Guest andrei_triatlon

Importanta suplimentelor nutritive

Recommended Posts

se poate totusi prezenta cum se iau aceste substante si totusi care sunt cele mai indicate pentru un amator si/sau profesionist ( licentiat ) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opinia mea:

La chestiile pentru profesionisti trebuie sa se gandeasca tot niste profesionisti. Este bine ca noi sa ne limitam la ce trebuie sa faca un amator.

Deci ce trebuie sa consume un amator?

Grea intrebare http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Exista mai multe tipuri de amatori.

1.Amatorul care face 500 de km pe an (30 de km sambata sau duminica).

Aici nu este nevoie de suplimente. O hidratare corecta si un baton de ciocolata sunt suficiente.

2. Amatorul putin mai serios care iese de mai multe ori pe saptamana si care face pana in 5.000 de km.

Aici lucrurile se complica deoarece genul acesta de ciclist face ture de 100 de km. Nu se mai poate hidrata doar cu apa si trebuie sa si manance ceva.

Nu suntem nascuti toti cu PowerBar , Isostar sau alte nebunii dar trebuie tinut cont de faptul ca trebuie consumata o bautura care poate acoperii necesarul de saruri si minerale.

La mancare...va spun sincer ca eu am mers de nenumarate ori la Balea cu paine si salam in buzunar..aranjate corespunzator ..normal http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif in forma de sandvich.

3. Amatorul care participa la concursuri si ia lucrurile in serios.

Aici vorbim de oameni informati care consuma bauturi energizante si care se "delecteaza" cu geluri si cu batoane proteice.

Sfatul meu pentru cei care se dau " de placere" este sa nu se agite foarte mult. Gelul energizant nu este o "minune" care sa te faca sa pedalezi mai bine. Adica dupa ce il consumi nu o sa simti ca se umfla muschii pe tine si te transformi in Popey 2. Gelul este utilizat in momente de efort puternic , momente in care organismul nu poate digera multa hrana solida.

Concluzia...hidratarea este pe primul loc. Batoanele Corny sunt ideale pt orice amator. Pedalati si lasati prostiile http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shaka In cursele pe etape (si nu numai) unde este necesara o refacere scurta si completa,in functie de deficitele din singe ale unor elemente,se aduce valoarea la normal ,prin perfuzii ,exact cu substantele pe care organismul are nevoie a2a zi (nu te gandi la subst dopante ).

Cit despre produsii de metabolism ramasi in singe si care nu se pot excreta pina a2a zi ,nu de putine ori se apeleaza dializa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca eu gandesc mai incet http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/tongue.gif... totusi imi dau seama ca nu ati raspuns la intrebarea mea.

Ce sa iau ?

Cum sa iau ?

M-ar interesa exact cum e un program pentru sala de forta : 30 flotari, 40 abdominale etc..

Poate cineva sa ma ajute ?

PS: Nu vreau Lulu sa castig http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif doar stii cum sunt cu catararile .. ci doar sa fac o impresie mai buna ( nu pentru ceilalti ca nu sunt o vedeta ci pentru mine !)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca eu gandesc mai incet http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/tongue.gif... totusi imi dau seama ca nu ati raspuns la intrebarea mea.

Ce sa iau ?

Cum sa iau ?

M-ar interesa exact cum e un program pentru sala de forta : 30 flotari, 40 abdominale etc..

Poate cineva sa ma ajute ?

Pai exact.

Si la culturism..daca apare unu pe un site si iti da "reteta" dupa care poti sa faci "brandul gros" atunci poti fi sigur ca respectivul e un aberant.

La discutii de genul acesta sunt multe elemente care vin adaugate la ecuatie si daca aceste elemente nu sunt bune rezultatul nu are cum sa fie cel corect.

Pentru tine eu cred ca este de ajuns o bautura izotonica si batoane.

Si extrem de importan, daca vrei un rezultat bun, va fi modul in care te comporti cu 48 de ore inainte de cursa si modul in care te alimentezi pe traseu.

Baga carbohidrati la greu. Eu recomand o portie de paste si in dimineata cursei (cu doua ore inainte de start).

In cursa ia doua bidoane cu bautura isotonica si cateva batoane Corny. Te asigur ca iti va fi de ajuns. Piciorul sa te tina http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tre sa incepi sa-ti iei doza zilnica de bicicleta. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Noi nu stim nici cit mergi,si nici cum mergi.Stii ca la doctor :spui tot ce te doare ,ce greutati ai ridicat, ce excese ai facut apoi el pune diagnosticul.

Acu si tu tre sa te spovedesti sa zici cit mergi pe saptamana,cu ce viteza medie.Apoi tre sa vezi care sunt limitele in care te incadrezi.

Nimic nu e secret ,numai ca te cam doare capul sa tii cont de toate.

Si ce ma enerveaza cel mai tare pe mine e ca berea si micii si pastrama ,cica nu sunt bune. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maus... am aceleasi probleme cu micii si berea.. dar eu zic ca is bune.

am inceput sa ma interesez mai serios de alimentatie mai serioasa pentru un ciclist amator care vrea mai mult de la el. Daca aflu ceva interesant voi lasa mesaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu trebuie sa te straduiesti prea mult, nu e nimic senzational in asta.

gasesti cu usurinta destule chestii utile, poti sa te interesezi si despre alimentatia triatlonistilor, poate e mai dezvoltat subiectul si ai mai multe surse de incredere

micii si berea nu au nici o legatura cu o alimentatie sanatoasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

parerea mea despre acele batoane corni nu este buna, el are cam multi carbohidrati simpli.

carbohidratii simpli dau energe pe moment, adica in urmatorul sfert de ora

cea mai buna alegere pentru energie mai indelungata sunt alunele, migdalele, semintele aceste au grasimi si dau energie indelungata. sau carbohidrati complecsi cum ar fii orezul brune, ovazul, cartoful fiert.

ATENTIE. din pacate cam tot ce gasesti prin magazine nu este bun(produse de panificatie, ciocolatele, biscuitii) toate aceste au carbohidrati simpli, cea mai buna alegere cand esti plecat si nu ai nimic bun la tine sunt alunele crude, fisticul, semintele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Batoanele sunt utilizate de toata lumea, de la profesionisti la amatori (daca ai bani nu utilizezi corny, cumperi powerbar).

Nu as vrea sa ma gandesc cum mergi tu la concurs cu punga de alune dupa tine sau cum decojesti cartoful fiert in timpul unei curse pe ploaie.

La faza cu fisticul si semintele nu am ce sa spun:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Pardon..cu vijelie de spate :D ) nu stiu cum sa spun dar asta ma dat pe spate de ras nu ii ajunge vant, ii trebuie vijelie ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

inca ma tavalesc de ras la viziunile scoase aici de ovidiu. si ca sa fiu si eu apocaliptic, ce faci cand cartoful e proaspat fiert si nu il poti tine in mana? auzi simene, baga frate proba noua la concursul de la sibiu, jonglerii cu cartofi fierbinti in pas de pedala sprint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trevizes tataie, am eu impresia ori tu chiar ai o scama in legatura cu mine. mai oameni, ce e cu voi, sunteti asa scortosi, parca ati face parte din loja masonica ori altceva dubios.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt cei ce nu au un buget prea mare recomand aceste batoane, ele sunt mult mai bune decat corny.

cel mai bun: Wheybar-r pt ca are proteina de cea mai buna calitate(adica din zer, este cu absortie rapida 22g)

daca il cumparati de la ei, il luati cu 1,5 lei

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes::D:D

Animal Pack e treaba serioasa, pentru "profesionisti".

Trebuie sa fi absolut tampit sa bagi asemenea nemernicii in tinela nivel de amator.

Daca o iei in serios si vrei sa faci performanta bagi ce iti spune medicul, nu ce citesti in reviste.

@superman

Tu nu intelegi un lucru. 99% dintre persoanele care citesc acest topic practica ciclismul la nivel de amatori. Restul de 1% stiu ce sa manance si fara sa le explic eu sau tu sau oricine altceva.

Si asa cum am mai spus, nu trebuie sa compari alimentatia din culturism cu cea de la ciclism. Vreau sa te vad cum mananci tu un baton din ala wheybar-rdupa 100 de km de cursa cand inima zburda, ficatul zbiara si organismul duduie la maxim. A...si sa fie si unul din ala intarit de iti rupi dintisorii in el.

Un baton Powerbar este cea mai buna optiune (din pacate pretul este prohibitiv pentru multe persoane)

Animal pack....niciodata. Mai bine cartofi fierti:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

un ciclist mananca doar cat sta pe bicicleta? el sta toata ziua pe bicicleta? el trebuie sa mamance mancare de calitate doar cat este pe bicicleta?(cartoful fiert il poate manca si in restul zilei, batoanele acestea le poate manca si in restul zilei, crezi ca e mai bine sa iti cumperi mancare gen forneti, sau biscuiti, sau parizer, nu ar fi mai bine sa mananci un baton proteinc la serviciu, sau sa iti pui intr-o casoleta, carne alba(peste, pui) cu ceva orez)

animal pack este cel mai bun complex de vitamine si minerale.

aceste batoane nu sunt numai pt culturisti (si ciclistii, si cei de la hochei cumpara) sunt pentru toti cei ce au nevoie de un aport crescut de proteine, vitamine ...

am dat un exemplu si de vitamine mai accesibile daily-formula.

Eu zic ca oricine are nevoie de un complex de vitamine, chiar si cei care nu au treaba cu sportul(pt ca omul in ziua de azi este are multe pe cap, alearga toata ziua) in ziua de azi este ff greau sa iei doar din alimentatie necesarul de vit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era cit pe ce sa cred ca "superman" e un fel de spam cu reclame la diverse produse.

In rest e evident ca in timpul deplasarii pe bicicleta eficiente sunt doar batoanele si bananele (sa zicem) altceva nici nu are cum sa fie servit sau transportat! Ma interesa alimentatia din intreaga zi, si inainte de efort si dupa efort. Ca lozincile unora de pe aici spargem 7 halbe, rupem sapte saorme, ne stingem setea cu ciorba de burta ... si daca nu faceti ca noi, vai steaua voastra ... nu cred ca sunt fundamentate stiintific, ca sa nu zic mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALIMENTATIA INAINTE DE ANTRENAMENT

Alimentatia dinainte de sedinta de antrenament este foarte importanta si necesara pentru a asigura performanta.Aceasta determina daca poti sau nu atinge maximum de potential in timpul antrenamentului tau.

Aceasta se face mancand o masa inainte cu o ora sau doua inainte de antrenament(in f-tie de metabolism si de cat de mult si ce mananci) si totodata luand un supliment inainte cu 15-45' inainte de antrenamentul propriu zis.

Aceasta masa iti va asigura deci:

-forta musculara

-rezistenta

-iti da extra energie

-pompare mai buna

-capacitatea de a arde mai multe calorii sau grasime

-nu in ultimul rand o concentrare sporita.

Sunt 2 chestii deci,care trebuie luate in seama inainte de antrenament:

1.Sa iei masa inainte cu o ora sau 2

2.Sa iei un supliment potrivit cu o juma' de ora inainte

O masa potrivita trebuie sa contina:

-FRUCTE dilata vasele de sange reducand astfel stresul inimii(recomand bananele si portocalele care pe langa continutul in carbs previn crampele)

-Carbo cu Indice Glicemic moderat spre slab iti tin combustibilul necesar energiei in sange pe parcursul intregului antrenament.(orez alb/brun,ovaz,paine neagra)

-Proteine (aminoacizi esentiali)(oua,pui peste)

-Acizi grasi esentiali mentin ridicat nivelul de testosteron(unt de alune,ulei de masline,ulei de susan)

Suplimente

Multivitamine

Creatina

Cafeina sau efedrina

BCAA

Arzatori de grasime

Suplimente care dau focus la antrenament(Tyrosina Ginkgo Biloba)

Sustinatoare de efort (ginsengul)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now