Sign in to follow this  
marianb

Dura Ace Electronic

Recommended Posts

Se pare ca Shimano nu renunta la testarea grupului electronic Dura Ace.

S-au produs ceva schimbari fata de anul trecut, unele chiar majore, in special ascunderea cablurilor schimbatoarelor de viteze, cabluri ce au reprezentat marca Shimano de la inceput. Iata ce au testat anul asta in Criteriul Dauphine Libere pe o bicicleta a echipei Gerolsteiner condusa de Ronny Schulz.

Las imaginile sa vorbeasca de la sine.

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Si, la sfarsit, cireasa de pe tort, bateria :

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesant. Schimbatoarele de viteza sunt actionate de niste electromagneti care sunt alimentati de la un acumulator, aflat sub cele 2 bidoane.Desi sunt pasionat de electonica nu mi-as cumpara un astfel de grup. Astfel de sistem cantareste mai mult decat unul clasic, acumulatorul trebuie incarcat mereu. La ce ne putem astepta in viitor? La grup care schimba automat vitezele? :( :)) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

o bicicleta cu schimbator de viteze automat sau hidramat:D, deja asta nu mai e mers pe bicicleta parerea mea...e SF oricum toata admiratia mea fata de tehnologia din zilele noastre,

-totusi daca ne gandim nu ar fi asa greu de facu un schimbator de viteze automat un functie de cadenta, dar trebuie rezolvata problema sprinturilor unde cadenta e mai mare si catararilor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca si la masini, ar fi modul automatic, modul de aderenta scazuta, si modul manual. Exact ca la masini, pe modul manual te-ar impiedica doar s-o supraturezi sau subturezi excesiv.

Combinatia de 14 (sau mai multe) viteze in butuc Rohloff cu comanda electrica si schimbare automata mi se pare excelenta si deloc SF. Eventual cu inlocuirea lantului cu o curea sau un ax.

Mai degraba mi se pare primitiv, ineficient si nefiabil sistemul folosit acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai degraba mi se pare primitiv, ineficient si nefiabil sistemul folosit acum.

Foarte corect ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ideea de actionare altfel decat pur mecanica a schimbatoarelor se lucreaza de mult. Aceasta schimbare de conceptie nu a fost destinata sportului de placere :shock: ci celor care participa in concursuri.

:D Motivul.. :roll:

- viteza mult mai mare de reactie la sch cu actionare electrica sau pneumatica.

- fata de sch clasice miscarea pe care o executa ciclistul pentru a schimba o viteza este de amplitudine mult mai mica si in acest fel se "telegrafiaza" mai greu intentiile pe care sportivul le are :D

Faptul ca noile modele au o autonomie mai mica nu ar deranja.... in fond de cata ori poti sa schimbi in timpul unei etape???

Eu cred ca aceste modele vor fi operationale abia in 3 - 4 ani :D cand se va rezolva si problema greutatii :oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte pertinent raspunsul lui Catalin.

Discutam aici de niste prototipuri.

Se vor cerne lucrurile rele de cele bune, se vor ajusta unele lucruri si foarte probabil o sa avem peste cativa ani un dura ace electronic care va avea nevoie doar de o baterie de ceas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar prototipuri,dar scaderi dramatice in greutate nu se poate obstine,este un mecanism destul de greoi dpdv mecanic,chiar o actionare electrica,electro-pneumatica sau electromagnetica necesita un consum electric maricel,ca sa faci un electromagnet sa actioneze arcul unui schimbator iti trebuiesc cativa amperi ceea ce nu prea poti obtine dintr-o baterie mica,este adevarat ca s-ar putea scoate arcul si inlocui cu un piston,sau chiar direct cu un electromagnet care nu a-r necesita un lucru mecanic mare...este o idee buna totusi...parerea mea,chiar ma bate gandul sa incerc chestia asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

posibil ca in afara problemelor ce tin de tehnologie...sunt anumite obstacole ce tin mai mult de conditiile de piata...utilaje,linii de fabricatie ce trebuiesc exploatate la maxim si avand in vedere ca e totusi o piata de monopol cu doi sau trei jucatori cred ca nu e o mare graba din partea nimanui sa le scoata pe piata...apoi e posibil ca noi clientii sa nu fim chiar pregatiti sa le cumparam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pun pariu ca in 4-5 ani o sa fie deja pe piata schimbatoare electronice, mai usoara ca astea normale, si la preturi atractive, se fac mari progrese in toate domeniile, e doar o chestiune de timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este, ca orice produs initial este destinat doar competitiilor dar incet incet este produs si pe scara larga din cauza cerintei -"cum ii vad pe aia la tv cu schimbator electronic, vreau si eu, sa vezi ce tare-s dupa ce-o sa am si eu" - asta e mentalitatea consumatorului

Personal nu sunt de acord cu intrarea electronicii in mecanica unei biciclete. Sa te vad cum schimbi vitezele cand iti da EROARE pt ca sigur trebuie sa aiba niste senzori care dupa ceva timp de ploaie si praf vor da rateuri.

Ca sa nu mai spun de acumulatori, baterii si alte minuni.

Cum suna: "nu pot iesi la tura pt ca nu mi-am incarcat bateria!" ?

Ganditi-va la cata poluare chimica s-ar produce in lume, cate sute de milioane de biciclete vor avea nevoie de acesti acumulatori in urmatorii 50 de ani ?

S-ar pierde din farmecul pe care il are o bicicleta, un mijloc de transport ecologic 100% !

Mi se pare tehnologie dusa inutil la extrem, cati din voi stiu cu ADEVARAT ce inseamna acest "avantaj" electronic ?

La Formula 1 sa merg cu 300 km/h asa da este important cat de rapid schimbi vitezele, da nu cu bicla la 40 la ora, sa nu mai zic la deal, cu ce ma avantajeaza pe mine ca schimb mai rapid cu o sutime de secunda???

Dar deh, cand boala mileniului devine shoppingul, clasicul "eu am tu nu" castiga strada din ce in ce mai mult, nu mai conteaza utilitatea reala a produsului sau costurile sale de reciclare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ganditi-va la cata poluare chimica s-ar produce in lume, cate sute de milioane de biciclete vor avea nevoie de acesti acumulatori in urmatorii 50 de ani ?

S-ar pierde din farmecul pe care il are o bicicleta, un mijloc de transport ecologic 100% !

la poluare nu m-am gandit, ai dreptate, ar fi pacat sa se faca de ex peste 10 ani numai schimbatoare electronice, si dupa cum ai zis si tu s-ar pierde farmecul mijlocului de transport 100% ecologic :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabriskie a expus un punct de vedere foarte pertinent si are dreptate 100%, rezonez cu parerea lui

Share this post


Link to post
Share on other sites

In conditiile in care dopajul continua, nu va mai fi nevoie de schimbatoare electronice. Sutimile pierdute cu schimbarea vitezelor se vor compensa cu substantele atat de tentante...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:roll: De ce spuneti voi ca o bicicleta cu schimbatoare electrice ar fi mai putin ecologica decat o bicicleta clasica??? La cat plastic se foloseste acum la biciclete...... numai ecologice nu mai sunt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

iata si istoria eforturilor celor de la Campagnolo in aceeasi directie

2003

http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2003/features/campy_elec

2005 - Nicko Eckhout castiga Dwars door Vlaanderen pe o bicicleta echipata integral cu sistem electric de schimbare a vitezelor

http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2005/news/04-05

si, in fine, Campagnolo electric in Turul Frantei 2007

http://www.velonews.com/tech/report/articles/13022.0.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this