florinleonte2002

CRITICAL MASS RIDING in Bucuresti - Ziua bicicletei

Recommended Posts

CRITICAL MASS RIDING (aglomerare spontana de biciclete) in Bucuresti

Critical Mass Riding reprezinta o celebrare a ciclismului care are loc regulat in diferite orase ale lumii.

Hai sa iesim la asemenea plimbari, revendicind astfel dreptul la spatiul public pe care il detinem cu totii. Aceste plimbari in grup mare nu au nevoie de aprobari speciale, intrucit sint in cele din urma doar niste “plimbari”.

Mai multe personalitati precum: prefectul capitalei doamna Mardale, Lucian Mandruta, primari de sectoare, etc. incurajeaza mersul pe bicicleta pentru: exercitiu fizic, sanatate, un oras mai curat, reducerea poluarii aerului inspirat si fonice, inlaturarea blocajelor in traficul de masini, etc.

CMR nu inseamna o instigare la revolta, ci pur si simplu o intilnire intre cei ce folosesc bicicleta ca mijloc de transport. Dreptul biciclistilor la sosele nu trebuie totusi sa incalce drepturile altor utilizatori ai acestora.

ÃŽncepand cu luna iulie va invitam la asemenea plimbari prin Bucuresti alaturi de un grup ceva mai mare.

Ii asteptam pe toti cei care au implinit varsta de 15 ani si folosesc bicicleta in acest oras asupra caruia apasa o poluare masiva si care se simt in general indepartati din spatiul public (care apartine tuturor).

Folosirea bicicletei ca mijloc alternativ de transport este un drept care trebuie garantat in Bucuresti sau in alte orase din Romania.

Va rugam ca in timpul plimbarii sa aveti respect fata de alti participanti la trafic. Speram sa avem parte de o plimbare cit mai placuta.

Pentru a hotara impreuna asupra aspectelor de organizare si desfaurare, supun dezbaterii publice urmatoarele elemente:

1. Plimbarea sa fie Saptamanala sau Lunara;

2. Ziua de desfasurare (Joi sau Vineri incepand cu orele 17.00);

3. Locul de intalnire - un spatiu mai mare si accesibil (de exemplu Parcul Izvor, la iesirea de metrou Izvor);

4. Un set de Reguli privind modul de deplasare prin oras;

5. Traseul - se poate modifica la fiecare plimbare pentru a parcurge cat mai multe zone, cartiere, cu scopul de a promova mai bine mersul pe bicicleta.

6. Alte aspecte importante.

Pentru cei din alte orase decat Bucuresti, va puteti organiza aceasta activitate, dupa modelul de mai sus, sau functie de specificul zonei.

Va astept parerile dumneavoastra si propunerile de completare si modificare a celor de mai sus, pana la sfarsitul lunii Iunie.

PENTRU UN ORAS MAI CURAT SI MAI FRUMOS!

Punct de contact: Florin Leonte 0744.158.497.

Edited by Trevizes

Share this post


Link to post
Share on other sites

E zic ca vineri ar fi bine (sa fim in rand cu lumea), si doar odata pe luna - macar sa fie destui ciclisti atunci.

O alta varianta ar fi sambata, pentru ca multi ciclisti sunt la munca pana tarziu in timpul saptamanii.

La reguli, probabil ca cea mai vehiculata pana acum a fost ocuparea unei singure bande pe sensul de mers. Problema cu opritul (sau nu) la semafor e inca in dezbateri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca o faceti sambata sau duminica pierdeti toti biciclistii seriosi care in weekend sunt pe munte/pe sosele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va recomand atentie la cine vine. Copii teribilisti sunt peste tot.

Inseamna ca trebuie doar sa fim mai multi "parinti"-adulti , eu votez pentru vineri caci in week-end se pleaca fie la antrenament fie la distractie .

Unii lucreaza in ture si conteaza mai putin ziua saptamanii (eu).

Important e si sa nu fie sarbatoare , sa nu trebuiasca omu' sa aleaga intre a o petrece cu familia sau a anula planuri anterioare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va recomand atentie la cine vine. Copii teribilisti sunt peste tot.

.

Total de acord, trebuie sa fie in principal o intalnire a oamenilor adulti care decid sa foloseasca bicicleta ca o alternativa de transport, ca o decizie constienta a luptei impotriva poluarii si aglomeratiei. Trebuie oameni imbracati cum merg la birou. Asa ceilalti se vor identifica cu ei si se vor gandi, omul asta e ca mine are job, familie, si merge cu bicicleta in loc sa stea sa astepte autobuzul sau sa stea in aglomeratie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest verashappy

Trebuie oameni imbracati cum merg la birou. .

Pe bicicleta in fusta...that would be fun :D ...o sa facem furori 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt de acord cu ziua de vineri,sambata sau duminica,cat despre reguli...cum sunt totusi si posesor de masina si chiar o folosesc foarte mult,trebuie sa ne gandim si la acestea in timpul meetingului,in primul rand trebuie aleasa o sosea care sa aiba minim doua benzi pe sens daca nu chiar trei...dupa mine cel mai indicat ar fi traseul urmator: Parcul Izvor,piata unirii,piata romana,piata universitatii,piata vicoriai,calea victoriei,bdul elisbeta,piata kogalniceanu,eroilor,parcul izvor

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Sunt de parere ca Evenimentul trebuie organizat in zile de weekend (duminica de preferat) pt ca cei mai muilti oameni "maturi" lucreaza pana la ora 5 cel putin si nu stiu pe cineva care dupa o saptamana de munca sa mai aibe vineri seara chef de demonstratie.

2) Cred ca evenimentul trebuie organizat mai rar (de cateva ori pe an sau chiar o singura data) cu cat este mai des intalnit un lucru cu atat isi pierde mai mult din importanta. In acest fel scadem si probabilitatea ca evenimentul sa pice intr-o zi importanta pt ciclistii impatimiti.

3) Copii, teribilisti sau nu, sunt imposibil de impiedicat sa vina la un asemenea eveniment (eu personal nu vad cum poti sa faci o selecie si cum poti sa-i trimiti acasa)

4) Fara o organizare foarte buna nu o sa iasa mare branza. Ma gandesc la o data bine stabilita, un traseu, pliante (e chiar penibil cand vin reporterii si intreaba pe cineva de ce a venit la acea adunare si intervievatul tace malc), poate si tricouri de culoare verde cu un motto (de la un sponsor care isi va pune sigla pe el ca sa le luam gratis)

5) Publicitatea este cheia succesului! Facem foicele si le lipim p[rin Bucuresti, impartim fluturasi...nu e greu si oameni care sa faca voluntariat sigur gasim

parerea mea....

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Sunt de parere ca Evenimentul trebuie organizat in zile de weekend (duminica de preferat) pt ca cei mai muilti oameni "maturi" lucreaza pana la ora 5 cel putin si nu stiu pe cineva care dupa o saptamana de munca sa mai aibe vineri seara chef de demonstratie.

Intru totul de acord,

4) Fara o organizare foarte buna nu o sa iasa mare branza. Ma gandesc la o data bine stabilita, un traseu, pliante (e chiar penibil cand vin reporterii si intreaba pe cineva de ce a venit la acea adunare si intervievatul tace malc), poate si tricouri de culoare verde cu un motto (de la un sponsor care isi va pune sigla pe el ca sa le luam gratis)

nu prea cred sa gasesti pe cineva care sa faca asta dar merita incercat,pot incerca sa rezolv ceva pe la Orange dar asta inseamna sa fie portocalii

5) Publicitatea este cheia succesului! Facem foicele si le lipim p[rin Bucuresti, impartim fluturasi...nu e greu si oameni care sa faca voluntariat sigur gasim

cineva sa conceapa textul,ma ofer sa le printez alb/negru(dar nu mai mult de 2000 ca moare imprimanta)sau/si color (1000 buc)

parerea mea....

Share this post


Link to post
Share on other sites

5) Publicitatea este cheia succesului! Facem foicele si le lipim p[rin Bucuresti, impartim fluturasi...nu e greu si oameni care sa faca voluntariat sigur gasim

Neaparat, pentru o publicitate de tipul asta ma gandesc ca nu pot lipsi:

- un text scurt (care exprima mesajul) si un logo. Combinatia asta de mesaj si logo trebuie sa fie prezenta si trebuie sa fie stabilita de la inceput asa incat sa poti sa te identifici cu imaginea. Putem sa stabilim textul la inceput si pe urma poate unul din noi se pricepe la desenat.

- un text lung, explicatii etc.

dupa ce s-au definit astea se pot incerca chestiile urmatoare

- marketing viral: prieteni, ym, etc. Pentru ca asta sa mearga trebuie ca mesajul si textul sa fie puternice.

- e-marketing: site-uri, bloguri, etc.

- marketing traditional: aici intra chestiile printate.

Ca o idee de organizare uite aici (e duminica la paris si in alte locuri): http://wiki.worldnakedbikeride.org/index.php?title=2007_ride_dates si http://www.cyclonudiste.fr/. Vezi punctele abortate acolo:

- cand si unde

- de ce?

- sfaturi, observatii

- aspecte legale

- contacte, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

erau doar niste observatii fara a avea prea multa tangenta cu domeniul. Sunt convins ca e putin mai complicat decat ce ziceam dar uite inca o observatie pe care am remarcat-o legat de velo-city. Deja exista mai multe grupuri legate de ciclism, e adevarat pe teme diferite: e ciclism.ro (cu adevarat dedicat ciclismului), batesaua (alt sistem de comunicare) si velocity. Cel din urma e foarte punctual legat mai ales de activism ciclism si in plus mai e si komunitas care e doar activism si are un film pe tema asta (derivat din actiunea din 2005).

Suntem foarte putini si e important sa evitam orgoliile si sa incercam sa folosim toate resursele cicliste necesare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suntem foarte putini si e important sa evitam orgoliile si sa incercam sa folosim toate resursele cicliste necesare.

Este foarte adevarat si ma bucur ca o mai spune si altcineva.

Eu voi sustine orice curent care promoveaza bicicleta, atat Batesaua si Velocity (care au inceput, de altfel, un parteneriat), cat mai ales Critical Mass-ul de care se vorbeste in acest topic.

Se poate vedea fara prea mare efort ca eu sustin ideea de CM inca din 2004, cat despre marketing-ul viral, eu propun sa invatam de la fratii nostri olandezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest avmasi

Pe bicicleta in fusta...that would be fun http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif ...o sa facem furori 8)

"O sa facem?" Veti fi voi mai multe sau trebuie sa ne imbracam si noi in fuste? http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

De acord cu dr. Blue: evenimentul sa aiba loc in week-end. Cine va dori sa participe isi poate amana planul facut pentru o anumita sambata datorita faptului ca evenimentul nu va fi in fiecare weekend.

De acord cu Genubike: sa aiba loc o data pe luna

Bravo Florin. Esti plin de initiative. Dau o bere la Balea pe 30 http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Este posibil ca Sambata si Duminica marea majoritate a populatiei care foloseste bicicleta, si care au un serviciu, sa plece in week-end la mare sau la munte sau la parinti, etc. iar biciclistii mai impatimiti si de la care ne asteptam la o mare sustinere pentru aceste proiecte, sa plece la cate o tura de o zi sau doua in afara Bucurestiului sau oricarui oras.

2. Marea masa de soferi pleaca in week-end in afara Bucurestiului dar si nu numai ei, si nu pot asista la ceea ce vrem noi sa aratam. Este ca un fel de teatru fara public.

3. Multe competitii sportive de ciclism se desfasoara Sambata sau Duminica si ciclistii de performanta sunt ocupati cu acesta sarcina. Este pacat sa nu beneficiem de prezenta ciclistilor de performanta la aceste plimbari in cursul saptamanii cand pot veni si ei, care, ca si cei amatori folosesc aceleasi conditii de trafic.

4. Marea parte a autoritatilor si personalitatilor, actorilor politici, jurnalistilor, etc. sunt plecati in week-end sau se odihnesc sau sunt mai indiferenti la ceea ce se intampla, in comparatie cu activismul lor din zilele lucratoare.

5. Multi tineri, elevi studenti sau angajati pleaca in week-end pe la rude, la bunici sau la munte/mare. In cursul saptamanii sunt mai usor de gasit.

6. Doresc sa se desfasoare saptamanal? De ce? Pentru ca daca ar fi o data pe luna mi-ar incurca alte activitati. De exemplu: luna aceasta se suprapune cu treburi de la serviciu, luna urmatoare cu un concurs, luna urmatoare ma doare maseaua, luna urmatoare plec in concediu, luna urmatoare plec in vizita la rude, luna urmatoare vreau sa merg la o tura in afara Bucurestiului, luna urmatoare plec iar in concediu, etc. etc. Asa ca per persoana scade mult probabilitatea de prezenta la Critical Mass. E posibil sa ajung si eu de 2 ori pe an.

In cazul in care se desfasoara saptamanal, din 4 sau 5 saptamani pot participa la cel putin 2 sau 3 activitati de acest gen. Adica lunar pot veni cel putin de doua ori. Critical Mass saptamanal ofera mai multa flexibilitate a programului fiecarui cetatean.

7. Eu unul sunt disponibil mai degraba pentru Critical Mass in cursul saptamanii. Pentru Sambata sau Duminica, cine are o bicicleta iese la o plimbare cu prietenii intr-un parc, la o padure, sau in afara Bucurestiului.

Pentru zilele de Sambata sau Duminica sa le dedicam iesirilor in afara Bucurestiului: Padurea Baneasa, Snagov, Ploiesti, Crama Seciu, Sinaia, etc. evenimente care sunt deja anuntate la Planificatorii zonali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o initiativa independenta de cea din acest topic. Cel mai probabil, cineva are nevoie de figuranti pentru o emisiune... :roll:

Daca ies, ies pentru biciclete, nu pentru emisiunea mai stiu eu cui :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io' unu' ma duc sa pun umarul la orice adunare de biciclisti o fi , si , nici cu ecologistii nu mi-e rusine , desi , informatia trunchiata ma cam racaie...

Da' ... ma duc oricum , poate ne intalnim acolo , merge si o terasa dupa ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergeti acolo daca puteti si anuntati ca incepand cu luna iulie, in fiecare Vineri la ora 18.00 sa facem Critical Mass, cu plecare de la Parcul Izvor. Eu sunt ocupat pana pe 01 iulie.

Mesajele de transmis la TV, edilii locali, organizatii, institutii, populatie, alti ciclisti, etc. sunt:

1. Este prea multa poluare din cauza masinilor in Bucuresti;

2. Prea multe claxoane de la masini;

3. Se circula foarte greu din cauza masinilor;

4. Este prea mult stress;

5. Nu mai ai loc sa circuli nici pe jos din cauza masinilor parcate si in miscare peste tot;

6. Salvarea, pompierii, organele in drept nu pot actiona in caz de urgenta sau calamitate naturala.

Masuri ce trebuiesc luate:

1. Incurajarea mersului pe bicicleta ca mijloc de transport alternativ;

2. Trasarea benzilor cu prioritate pentru ciclisti pe sosea, pe partea dreapta, la o latime de 130 cm fata de trotuar pentru sosele de tranzit (Victoriei, N.Balcescu, Colentina);- Daca se fac piste de bicicleta pe trotuare, acestea sa fie utilizate de copii si de varstnici sau de catre persoane care merg mai incet. Pe strazile cu unic sens sa fie trasate culoare pentru prioritate biciclisti pentru ambele sensuri, de o parte si de alta a strazii;

3. Reducerea vitezei de deplasare la 25-30 km/h pe Bulevardele ciclabile si mersul pe bicicleta pe toata latimea bulevardului, in sistem mixt alaturi de masini (Academiei, Eforie, Doamnei, in cartiere);

4. Interzicerea traficului auto pe unele strazi din centrul orasului si invitatia de a se merge cu bicicleta;

5. Constructia de parcari acoperite pentru biciclete (institutii, locuri de munca, magazine mai mari, banci, scoli, facultati, etc.);

6. Inca de la Scoala de Soferi candidatii sa fie invatati sa circule alaturi de biciclisti, sa se uite si in oglinzi si in unghiul mort si sa fie atenti cu deschiderea portierei; Sa acorde prioritate biciclistilor si sa-i respecte;

7. Constructia de parcari pentru descongestionarea partii de langa trotuar si de pe trotuar (dar nu cum s-a facut pe Mosilor);

8. Nivelarea canalizarilor si astuparea gropilor de pe sosele mai ales din zona de langa trotuar pe unde circula biciclistii;

9. Curatatul si spalarea strazilor sa se faca intre orele 02.00-05.00 noaptea si nu ziua;

10. Interzicerea circulatiei masinilor si autobuzelor, etc. care scot mult fum;

11. La locurile de munca angajatorii sa ofere angajatilor posibilitatea achizitionarii de biciclete fara adaos comercial si in rate pentru deplasarea la si de la serviciu dar si in scop personal;

12. Introducerea taxei de poluare pentru soferi;

13.Alte propuneri care sa incurajeze mersul pe bicicleta, pentru miscare, pentru sanatate, pentru vitalitate, pentru descongestionarea traficului si pentru ca sa respiram un aer mai curat.

14. Modificarea si completarea Codului Rutier cu aceste elemente.

Share this post


Link to post
Share on other sites
saptamanal[/b">

? De ce? Pentru ca daca ar fi o data pe luna mi-ar incurca alte activitati. De exemplu: luna aceasta se suprapune cu treburi de la serviciu, luna urmatoare cu un concurs, luna urmatoare ma doare maseaua, luna urmatoare plec in concediu, luna urmatoare plec in vizita la rude, luna urmatoare vreau sa merg la o tura in afara Bucurestiului, luna urmatoare plec iar in concediu, etc. etc. Asa ca per persoana scade mult probabilitatea de prezenta la Critical Mass. E posibil sa ajung si eu de 2 ori pe an.

Florine, m-am mai gandit la asta si am urmatoarea pozitie: este vorba de commitment. Daca zilele de CM ar fi numai 12 pe an, dar ar fi batute in cuie, cei cu adevarat interesati ar putea sa tina cont de aceste zile cand isi fac programul pe anul respectiv. Toti avem programari pe care nu le putem ignora, dar cat de des se intampla asta cu adevarat? Daca sunt peste 80% din situatii, trebuie sa ne mai uitam odata la commitment, cat de dedicati suntem cauzei.

Sigur, se pot face ture in grup mare si saptamanal, sunt orase in lume unde vara asa se intampla, dar asta presupune sa ai o baza de adepti, oameni care stiu care este semnificatia CM. Daca incerci de la inceput sa organizezi la noi ceva in fiecare saptamana, e posibil ca entuziasmul si motivatia sa se dilueze foarte mult.

Ce ar fi mai util, ture saptamanale de 25-30 de ciclisti, sau ture lunare de 150-200 sau mai multi ciclisti? Ca sa putem pastra si conceptul de "masa critica", adica suficient de multi pentru a putea face ca lucrurile sa se schimbe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt complet de acord cu ideea de zile fixe. Sa stabilim un calendar si sa ne tinem de el, niciodata nu vor putea toti sa vina dar daca macar calendarul e fix vor putea face tot posibilul sa ajunga de cat mai multe ori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi marfa sa se organizeze asa, in fiecare week, la o anumita ora, dar am si eu o intrebare: cum se poate informa lumea?

Adica, trebuie sa se duca cineva personal pana la televiziune/ziar si sa se roage sa publice anuntul? Ar costa ceva?

Intreb pentru ca nu stiu cum sta treaba cu mass-media asta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se mai face? Eu ma duc la 17; see ya there!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now