dani00

Doping in ciclism!!!

Recommended Posts

E clar ca lumina zilei ca nenea Lance s-a dopat, cum naiba ar fi castigat el (imaculatul, purul, neprihanitul) de 7 ori Turul Frantei, batandu-i pe toti dopatii aia? Si Pantani, si Ulrich, si Basso, si Heras...toti s-au dopat, dar degeaba: supraomul, semizeul Armstrong a fost mai tare. Rahat.

Nu pot uita reactia lui Pantani dupa ce a fost suspendat:"De ce eu? de ce tocmai mie? de ce doar eu?"..adica l-a innebunit faptul ca dintre toti cei care se dopeaza, doar el a fost aratat cu degetul ca un vinovat, pe cand ceilalti o ardeau inocent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, de ieri tot citesc articole pe tema asta... motorașul ăla nu e nevoie să fie zgomotos. Am mers pe bicicletă "asistată" electric și nu se aude oricum nimic în afară de zgomotul lanțului....

Mai mirat sunt că nu s-au prins mai repede... și că nu s-a auzit nimic înainte de terminarea turului Italiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil, daca ne gandim ca acel electromotor este un motor de cuplu [torque] ridicat, adica functioneaza la fel ca un demaror de masina. Deci motorul are cuplu mare, in comparatie cu dimensiunile lui, functioneaza cateva secunde-zeci de secunde (suficiente pt un atac), dar consuma f multa energie . In concluzie te ajuta la atacuri scurte, sprinturi la final de etapa. Cat despre zgomotul facut de motor , credeti ca in galagia aia facuta de suporteri se mai aude ceva ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e adevarata faza cu motorasul asta, eu nu cred ca il folosesct atunci cand ataca, ci ca sa-si salveze energia pentru un eventual atac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pariez ca este o gluma doar.

Acel motoras n-ar putea dezvolta o putere suficient de mare pt a constitui un real avantaj. Pt un sprint ar trebui sa dezvolte f. multa putere iar pt. ajutarea conservarii energiei ciclistului ar avea nevoie de multe baterii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact! Sau i-ar trebui un panou foto-voltaic montat in spinare. Eu zic sa nu punem botu', asa Fabian ar fi castigat de mult TdF...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu tehnica din ziua de azi, totul este posibil, deci sa nu spunemca este imposibil, pana nu demult nu se putea face un robot biped, deoarece nu putea sa mearga si sa isi tina echilibrul, nu uitati ca japonezii micsoreaza tot ce vreti............cel mai bun exemplu sunt masinile hibrid, Lexus LS 600h are peste 2,5 tone, iar de pe loc de la semafor pleaca ajutat de 4 mtorase electrice, care nu sunt mari, sunt montate la fiecare roata, cate unul nu sunt mai mari decat sistemul de franare de la o masina normala-fara discul de frana-, astfel masina poate accelera pana la 30km/ora fara sa porneasca motorul pe benzina, deci cam cat de mare trebuie sa fie un motoras electric care sa miste o greutate de 70-kg cam cat are un ciclist, am dat exemplu cea mai grea masina hibrid, dar sunt multe honda insight, toyota prius, lexus RX 460h .... deci nimic nu este imposibil.

Prin asta nu zic ca cancelara ar fi trisat sau altul, doar vreau sa subliniez ca multe alte lucruri pareau imposibile, dar tehnica de azi le face

unui ciclist antrenat nu -i trebuie mai mult de sa zicem 10min de ajutor artificial, e de ajuns sa se distanteze de ceilalti, iar apoi ruleaza cu aceasi viteza ca ceilalti si nu mai poate fi ajuns................daca este anttrenat.

e o idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu neaga nimeni ca pot exista mini motorase. Sursa de energie nu prea ai unde s-o ascunzi prin cadru (autovehiculele hibrid au spatiu cacalau pt acumulatori). Chiar si pt. 10 min. de "power" ar fi nevoie de un volum mare de energie; in plus exista si controale la bicle (de genu' greutate minima, etc). Ia ganditi-va de ce "motoras" ar avea nevoie un ciclist pe Zoncolan de ex. - sau poate au inventat vreun MiniCaterpillar sau vreun Tatra mai suplu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allow me to do the maths:

Lance Armstrong avea un power output mediu de vreo 500 W (asa am gasit pe ceva site la intamplare, luam asta ca cifra de referinta). Sa zicem ca un bonus de putere de 10% (adica 50 W) pentru o ora l-ar fi ajutat sa-l faca praf pe Pantani pe orice catarare. Aia inseamna 50Wh de energie.

Sa presupunem un randament al sistemului acumulatori+motor+angrenaj+whatever de vreo 30%. Avand in vedere legile fizicii, mi se pare un randament decent. Aia inseamna ca pentru cei 50Wh de energie utila, s-ar fi consumat 50*10/3 = 166.67 Wh energie.

Aceasta energie poate fi stocata in acumulatori Li-Po de acest gen: http://sierra.ro/Acumulator-LiPo-DESIRE-POWER-11-1-V--4200-mA--22C-p3214p.html . Un acumulator stocheaza o energie de aproximativ 46Wh, ceea ce inseamna ca 4 acumulatori de acest fel ofera energia necesara bonusului respectiv. 4 acumulatori de-astia cantaresc 1240g si incap linistit in interiorul cadrului bicicletei.

Deeeeci... matematic/fizic, e foarte realist. Motoarele si angrenajele necesare acestei modificari se gasesc. Un motor electric brushless poate avea randamente mult mai mari decat ce-am precizat eu, acolo am luat in calcul si rezistenta interna a acumulatorilor, si pierderile mecanice, si multe altele. Fizic se poate. Intrebarea e daca si-o batut capul cineva sa faca asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca motoras dasta a folosit Scarponi in Giro de a ajuns pe 10 la TT si s-a tinut pe toti muntii de Basso care e de vreo 3 ori mai bun ca el.

Revenind la ce ziceati voi eu nu cred ca a facut cineva asa ceva.Mi se pare o prostie.Mai degraba ii vad dopati pe toti cu CERA pana peste cap da sa foloseasca asa ceva......chiar nu ma gandeam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite ce zgomot face un sistem identic cu cel "folosit" de Cancellara, dar montat pe un mtb.

Plus ca motorul + bateria cantaresc aproape 2 kg. La o bicla de 6,700 2 kg in plus cam bat la ochi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate discuta pe tema asta mult și bine... După cum zicea și maji, fizic e posibil. Despre zgomotul din filmulețul de mai sus... consideră-l un DHS :) Cred că am mai zis.. am un amic care a importat diverse biciclete și sisteme electrice astfel încât am avut ocazia să testez câteva. Sunt și aici, calități și prețuri diferite. Există și unele foarte silențioase. Ce mi se pare dubios mie e că apar tot felul de povești care mai de care mai SF înainte de TDF. Cred că sunt unii care pregătesc mult marketing...că prea a ieșit Landis săptămâna trecută, ăștia acuma cu Cancellara... și am o bănuială că o să vedem curând ceva scandal și cu Basso... Doar de dragul suspansului :)

În altă ordine de idei, în ochii UCI folosirea "ajutătoarelor" pentru bilcle cred că dă mai rău decât dopingul cicliștilor. Nu am fost până acuma "la standuri" însă am o vagă idee că toate bicicletele pe care le vedem sunt cumva verificate pentru a stabili dacă sunt conforme. Nu știu dacă e legendă, dar îmi povesteau ceva italieni că erau cântăriți cu și fără biciclete înainte și după cursă iar rezultatele erau centralizate de organizatori... ceea ce mă face să cred că mai bine bagă în vene decât să bage în cadru....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vom vedea... Daca chiar va fi o amenintare clara, va dati seama ca le baga la totii bicicletele la tomograf :). Daca la testosteron sau la cera o mai poti da la intors, cand te prinde cu motorasu' esti chiar de pisu lumii, te exclude pe viata pt. provocare grava de ras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-au luat bicicletele la verificat din cele doua clasice.Dar totusi,la cele doua atacuri exploda motorasu daca dadea atata putere,mai ales ca pe Muur era piatra cubica si urcare,apoi in Paris-Roubaix Cancellara a mers minute bune in acelasi ritm pana a scapat de Leukemans.Ganditi-va ca motorasului ii trebuie energie,poate si racire,care in cadru nu prea vad pe unde se face.Si oricum,Cancellara nu e este la primele atacuri de acest gen,amintiti-va in LeTour cand a castigat etapa a doua in fata sprinterilor cu ritmul asta din Paris Roubaix dus 500 de m,atunci nu cred ca existau motorase dastea.Poate o fii adevarat,dar fiti de acord ca exista si ciclistii 1 din 500 care pot da astfel de demonstratii,pe plat,pe catarare,pe piatra cubica sau pe Mur du Huy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...atunci nu cred ca existau motorase dastea...

:) Stai linistit, ca exista inca din vremea lui Indurain. CD-ROM-urile pe-atunci au aparut, si alea tot motoare brushless folosesc. Nevertheless, ideea e simpla:

...mai bine bagă în vene decât să bage în cadru....

E prea evidenta si prea penibila o solutie de genul asta pentru imbunatatirea performantelor intr-un mare tur, unde totul e verificat la sange (la propriu). Dar altfel e realizabil si interesant ca idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorasul acela chiar este un DHS in ale motoarelor electrice, sunt motorase care nu se aud, electrice, si mici si mari, chiar pe biciclete, era in germania la un magazin o bicicleta "rose", de treking, se auzea zgomotul cauciucurilor nu si al motorasului, ............... argumente sunt si pro si contra, si eu sunt sigur ca se verifica bine bicicletele dupa curse, inainte de curse, dar uite din cauza verificarilor acestora.......foarte minutioase, a aparut "parcul inchis" de la finalul curselor de formula 1, unde tot asa se verificau inainte masinile, dar nu "chiar asa bine", si au spus ca e mai bine sa lase pilotul masina acolo si echipa e recupereaza mai apoi, nu o duce echipa de mecanici la verificat ..........

acest tip de motor exista"Gruber Assist 3" este ultima generatie oficiala in germania si ofera 200wati putere in plus , la 60 de pedale pe minut da undeva la 100wati putere ajutatoare ,

, iar daca este din materiale performante fabricat , este chiar si usor de 1,5kg cu baterie cu tot, iar daca bicicleta se face mai usoara decat legal, cu 1,5kg, la cantar totul este in regula............asac um sunt ciclisti dopati in cursele in care prind pe alt ciclist dopat si ei scapa, e posibil sa fie si aceasta chestie, iar pana nu este prins nimeni, nu este vinovat nimeni, deci pana la proba care sa ateste ca cineva are la profesionisti asa ceva, e corect sa spunem ca nimeni nu foloseste asa ceva.

Iar la ce a spus landis de amstrong si de bruinel, asta cred ca este posibil, si acum sincer e cam greu sa intreci niste concurenti dopati, iar tu sa iei doar vitamine si minerale......si amstrong a cam batut pe toti dopatii.........dar pana nu e prins e super erou

Pana atunci, cine vrea motoras aici gasiti tot: http://www.gruberassist.com/category/deutsch/

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mentionat e ca Valv isi pastreaza rezultatele obtinute.Sper sa faca ca Bernard Kohl si sa se retraga definitiv din ciclism deoarece prezenta sa imi provoaca greata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti deja nesimtit.Oi fi tu mai mare cu vreo 7 ani ca mine si ar trebui sa te respect dar asa ceva chiar nu-mi convine.Ar cam trebuie sa te duci si tu pe apa sambetei ca Valverde asta al tau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aiurea rau...valverde e un ciclist fabulos.sa speram ca din 1 ianuarie pana pe 21 decembrie 2012 are timp sa castige tot ce ii lipseste din palmares:)))

nesimtire mare,aud ca i-a luat tot ce a castigat anul asta.e legal sa faci asa ceva?ce tampiti.

oricum e important cine castiga pe teren,penalizarile dupa cursa incheiata sau aproape incheiata nu ma intereseaza.e ca si cum ai zice ca ivan gotti a castigat giro 1999 sau ca alberto a luat tdf 2007.statisticile raman dar la fel si memoria cursei.si memoria nu inseala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.