xemax

Anvelopa pentru cicloturism

Recommended Posts

Marathon basic tot cam atât costa. Si ai o protecție foarte buna contra penelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incarcarea maxima la Citizen e de 100kg. Cam pe acolo ajung cu tot cu bagaje. E cazul sa caut ceva mai rezistent?

Limita e de 100 kg pentru un cauciuc. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In afara de o scurta tura pe un canal la Gura Portitei, unde am dat peste coltii babei, nu prea am avut multe pene. Noroc probabil. Din cauza asta protectia impotriva penelor nu a fost o mare grija pentru mine desi realizez ca e una dintre cele mai importante caracteristici.

Ce ma ingrijoreaza la Continental e greutatea. Pana acum am mers cu niste Smart Sam pliabile de 2.25. Ruleaza destul de bine pe asfalt si au aproximativ 550g. As adauga inca 500 g cu Tour Ride. Dar probabil asta nu conteaza atat de mult la o bicicleta de touring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limita e de 100 kg pentru un cauciuc. ;)

Alta treaba :) Mersi!

 

17 euro pt un Marathon pare un best buy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca vrei si offroad... Marathon are aderenta scazuta fata de celelalte insa.

 

Pt ture lungi nu te uita la geutatea anvelopei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ma uitam pe situl Schwalbe si, conform evaluarilor oficiale, Marathon plus de 1.75 e mai slab pe offroad ca Spicer de 1.5, care e un semislick.  Probabil e vorba de compozitia cauciucului.

Sper sa iau azi o decizie. Multumesc pentru sfaturi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Bogdan W

 

Cu Schwalbe Marathon am mers in doua tururi lungute, incarcat cu bagaje. Asfalt bun, bunicel, prost si drumuri forestiere :).

Totodata, facui si Prima Evadare din 2013 cu ele, fara sa cad sau ceva. Si alte ture mixte ce nu au implicat offroad serios.

N-am avut nici o pana. Dar absolut nici una. Iar uzura tine mai mult de decolorare decat tesire.

 

Schwalbe Citizen a avut bicicleta de oras. Noi. 2 pene in martie 2014, la intervale destul de scurte.

Dupa inca o luna, din cauza gropilor pe care le aveam pe ruta casa-serviciu, au iesit sarme din cauciucul de pe spate (merg prin Bucuresti, nu pe camp).

 

N-a fost un caz izolat. Bicicleta sotiei (tot bicicleta de oras, aceleasi anvelope Citizen) a avut parte de probleme similare si 3 pene, 2 pe fata, una pe spate. Si o tocire rapida.

In mod clar nu as iesi cu asa ceva nici macar la ture mixte fara bagaje :)

 

As merge pe Marathon, caci le folosesc de ceva vreme (am aceeasi pereche din februarie 2013) si m-au purtat prin:

 

DSC_0053.jpg

 

DSC_0453.jpg

 

DSC_0062.jpg

 

DSC_0102.jpg

 

DSC_0438.jpg

 

P.S: Si pe cele de oras le-am "incaltat" tot cu Marathon, versiunea de 28''. ~4500 km, fara nici o pana la ambele biciclete.

Nu zic ca Schwalbe Citizen n-or fi bune pentru mers in oras (strict asta, caci pentru touring nu le-as folosi). Sigur sunt ok, insa nu pentru mers prin Bucuresti, unde ai gropi, santuri, borduri, cioburi multe, sarme, asfalt prost pe marginea drumului, guri de canal puse "strategic", samd....

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@diorgulescu

Asta cred ca cimenteaza decizia, mai ales ca am gasit o oferta buna pentru Marathon plus. Daca se descurca pe drumuri ca cele din imagine si ruleaza mai bine pe asfalt decat cramponatele actuale, par a fi cea mai buna alegere.

Cele din imagine sunt de 26x2.00?

Mersi!

 

Frumoase poze

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Bogdan W

 

Pina la ora actuala am avut (aproape) numai experiente bune cu produsele Schwalbe:

 

Big Apple 50-622 cu un profil aproape inexistent – intentia de a face 40 000 km nu mi-a reusit (exemplarul de pe roata din fata l-am schimbat la peste 38 000 km)

 

Marathon Supreme 50-622 au urmat dupa marele mar – sint foarte multumit (fratele meu la fel). In momentul de fata se odihnesc fiindca nu am bicicleta pentru ele. Foldable are avantaje cind esti convins ca la o tura de citeva saptamini trebuie sa cari um cauciuc de rezerva cu tine, dar – sirma-i sirma. Din cind in cind am pornit si eu cu o rezerva dupa mine dar o singura data m-am folosit de ea (atunci cind m-am desparti de ultimul Big Apple)

 

Marathon Dureme 50-622 (nu se mai fabrica) il foloseste fratele meu pe bicicleta de naveta – e mai mult decit multumit

 

Marathon Mondial – succesorul legendarului Marathon XR va fi alegerea pentru noua bicicleta

 

Ghinion am avut cu modelul Schwalbe Silento – atragea penele ca rahatul mustele. Cu celelalte modele am avut foarte rara o pana.

 

P.S. Discutii despre greutate, performanta si pret nu ma intereseaza. O recomandare referitoare la greutate ai primit de colegul Drysna.

O mica “discutie” despre cum se comporta “slickuri” pe teren nu neaparat adecvat am avut aici  VCA – sper ca-ti poti face o imagine despre ceea ce e posibil cu aceste modele.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Bogdan W

Da, sunt cele de 2.00.

 

@@Frank a dat detalii mult mai pretioase si bazate pe o vasta experienta. Si da, subscriu ideii ca discutiile obsesive cu privire la greutate nu-si au locul in cicloturism. Conteaza fiabilitatea si increderea pe care o ai in "echipamentul" ce te insoteste in calatorii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Frank @@diorgulescu

 

Am cautat sfaturi pentru ca nu am avut niciun fel de experienta cu astfel de cauciucuri.

Si am primit multe informatii care m-au ajutat sa iau o decizie.

Greutatea era pur si simplu o alta caracteristica despre care nu stiam daca afecteaza comportarea unui astfel de cauciuc, nu cred ca ma indreptam spre "discutii obsesive".

De cateva ori am adunat vreo 10 kg doar din apa si cort asa ca ar fi ridicol sa ma uit la 500g doar "de amorul artei".

 

Una peste alta, am ramas la Marathon Plus 1.75

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Bogdan W

Sa le uzezi sanatos si sa te bucuri de drumuri frumoase! :D

 

Remarca cu discutiile obsesive nu era catre tine, ci se aplica asa, in general, anumitor categorii de utilizatori ai forumului :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@diorgulescu

 

Multumesc! Si tu sa faci la fel  :-bd

 

Din ce am vazut, esti in proces de tranzitie de la un mtb de trekking la ceva mai "specializat". 

Cam asta e si planul meu pentru sezonul viitor asa ca  anul asta o sa te mai bat la cap cu cateva intrebari :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Bogdan W

Eu sunt mai ceva ca o fata mare la maritis, eventual si-n acea perioada a lunii.:D

Adica ma uit pe 30 de optiuni si ma razgandesc rapid :)

 

Cred ca tot la un MTB voi ramane pentru ture lungi, din simplul motiv ca traseele pe care le-am facut in prezent nu sunt doar cu drumuri ideale (dpdv al calitatii) si line. Plus ca mi se intampla frecvent sa stau intr-un loc 2-3 zile si sa ma duc in explorari pe dealuri, caz in care deblochez suspensia si ii dau bataie :). Plus ca un trekking mai bun imi pare cam scump pentru prioritatile mele.

 

Tine de preferinte/tertipuri, insa daca ai intrebari, cu draga inima. In ultimele luni am studiat cu atentie optiunile si am probat ceva biciclete de trekking. Daca pot ajuta cu vreo parere, o s-o fac.

In egala masura, sunt colegi pe forum ce chiar au biciclete de tura, unele chiar "SF". Cu siguranta ei pot da si mai multe sfaturi. Discutam la momentul potrivit, in locul potrivit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate cineva sa explice ce inseamna acele coduri de pe anvelopa? 26 este dimensiunea in inch, 2.0 este diametrul rotii, si restul ....

47-559mm???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standardizarea (sau de faprt lipsa ei) pe piata anvelopelor de bicicleta e poveste veche, nerezolvata.

Dar calculele si echivalentele arata cam asa:

http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html

 

26 este diametrul total (insa exprimat cu larghete, cu aproximatie) al rotii.

POate corespunde unor roti de diametre reale diferite:

559 m este diametrul rotii clasice de MTB

584 este diametrul rotii de 650B sau 27.5 (cauciucurile se noteaza 26 x 1 1/2 dar si 27.5) :))

622 e diametrul rotii de cursiera, trekking modern si MTB 29er; cauciucurile corespunzatoare sunt de 28 inch sau 700c sau 622.

 

Ceea ce urmeaza dupa semnul inmultirii e balonul, adica latimea (grosimea) anvelopei.

Se exprima in inch la MTB si in mm la sosea/trekking.

 

In industria bicicletelor 1 inch = 25 mm (chiar daca in realitate, in S.I., 1 inch = 25.4 mm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Si dupa ce criteriu imi dau seama de calitatea anvelopei? Am la activ doua explozii sub funduletul meu de 86kg, daca o umflu maxim la 4bari ies firele din ea, daca o las mai moale trag de pedale de-mi vine sa ma dau jos.Nu scrie pe multe greutatea suportata, am gasit unele pe care scrie ''max 80kg''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calitatea reiese din discutiile intre utilizatori (cum ar fi cele 3 pagini de dinaintea prezentei).

De la o anvelopa de cicloturism vrei sa fie facuta dintr-un compus de cauciuc durabil, sa aiba un profil cat mai neted si sa aiba o rezistenta buna la pene.

Astfel, o tesatura sub 100 TPI ar fi optima (daca e peste 100 TPI are risc mai mare de pene, cu toate ca are rezistenta la inaintare diminuata si aderenta crescuta).

Fiind vorba si de drum lung, s-ar putea sa simti nevoia si de un balon suficient pentru confort (sa zicem 37-42 mm pentru anvelope de 28 inch, 1.75-1.9 inch pentru anvelope de 26 inch).

Eu am deja 2 ani cu CST C1446: http://bikefun.ro/product/anvelopa-cst-traveller-city-classic-26x1-9-51-559-c1446-eps

Am avut o singura pana, dar nu din exterior ci din interior - o sarmulita din armatura cauciucului s-a rupt si a intepat camera.  

De vina cred ca am fost eu, ca am rulat-o atunci la o presiune prea mica. Altfel, un cauciuc de calitate peste asteptari, avand in vedere pretul.

Au si pe 28 inch, daca de asta ai nevoie:

http://bikefun.ro/products/aa49293229e8b5f1d87ce3aacdc6d553

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o dilema: in cazul anvelopelor de iarna, cu "cuie" (Schwalbe Winter - fie Marathon, fie Active) e mai bine sa fie mai late, sau mai inguste? Ce balonaj e mai bun oare pe un trekking - 30 mm, 35 mm, 40 mm? 

In cursul iernii folosesc bicicleta aproape exclusiv in oras, pe zapada, poliei, pe  noroi sau pe uscat uscat.

 

 

Si inainte de orice "flame" privind interdictia de a circula in asemenea cazuri, mentionez ca interdictia se refera la carosabil, iar eu ma deplasez casa-serviciu aproape exclusiv pe pista situata in afara carosabilului. In asemenea cazuri, nici macar nu traversez carosabilul pe bicicleta, desi acest gen de anvelope imi confera o siguranta mult mai mare decat pe propriile picioare. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce am constatat eu, încercând două variante de lățime: dacă e zăpadă, chiar și bătătorită, un Schwalbe Marathon Winter de 35 se afundă și fuge în toate părțile, după cum variază densitatea zăpezii. Un cauciuc mai lat (45-48-...) stă mai bine la suprafață.

Dacă e doar gheață, polei sau ceva noroi, merge excelent cu 35.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.