florinleonte2002

CRITICAL MASS RIDING in Bucuresti - Ziua bicicletei

Recommended Posts

Benzile pentru biciclisti sunt o prostie oriunde pe glob. Nu trebuie militat pentru o astfel de infrastructura.

biciclistilor de parc li se pare ca existenta benzilor e o solutie pentru ca privesc doar ce e in Romania, adica benzi complete goale (dar si proaste) pentru ca numarul actual de biciclisti este prea mic ca sa conteze. Daca insa in Bucuresti ar fi 10.000 de biciclisti zilnic pe piste, 10-20 dintre ei ar fi zilnic internati in spital.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pareri sunt multe, solutii nu stiu daca la fel. As putea sa iti dau acum 1000 de poze filmulete si linkuri catre dovezi ca benzile sunt o solutie, dar nu e nevoie, le gasesti si singur daca vrei si probabil nu o sa te convinga oricum. Ca in orice domeniu exista diferite perspective si asta e bine. Dar ce nu vei putea niciodata sa demonstrezi este ca benzile nu sunt o solutie: sunt destule orase in lume care te contazic. Le e mai bine ciclistilor din Londra care merg prin trafc, printre camioane sau celor din Copenhaga care au benzi dedicate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai impresia ca soferii de camioane sunt niste criminali in serie?

Eu unul am avut mult mai putine incidente cu camioanele decat cu soferii frustrati de autoturisme.

Si de ce sa ne limitam la o banda de 1m cand putem sa mergem pe strada?

Pe pistele alea de bicicleta risti la fiecare intersectie cu strazi laterale sa fii lovit de o masina. Daca mergi pe strada esti mult mai bine vazut.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista si locuri in care benzile sunt bine realizate, sigure, suficient de late, asfaltul este bun. Acestea sunt de exemplu intre Pta Victoriei si Pta Presei Libere, intre Unirea si Pta Alba Iulia. Dar in marea lor majoritate sunt jaleee.

Zilele astea voi incerca sa organizez impreuna cu Ombun, o filmare pe aceste piste eventual cu titlul: "Asa da - Asa nu" in care sa prezentam obiectiv atat pistele pe care se poate merge cat si cele pe care nu se poate dar si locuri in care ele se pot realiza pe carosabil. Vom incerca sa utilizam aceste filmulete ca invitatie pentru realizatorii pistelor. Dupa parerea mea actiunea ar trebui sa se numeasca "Edilii pe piste"(poate aveti alte idei)

*** Cine doreste sa ne insoteasca la filmari poate sa o faca, inca nu s-a stabilit ziua dar comunicam pe forum.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca exista un topic separat pentru benzile de biciclisti ?

Imi pare rau ca nu am prins actiunea din Tineretului de pe 22, nu am stiut de ea. Am inteles ca pe 29 se organizeaza din nou ? As vrea sa vin si eu cu sotia pe 29. La ce ora incepe si pe ce traseu se face deplasarea? As vrea sa stiu pana la ce ora se sta.

Cei care suntem de pe forum si nu ne cunoastem intre noi, as propune sa venim cu nick-ul lipit pe tricou iar pentru cine are tricou ciclism.ro, au deja nick-ul in piept. Poate ne mai cunoastem intre noi asa. Anul asta nu am apucat sa ajung la nici un maraton de MTB, ca sa mai cunosc din cei de pe forum. Am cunoscut o parte din ei la Cartisoara, dar mi-ar place sa cunosc cat mai multi din Bucuresti, eventual din zona mea ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai impresia ca soferii de camioane sunt niste criminali in serie?

Eu unul am avut mult mai putine incidente cu camioanele decat cu soferii frustrati de autoturisme.

ar fi fost interesant sa ai mai multe incidente cu camioane decat cu masini mici, avand in vedere numarul lor pe strazi :-) . camioanele au unghuri moarte de marimea lui Jupiter, asta este realitatea, nu conteaza cat de atenti si binevoitori sunt soferii lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...] camioanele au unghuri moarte de marimea lui Jupiter, asta este realitatea, nu conteaza cat de atenti si binevoitori sunt soferii lor.

Ca tot ai adus vorba de unghiuri moarte mi-am adus aminte de filmuletul asta postatde mai multe ori pe ciclism.ro, il mai pun o data, nu cred ca strica:

Angle morts:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am stat in Paris o vreme. Nu putem face comparatie cu mizeria asta de Romania tiganizata. Oamenii se respecta unii pe altii in Franta. Chiar daca au si francezii uscaturile lor(o gramada), este odiferenta URIASA de civilizatie: noi romanii mai intai sa iesim din legendara Pestera...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pareri sunt multe, solutii nu stiu daca la fel. As putea sa iti dau acum 1000 de poze filmulete si linkuri catre dovezi ca benzile sunt o solutie, dar nu e nevoie, le gasesti si singur daca vrei si probabil nu o sa te convinga oricum. Ca in orice domeniu exista diferite perspective si asta e bine. Dar ce nu vei putea niciodata sa demonstrezi este ca benzile nu sunt o solutie: sunt destule orase in lume care te contazic. Le e mai bine ciclistilor din Londra care merg prin trafc, printre camioane sau celor din Copenhaga care au benzi dedicate?

sigur ca asa e la moda acum, argumentarea prin apelarea la surse: google, wikipedia, etc. dar acele informatii nu demonstreaza decat ca pistele respective exista nu neaparat ca sunt si bune.

De fapt nici cum spune Axe nu mai cred ca asa stau lucrurile, adica ar exista si piste facute cu cap si piste facuta prosteste. Proiectul in sine a fost acelasi. Ca printr-o portiune de oras spatiul s-a nimerit a fi generos si pista pare "gandita" e de fapt o intamplare.

Faptul ca romanii nu se inghesuie sa mearga pe pistele din bucuresti dovedeste ca suntem un popor inteligent!

Pina la urma, cu citeva nuante, pistele din Bucuresti si cele de afara sunt cam aceeasi Marie cu alta palarie.

si acum sa raspund la intrebare. nu stiu cum e cu biciclistii si camioanele in Londra, acolo nu am fost, dar eu prefer sa merg pe sosea cu un camion in spate pentru ca pe sosea, camionagiul respecta niste reguli de circulatie si daca e constient de prezenta mea si drepturile mele ARE pe unde unde sa ma depaseasca. Eu pe piste "occidentale" am mers in 3 tari. nu din convingere sau entuziasm ci pentru ca asa e regula acolo.

Dar e de preferat camionul decat un sir de alti 20 de biciclisti pe aceeasi pista care stau in spatele tau, printre care se gasesc unii nervosi pe care ii apuca depasirile, etalarea skillsurilor si te poti trezi si cu un alt biciclist venind pe contrasens care nici nu se uita si nu are nici viteza adecvata si mai are si cine stie ce muzica de ascultat de pe ipod.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ar fi fost interesant sa ai mai multe incidente cu camioane decat cu masini mici, avand in vedere numarul lor pe strazi :-) .camioanele au unghuri moarte de marimea lui Jupiter, asta este realitatea, nu conteaza cat de atenti si binevoitori sunt soferii lor.

Motiv pentru care tii cont de unghiurile moarte, sau tin rudele parastas. Easy as that. Selectie naturala http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/cool.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

sigur ca asa e la moda acum, argumentarea prin apelarea la surse: google, wikipedia, etc. dar acele informatii nu demonstreaza decat ca pistele respective exista nu neaparat ca sunt si bune.

De fapt nici cum spune Axe nu mai cred ca asa stau lucrurile, adica ar exista si piste facute cu cap si piste facuta prosteste. Proiectul in sine a fost acelasi. Ca printr-o portiune de oras spatiul s-a nimerit a fi generos si pista pare "gandita" e de fapt o intamplare.

Faptul ca romanii nu se inghesuie sa mearga pe pistele din bucuresti dovedeste ca suntem un popor inteligent!

Pina la urma, cu citeva nuante, pistele din Bucuresti si cele de afara sunt cam aceeasi Marie cu alta palarie.

si acum sa raspund la intrebare. nu stiu cum e cu biciclistii si camioanele in Londra, acolo nu am fost, dar eu prefer sa merg pe sosea cu un camion in spate pentru ca pe sosea, camionagiul respecta niste reguli de circulatie si daca e constient de prezenta mea si drepturile mele ARE pe unde unde sa ma depaseasca. Eu pe piste "occidentale" am mers in 3 tari. nu din convingere sau entuziasm ci pentru ca asa e regula acolo.

Dar e de preferat camionul decat un sir de alti 20 de biciclisti pe aceeasi pista care stau in spatele tau, printre care se gasesc unii nervosi pe care ii apuca depasirile, etalarea skillsurilor si te poti trezi si cu un alt biciclist venind pe contrasens care nici nu se uita si nu are nici viteza adecvata si mai are si cine stie ce muzica de ascultat de pe ipod.

Din pacate asta este singurul mod de argumentare pe care m-am gandit sa il folosesc pe un forum... mai eficient decat asta nu ar fi decat sa facem o excursie pe piste din Copenhaga si sa le dezbatem.

Nu se inghestuie, ar fi stupid sa se inghesuie pe "pistele" pe care le avem. Dar sa ne comparam cu cei care au milioane de km parcursi pe bicicleta in fiecare zi in oras e cam mult..

Mi se pare ca piste vs carosabil si altele asemenea sunt niste discutii care nu o sa ajunga la vreo concluzie prea curand. La sfarsitul zilei eu vreau sa vad cat mai multi oameni pe bicicleta, vreau ca mersul pe bicicleta sa intre in "normal" si consider ca doar una dintre cele doua variante este solutia pentru asta. Si atat. Nu stiu de ce trebuie sa avem atitudinea asta condescendenta unii cu altii doar pentru ca vedem lucrurile diferit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de pe la politie, ca astia de organizeaza nu ne anunta si pe noi:

INFORMARE MARŞ BICICLIŞTI

În conformitate cu avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, la data de 29 septembrie a.c., Asociaţia “Bate Şaua să Priceapă Iapa” va organiza un marş al bicicliştilor, în scopul conştientizării populaţiei cu privire la pericolul poluării mediului înconjurător.

Între orele 18.00 şi 19.00, participanţii la marş se vor aduna în Parcul Herăstrău, intrarea dinspre Arcul de Triumf iar în intervalul 19.00 – 20.00, aceştia se vor deplasa pe biciclete, pe traseul: Parc Herăstrău, intrarea dinspre Arcul de Triumf – Şos. Kiseleff – Cal. Victoriei – Bd. Naţiunile Unite – Str. Izvor – Cal. 13 Septembrie – Str. Uranus.

Brigada Rutieră a Capitalei recomandă conducătorilor de autovehicule să circule cu atenţie, să reducă viteza de deplasare atunci când trec pe lângă grupul de participanţi şi să respecte semnalele poliţiştilor rutieri aflaţi în trafic pentru dirijarea si fluidizarea acestuia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mesaj primit de la Geobatesaua:

Astazi, multa lume adopta o atitudine "fals-rationala" invocand ploaia ca motiv sa nu participe la Marsul Biciclistilor de la orele 18.00... De inteles intr-o Romanie secata de energie si de putere de reactie.

Fiecare este liber sa se plimbe cum vrea prin oras, dar recomandarea mea este urmatoarea:

"Daca cineva dintre cei care sunt tentati sa "absenteze" de la aceasta unica manifestare anuala, dar totusi isi doreste mai mult respect, mai multa atentie, mai multa siguranta, mai multa infrastructura inteligenta, mai mult control asupra gestionarii inteligente a traficului bucurestean, mai multe investitii in comertul cu biciclete, mai multe ateliere de reparatii, mai multe centre de inchiriere, mai multe harti de cicloturism si mai mult spatiu alocat transportului alternativ, mai multe parcari de biciclete, mai multe centre de initiere, mai multa sanatate si mai mult aer curat, atunci sa faca un minim efort si sa se alature noua.

Toate demersurile asociatiei si federatiei pe care le reprezint, din ultimii ani, au facut ca diferite institutii publice sa inceapa sa ia nota de cele propuse de noi. Mai putin sau mai mult, mai bine sa mai prost, dar acest proces trebuie impins foarte serios de la spate.

Stiu foarte sigur ca astazi, Primaria Generala, Primariile de sector, RATB, Metrorex, CFR, Ministerul Mediului etc sunt cu ochii pe noi.

Daca vom fi multi in strada, ca sa dovedim ca SUNTEM MULTI BUCURESTENI CARE VOR SA SE DEPLASEZE FARA SA POLUEZE, atunci putem cere respect.

Daca veti lasa ASTAZI bicicleta acasa, va recomand sa uitati ca aveti drepturi in acest oras."

Va multumesc pentru intelegere.

Bateti Saua, nu pierdeti vremea (buna)!

GeoBateSaua

Share this post


Link to post
Share on other sites

bre, eu n-am lasat-o dimineata cand am venit la munca, drept pentru care va trebui sa ma primiti murdar la mars. care mai vii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus-o intr-o husa. O scot doar diseara, la 18.

Spitele colorate vor fi prezente.

Ora 18.00 - Arcul de Triumf

http://www.velorutia.ro/detalii-128/categorie-media3/Comunicat-de-presa%3A-O-zi-fara-masina-mea-in-B.html

Iata si surprizele pe care le-a pregatit Geo:

Surprize pentru cei care participa miercuri 29 septembrie la defilarea biciclistilor, lasand masina acasa:

1. Din partea terasei E-Uranus, cate o bautura racoritoare, gratuit. Fiecare va primi la sosire o bratara sau un cartonas cu ajutorul carora ne vom putea primi bautura.

2. Din partea postului de radio Bucuresti FM, baloane colorate (ca sa dam putina culoare marsului); volante cu "Extras din Codul Rutier" pe care ni le-au multiplicat; harta Bucurestiului cu informatii utile diverse, sonorizare pentru show/ul lui DJ Oldtimer.

3. Din partea lui Andrei Nicolescu (DJ Oldtimer) si a invitatului sau, o prestatie "free of charge"

4. Din partea Primariei Generale, sepci si tricouri, un "ghid al biciclistului" si "harta traseelor de velo-promenada in Padurea Baneasa", materiale tiparite pentru noi.

Doresc sa le multumesc pentru sprijin!

Bateti Saua, nu pierdeti vremea (buna)!

GeoBateSaua

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Daca veti lasa ASTAZI bicicleta acasa, va recomand sa uitati ca aveti drepturi in acest oras."

Cam radical.

Oricum eu nu am uitat...ca nu am drepturi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere mesajul de mai sus (surprizele), cred ca acest eveniment este organizat de foarte mult timp. Ar fi pacat ca o ploaie sa strice aceasta iesire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

totusi, la ploaia de afara s-ar preta mai bine un "incalzitor", decat o racoritoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici prin cap nu imi trece sa ies cu bicicleta pe vremea asta de rahat indiferent ce "megaeveniment" este astazi.

Nu credeti ca ar fi mai bine sa mergeti zi de zi pe bicicleta in oras si nu o data pe an cand pe deasupra mai si ploua?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Decat" este in semnatura lui krupp, btw fain filmul! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu credeti ca ar fi mai bine sa mergeti zi de zi pe bicicleta in oras si nu o data pe an cand pe deasupra mai si ploua?

Am mai iesit, anu' asta...

Dar nu m-au bagat in seama prea multi.

Astazi, chiar daca "pe deaspra mai si ploua", s-ar putea sa ma bage cineva in seama. MAI ALES DACA PLOUA !

Cred ca de fapt ploaia va face o selectie.

La fel cum nu am crezut in actiunea "let's do it romania", la fel nu cred ca acest mars va schimba ceva.

Dar am fost si la ldir, si o sa merg si astazi, la mars. Nu putem sa stam in casa, sa ne ascundem de o ploaie, tocmai atunci cand s-a obtinut o autorizatie pentru un mars de 1000 de ciclisti.

Ar fi jenant pentru cea mai puternica asociatie din domeniu sa nu adune 1000 de ciclisti. Si se va pune cruce pe multe din eforturile ei viitoare daca nu demonstreaza ca este sustinuta de mii de oameni.

Daca nu intelegeti ca autoritatile vor discuta tot timpul cu acele asociatii care sunt sustinute de oameni (a se citi "alegatori"), atunci stati in casa, ca ploua.

Daca "militati" pentru drepturi doar cand e soare si nu bate vantul... fara comentarii.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fi ea cea mai puternica dar, daca nu ma insel, e si singura de prin zona asta. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Normal ca va baga soferii in...seama ca doar sunteti escortati de politie.Mergeti voi la marsuri ca tot degeaba.Cand iesi tu singurel, frumos ,pe sosea, vezi realitatea si nu seamana deloc cu cea cand esti escortat de politie si mergi cu turma.

Si care e ideea de a participa la un mars in care nu crezi?Doar ca sa sustii o asociatie?Sau ne plac discursurile astea de sindicat?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma deranjeaza ploaia, problema mea e apa jegoasa care sare pe mine si pe deasupra poate mai dau si in vreo groapa plina cu apa ca sa imi crape rotile.

Si apropo: Nu mai cereti piste pe trotuare! Ne sapati celorlalti groapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand iesi tu singurel, frumos ,pe sosea, vezi realitatea si nu seamana deloc cu cea cand esti escortat de politie si mergi cu turma.

Si care e ideea de a participa la un mars in care nu crezi?Doar ca sa sustii o asociatie?Sau ne plac discursurile astea de sindicat?

Asa cum am mai spus... am mai iesit anu' asta. Cred ca stiu realitatea.

Iar povestea cu "escortat"... inseamna ca nu stii "realitatea". Faptul ca este o masina de politie in fata, nu se numeste ca beneficiezi de escorta, cand "turma" are mai mult de 100-200 de ciclisti. Saptamana trecuta au fost baieti care s-au luptat la propriu cu masinile, pentru a apara "turma".

Da, sustin o asociatie care stiu ca se implica. Mai exista si alte asociatii, (cunosc cel putin inca doua) care reusesc sa stranga in actiunile lor mai multi oameni decat... se strangeau inainte. Ele au aparut si se dezvolta tocmai pentru ca sunt sustinute.

GeoBateSaua se implica (din cate stiu) mai putin in actiuni "de strada" si mai mult in lobby.

Obtinerea unei autorizatii pentru un mars (de ciclisti) se obtine (foarte ?) greu. Mai ales cand spui ca se estimeaza 1000 de ciclisti. Asociatiile mai mici, chiar daca strang si ele 2-3 sute de ciclisti, nu primesc autorizatii sau primesc autorizatii pentru a "milita" pe piste.

Daca astazi GeoBateSaua nu strange (aproximativ) 1000 de manifestanti, acesta va fi un motiv bun pentru ca Primaria sa nu mai acorde autorizatii la viitoarele actiuni ale asociatiei.

Dar aici nu e vorba doar de o autorizatie.

Aici e vorba de sustinerea in strada a asociatiei. Daca in cazul unei manifestatii organizate nu se strang suficiente "voci" care sa demonstreze ca ciclistii inseamna macar 1% din bucuresteni (cu drept de vot), atunci puteti iesi zilnic in strada cu bicicletele deasupra capului: o sa va injurati zilnic cu soferii iar autoritatile n-o sa dea doi bani pe "drepturile ciclistilor".

Pentru ca se presupune ca, chiar daca exista, nu au nimic de spus, pentru ca nu-s organizati si deci nu pot influenta un vot... Si, cred eu, votul este cam singura noastra arma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.