Raiden007

2 intrebari despre cursiere

Recommended Posts

Salut,

Ma gandesc sa imi cumpar o cursiera de sosea, si as avea 2 intrebari pt veteranii de pe aici :

1 - Care este diferenta de viteza dintre sosea si MTB ? Adica cineva care are si MTB si cursiera, pe o anumita distanta cati km/h face cu mtb-ul (cu slickuri daca e) si cati km/h face cu cursiera ?

2 - Poti sa mergi cu cursiera prin Bucuresti? Inca nu m-am urcat pe o bicicleta de sosea sa imi dau seama cum stau, daca vad in spate, daca am manevrabilitate.

Thx :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. diferenta o face ciclistul dar, asa, ca un raspuns general, cred ca poti obtine, odata ce te obisnuiesti, o viteza medie mai mare cu 5-10 km/h sau chiar mai mult cu cursiera fata de MTB cu slick-uri, considerand ambele biciclete ca fiind de o calitate/performanta identica

2. datorita ghidonului mult mai compact al cursierei, parerea mea este ca e mai adaptata la conditiile de trafic decat MTB-ul, odata ce te-ai obisnuit, cu singurul dezavantaj ca trebuie sa fii ceva mai atent la gropi si, mai ales, la linii de tramvai si canale montate invers (sau orice alt sant in care poate sa intre roata). Personal ma simt mai ok in trafic pe cursiera decat pe MTB, plus ca primesc parca mai mult respect de la soferi

Daca nu vrei neaparat sa faci ciclism de sosea, mai exista si varianta sa iti faci un set de roti de cursiera pentru MTB (dintr-un set de butuci pentru discuri si jante de cursiera), iesi mai ieftin, dar asta merge doar daca MTB-ul e pe discuri, altfel e mai complicat cu franele ca nu se potrivesc. Tot asa, poti sa-ti faci un fel de CX pe discuri, daca inlocuiesti si ghidonul. O roata de MTB cu cauciuc de 26x2.25 are cam acelasi diametru cu una cu cauciuc 700x23c de cursiera, asta in ceea ce priveste spatiul pentru roti in cadru.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am trecut de la mtb la cursiera am castigat cam 6-8 km/h (adica daca cu mtb mergeam viteza de croaziera 25-28,la cursiera am sarit la un 34 lejer, mai ales in trena). Dupa vreo 2-3000 de km poti sa incerci si reprize de viteza si de 40-45km/h, depinde cat te tine bulanu.

In oras cu cursiera te inveti, nu-i chiar asa de mare diferenta chiar daca ai o pozitie mai incomoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, mersi mult de raspunsuri, 5-10 km/h este excelent daca castig :)

Din pacate/fericire(?) nu pot sa modific MTBul, imi trebuie o cursiera curata sa zic asa, pentru ca mi-a intrat in cap sa termin un IronMan si atunci imi trebuie o bicicleta buna de sosea :) Ma gandeam ca daca tot dau o caruta de bani pe ea sa merg cu ea la servici in loc de MTB si ala sa-l las doar cand ma duc la concursuri, ceea ce probabil ca o sa fac :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putini dintre bagabontii nostri s-au mai intors la mtb dupa cursiera; pt off road, fiecare isi face un cyclocross. (ce-i drept pe coborari nasoale tot furca telescopica te scoate, insa pe portiuni mai lejere pozitia oferita de ghidonu' de cursiera te ajuta enorm.)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putini dintre bagabontii nostri s-au mai intors la mtb dupa cursiera; pt off road, fiecare isi face un cyclocross. (ce-i drept pe coborari nasoale tot furca telescopica te scoate, insa pe portiuni mai lejere pozitia oferita de ghidonu' de cursiera te ajuta enorm.)

Tru dat.
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putini dintre bagabontii nostri s-au mai intors la mtb dupa cursiera; pt off road, fiecare isi face un cyclocross. (ce-i drept pe coborari nasoale tot furca telescopica te scoate, insa pe portiuni mai lejere pozitia oferita de ghidonu' de cursiera te ajuta enorm.)

Pai diferenta notabila e ca pe cursiera pleci din Bucuresti si ajungi la Sinaia. Pe MTB offroad poti sa faci aceasi distanta intr-o singura padure, dar pleci de nicaieri si ajungi tot nicaieri.

Plus ca la handraleala cu bagabontii e misto ca mai stai la o palavra cand nu iese cate un caine la alergatura si rupere.

Pozitia de la cursiera o poti avea si pe MTB unde se preteaza... intorci pipa invers Imagine postată

Oricum , am mai scris asta, senzatia pe care ti-o da cursiera nu ti-o da nici o alta bicla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am sa mai raspund ce am zis si altora

2. Cu cursiera se poate merge prin oras fara probleme. De fapt prin oras se poate merge cu orice fel de bicicleta. Daca insa vrei sa folosesti zi de zi cursiera pentru mers la serviciu sunt urmatoarele observatii: a) loc de parcare securizat, cursiera este o tentatie mai mare pentru hoti b.) caratul rucsacului Cu laptop (numai daca e cazul) poate crea disconfort c) iarna pot fi situatii cand nu o poti folosi

Share this post


Link to post
Share on other sites

cursiera e ca o femeie buna,odata ce apuci sa o indragesti,nu te mai desparti de ea

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 - Care este diferenta de viteza dintre sosea si MTB ? Adica cineva care are si MTB si cursiera, pe o anumita distanta cati km/h face cu mtb-ul (cu slickuri daca e) si cati km/h face cu cursiera ?

Diverse calcule spun ca la viteze de 30-40 km/h jumatate pana la trei sferturi din energia consumata e folosita pentru invingerea rezistentei aerodinamice. Pe cursiera ai un profil mai aerodinamic decat pe MTB (stai mai aplecat pe cursiera), deci la acelasi efort pe cursiera mergi cu viteza mai mare sau depui mai putin efort pentru aceeasi viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cursiera e ca o femeie buna,odata ce apuci sa o indragesti,nu te mai desparti de ea

O femeie oricat de buna* o data cu trecerea timpului e din ce in ce mai putin buna. O cursiera o poti reconditiona si dupa 50 de ani poate fi la fel ca in prima zi. Avantaj cursiera :D

* nu imi imaginez ca te gandeai ca e buna la suflet http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/unsure.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

O femeie oricat de buna* o data cu trecerea timpului e din ce in ce mai putin buna. O cursiera o poti reconditiona si dupa 50 de ani poate fi la fel ca in prima zi. Avantaj cursiera :D

* nu imi imaginez ca te gandeai ca e buna la suflet http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/unsure.gif

Ambele le poti reconditiona oricand ,femeia ( silicon,colagen,liposuctie,solar ) iar bicla ( o revopsesti,ii schimbi piesele).

Niciuna dintre ele, daca ai vrut sa le compari asa nu mai sunt ce au fost o data. Dupa "reconditionare"

Share this post


Link to post
Share on other sites

O femeie oricat de buna* o data cu trecerea timpului e din ce in ce mai putin buna.

esti casatorit? daca da, spune-i asta nevestei si mai vorbim dupa. o sa te consideri norocos daca vei dormi pe pres. :D :D
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putini dintre bagabontii nostri s-au mai intors la mtb dupa cursiera; pt off road, fiecare isi face un cyclocross. (ce-i drept pe coborari nasoale tot furca telescopica te scoate, insa pe portiuni mai lejere pozitia oferita de ghidonu' de cursiera te ajuta enorm.)

Topicul asta ma uimeste sincer. Bineinteles ca asa vad si eu lucrurile, dar nu ma asteptam sa fie asa multi de aceeasi parere.

Si totusi, atunci de ce vad atit de multi (aproape toti) biciclisti in oras cu MTB? Si de ce atit de putini (aproape de loc) cu cursiere (eu sint unul dintre putinii cu cursiera) ?

Bineinteles ca pt.oras ar mai fi si varianta (poate cea mai buna) a unei biciclete de oras, dar eu prefer o cursiera veche, care nu prea atrage pe nimeni.

Intrebarile sint retorice, cred ca v-ati dat seama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cursiera e ca o femeie buna,odata ce apuci sa o indragesti,nu te mai desparti de ea

Hai sa punctez un pic...

Cursiera e ca o femeie frumoasa... Odata ce o incaleci nu mai vrei sa te dai jos de pe ea... :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si totusi, atunci de ce vad atit de multi (aproape toti) biciclisti in oras cu MTB? Si de ce atit de putini (aproape de loc) cu cursiere (eu sint unul dintre putinii cu cursiera) ?

Bineinteles ca pt.oras ar mai fi si varianta (poate cea mai buna) a unei biciclete de oras, dar eu prefer o cursiera veche, care nu prea atrage pe nimeni.

Hai sa incerc sa-ti raspund... Eu vin de pe MTB, actual pe cursiera.

MTB-uri totdeauna o sa fie mai multe in oras pentru ca sunt mai ieftine, si acopera o plaja mai mare de optiuni cicliste (facand abstractie de viteza, MTB-ul te duce unde cursiera nu poate)

Initial cand mi-am cumparat primul MTB m-am gandit ca nu o sa o schimb o buna perioada de timp pentru ca nu am de ce... E bicicleta, are doua roti si merg unde vreau. In timp am vrut mai mult de la ea si asa am ajuns la cursiera. Nu inseamna ca nu ma mai plimb cu MTB-ul ci doar ca pentru turele mai lungi pe sosea folosesc cursiera.

E la fel ca si la alte hobby-uri. De exemplu la pasionatii de fotografie sunt marea majoritate care au un point-and-shot si sunt multumiti de el, iar altii sunt cei care dupa ce il folosesc o perioada vor sa treaca la gama superioara...si pe urma la cea profi, etc... Asta nu inseamna ca la MTB-uri nu exista clasa profi, nici gand de asa ceva, dar cu siguranta ca daca s-ar gasi cursiere la preturile MTB-urilor cele mai ieftine, hai sa zicem incepand cu 400RON cu siguranta ca si-ar cumpara mult mai multi cursiere...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu in prima faza am folosit cursiera pe sosea in afara si in oras .La cumparaturi ,magazine e.t.c MTB. Nu am nimic cu mtb dar mie personal niciodata nu l-am apreciat foarte mult .De acea am vandut mtb si dintr-o cursiera am facut o bikla de oras de fapt am facut un ciclocross cu ghidon drept .Dar adevarat cel putin in BUCURESTI se folosesc foarte mult mtb.Acuma intradevar este o mare diferenta intre un mtb de otel si un mtb de carbon .Am mers odata cu un amic la SNAGOV si avea amicul un mtb de top si vreau sa spun ca mergea cot la cot si era si foarte usoara .Pana la urma conteaza sa mergem cu bicicletele indiferent de ce tip. Cu cat o sa fim mai multi o sa ne acorde si noua atentie si respect si intram si noi in normalitate

multa sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal, sa ma plimb prin oras cu MTB-ul imi aduce oarecum aminte de imaginea unui Land Cruiser sau Defender cu cauciucuri din alea mari de noroi, stropit de sus pana jos, gonind pe Magheru si facand un zgomot infernal de la cauciucurile alea ruland pe asfalt. Daca-i pui slick-uri, deja seamana tot cu un Land Cruiser, dar cu cauciucuri normale, si stiti si voi cum se numesc aia ce se plimba cu jeepanul prin oras: cocalari prosti... Bine, la MTB nu e chiar asa radicala situatia, dar mie mi se pare nenatural ca MTB-ul meu cu cauciucuri foarte sensibile si scumpe sa-l folosesc pe asfalt. In plus, se uzeaza neuniform, nefolosind peste jumatate din gama de viteze.

Cursiera si ea e oarecum nenaturala prin oras, e asa, ca o masina de vreo 200 de cai, si ea e oarecum imblanzita nenatural de mediul urban, unde se opreste si incetineste des din cauza traficului, in loc sa mearga intins cu 35-40 km/h, dupa cum a fost conceputa. Dar totusi, atat o masina sport cat si o cursiera se potrivesc mai bine peisajului urban si te fac sa mergi mai sportiv, cu accelelrari puternice intre semafoare, curbe luate la aderenta, oricum e mai buna ca antrenament.

Asa ca, pentru deplasarea prin oras, cea mai comoda ramane totusi bicicleta de oras, la modul ideal tot un fel de cursiera dar cu ghidon drept, eventual mai riser si cu cauciucuri un pic mai late si cu oarecare forme. Utila, iti permite sa mergi comod, dar si oarecum sportiv, iar sistemele cu viteze in butuc de exemplu te fac sa iti iei de pe cap o gramada de griji "tehnice". E ca un fel de Opel Corsa sa zicem, locul ei e in oras, in parcarea de la servici sau de la Carrefour.

In fine, ultima categorie de biciclete de oras, si ele la fel de potrivite, sunt cele excentrice. Cruisere, choppere, biciclete de dama roz cu pompoane, ele acopera aceiasi gama care la masini ar fi acoperita de Fiat 500 sau Mini, pentru cei mai deosebiti. Astea, din pacate, duc lipsa de latura sportiva. Tot aici, la nonconformisti, ar intra oarecum cei cu chestii extreme gen fixie.

Asa vad eu problema cu biclele de oras: MTB-ul cu nu absolut, cursiera cu un da doar pentru sportivi, city-bike-ul ca un adevar absolut si diverse alte variante pentru cei cu suflet de artist.

Apropo de transportul bagajelor la servici pe cursiera, nu cred ca se pune problema sa le pui intr-un rucsac, e foarte nasol. Pentru asta s-au inventat genti speciale, care vin ca o manusa pentru pozitia sportiva de pedalat, cum ar fi astea:

http://www.brooksengland.com/en/Shop_ProductPage.aspx?cat=bags+-+cycle+bags+%26+accoutrements∏=BARBICAN+Shoulder+Bag

Cat despre MTB, nu-l intelegeti gresit atata timp cat nu l-ati folosit acolo unde e mediul lui si unde CX-ul nu-si prea are locul. MTB-ul are rolul lui pe lumea asta, CX-ul la fel iar pe sosea, regina e cursiera.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un "metebeu" in oras e la fel de plausibil ca un Humvee printre skyscaper-ele din Manhattan ;) ; important e doar faptul ca e mainstream :rolleyes: .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am trecut si eu de la Mtb la cursiera si diferenta de viteza este semnificativa. Undeva intre 10-20 km/h, desi nu stiu cat din diferenta asta se datoreaza bicicletei si cat se datoreaza formei fizice care se imbunatarea. Cu alte cuvinte, bicicleta te ajuta, dar conteaza si ce "motor" ii pui. Cunosc baieti care nu au nici o problema sa mearga cu plutonul de cursiere, ei mergand pe MTB.

La vremea cand mi-am luat acel MTB, ma gandeam sa il folosesc la plimbari prin oras. Nici prin cap nu imi trecea acum un an si jumatate, ca o sa ies vreodata din Bucuresti pe bicicleta. Acum dupa ce am mai vazut ce si cum, cred ca bicicleta ideala pentru oras este un singlespeed cu ghidon drept. Este usoara, supla si foarte fiabila. Te strecori mai bine printre masini(ghidon 45-50cm) si daca ii pui niste gume intre 28-32 mm, este confortabila pe asfaltul orasului. Conditia ar fi sa mergi pe sosea, nu pe trotuare sau piste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In plus merge omul cu ce are, ai una cu aia mergi si la piata si la concurs si la strada si la serviciu. Incerci sa o adecvezi scopului temporar cu o avenelopa de strada, cu o sa mai comoda cu ce poti.

+1

In situatia asta ma aflu si eu. In oras nu merg foarte mult cu bicicleta pentru ca serviciul este la 5 minute de mers pe jos de casa. Mai mult mi-ar lua sa ma chinui cu bicla in lift decat as face pe drum si in rest nu prea am unde sa merg cu ea. Ciclismul de sosea nu ma atrage. Pe sosea merg mai mult de nevoie, ca nu poti sa iesi din bloc si sa te urci pe munte sau sa intrii in padure. :)

Cu banii pe care i-am investit in MTB de cand il am imi luam o cursiera bunicica sh. Nu vreau sa fiu inteles gresit, nu sunt anti-cursieristi, imi plac cursierele cum arata.. doar ca nu as vrea sa am una.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in sfarsit cineva pune punctul pe i si mai gasesc si pareri pertinente.

Citind post lui Horatiu incepusem sa ma rusinez ca intentionez ca din primavara naveta zilnica Ciolpani-Bucuresti sa o fac cu MTB-ul si nu cu masina. Deja ma gandeam ca o sa arat ca hipopotanul printre gazele.

Si eu imi doresc sa am inca 2 biciclete, o cursiera si un fixye sau un SSP, dar din primavara va trebui sa port si altcuiva de grija pe lumea asta asa ca dorintele personale cad pe pe alt loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.