UrsP2Roti

Mi-am fortat genunchiul ce e de facut ?

Recommended Posts

Am gasit exact cand trebuie topicul.Acum 3 zile am facut o tura pe sosea si am incercat sa ma tin dupa niste baieti cu,cursierele(eu cu mtb),am reusit cat de cat dar am simtit o jena pe ultima portiune iar acasa a inceput sa ma doara ca si cum as fi cazut pe el mai ales cand il miscam.A doua zi am mers in oras in conditii lejere dar situatia s-a agravat.Astazi nu am mers cu bicicleta si deja e mult mai bine.Maine nu voi merge sunt curios cat mai rezist fara ea.M-a speriat ce am citit aici si nu vreau sa fortez situatia.Multumesc pentru parerile expuse de voi,mi-au fost de folos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va zic de la inceput ca nu-s medic si ca doar ma dau cu parerea. Asa, din pom, probabil ati fortat (amandoi, si Cyber si Tonyy) si ati reusit sa va inflamati un ligament de la genunchi (durerea e asa putin in lateral si merge spre spatele genunchiului? daca da, cel mai probabil e ligamentul lateral exterior, cred ca e si cel mai des afectat de pedalat). Vestea buna e ca nu e asa de grav, vestea proasta e ca trebuie repaus o luna - doua, antiinflamatoare, tinut gheata cat mai des. Cand reveniti in sa tebuie sa o faceti treptat pana se reobisnuieste. Practic o pauza de o luna pentru refacere poate fi anulata de o singura tura in care n-ai luat-o usor.

Mergeti la un doctor, preferabil doctor pentru sportivi, si va spune imediat ce aveti si ce trebuie sa faceti. Nu-i de gluma si problemele astea se agraveaza in timp daca le ignori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O saptamana maxim. Cel mai probabil este o tendinita acuta.

Repaos, gheata si medicatie. Mers la medic e cel mai indicat.

Evitat statul in picioare si efortul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi fi avut tu o forma foarte usora. Pe mine m-a tinut mai bine de o luna si cand am revenit pe bicla tot aveam mici jene, dar nu am fortat si in timp au trecut.

De asemenea, e important sa cautati cauzele, dincolo de tras prea tare, se poate sa mai fie probleme la: cadru de marime nepotrivita, inaltimea seii (prea jos / prea sus), lungimea bratului pedalei nepotrivita, frecventa la pedalat aiurea (prea in forta - frecventa mica sau frecventa prea mare, care duce la miscari haotice ale piciorului) etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mircea (Tonyy) a fost deja la medic acum 2 zile si se ingrijeste, se pare ca l-a ajutat serios ce e scris pe-aici. Zicea ca are de facut si ceva "recuperare" (cred ca fizioterapie), ideea e ca e bine sa mergi la un medic si sa nu ignori simptomele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi fi avut tu o forma foarte usora. Pe mine m-a tinut mai bine de o luna si cand am revenit pe bicla tot aveam mici jene, dar nu am fortat si in timp au trecut.

De asemenea, e important sa cautati cauzele, dincolo de tras prea tare, se poate sa mai fie probleme la: cadru de marime nepotrivita, inaltimea seii (prea jos / prea sus), lungimea bratului pedalei nepotrivita, frecventa la pedalat aiurea (prea in forta - frecventa mica sau frecventa prea mare, care duce la miscari haotice ale piciorului) etc.

Probabil e o diferenta de diagnostic.

O tendinita (acuta, sa zicem a tendonului bicepsului femural) te poate tine pe bara intr-adevar o saptamana - doua.

O leziune a ligamentului colateral lateral (functie de nr. de fibre rupte) te poate "invalida" mai mult.

Cat despre cauze, e cam cum ai spus - fie a fortat, fie nu e "bike-fit", fie ambele.

Un consult medical, cu repaus si tratament adecvat, e ceea ce trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am citit pe net, pe colo pe colo, se pare ca destul de multe dintre aceste probleme cu genunchii, obtinute in urma practicarii sporturilor, nu sunt diagnosticate corect si deci, nu sunt nici tratate cum trebuie. In schimb, pentru mai toate afectiunile se recomanda repaos (pana la 6 saptamani) sau efort de impact redus (gen inot). Pana acum numai vesti bune http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/dry.gif

In cazul meu se pare ca am fortat un pic la ultima tura mai consistenta si acum nu pot sa urc scarile cum trebuie; daca las greutatea pe piciorul stang ma doare in ultimul hal http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/mellow.gif Ceea ce e ciudat e ca duminica am facut o tura de 100 km si ceva, luni m-a deranjat un pic genunchiul dar nimic iesit din comun. Am iesit din nou abia ieri seara cu prietena si am facut o plimbare lejera prin oras, doar ~20 km, fara sa fortez, dar cu putin inainte sa ajung acasa m-a pocnit o durere puternica la genunchiul stang. Azi dimineata cand m-am trezit nu era umflat sau ceva, doar ca doare cand urc scari...

Sa inteleg ca trebuie sa ma duc la medic si sa pun bicicleta in cui? http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/dry.gif

Ce m-ar interesa si mai mult insa ar fi o mica explicatie in legatura cu ce a zis Ana:

De asemenea' date=' e important sa cautati cauzele, dincolo de tras prea tare, se poate sa mai fie probleme la: cadru de marime nepotrivita, inaltimea seii (prea jos / prea sus), lungimea bratului pedalei nepotrivita, frecventa la pedalat aiurea (prea in forta - frecventa mica sau frecventa prea mare, care duce la miscari haotice ale piciorului) etc.[/quote']

Chiar pot aparea probleme cu articulatiile piciorului daca bicicleta nu e reglata corect? Am dat cateva cautari pe net in legatura cu fitting/sizing si m-am uitat in special la ce ziceau oamenii despre problemele care pot aparea - cam toate articolele vorbeau de probleme cu bratele/spatele, nimic despre picioare. Nu de alta, dar pana acum nu am avut probleme cu bicicleta reglata cum este in momentul de fata, voiam sa stiu daca e cazul sa revizuiesc fitting-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In calitate de absolvent de medicina i-ti recomand sa te duci la un medic ( preferabil specialist medicina sportiva , reumatologii si ortopezii se ocupa in general cu un alt tip patologie chiar daca organul afectat - artculatii, ligamente etc. - este acelasi ) . Cel mai probabil i-ti va recomanda repaus ( +/- investigatii gen radiografie , RMN, tomografie ) . Repausul este foarte important in astfel de afectiuni pentru ca organele si structurile anatomice afectate nu se pot reface daca sunt supuse la solicitari excesive ( cum ai spus si tu se recomanda inotul pentru ca reprezinta un efort moderat in limite fiziologice care ajuta regenerarea tesuturilor afectate ). Du-te prima data la medicul de familie sa-ti faca o trimitere la specialist ( daca nu cunoaste nici un specialist in medicina sportiva va trebui sa cauti tu unul ), altfel va trebui sa platesti tot: consultatie + investigatii ( care nu sunt deloc ieftine , in special RMN si tomografia ). Mult noroc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

se pare ca si cei mai profesionisti ignora de la bun inceput niste reguli de baza.

iti sugerez sa urmezi instructiunile din acest videoclip inainte de a te urca pe bicicleta si a mai face aceste prostii repetate daunatoare corpului tau.

eu am facut aceeasi greseala si m-am ales cu o tendinita la piciorul drept.am mers la doctor si mi-a zis ca daca mai continuam asa riscam sa-mi fracturez tendonul.Am urmat repaos 7 zile fara a forta piciorul in nici un fel.fara masaj...masajul pt. tendinita duce la agravarea acesteea.m-am tratat cu ketonal forte pastile(Prospect KETONAL FORTE 100 mg - KETOPROFENUM)

usor offtopic :

mega-ultra-hyper tare materialul si iti foarte multumesc.

Aveti idee legat de treaba cu crankarm lenght , valorile date in film sunt de respectat cu sfintenie sau orientative iar daca am 5'50" inaltime pot folosi lejer si 175mm lungimea crankarmului (in functie de ce urmaresc) fara ca ulterior sa am probleme ?

multumesc,

biker78

Share this post


Link to post
Share on other sites

In calitate de absolvent de medicina i-ti recomand sa te duci la un medic ( preferabil specialist medicina sportiva , reumatologii si ortopezii se ocupa in general cu un alt tip patologie chiar daca organul afectat - artculatii, ligamente etc. - este acelasi ) . Cel mai probabil i-ti va recomanda repaus ( +/- investigatii gen radiografie , RMN, tomografie ) .

In calitate de carcotas oficial al forumului iti recomand sa nu asculti de sfaturile unui absolvent la medicina care nu stie gramatica elementara. :blink:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In calitate de absolvent de medicina i-ti recomand sa te duci la un medic

eu cred ca te inseli amarnic. colegii de forum, in calitatea lor de tamplari, mecanici, sudori, paznici, studenti, etc sunt mai indreptatiti sa il sfatuiasca. adica ce i-ar zice medicul si nu i-ar recomanda lacatusul?! sper, spre binele tuturor, ca stiti ca glumesc.

pentru a mia oara de cand topicuri cu genul asta de intrebari s-au infiintat: du-te la medic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca e necesara o mica clarificare : sunt absolvent al facultatii de medicina din Timisoara dar nu practic medicina ( m-am orientat care domeniul farmaceutic ), dar macar un lucru am invatat in facultate : daca te doare ceva ( si nu trece cu algocalmin ) du-te la medic ( cum bine zice mircescu ) , tamplarii, inginerii , profesorii etc. dintr-un forum de ciclism oricat de competenti ar fi in domeniile lor nu pot sa-ti dea sfaturi medicale .

PS . Daca am ofensat pe cineva cu acest post i-mi cer scuze anticipat , nu asta a fost intentia mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

raindog,

e lumea rea :)

baietii rade" de tine din motive ce tin de gramatica limbii romane . " i-mi cer ", " i-ti dau " se scrie legat "imi cer" , "iti dau" , nu cred ca a deranjat pe cineva continutul mesajului in sine.

revenind ,

pentru refacere si o buna functionare a "balamalelor" as mai sugera un supliment (desigur, a nu se intelege gresit, nu inlocuieste vizita la medic in vederea identificarii problemei)

Universal Animal Flex .

cele bune,

biker78

Share this post


Link to post
Share on other sites

In calitate de dublu accidentat/semi-recuperat pot oferi cateva sfaturi.

Am avut 2 probleme: 1. o inflamatie a tendonului cvadricipital (saua prea jos) transformata in microfracturi de stres din cauza ca nu am asteptat sa ma recuperez si 2. fisura de rotula (vina mea, am cazut de pe bicicleta).

Sfaturi pentru cei cu probleme la genunchi:

Sfatul 1: primele 2 zile dupa accident nu dati cu gel si gheata, nici nu atingeti zona pentru ca veti zgandari procesul natural de vindecare. Abia apoi masaj cu gel (petrissage, effleurage) si stretching usor pana in punctul unde va doare. Incordati cvadricepsul pt 10-15 secunde apoi relaxati. Faceti 3-6 seturi. Asta va va ajuta sa nu pierdeti masa musculara.

Sfatul 2: RMN/Radiografie. Apoi terapie neaparat. Eu am facut 10 sedinte de magnetoterapie si ultrasunete la medicina sportiva.

Sfatul 3: Un supliment alimentar serios (nu Artrostop sau alte ape de gura) luat minim 6 luni care sa contina un complex de constructie si lubricatie a articulatiilor: glucosamina/condroitina/grasimi sanatoase/cartilaj de rechin etc. Toate astea ajuta mult la recuperare.

Sfatul 4: 2 luni reinvatati sa pedalati la o cadenta mai mare, pe pinion mai mare, whatever, nu pedalati din picioare, nu fortati, daca e urcare pedalati cu bicepsul femural, daca nu mai puteti va dati jos de pe bicicleta. O redeschidere a ranii va va dubla timpul necesar unei refaceri.

Sfatul 5: O dieta bogata in colagen (carne de vita, organe) si grasimi (ajuta impotriva starilor de inflamatie). Mai putini carbohidrati simpli (zahar, glucoza, fructoza), acestia produc un spike de insulina, promovand un mediu pro-inflamatie.

Sper ca am ajutat cel putin o persoana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost aseara la medic, se pare ca este o tendinita, deocamdata nu pare o forma grava pentru ca nu prezinta "galme" sau edem. 7 zile repaos ( http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/dry.gif ), anti-inflamator (pastile, 5 zile), Voltaren pe zona afectata si trebuie sa ma mai duc la un control cand termin tratamentul sa vedem ce (daca) ii mai facem.

Sincer, ma cam speriase ce am citit pe topicul asta, insa m-am mai linistit un pic si sper sa treaca dupa saptamana asta. Cred ca cel mai important sfat este repaos + vizita la medic cat mai curand dupa aparitia durerii. Cred ca investigatiile gen radiografie/RMN si fizioterapia se cer doar la cazurile mai grave; totusi ma indoiesc ca exista o corelare intre intensitatea durerii si gravitatea afectiunii asa ca cel mai important lucru este vizita la medic asap, chiar daca durerea nu pare foarte puternica.

Bafta la pedalat! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul 3: Un supliment alimentar serios........

Nu exista asa ceva. Daca ar fi serios, ar fi medicament, nu supliment alimentar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am vrut sa fac polemica si nici sa dezbat care e diferenta intre medicament si supliment alimentar insa recomand Universal Animal Flex... link e mai sus un pic. Si ala e chiar un supliment alimentar serios.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Universal Animal Flex este destinat culturismului, unde miscarea si fortele implicate sunt altele... Ma rog, la recuperare poate ajuta, dar nu cred ca trebuie luat tot timpul.

Sa faci geno cu 150-200 de kg e ceva, sa faci un maraton de ciclism e altceva.

Plus ca e o caruta de bani.

Plus ca nu e recomandat sa iei mai mult de 3 saptamani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu cu culturism nu e ciclism e o aberatie: geno e cam acelasi lucru cu pedalatul dpdv mecanic, referindu-ne si la stresul pus pe articulatia genunchiului. Intr-adevar, la recuperare "poate" ajuta. A crede inseamna a nu sti. Cine zice ca e destinat strict culturismului? Acelasi om care "recomanda"?

Faptul ca e o "caruta de bani" e o chestie subiectiva. Da accesoriile/piesele/echipamentul ca sa nu mai vorbim de biciclete pt ciclism cat costa daca e sa o luam asa?

Cine "recomanda" sa nu iei mai mult de 3 saptamani? Eu sunt de parere ca isi face treaba daca e luat pe o perioada foarte lunga, de luni/ani. Nu exista transformari pe termen scurt cand e vorba de corpul tau.

Ce crezi ca ai putea pati daca iei mai mult de 3 saptamani? A, si cine recomanda sa nu il iei mai mult de 3 saptamani? Oricine poate sa recomande. Eu iau de 4 luni jumate si am simtit numai efecte pozitive. Daca esti de parere ca iti cad bilutele de la el nu prea ai o treaba.

Nu particularizam vorbind strict de acest supliment (tata lor) ci vorbim in mod general.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geno e cam acelasi lucru cu pedalatul dpdv mecanic

In acelasi fel absolut evident in care cositul e similar cu biotehnologia.

Nu particularizam vorbind strict de acest supliment (tata lor) ci vorbim in mod general

OK, la modul general: suplimentele alimentare sunt exact ceea ce le spune numele, adica un fel de piper sau busuioc. Nu au niciun fel de dovada clinica in sprijinul ideii ca ar face ceva. Nu trebuie sa se supuna niciunui test clinic prin care sa demonstreze efect terapeutic. De obicei se bazeaza pe faptul ca exista diverse teorii frumoase (si nedemonstrate) despre cum ar putea actiona, pe teste in vitrro (nu in vivo), pe mult marketing si pe credulitate.

Marea lor majoritate esueaza lamentabil atunci cand sunt testate in conditii controlate, ba chiar se dovedesc a fi nocive atunci cand sunt luate pe termen lung. Incerc sa atasez un articol de pe Medscape (unul dintre cele mai serioase site-uri de stiri medicale), despre un studiu care a demonstrat ca glucozamina+condroitin sulfat luate pe cale orala nu se absorb in cantitati suficiente pentru a avea o eficienta oarecare, si chiar daca se absorb nu sunt folosite de condrocite (celulele cartilajului). In plus, luate pe termen lung, aceste substante ar putea afecta ficatul. Eu am vazut personal niste cazuri de hepatita toxica cauzata de suplimente alimentare sau tratamente naturiste (sunt si unele OK, insa tot e nevoie de un medic priceput ca sa le recomande cum trebuie).

Pana la urma cel mai bun sfat de pe topicul acesta e cel al lui nubciclist:

Cred ca cel mai important sfat este repaos + vizita la medic cat mai curand dupa aparitia durerii

Glucosamine for osteoarthritis (printer-friendly).pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu cu culturism nu e ciclism e o aberatie: geno e cam acelasi lucru cu pedalatul dpdv mecanic, referindu-ne si la stresul pus pe articulatia genunchiului.

nu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In alta ordine de idei, o poveste din seria "s-am sarit din lac in put".

Dupa 5 zile de pastile anti-inflamatorii in timpul a 2 saptamani de repaos, tot ma doare cand urc scarile si, mai nou, cand merg. Uneori ma doare noaptea, atat de tare incat ma trezesc (si eventual constat ca nu pot sa imi misc piciorul).

Asa ca acum am trecut la nivelul 2, adica o luna de repaos, timp in care trebuie sa fac 14 sedinte de electroterapie si terapie cu ultra-sunete. O bucurie. Sper sa nu promovez mai departe la RMN si alta serie de terapii ca imi vand bicicleta si ma apuc de sah :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am alergat destul de mult dupa care genunchii au inceput sa trosneasca si doara, am fost la doctor iar concluzia a fost:Gonartroza . Mi s-a 'interzis' sa mai alerg, am facut kineto-terapie masaj etc. plus ca acum ma tratez cu condroitin si glucozamina si asa am ajuns sa folosesc bicicleta desi inteleg de la voi ca pot aparea probleme si in acest caz.

Folositi cu incredere aceste suplimente alimentare care sunt bune si ptr articulatiile sanatoase mai ales la efort sustinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

din pacate cred ca trebuie si eu sa intru in clubul asta :)

am si eu o durere la genunchi . ce e ciudat este ca nu ma doare cand pedalez ... e drept ca nu am mai fortat de cand am simit durerea. Ma doare doar daca presez pe zona din partea stanga sus a rotulei (in partea superioara a acestei zone). Oarecum mai precis zona aflata intre ora 9 si ora 12 daca consider rotula un ceas ... ( la genunchiul stang).

Stiti cumva daca e vreun simptom care sa indice problema prezentata aici ... sau poate m-am lovit fara sa-mi dau seama ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now