andrei.gruia

Fixed tandem. Peugeot tandem

Recommended Posts

Misto ca fotografie artistica dar inutil in practica. Macar un schimbator cu sase pinioane daca avea devenea realist !

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

depinde ce intelegi prin util. Cand ai un cadru de tandem pe tevi reynolds si o geometrie un pic mai agresiva inainte de a il transforma in tandemul de touring pe care mi-l doresc, pe dura ace ax din 82, doua foi si 8 pinioane, respectiv ergopowere, roi de cursiera., mi se pare foarte util pentru experienta mea de biciclist caruia ii plac in principiu bicicletele de curse, pista, contratimp din anii dedicati otelului, sa vad cum naiba e un tandem facut single speed fix. Nu-mi spune ca nu te-ai urca pe o locomotiva dasta care stie numai incontinuu si inainte cu doi oameni si care poate ajunge la 70 la ora pe drum drept. Ei bine, eu da!

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-as urca si eu ca experiment pe el insa cand ma gandesc ca in majoritatea cazurilor ai in spate o fata/doamna, nu ma vad decat in fata dealului de la Academie unde trebuie sa ma dau jos ! :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-as urca si eu ca experiment pe el insa cand ma gandesc ca in majoritatea cazurilor ai in spate o fata/doamna, nu ma vad decat in fata dealului de la Academie unde trebuie sa ma dau jos ! :)

O asemenea bijuterie nu o imparti cu o doamna...

Nu arata rau deloc, ce greutate are?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sincer, n-as indrazni sa ma urc pe un tandem fixie. Nici in fata nici in spate.

Dar nu pot sa neg ca arata foarte frumos. Furca e vopsita sau cuprata? N-am mai vazut asa culoare. Foile de pe stanga cati dinti au?

E al doilea tandem fixed gear pe care il vad, primul l-am vazut la Sir Sheldon Brown.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite cine stie! intradevar, o fata nu prea are ce cauta in spate pe masinaria asta , chit ca e cadru de dama in spate bicicleta asta nu e chiar pentru plimbare cu echiparea de acum. foile mici sunt de 24, mam chinuit ceva sa gasesc angrenaje pt ele. la inceput aveam doar foile, una suntour si cealalta de la un biopace de mtb. am gasit si angrenajele intrun final, amandoua shimano de mtb din care am taiat si am frezat pana mau luat dracii ca sa ajunga la forma asta. furca si toate suruburile inclusiv arcurile de la frumoasele Mafacuri au fost cuprate de doua ori (sa tina si sa ai de unde slefui).

ma fascinat ideea de tandem fix si am vrut aceasta echipare inainte de a il transforma intro cursiera tandem. am fost dintotdeauna curios cum e sa dai blana la o fierotanie dasta in doi.

greutatea ar fi de 13 kg, iar raportul este 48/16 pentru inceput

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 lucruri mai sunt necesare: puțină vreme bună și niște pedale. abia aștept să dăm o tură cu el. tre sa caut in computer sa vad daca mai am pozele cu el de acum 2 ani cand era construit pentru un el si o ea. a suportat multe tandemul asta. acum parca i s-a redat mandria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa intelegem ca tu esti cel din dos ?! :D

Aripile seamana cu ceva ce-i spunea "Börner" !?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha. Am găsit-o. Singurele urme care au rămas cu fostul Peugeot, alături de tandemul lui Cătălin. Avea o furca cu amortizare cu arc RST, roata față era compusă dintr-un butuc Shimano Nexus cu roller-brake și jante de inox Van Schrothorst, roata spate dintr-un butuc Sachs 7 speed, frână cu ferodo și cerc dublu Typhoon. Era o bicicletă de oraș care îți permitea o poziție dreaptă pe șa. Vă dați seama ce mai claxona lumea pe stradă, mai ales când mergeam câte doi băieți pe ea. Deh, perioada în care am înnebunit eu cu bicicletele de oraș olandeze(martie 2009).

Share this post


Link to post
Share on other sites

apoi a suferit un grav accident si de la andrei-ul de mai sus a ajuns la andrei-ul acesta, adica la mine. eu visam demult la un cadru din otel mai light sami fac un tandem de curse. andrei a aparut ca un raspuns la visele mele cu cadrul acesta rup spunandu-mi ca mi-l face cadou daca il fac. eu am descoperit ca aveam un cadru in atelier, de la prima mea fixa care se potrivea ca unghiuri. sacrificiul a fost facut, am taiat cadrul italian ca sa redau tandemului gaul furcii sifonat. ne-am ocupat impreuna de tandem si reconditionarea in aceeasi idee de inca cateva biciclete.Imagine postatăImagine postatăImagine postatăImagine postatăImagine postatăImagine postatăImagine postată

asta este cadrul donator!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum a fost sudat cadrul? Ati mai pus o intaritura prin interiorul tevilor?

Eu as fi taiat mai mult din tevi si as fi facut imbinarea undeva la mijlocul lor. Cea mai mare solicitare e la capetele tevilor, de asta s-a si rupt de acolo. Pe la mijloc nu prea se poate rupe, deci era mai bine sa faceti acolo sudura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, este intaritura la ambele tevi inauntru. initial m-am gandit si eu sa il sudez la jumatea tevilor dar nu mi-a placut ideea ca teava cadrului jertfit era cu un mm sau doi mai subtire in diametru. Eu zic ca tine si asa, vand in vedere intariturile si faptul ca se duc pana sub mufe, ca sa protejeze fix zona unde teava intra in mufa, o zona solicitata dupa cum zici si tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O adevarata bijuterie! Eu n-as fi bagat-o in zapada ca sa o fotografiez!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now