siles

Probleme cabluri si camasi

Recommended Posts

in ianuarie dupa ce am dat si eu de forumul ciclistilor si am citit pe forum m-am hotarit sa imi iau si eu o bicicleta mai de firma sa spun.in consecinta am luat o bicicleta pegasus.toate bune si frumoase dar am o problema ce ma enerveaza.roata de fata arunca apa si noroi in mers pe cablurile ce se duc la schimbatoare care apoi ingheata si in consecinta nu mai schimba deloc.

precizez ca cablurile trec pe sub cadru si camasile incep inainte de trecerea pe sub cadru adica sint puse ca dracu exact in locul unde se duce tot ce arunca roata de pe fata si cind murdaria se scurge in jos intra in camasi si blocheaza tot.deci astept ceva sfaturi despre ce sa fac???acum dupa ce mai inainte infasurasem tot cu scoci (dar arata ca dracu si l-am dat jos)am pus un sort lung pina in pamint la aparatoarea din fata .dar as prefera o solutie mai buna avind in vedere ca o sa merg cu ea pe drumuri de pamint pe unde mai trec si prin noroi si e foarte deranjant sa nu poti schimba vitezele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai putea folosi camasi dintr-o bucata, dar va trebui sa modifici "iremediabil" prinderile de pe cadru.

(sau sa atasezi alte prinderi si sa routezi cablurile pe langa cele existente)

Share this post


Link to post
Share on other sites

unge cu putina vaselina intreaga lungime a cablurilor descoperite (fara camasa), si cu o atentie sporita in zona de chidaj a cablurilor de sub monobloc si no sa mai ai probleme.

bafta si spor la pedalat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa se lipeasca praful mai bine :D

(e drept ca nu se mai asaza apa si poate fi o rezolvare pe termen scurt la partea cu gheatza, dar nu te scapa de probleme)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ungerea cu vaselina nu e o solutie buna (daca imi arunca roata fata noroi el se lipeste pe cadru peste sufe.) in schimb solutia cu camasi dea intregu (cel putin pina trece pe sub monobloc) cu ocolirea suportilor de capat de camasi de pe parcurs pare viabila.dar totusi mai astept si alte solutii. am mai citit si un post de a lui lucian in care spunea de trecerea sufelor prin un cablu de plastic intre camasi .din pacate nu a specificat si de unde sa se cumpere tubul de plastic care se pune si nici cum se leaga (prinde)de suportul capatului camasi.dar poate posteaza si el vreun raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foloseste spray Pronto pentru toate suprafetele.

Imagine postată

Contine silicon si antistatici. Trateaza cablurile inainte de fiecare expunere si vor culisa suficient sa termini tura.

Curata si da iar cu spray de fiecare data. Idem si pentru carcasa de cabluri Nokon ca sa nu mai scartaie daca anodizarea s-a uzat si elementele freaca intre ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuburi de plastic pentru protectia cablurilor am luat de la un magazin din Suceava. Sunt special pentru biciclete. Capatul tubului intra prin ghidajele pentru camasi pana la capatul camasii. Trebuie taiate exact. nici mai lungi nici mai scurte.

La schimbatorul de foi nu se poate pune camasa dintr-o bucata, ca nu au opritor. Am vazut modele mai vechi cu opritor, dar la astea noi nu am vazut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai bucata aia de camasa de sub BB nu se opreste in ceva ?

Sau, chiar daca nu se opreste, ar trebui sa stea pe pozitie fie si numai datorita tensiunii cablului

(aveam o "solutie" de genul asta pe bicla veche, din fabrica, de s-o crucit Ion din Crangasi si nu m-a lasat in pace pana nu s-a convins ca functioneaza http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif )

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau se poate folosii asta: Imagine postată

este pe baza de ceara sintetica si teflon, dupa evaporarea agentului de presurizare ramine o pasta uscata care nu atrage praful si mizeria. problema e ca este cam scumpicel 75lei, eu ung lantul si toate cablurile pe interior cu el, e superb, lant de 4200km, mers prin multe noroaie si mai ales zapada cand l-am dat cu WURTH DRYLUBE merge incredibil de bine, adica nu trosneste, nu are acel zgomot specific lantului superuzat, gheata pe cabluri se strange foarte multa si schimbatoarele merg foarte bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aseara m-am apucat sa schimb cate ceva pe la bicicleta , inclusiv cablurile si camasile de la deraioare . Prima intrebare ar fi : se poate intampla ceva negativ daca folosesc cablu si camasa de frana la deraior ? Dar daca folosesc cablu de deraior si camasa de frana ?

Am cumparat acum cateva saptamani 2 metri de camasa , de calitate superioara si am ajuns la concluzia ulterioara ca era de frana , nu de deraior , iar eu , avand franele hidraulice , l-am folosit la deraiorul de pe spate . Faza este ca am avut nevoie de 1,7 metri de camasa , ca sa nu mai las nici o portiune sa intre mizerie pe sub cadru si mai vreau sa pun si la deraiorul din fata , unde am la fel probleme pe o portiune de peste 1metru .

O alta problema care o am este la cadru , unde am canal pentru un singur cablu fara camasa , iar urechile sunt ciudate , astfel incat pot sa bag cablul cu camasa cu tot in oricare suport , dar de iesit , iese doar cablul , fara camasa . Ce as putea sa fac , ca sa bag cablul cu camasa cu tot pana aproape de deraiorul fata , ca sa rezolv problema de praf si la acesta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cablu de frână nu prea ai cum să pui la deraior pentru că diferă stopperul de la capătul cablului (cel ce se agaţă în manetă).

Apropos de cămăşi de frână la deraior: ai şanse să se destrame la capăt din cauză că e tot timpul tensionată - cămaşa de frână nu e făcută să rămână tensionată perioade lungi. Eu am păţit la cursieră chestia asta.

Cămaşă completă poţi pune cu cleme de genul ăsta: http://www.acorsports.com/products.php?i_category=35 Dar nu-ţi recomand, vei pierde mult din precizie la schimbarea vitezelor, dacă nu cumva ai luat nişte cămăşi foarte bune, gen Nokon, Gore sau Jagwire Ripcord, care nu se comprimă deloc (sau insesizabil). Mai bine iei un set de Gore sigilate (sunt la reducere la Playbike parcă) şi ai rezolvat cu mizeria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://sportwin.ro/108-kituri-frana-schimbator?orderby=price&orderway=asc

Prefer sa le iau de aici , dar eu vroiam sa fac o treaba ok cu bani mai putini . Playbike este departe de mine si preturile mi se par cam mari , oricum prefer sa iau direct din Bucuresti si sa le montez seara , astfel incat daca e vre-o problema sa schimb .

Singura chestie care-mi lipseste este "cable hoose" , care este un fel de camasa , dar MULT mai subtire si se foloseste numai in portiunile unde in mod normal ar fi fost cablul liber , dar cu aceasta camasa subtire ( numai pe linii drepte ) nu intra mizerie .

Insemna ca am cablu de deraior gros , care ma enerveaza si o sa-l schimb , cert este ca cele vechi erau si ruginite si mancate si cel mai mult ma enerva camasa deraiorului spate care era aproape rupta la intrarea in regljul fin .

Este recomandat sa ung putin cablul inainte sa-l bag in camasa cu putina vaselina speciala sau ulei ( fara acizi/oxizi ) ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca din maneta pana in deraior este complet sigilat traseul , cum sa atraga praful ?

sealing liner - se numeste acea camasa subtire de care spuneam , acum am gasit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vorba de bucatica aia de cablu care are toate sansele sa fie un pic expusa pe acolo pe unde se termina camasile.

Desigur ca in cazul in care reusesti sa-l acoperi cu adevarat pe tot ramane foarte putin cablu expus - in general pe langa schimbatorul spate - dar atata vreme cat ai camasa din bucati (sau "sealing liner"), in conditii de stropeala tot va intra ceva mizerie.

Chiar si asa, la cablu bun si camasa buna nu prea mai e nevoie de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu recomand sa mergi ori cu camasa intreaga de la maneta pana la deraior/ schimbator placi, iar urechile cadrului le strapungi cu masina de gaurit si burghiu lung de 4-5 mm (trebuie masurat exact) ori mergi asa cum a fost prevazut din fabricatie cu bucati de camasa. Nu recomand sa pui ceva pe cablu gol pt ca oricum intra mizeria si nici nu ai posibilitatea sa cureti usor. Varianta usoara de curatat este astfel: pui schimbatoarele pe pinion mare si foaie mare dupa care slabesti manetele dar fara a invarti si astfel poti sa scoti cablurile din locasul lor si camasa culiseaza libera. Astfel poti curata totul bine si unge dupa care pui la loc. Daca pui acele tuburi de plastic pe cablu nu prea mai poti culisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Camasa de la deraiorul spate chiar a iesit super ok . Problema cu gaurile la cadru este mare rau , ca nu stiu din ce material sunt acele urechi , iar cadrul este din Altanium .

Cu ce pot inlocui "sealing liner" ??? ( camasa f subtire pentru liniile drepte ) Aveti idei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Altanium" ala e un aliaj de aluminiu seria 6XXX (6013 parca). Relativ ordinar din punct de vedere al prelucrarii.

Problema cu gauritu' urechilor e doar pozitia nefavorabila pentru bagat bormasina, io le-as rezolva cu o freza cu cap sferic sau semisferic (cu care poti lucra din lateral).

Cat despre "sealing liner", daca nu ungi cablurile si folosesti o combinatie gen camasi mai lunecoase (cu teflon sau altceva) si cabluri inox, n-are rost sa te obosesti.

Noroiu' care mai intra e aproape inofensiv daca nu uiti sa-l stergi dupa ture de gen, iar pe vreme uscata nu se va lipi nimic de ele. Mai multe necazuri iti face pe deraioare si pinioane cand se usuca.

Sau, daca tii neaparat, poti incerca cu paie de plastic pe care le despici pe lungime ca sa le bagi peste cablu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Camasa de la deraiorul spate chiar a iesit super ok . Problema cu gaurile la cadru este mare rau , ca nu stiu din ce material sunt acele urechi , iar cadrul este din Altanium .

Cu ce pot inlocui "sealing liner" ??? ( camasa f subtire pentru liniile drepte ) Aveti idei ?

Eu am pus tub termoretractant, găseşti la magazinele de piese electronice, în multe variante de culori. Da l-am pus mai mult ca să protejez cadru de frecarea cu cablurile, decât ca să nu intre mizerie la cablu. Pentru asta ai nevoie de un sistem gen Gore, unde linerul se prinde în capetele de cămaşă, ca să fie complet etanş. Dar te costă 120-130 de lei pentru o biclă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o idee buna , dar nu stiu cat va rezista acel plastic , care este slabut calitativ . Daca nu gasesc o solutie in a gauri suportii de prindere sau de a cumpara acel sealing , voi lua un set complet . Pana la urma tot ajung sa dau vre-o 50 ron pe ele separat . Inca mai caut variante si idei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu la portiunea de sub monobloc care era cu probleme din cauza camasilor ce treceau pe sub el si fiind scurte arunca roata apa sau zapada sau noroi si se scurgea in camasa si se bloca schimbatoarele am rezolvato scotind pur si simplu camasile cele de sub monobloc si punind sufa printre opritoarele la camasi.vad ca merge momentan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum a spus E-1, gaurirea nu genereaza probleme decat ca pozitie, dar un burghiu mai lung rezolva asta. Eu asa am facut.

Altceva nu te sfatuiesc sa pui pe cabluri, in cazul in care vrei sa pastrezi varianta originala, deoarece mizerie tot intra si te mai si incomodeaza la curatat.

Eu am optat pt un kit Jagwire care contine camasa, capete si simple si sigilate, precum si 2 cabluri teflonate. Cost 120 ron. A iesit bine si functioneaza perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am terminat acum 30 de minute :D . Am folosit camasi de XT noi , cabluri Jagwire , terminatii Jagwire si Shimano de cablu deraior si frana ( pentru ca unele aveau o prelungire de plastic tare care m-a ajutat mult ) , Am gasit si "sealing liner" tot de la Jagwire , am facut imbinarea intre camasa XT Shimano deraior si terminare camasa de frana cu un singur strat de powertape pe care a intrat fortat , imbinarea intre tubul subtire de iesire de la terminarea de camasa de frana si sealing liner este perfecta , in rest ceva vaselina speciala si sculele normale .

In prezent la cablul de deraior spate nu exista nici o portiune fara camasa , pana la deraior , iar acolo am folosit sistemul de la LX de protejare a cablului , un fel de burduf cu o gaura f subtire . Cablul de la deraiorul fata are o singura bucatica libera , cam 10 cm , intre deraior si baza . Cam 40 de cm de langa furca , pana sub monobloc am folosit sealing liner-ul , iar imediat dupa monobluc , unde incepe sa urce cablul am bagat un distantier de cablu , ca sa tina cablul departe de cadru si sa nu lase mizeria sa o ia in sus pe cablu . Pe viitor mai studiez problema in zona monoblocului , in ideea de a folosi o pipa sau ceva de genul , mai dura , astfel incat sa-mi permita sa prelungesc protectia pana f aproape de deraior si singura bucata libera sa fie cursa maxima a deraiorului .

Aproape pe toata suprafata cablului , inainte de instalarea finala am tras prin mana cu putina vaselina , astfel sa iaba un minim de ungere . La orice imbinare am folosit putina vaselina , dar numai pe interior , nu la suprafata , astfel incat sa nu am suprize de la camasa de deraior Shimano , care se stie ca in timp oxideaza la taieturi si intervin blocarile si griparea .

Per ansamblu sunt f multumit , mai ales ca am reusit sa bag ambele cabluri de deraioare prin locul lor din cadru si acum arata mai bine cablurile . Ambele manete se misca destul de usor si orice miscare se transmite instantaneu . Mai am putin de lucru de genul estetic , ca mai am de rpins cativa "soricei" negri care-mi lipsesc deocamdata , dar se va rezolva in urmatoarele zile .

Sfat pentru ceilalti pe care-i mananca palma de schimbari si imbunatatiri : mergeti cu bicla la magazin ca sa luati exact lucrurile care va trebuie . Eu am dat peste 30 ron degeaba pe prostii , mi-au lipsit alte prostioare ieftine , am improvizat si in schimb am ramas cu alte piese mici dar scumpe , dar acestea vor ajunge pe alte bicle , ca am destule persoane doritoare sa-si rezolve problemele .

La bicla mea au intrat peste 3,2 metri de camasi si cabluri , deci daca as fi luat un kit scump de 2,5 metri , nu mi-ar fi ajuns .

Acum am citit ce ai scris teamplus si sincer NU aveam acesti bani de investit in asta , desi intr-un final daca nu reuseam , aceasta era rezolvarea cea mai ok . Kiturile care le-am gasit erau culoare necorespunzatoare sau nu aveau acel sealing liner si nu mi-ar fi rezolvat problema , apoi multe accesorii din acel kit le aveam deja cumparate . Cu gaurile am rezolvat cu o surubelnita cruce , am tot rotit-o din ambele parti ale gaurii si am reusit sa fac cablul sa treaca .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.