Sign in to follow this  
svenh

Tuning sau bicicleta noua?

Recommended Posts

Salutare, am cont pe acest site de mult, dar acum postez prima oara:)

Eu sunt un tip la 1,88m inaltime, 114kg, si m-ar interesa sa ma reapuc de pedalat atat din pasiune cat si ptr a-mi imbunatati conditia fizica. Mi-ar placea foarte mult sa am o bicicleta rezistenta la drumuri grele, suficient de rapida pe asfalt, sa pot pune si niste bagaje pe ea in caz de nevoie, sa aiba viteze suficiente ptr abordarea unor pante variate, si sa se potriveasca fizicului meu. Ce mi-ati recomanda? Care e tipul de bicicleta de care am nevoie?

Momentan am un o bicicleta chinezeasca, cu portbagaj, cadru si anvelope de MTB, dar careia nu i se ridica suficient saua din cauza suportului de sa prea scurt, si nici suportul de ghidon.

Din pacate nu reusesc sa gasesc in toata Constanta suporti de sa si ghidon ptr gabaritul meu. Suportul de ghidon(pipa), ar trebui sa aduca ghidonul mai in fata, sa stau la un unghi corp/brate de 45 de grade, si sa nu mai stau cocosat.

Din aceasta cauza ma gandesc serios la achizitionarea unei biciclete specializate ptr ce vreau eu, daca exista.

Ce ziceti merge facuta o bijuteria din actuala mea bicla, sau sa iau una noua, ajutat si de recomandarile voastre?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tije si pipe nu sint chiar asa de greu de gasit. Ar fi bine sa masori totusi ca sa vezi cam despre ce lungimi vorbim.

Tijele de sea exista pina la 400mm lungime, din care aproximativ 300 utili (deasupra semnului de minimum insert). Am vazut in Bucuresti tije solide de 400mm, aluminiu, pe la 30-40 lei bucata.

Bineinteles ca gasesti si la preturi mai mari daca vrei :D.

Atentie, tijele sint pe diametre diferite. Daca ai de gind sa cumperi, ia tija veche cu tine, sau, in cazul in care e scris pe ea diametrul, tine-l minte ca sa stii ce sa ceri. Sau si mai bine, du-te cu bicicleta si probeaza.

Cit despre rezistenta...tijele de aluminiu sint deosebit de rezistente. Am mai vazut din cele de otel / fier (gen first bike) sa se indoaie, dar cele de aluminiu rezista la greutatea ta fara probleme.

De asemenea, pipele exista in dimensiuni de pina pe la 135mm. Nici aici nu sint probleme cu rezistenta, dar iar trebuie sa fii atent ca au prinderi cu diametre diferite in functie de diametrul ghidonului.

Sper ca bicicleta este cu cadru pe oversize (gitul furcii de 1 si 1/8 inch, nu 1 inch). Altfel, din cite stiam eu, nu se poate folosi o pipa clasica decit cu un adaptor de la 1" - 1 1/8", ceea ce ar fi o idee proasta la greutatea ta.

Din pacate detaliile pe care le dai despre bicicleta ta sint (pentru a fi blind) cam putine :X. Daca este o bicicleta care a costat 2-3 milioane (si bineinteles iti poti permite investitia), vinde-o si ia una de minim 1000 - 1500 lei. Diferenta se va simti, si vei putea merge pe trasee dificile cu cea noua, fara sa te gindesti ca o sa se rupa sub tine. Nu vei regreta achizitia, oricine de aici iti poate spune asta.

Incearca sa nu cobori sub 1000 RON. Deja se fac multe compromisuri la un MTB ca sa se ajunga la preturi asa de mici.

Eu din pacate in Constanta nu mai stiu decit magazinul Moto Velo de linga gara, de pe Theodor Burada. Acolo aduc biciclete bune, dar la un moment dat spunea cineva de prin zona, care era mai la curent cu preturile, ca ar fi un pic cam mari.

Pina la urma, ai putea sa faci un drum la Bucuresti si sa o cumperi de aici. Poti sa te intorci cu ea pe tren - o spaga de ~25 lei la nas ar trebui sa rezolve problema, chiar si la rapid.

Bineinteles, poti primi bicicleta si prin posta, dar nu ai avea posibilitatea sa o vezi, pipai, chiar sa faci o tura cu ea, inainte de a o cumpara. Ceea ce ar fi recomandat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrat aseara pe net, si am vazut niste biciclete(am salivat putin), cam cum as vrea io... Dragomir Maraton, Kenzel(Stroller, Trekking 900), Leaderfox(Ferrara, Espirit, Sumava), Altrix, cred ca o bicicleta de trekking mi s-ar potrivi, sau de expeditie...

In Romania, din cate am vazut doar DHSul produce cam ce as vrea eu, modelul 2806B, un trekking cu cadru din aluminiu ( e adevarat ca Al imbatraneste usor si cedeaza repede?), roti de 28 inch, piese shimano, jantele cica ar fi duble din aluminiu, suport de sa din aluminiu, ghidon mai ridicat gen fluture, mai ptr mine, sa cu arcuri... Suna grozav, si toate astea la 540 roni cu TVA. Nu am vazut modelul pe nicaieri prin Cta.

Bicicleta mea actuala(o chinezeasca pe care scrie "Amer"), stiu ca are cadrul de sus(masurat din sudura in sudura interioara) de 50cm lungime, teava in care intra tija de sa de 46cm, suportul de sa are 25 cm, iar suportul de ghidon are 6-7cm partea libera spre inainte, si 14,8 cm lungime teava principala(pana sus, la surubul de imbus masurata). Pe suportul de ghidon scria fi=22mm, desi la masurat cu rigla diametrul nu avea 22(avea vreo 20-21), dar poate nu e rigla mea cum trebe. Franale sunt cu cantelevier, manatele de frana le-am schimbat eu cu unele din aluminiu ptr ca cele originale erau din plastic, si dupa 1km, erau egale cu zero. Schimbatoarele de viteze si deraioarele sunt marca Quilong.

Toate masuratorile au fost facute pe partea libera interioara a unei tevi, din sudura in sudura, fara a cuprinde sau a exclude vreo teava adiacenta, cu exceptia tevii ce tine suportul de sa, care e masurata din centrul cercului pedalelor.

Pana fac rost de bani de una buna, cred ca si un tuning ar merge, daca gasesc piesele, si daca nu cumva trebuie modificata lungimea furtunelor ptr cablurile de frana si de schimbat vitezele, odata cu schimbarea suportului de ghidon.

In Constanta am luat toate magazinele la puricat si am gasit doar vreo trei suporturi de sa, pe Burada, dar niciun suport de ghidon pe nicaieri.

Totusi si un tuning e destul de scump, o tija e la vreo 60-70 roni, o sa cu gel sau cu canelura pe mijloc e la vreo 70 roni, suportul de ghidon tre sa fie si ala cam tot atat..., deja se aduna bani cat ptr o alta bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca are rost sa aducem in discutie DHS & Co. Producatorii romanesti sint renumiti tocmai prin faptul ca produsele lor sint deosebit de proaste. Majoritatea celor de pe forum nici nu se mai obosesc sa spuna asta - se intelege de la sine.

Intr-adevar ce ai gasit tu e cam scump - ma refer la tija de sea, sea si pipa. Dar ar fi o idee buna sa ti le iei si sa mergi o vreme cu ele (de ex. vara asta), iar la anul sa iei o bicicleta de trekking mai rasarita (ramin la parerea ca 10.000.000 ar fi minimul). Ar fi o strategie mult mai buna decit sa te duci acum in magazin si sa iei o bicicleta de 5.000.000.

Cit despre imbatrinirea cadrelor si materiale, ca sa nu mai ai nici un dubiu, citeste articolul lui Gabee de aici :D :

http://www.ciclism.ro/blog/?page_id=10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buuun, si m-am decis la tuning deocamdata, dar nu stiu ce tip de sa sa aleg... cu gel, cutaway sau din aceea lata si cu arcuri? La 114kg, corpul pune foarte multa presiune pe perineu. Ce pot sa spun, e ca m-am urcat alaltaieri pe bicicleta first bike a unei prietene, si avea o sa mai lata, m-am simtit foarte bine. Cand insa m-am urcat pe bicicleta mea, durere si jale, nu puteam sa stau prea mult pe sa. Am vazut multe biciclete de trekking, de cursa lunga, cu sa si arcuri, si parca asa ceva mi-as lua, cu partea lata spre spate, sa-mi cuprinda oasele de sprijin in sezut ale bazinului, si foarte inguste spre inainte, sa nu se roada pantalonii.

Ce anume masoara dimensiunile 1" sau 1 si 1/8"? Nu-mi dau seama ce fel de locas ptr pipa am.

Mai am o intrebare... care ati mai patit sa fiti stangaci pe bicicleta datorita lubrifierii proaste a lantului si angrenajelor? Practic la mine e un fel de pojghita din uleiul vechi de 2 ani:)), si praf, si merg foarte serpuit, cu echilibru precar. Eu imi amintesc sa mai fi patit asa ceva demult, dar vreau sa stiu daca au mai patit si altii. Se zice ca pedalatul nu se uita niciodata, deci pauza de 2 ani nu cred ca aibe vreo influenta, ar ramane, saua ridicata prea mult fata de ghidon (e un MTB), si calitatea proasta a lubrifierii angrenajelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce anume masoara dimensiunile 1" sau 1 si 1/8"?

Masoara diametrul tijei de la furca fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curata si tu lantul, angrenajul si pinioanele cu benzina sau cu WD40 sa se duca uleiul, spala-le si dupa ce se usuca unge-le cu un ulei special de lant, pe care fie il cumperi de la un magazin de biciclete sau motociclete fie il comanzi de pe net de la magazinele de specialitate (de ex. www.assport.ro). Nu folosi alt ulei (de motor, de mecanisme fine, de la cartofii prajiti :D ) ca o sa faca mai mult rau decat bine.

Cu seaua, nu te stresa prea tare. Si eu am 110 kg si in fiecare primavara ma doare fundul, dar dupa vreo 500 km se obisnuieste si nu mai am nimic. Acuma normal ca trebuie o sea cat de cat ok. Ia-ti una cu gel eventual, si daca se poate si cutaway nu e rau, numai sa fie un model bun si de mtb (o sea acceptabila incepe de pe la 40-50 RON).

Cat despre diametrul furcii, in general daca la imbinarea de sus cu cadrul are o piulita mare, e de 1. Daca nu are nici o piulita decat niste suruburi orizontale de la pipa si un surub in capatul tijei de la furca e pe 1 si 1/8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 1L de ulei multigrad de cutie de viteze de la masina, si asa de tare ma tenteaza sa-l folosesc la bicla!http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif) Pana la urma e un ulei ptr angrenaje nu?:))

O sa caut sa vad poate gasesc pe undeva niste ulei special de bicicleta, mai la kilogram asa, sa fie mai ieftin;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doamne fereste sa pui ulei de cutie pe lant. E un ulei foarte gros si o sa "atraga" practic tot praful si nisipul si tot ce vrei tu. E drept ca e tot pentru angrenaje, dar diferenta mare e ca acelea din cutia de viteze stau acolo inchise si nu au cum sa se murdareasca.

Uleiul pt. lant e de obicei sub forma de spray, sau intr-un recipient cu aplicator special. Exista sub forma lichida si vascoasa (ca si o pasta). Ambele tipuri sunt bune, din cate stiu cel mai vascos e recomandat pentru teren uscat iar cel lichid pentru umed (chit ca pe umed nu tine de fapt nici unul). Daca nu stii nici un magazin, poti cumpara on-line, de exemplu de aici: http://www.assport.ro/accesorii.php?act=produseintretinere

Numai sa nu uiti ca inainte de a unge lantul sa-l cureti. Pentru mai multe informatii incearca aici: http://www.ciclism.ro/pages/articleview.php?aid=139

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca in Constanta nu se gaseste ulei special de bicicleta, pana si la cel mai specializat magazin, aveau ulei pentru piese de mecanica fina, ceea ce deja aveam acasa. Pana la urma am uns lantul cu un cocktail din WD-40, cu care am si curatat lantul si angrenajele cu o carpa, apoi am pus ulei de cutie de viteze Total 75W80, unul dintre cele mai fluide uleiuri de cutii de viteze posibile, l-am aplicat cu seringa foarte bine, la fiecare za. Si la sfarsit am pus in cocktail niste ulei de mecanica fina:)) e un experiment, cred ca vroiam sa le verific pe toate ce vascozitate au, etc. Daca nu sunt multumit, schimb in scurt timp sau mai des si gata, nu-i o problema. Am iesit la o tura cu ea dupa operatiune, si vreau sa zic ca e cu totul altceva, asta da pedalat placut!

Am mai cumparat si un surub cu parghie pentru fixat tija de la sa fara cheie, oricand, foarte folositoare chestia.

Iar marele castig este saua cumparata de la first bike, la fel cu cea aflata pe modelul "City Transit" de la ei, care este foarte confortabila, nu-mi imaginez cum am suportat atata timp vechea sa. Saua asta noua nu-mi da absolut deloc dureri, amortizeaza excelent denivelarile unui drum de tara. Poate ca nu e o sa foarte sportiva, dar e ce-mi trebe, pentru ca eu nu merg cu viteze prea mari, nu fac sport extrem, si are forma aia mai lata spre spate, sa-mi sustina oasele sezutului, si ingusta brusc spre fata, ca sa pedalez lejer, fara impedimente.

Pe viitor ramane sa imi cumpar ori niste coarne, pantru a-mi ridica pozitia bratelor in timpul pedalarii, ori un ghidon tip fluture, ma mai gandesc.

Diametrul total al tevii superioare a furcii are 30mm, iar diametrul tubului ce adaposteste furca si suportul de ghidon, este de 34-35 mm, asa ca banuiesc ca e 1 si 1/8", deci ar fi de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai important e ca te simti bine si esti multumit. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi m-am lamurit definitiv ca nu sunt sanse sa pastrez bicicleta asta, e chiar prea mica pentru mine, cand pedalez si iau de ghidon dreapta sau stanga mai mult de 10 grade, se intampla sa ating roata din fata cu varful piciorului, si mi-am amintit ca dinamul pe care-l avea cand am cumparat-o, l-am desfiintat cu o lovitura de calcai bine plasata in timpul pedalatului. Dar pana dau de niste bani, o tunez chiar si asa, ca daca o vand tot recuperez niste bani.

As dori sa stiu de unde as putea cumpara un ghidon fluture, pentru ca piesa separat nu am vazut-o nicaieri, pe net sau in magazine.

Stie cineva cam cat costa o bicicleta de trekking cu roti de 28" de la Leader Fox, Kenzel, Altrix? Daca mai stiti voi cateva marci cu un raport bun pret calitate la trekkinguri, astept recomandari.

Si un trekking de 26" ar fi bun, dar nu cred ca au alea cadru ptr dimensiunile mele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma refeream la ghidonul tip "mucenic":)), ala care-ti permite jdemii de pozitii ale bratelor, cu doua bucle mari ce se inchid deasupra, eu asa am vazut pe un site, ca le spune ghidon fluture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma are cineva idee unde pot gasi un ghidon cu manerele buclate? Nu vorbesc despre cel de cursiera, buclate - coarne de berbec, ci despre cel folosit la MTB sau trekkinguri.[/url]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this