Sign in to follow this  
cristyrye

un novice intreaba

Recommended Posts

Salut, sunt nou pe aici si daca sunteti amabili sa ma iluminati si pe mine as fi foarte recunoscator. Sunt atat de nou incat nu prea stiu mare branza iar unele intrebari vor suna penibil dar cum ziceti si voi ... '' nimeni nu se naste cu bicicleta in spate''. Am citit si eu cat am putut iar daca repet ceva imi cer scuze anticipat.

1 Cadrul.

La un mtb se masoara in inch si stiu de exista unor marimi ca 16, 18, 20. Exista si alte marimi intermediare? Ce distanta reprezinta aceasta marime si unde anume scrie pe cadru? Ce dimensiuni ar fi ok pentru o persoana de 1.71? Dar pentru una de 1.58?

La o cursiera se masoara in cm? Ce marime ar fi ok ptr o pers de 1.71?

2 Ciclocomputer.

Eu si un prieten (fiecare in parte bineinteles) am luat un ciclocomputer SIGMA 1200. Le-am montat si am pus in computer valoarea precizata in carticica pentru roata fiecaruia dintre noi. Apoi am iesit afara din oras sa le testam. Stupoare. La un km noua ne afisa cu 50 de metri in plus. 5%... o eroare cam mare am zis noi. Si am tot coborat valoarea pana ne arata la 1 km ... 1 km.

E oare corect asa?

Adica pe bicicleta nu poti merge perfect pe o linie si te abati destul de mult de la trasa ideala oricat te-ai chinui, si noi ne-am chinuit. Ca sa exagerez putin e ca si cum ai merge sinusoidal dintr-o parte in cealalta a soselei si tu setezi ca la o distanta mult mai mare de un km sa apara ca ai facut un km.

3 Pedale.

Am niste pedale de plastic care tocmai mi-au crapat si trebuie sa-mi cumpar unele noi. Momentan nu am bani si nici nu merita sa pun pe bicicleta pe care o am pedale pro si sa-mi iau pantofi cu placute.Presupun ca niste pedale de aluminiu ar fi ok.

Exista dimensiuni legate de marimea piciorului si a pedalei? Eu am 43. E mai bine o pedala mai mare, mai lata sau una mai mignona?

4 Cicloturism

Pe viitor am planuri pentru asa ceva. Intrebarea este:

Ce sanse am ca la drum lung sa fiu prins intr-o campie, sau intr-un loc mai izolat pe timpul unei furtuni si sa fiu traznit. Adica eu si cu ditamai bucata de metal sub mine, nu e prea sanatos, nu-i asa? Sau sa zicem ca fac noaptea in cort, bineintels ca o sa bag si bita inauntru ca doar no sa o las pe afara sa mio sunteasca vreunu. Sa car si un paratraznet cu mine?

Stiu ca e un pic suna un pic aberant dar furtunile sunt tot mai dese si mai violente d.p.d.v. electric.

ps: am o mica fobie legata de asta din cate se si observa http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

5 Preturile

Cat de des si cat de mult scad preturile la biciclete? Sau nu prea scad... ?

Exista periade ale anului in care scad si perioade in care cresc?

6 Reviste

Am citit ca trebuie sa apara si ca a aparut deja o revista si la noi. MBIKE. As dori si eu sa o achizitionez dar nu o gasesc nici unde. Prin Timisoara nu apare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa stii ca am citit toate articolele, sunt foarte interesante ce-i drept dar explica pe larg in timp ce pe mine ma intereseaza informatii concrete.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest avmasi

cum man, noi toti avem paratraznete la noi... http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

glumesc... :D

exact cum a spus si basso, chiar ar trebui sa fie ultima ta problema :wink:

cu dimensiunile cadrelor 16,18,19... ele sunt date in inch si un inch = 2.54 cm (parca) si subiectul ce dimensiune se otriveste in functie de inaltime il gasesti pe forum.

Pedale iti cumperi dupa cum te simti tu mai bine. Mie cel putin la MTB imi plac mai late.

Preturile tind sa mai scada toamna si iarna (cererea nu e atat de mare) si sa creasca primavara si vara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revista era la Sport Bike Center (pe Dragalina, înspre Gara de Nord), tot acolo gãseºti ºi pedale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

faza cu kilometrajul...e normal :wink:

e posibil ca dupa un traseu de 50 de km un kilometraj sa arate o distanta mai mare decat celalalt chiar daca is setate identic

poti sa faci urmatorul test mergi impreuna cu prietenul tau pe un kilometru el sa mearga drept iar tu sa schimbi de multe ori directia (sa mergi serpuit) kilometrujul tau la sfarsit o sa arate mai mult decat al lui

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, foarte corect ce spui tu, intradevar trebuie sa dea diferit intre noi 2, dar ai inteles tu gresit ... sau poate nu m-am exprimat eu corect. Eroarea aia nu da intre mine si amicul meu ci intre noi si bornele de kilometraj.

Mie mi se pare ca valoarea erorii e foarte reala, datorita serpuirii rotii din fata, cat si a faptului ca nu mergi drept, practic mergi tot timpul pe ipotenuza.

Datele din carte sunt calculate si nu au cum sa dea gres, doar ca noi mergem cas, in plus cred ca influenteaza si cat de tare sunt umflate cauciucurile. Asta spun eu.

Amicul meu spune ca nu e bine, ca e prea mare eroarea, si ca ar trebui sa afiseze un km la un km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca merg si eu maine sa mai vad odata pentru ca noi am facut tot felul de experimente pe atunci si nu vreau sa indrug prostii pe aici si sa cer informatii gresite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt acel prieten care sustine ca eroarea e prea mare http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif

Si ce ma face sa zic asta este ca 10 metri mi se pare o abatere ok si normala la un traseu de 1km pe care te tii sa il mergi cat poti de drept - ceea ce rezulta ca un 10-max 20m (da maxim) poate fi tolerat, ori un 40-50 metri la 1 km mi se pare exagerat.

Chiar nu stiu ce sa zic... probabil cel mai corect ar fi sa iti reglezi kilometrajul dupa datele exacte ale cauciucului tau... si nu dupa ce scrie in carte... acolo au fost date niste valori teoretice valabile pt niste roti teoretice... Ideal ar fi sa masori si sa iei in considerare absolut tot - de la tipul de cauciuc (slick sau mai gros) + dimensiunea cramponilor + presiunea din roata... si poate mai sunt cateva aspecte care nu leam mentionat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repet pentru a nu stiu cata oara.

Lasati cartea (nu aia de la scoala http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif ) si masurati circumferinta "babeste".

O linie trasa pe sol, ventilul in dreptul liniei, rotatie completa a rotii si unde ajunge ventilul din noi paralel cu solultrageti alta linie. Se masoara distanta si se introduce in ciclocomputer...

Ce atata tevatura...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost sa testam din nou. Mi-a dat in plus 20-30 de metri la un km. Adica o eroare de 2,3 %. Vi se pare mult?. Mie mi se pare normal. Nu se poate sa faci un kilometru pe bicicleta si sa arate tot un kilometru, e aberant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce este aberant este sa consideri o eroare fara sa iei in calcul marja de eroare reala... adica poate acum ai avut 20-30m abatere, dar altadata ai avut 50 tot pe un drum drept, ceea ce rezulta ca la 10 km de borne kilometrice - drum drept tu ocolesti 3-400 de metri... putin cam mult nu?

Dar bineinteles ca nici 1.00 la un km nu e bine... solutia este undeva la mijloc...

Ce vreau sa spun defapt este ca acea serpuire pe care tu nu o simti cand mergi (si care iti creeaza aceasta abatere) este pur si simplu o eroare pe care ar trebui scoasa... Adica faptul ca tu mergi drept - te deplasezi drept in spatiu, iar roata din fata creeaza "serpuiri" neintentionate - nu face altceva decat sa iti induca in eroare viteza ta reala de deplasare in spatiu... La o adica pe tine nu te intereseaza cu ce viteza se serpuieste roata - ci te intereseaza cu ce viteza te deplasezi tu in aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eroarea de 50 m la un kilo imi aparea atunci cand imi era setat gresit aparatu de catre cei de la care l-am cumparat. Dar cum am spus am fost sa mai testez odata si valoarea erorii e de 20-30 de metri la un kilometru. Mie mi se pare normal. Gandestete ca nici macar o clipa pe parcursul acelui kilometru nu se merge pe trasa ideala.

Ps: Bornele kilometrice sunt asezate cu precizie milimetrica una fata de cealalta.

Xperience, definitia ta a distantei reale e gresita; daca vreau sa vad distanta pe care o parcurg ma uit la borne, dar daca vreau sa vad distanta reala pe care o parcurg eu ma uit la kilometraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xperience, definitia ta a distantei reale e gresita; daca vreau sa vad distanta pe care o parcurg ma uit la borne, dar daca vreau sa vad distanta reala pe care o parcurg eu ma uit la kilometraj.

DA - dar tu pe kilometraj vei vedea distanta pe care o parcurge roata ta din fata - si nu distanta pe care o parcurgi tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

... dar tu pe kilometraj vei vedea distanta pe care o parcurge roata ta din fata - si nu distanta pe care o parcurgi tu

In sfirsit stiu si eu de ce ma ard talpile cind parcurg 25 km pe jos in timp ce bicicleta (roata din fata) sta in garaj (parcurge 0 km).

P.S. E foarte originala explicatia si contine si un dram de adevar.

Propunere : monteaza ciclocomputerul (senzorul) pe roata din spate (poate aia parcurge exact distanta pe care o parcurgi tu; e situata mai aproape de cur si tu esti pozitionat deasupra lui asa ca erorile sint neglijabile)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu o lalaim atat eroarea maxima pe care o tolerez eu este de 10-15m la 1km - ori tot ce trece peste 20m mi se pare mult.

Cine va contrazice aceasta idee, il rog sa isi ia ruleta si micrometrul, sa isi masoare exact grosimea si marimea cauciucului, sa faca calculele exacte si abia atunci sa imi spuna mie ca intradevar eroarea de deplasare la 1 km este de 30-40m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC

... il rog sa isi ia ruleta si micrometrul ...

Am voie sa mai "lalaiesc" odata ?

Sper ca stii ce e un micrometru si la ce se foloseste ?

Imagine postată

http://en.wikipedia.org/wiki/Micrometer

Ce vrei sa masori tu in cazul de fata cu micrometrul ? Marimea (diametrul) cauciucului ? Exista micrometre asa mari (le cunosc si am lucrat cu ele) dar inca n-am vazut pe nimeni sa moasoare cauciucurile cu micrometrul (vorbesc din experienta si creda ca am si putina experienta).

Acum te las pe tine sa lalaiesti mai departe; cu sau fara "adequate (e)xperience :wink:, important e ca lalaim ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps: Bornele kilometrice sunt asezate cu precizie milimetrica una fata de cealalta.

Siiigur ca da. Si marmota...

Kilometrajul tau de la bicla inmulteste numarul de rotatii cu circumferinta pe care o introduci matale din botoane. Daca pui un milimetru in plus, la o mie de invartituri ale lui roata ai un metrisor in plus. Daca luam o roata cu circumferinta de 2000mm, adicatelea 2 metri, la o mie de rotaþii ai 2 kilometrisori. Adicatelea, daca ai abatere de 1mm la circumferinta ai jumate de metru abatere la kilometru.

Un prieten de-al meu, Flip, poate citeste aici si confirma: a facut un traseu de circa 5 kilometri, cu multe curbe, de vreo trei ori, cu plecare si oprire din acelasi punct (sunt niste repere pe acolo) si i-a iesit exact aceeasi distanta, precizia e de 1 metru. Ne uitam amandoi si nu ne venea sa credem. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC

inca n-am vazut pe nimeni sa moasoare cauciucurile cu micrometrul

Ce nu intlegi tu este faptul ca initial am fixat datele in kilometraj exact cum scrie in carte si conform a ceea ce scrie pe cauciuc adica 26*1.95 in cazul meu. Dar acest cauciuc fiind uzat, presiunea interioara nu o pot preciza (dar sunt sigur ca si ea are o importanta la viteza finala) => Toate aceste date pot influenta viteza reala de deplasare daca nu sunt introduse corect. Altfel nu imi pot explica cum pot avea o eroare de 40-50m la km - tinand cont ca am mers drept pe linia de la marginea drumului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce nu intlegi tu este ...

... rolul micrometrului in drama asta cu kilometrajul :?: Sint convins ca in ceea ce priveste micrometrul esti "habarnist par excellence".

... am fixat datele in kilometraj exact cum scrie in carte ...

Foarte bine (pentru exersat :wink: ). Acest forum ofera si o "functionalitate" care se numeste cautare; incearca sa "xperimentezi" putin cu ea si vei constata ca s-au mai obosit si altii sa explice cum se regleaza un ciclocomputer.

=> Toate aceste date pot influenta viteza reala de deplasare daca nu sunt introduse corect.

Zau ? Daca mai spui acum ca stii asta din "xperienta" ma fac ateist :wink:.

P.S. Vezi ca aici mai citesc si baieti fara "xperienta" care pina la urma chiar cred lalaitul tau ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this