovidiu, mă bucur că aduc veselie în viaţa ta, chiar dacă nu mi-e prea clar prin ce modalitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai lantul e finished man ;)

sau poti sa iti iei o saptamana de vacanta sa demontezi za cu za ;) si sa le cureti pe rand...

daca nu era un lant bun putin folosit dupa care sa plangi, eu zic sa nu mai stai pe ganduri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovidiu, mă bucur că aduc veselie în viaţa ta, chiar dacă nu mi-e prea clar prin ce modalitate.

Pai sunt cel putin 2 topicuri pe care se discuta cum sta treaba cu lantul.

Majoritatea il schimba dupa 3.000-5.000 de km.

Un lant de genul ala e mort, imbalsamat, ingropat si cu parastas dd 7 ani facut la groapa.

Vrei sa plang cand citesc un post in care cineva vrea sa il dezgroape?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lulu, am ras un sfert de ora dupa ce am dat click pe link:mrgreen:. Intradevar, cu rabdare le rezolvi pe toate. E ca si cum tai un picior si apoi te apuci sa iei fiecare vas si nerv la cusut (asa.. de prea mult timp liber:-P).

On topic: Am avut vreo doua lanturi care au ruginit din cauza neglijentei (am lasat noroiu' pe ele). Solutie: le-am schimbat. In rest, nici nu ma gandesc sa dau lantul jos doar pt a-l curata.

Credeam că am parcurs tot site-ul Sheldon Brown, dar nu era aşa. După atâtea alte calităţi, omul ăsta avea şi umor şi încă ce umor!

Mi-e şi mai drag acum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca nu era un lant bun putin folosit dupa care sa plangi, eu zic sa nu mai stai pe ganduri

Puţin folosit era (sub 200km), în ce priveşte partea cu "bun" am reţineri. Lanţul pe care îl avusesem înainte nu ruginise indiferent de condiţiile prin care trecuse. Probabil era zincat, cromat sau naiba ştie ce alt tratament pe care ăsta nou nu-l are.

Pai sunt cel putin 2 topicuri pe care se discuta cum sta treaba cu lantul.

Acolo se discută despre uzura lanţului, nu despre resuscitarea lui din moarte clinică.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puţin folosit era (sub 200km), în ce priveşte partea cu "bun" am reţineri. Lanţul pe care îl avusesem înainte nu ruginise indiferent de condiţiile prin care trecuse. Probabil era zincat, cromat sau naiba ştie ce alt tratament pe care ăsta nou nu-l are.

Acolo se discută despre uzura lanţului, nu despre resuscitarea lui din moarte clinică.

eu zic ca trebuie sa te inveti sa cureti un lant, si fara gaz lampant si prostii. de-asemenea foloseste un ulei special pt lant de bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acest thread reînvie pentru că mă gândesc că mai are cineva nevoie de informaţia următoare.

Ieri, am găsit la ASSPORT Florescu, Pantelimon, powerlink SRAM (5 lei), pentru lanţul meu (8 pinioane); e posibil să aibă şi pentru 9.

Share this post


Link to post
Share on other sites

power linkul vine cu orice lant sram. Acum folosesc dura ace si mi-am pastrat power linkul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cumpărat o bicicletă modestă, că ăia au fost banii.

Cum e firesc, pentru a scădea preţul, au pus un lanţ de 2 lei, no name, fără power link. La posesori de biciclete ca a mea m-am gândit când am dat informaţia. Când o să schimb lanţul, e bine că o să am unul cu za rapidă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu m-am obisnuit cu powerlink-ul, incat prefer oricand sa scot lantul in 3 secunde, sa-l bag la moi in benzina, decat sa stau sa curat za cu za si oricum nu e aceelasi rezultat, spalat si agitat bine, devine ca nou si am garantia ca iese mizeira si dintre partuile interioare.

Nu zic acum ca am facut o fixatie din a scoate lantul, dar pe la 200-300 kilometri ii fac o baita, si vorba cuiva de pe aici, parca si angrenajul si pinioanele sunt mai bucuroase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this