marieduard

Baieuri versus clincher

Recommended Posts

Am vazut prin forumul asta cateva mesaje..."daca e pe baeuri uita de ea","rotile sunt pe baeuri,nu merita banii",nu inteleg exact de ce aversiunea fata de baeuri,mie imi par excelente,eu am roti din al duble,cu baeuri,cea de spate are cam 1100 g iar cea de fata cam 900 g,am mers cu baeurile care le am acum cam 1000 km si sa mor daca am avut vreo surpriza cu ele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce te faci cand o sa ai o surpriza cu ele?

Sti sa le desfaci? Sti sa faci o pana? Mergi cu lipiciul si cu baieul de rezerva la tine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiu sa le desfac,stiu sa le lipesc...intradevar este destul de complicat dar nu cred ca este ceva atat de greu,la caucioace ce faci ?...le desfaci,culcanizezi...umbli cu sculele si peticele sau camere de rezarva dupa tine ?...este cam ecelasi lucru nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca faci doua pene in aceasi tura? In Romania e posibil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cred ca nr penelor are vreo importanta,poti sa faci si zece,cu baeuri sau nu,ideea era sa-mi demonstrati ceva concret,eu pot pune 10 baeuri si un tub de lipici in buzunare,eu ma refeream la greutate,fiabilitate,diferente pe ploaie,pe uscat...chestii de genul asta nu cate pene poti face cu ele....surprinxator nu am avut niciuna pana acum

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIn punct de vedere al rularii si a greutatii baieul este net superior.

Dezavantajul este dat doar de complexitatea operatiunii de inlocuire a unui baieu.

Daca nu te deranjeaza asta ..baga inainte pe baieu

Share this post


Link to post
Share on other sites

.......DIn punct de vedere......al .... greutatii baieul este net superior......

dar ce greutate au ? :shock: un cauciuc bun are 170 grame + 60 o camera ultralight =230 grame cat cantareste un baieu? :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrei acum sa intram in detalii http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Este posibil ca diferenta sa nu fie semnificativa, poate doar cateva grame.

Este posibil de asemenea sa gasesti cauciuc bun care impreuna cu o camera sa fie mai usor decat un baieu.

Te intrebi totusi de ce folosesc profesionistii baieuri...

Hm...

Pai sa fie oare faptul ca un baieu poate fi umflat la presiune mai mare?

(un cauciuc normal merge la 120 PSI iar un baieu poate fi umflat pana la 170 PSI).

Oare faptul ca pot fi umflate mai mult imbunatateste rulajul pe sosea?

Oare faptul ca nu poti face pana asa usor (nu exista la baieu fenomenul de "snake bites" :wink: ).

Nu stiu...mai studiezi si tu si o sa intelegi :D

Raman totusi adeptul cauciucului si al camerei pentru ca mi se pare mai usor la drum lung.

Si cand ma mai citezi nu sterge din fraza anumite cuvinte.

Am precizat ca este vorba de rulaj si de greutate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merg pe baieuri de peste 1000 de km. Pana acum n-am facut decat o pana pe centura Ploiestiului (aproape de Lukoil), din cauza onor santuri unde am fortat baieul pe lateral.

Rezolvarea - se scoate baieul, se pune cel nou se umfla si se pleaca mai departe in 30 de sec.

Baieul functioneaza si nelipit cu conditia sa nu tragi tare pe el, acasa il lipesti....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine vrea sa se documenteze poate intra aici:

http://bgindy.com/page.cfm?pageId=872

poate sa-mi spuna cineva avantaje dezavantaje - cauciucuri wired vs folding inafara ca foldable sint mai usoare si se impacheteaza ... wired sint mai bune la ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate sa-mi spuna cineva avantaje dezavantaje - cauciucuri wired vs folding inafara ca foldable sint mai usoare si se impacheteaza ... wired sint mai bune la ceva ?

Da, ca lest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontopic: Baieurile, dupa cum bine a spus si Ovidiu, sunt mult mai fiabile, au un randament net superior "demontabilelor" - cum sunt numite cauciucurile - se umfla mai tare (8-12 Atm), sunt mai usoare (in cazul celor de contratimp au chiar si in jur de 110 grame, iar cele de fond 180-220 grame). Astea sunt punctele forte. Cele negative ar fi: sunt SCUMPE - degeaba veniti cu ideea ca sunt preferatele profesionistilor, nu ei dau banii pe ele, ci echipa, sponsorii, etc. - iar in .ro nu merita sa dai 60 - 100 Ron pe un baieu de doamne-ajuta la fiecare pana, cum e ideal. Alt inconvenient: nu toate baieurile au cusatura (sub shuttertone-ul de dedesubt este <> o cusatura care se desface cu grija, pentru a putea fi scoasa camera in locul intepaturii, in cazul unei pene), operatia "pe cord deschis" dureaza si necesita multa migala + un mare bagaj de nervi tari ca pot aparea tot felul de probleme: ai terminat de facut pana, ok, ai pus peticul, tine, esti bucuros; cand cosi inapoi, intepi camera si o cosi si pe ea. :)) Sau chiar cand te apuci sa faci incizia, daca nu are cusatura e posibil sa eviscerezi camera ca e semi-lipita de peretii baieului (cei de la Volber o lipesc de-a dracu` mai tare - i hate them #$^%#$# :D) si asa de la o mica intepatura, un por, ai de reparat ditamai taietura longitudinala de cativa cm... Ce sa mai zic... alte inconveniente nu vad, decat proastele aplicari ale baieului pe janta in lipsa experientei, rezultand usoare "valuri", oscilatii stanga-dreapta, iar baieul nu ruleaza corect pe coama de rulare. La fel se intampla si la fiecare pana reparata, dupa ce se coase apare o mica galma care se simte daca baieul este umflat bine; imaginati-va la 3-4 pene (sau 12, cazul unora, nu spun cine :">) cum face bicicleta la 50 km/h...

Concluziile le trageti voi. Daca nu deranjeaza "micile"-mari bile negre, atunci mergeti pe baieuri. Totul pleaca de la faptul ca sunt scumpe, daca ar fi fost mai ieftine toata lumea ar fi mers pe baieuri. Faci pana, le schimbi. Simplu.

Offtopic: am vandut la fier vechi jante pe baieu, luam mai multi bani pe ele. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

am mers si eu cu baieuri vreo doua veri,ce sa zic,mergea super bicla,in timpul acesta am carpit cat am carpit la ele pana n-am mai avut incotro,cu greu am gasit sa cumpar unul nou si de bine ce l-am montat tot in ziua aia l-am facut tandari.asta se intampla prin 2000,de atunci am abandonato,am si acum rotile pe baieuri,daca le vrea cineva LE DONEZ cu cea mai mare placere:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere tot ce s-a spus pana acum nu mai repet si eu, spun doar bila alba cauciucuri/bila neagra baieuri.

Apropos este vreun model de cauciuc cu protectie laterala si pe rulare impotriva intepaturilor ? La mtb sunt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care este diferenta dintre o janta pentru baieuri si una oentru cauciucuri demontabile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine postată

In imaginea de mai sus poti vedea sectiunea unei roti cu janta clincher(demontabila).

Marginile sunt facute pentru ca atunci cand montezi cauciucul acesta sa ramana fixat.

Pentru exemplificare iata o sectiune a cauciucului demontabil:

Imagine postată

Baieul are o cu totul alta forma. In engleza el se numeste "Tubular". Din poza urmatoare o sa intelegi de ce:

Imagine postată

La baieu nu se poate fixa cauciucul de acele margini ca la clincher. Din acest motiv baieul se lipeste de janta care are forma urmatoare:

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ,mersi acum am inteles .Dar ce parere ai de cauciucurile tubeless ai vazut ,exista pe piata ceva date?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multi producatori spun ca tubless-ul va fi viitorul. Cei de la Campagnolo spuneau la Eurobike ca sunt convinsi ca pe viitor tot mai multa lume va opta pentru acest tip de roti.

Campagnolo a scos doua modele pe tubless pentru 2009. Shamal si Eurus pot fi achizitionate in versiunea 2-Way Fit care permite montarea unui cauciuc clincher sau un tubless.

Shimano are o versiune la rotile Dura Ace care poate fi utilizata in acelasi fel tubless sau clincher.

Later edit: Discutam aici de sosea. La Mtb tubless-ul este prezent de ani buni.

Edited by Ovidiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off topic

1469g...frumoase roti scot astia de la shimano, dar 605+790=1395g campagnolo se tine de glume:p

Am avut o discutie ieri cu un amic si imi zicea "voi sunteti tineri, nu ati prins vremurile baieurilor, sa umblati prin toata tara la cluburile sportive sa va milogiti sa va vanda unul cehesc, sa ai grija ca de ochi din cap si cand s-a intepat sa il desfaci meticulos ca un chirurg si sa il operezi" evident el fiind mult mai mare decat mine, a prins perioada comunista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.