ovidiu

08.05.2011 - Prima Evadare - Bucuresti

Recommended Posts

felicitari tuturor, eu nu am avut curajul sa ma aventurez stiind ce macel o sa fie. dar am fost la finish sa incurajez temererii, frumos organizat, placuta atmosfera. felicitari daniel pentru locul 2 la general. la mai mare anul asta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simplu frate... antrenament , refacere, munca multa , vitamine , alimentatie buna + talent! Doar nu o sa crezi ca belgianu a stiut traseul si a furat:))?? Oricum , un rezultat de apreciat , obtinut prin multa munca este a romanului nostru DAN ROSIORU , care si el are un timp /loc foarte bun!

Era un "nu inteleg" admirativ :)

Sunt curios ce "senile" a avut ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari castigatorilor, felicitari si celor care au terminat dupa 9 ore. Felitari tuturor. Dar sa nu ii uitam pe organizatori. Daca unii comenteaza doar de dragul de a comenta, hai sa ii lasam sa se certe intre ei. Noi stim ce inseamna un concurs. Ei poate stau acasa si vor sa se amuze.

Problema cu castigatorul nu e ca a castigat un strain inainte oamenilor nostri. Ci maniera in care a castigat. Sa termini cu > 20 de minute inaintea urmatorului de pe traseu in conditiile in care nu cred ca a mai mers pe traseu merita toata stima.

Asa ca hai baieti, pe el pe mama lui! ca doar nu l-om lasa sa ne cotropeasca cursele :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

deși pe la km 30 eram convins că voi renunța, încă nu-mi vine să cred că am ajuns la finish. cu o falcă zdravăn lovită de un ghidon, cu o talpă de papuc iresponsabilă și desprinsă pe jumătate, cu o coastă serios avariată și un far uitat în iarbă. dar toate astea, papucul, falca, coasta și farul intră la consumabile. satisfacția incredibilă de a fi terminat o cursă ce părea aproape imposibilă formează cele câteva secunde reale de fericire care se adună la cele 5 minute pe care le poate avea un om într-o viață și de care zice ombun mai sus.

PS. dacă a găsit careva un far pe traseu, cu puțin înainte de punctul de alimentare de la palatul ghica, apăi ăla e al meu. și tare l-aș vrea înapoi. că abia l-am luat..

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost fantastic belgianul asta, cred ca a avut bicicleta pneumatica (2:13!) pe traseul ala??? GOOOD. Le-a dat clasa tuturor. Daca era pe uscat cobora sub 1.30 cred. Vad ca ii place sa doboare recorduri in cursele la care participa. Tandemul de la Oderheiu Secuiesc iarasi trebuie amintit 4 ore! A fost o cursa memorabila, organizatorii nu m-au surprins, m-am obisnuit sa fie la inaltimea asteptarilor si dincolo de ea (cortul incalzit a fost fantastic). Concurenti fair-play, determinare, incrancenare, dorinta de a termina cursa chiar si cu push-bike 15 km. Primii concureti sositi aratau ca niste ortaci dupa o zi grea in mina. Dar eroi au fost toti cei care au participat si mai ales cei care au si terminat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios ce "senile" a avut ...

Sch RR 2.10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu vremea nu te pui. E luna mai, cu vreme foarte nehotărâtă. E câmpia de sud, cu pământ lutos. Traseul e dificil când e ud, dar m-am chinuit pe el și când era uscat și-mi clănțăneau dinții în gură de la urmele întărite în pământ, alternativ cu lupta cu buruienile înalte. Chiar și între ieri și azi a fost o diferență uriașă, de parcă nu mai era același traseu. Astea-s condițiile, și s-a anunțat în rânduri repetate că VA FI NOROI.

Acum probabil că nu toată lumea a știut la ce să se aștepte și ce poate însemna cu adevărat pedalatul prin câmp ud :D Dar ăsta nu-i motiv de bosumflare sau de sugerat vinovați. E o artă și o dovadă de pragmatism matur să știi când să renunți; dacă rafinăm ideea, fiecare ar trebui să-și pună niște obiective la o activitate, dar și niște criterii de a o înceta. La mine, azi criteriile alea s-au bifat la kilometrul 12, așa că în șoseaua dintre Dimieni și Tunari am făcut dreapta și am pedalat acasă :D

Felicitări organizatorilor pentru toată munca depusă ca lucrurile să iasă foarte bine! Sper că au liber în următoarele 2 zile ca să doarmă :)

Atmosfera de pe traseu a fost EXTRAORDINARĂ. Primii kilometri prin pădurea Băneasa, până la Centură, pur și simplu simțeai energia și voia bună. Oamenii se distrau, schimbau glume, de parcă ar fi vrut să facă în ciudă noroiului. Printre noi ținea pasul și o fetiță de 10 ani cu o bicicletă roz, n-avea treabă. Iar noroiul era apos și subțire, nu se prindea de roți - ce mai, a mers strună; câte unul, câte doi, coloana înainta. Ați avut dreptate: cu apa ploii încă scuturându-se de pe frunze, s-a înaintat mai ușor.

Dar de la stână s-a rupt filmul: fiind în câmp deschis, pământul s-a uscat mai repede și aici era lipicios și greu. După ce-am trecut drumul, unii au mers pe traseul marcat pe dreapta șanțului de irigații, blocând roțile o dată la 20-30 de metri, alții au trecut pe partea cealaltă unde era un drum mai bine tasat. Când ne-am apropiat de pista aeroportului, treaba a devenit nasoală rău: cine a fost în stare, a curățat ce-a putut și a cărat bicla în spinare, alții s-au chinuit să o împingă mai departe.

Da, am văzut o bicicletă trăgând lanțul pe jos după ce urechea la deraior s-a rupt. Am văzut zeci de oameni exasperați care s-au întors din drum, chiar și după o distanță bună de înaintat în câmp. La un moment dat pășeam pe un strat de culturi agricole tasate pe vreun metru lățime de tot cârdul de oameni din față, că pe „drum” nu aveai nici o șansă.

Poate că celor din față le-a fost mai ușor, având terenul fresh pe care să-și croiască drum. Nu pot estima pe unde am fost eu, dar deja traseul era chinuit rău, rău de tot. Ca idee: faimosul kilometru 14, cu bucata aia de drum acoperită de pietre și pietricele, ieri era albă toată de la pietre; azi era complet acoperită de pământul scuturat de pe bicicletele celor din față.

Nu în ultimul rând, felicitări tuturor celor care au terminat traseul, dar mai ales tuturor celor care s-au prezentat la start dispuși să-și ridice ștacheta personală un pic mai sus. :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt unul din campioni de 9 ore si ce pot spune frumos. Anul trecut mi se paruse usor dificul traseul anul asta insa a fost alta mancare de peste, datorita unei jante prea late de cross si un balon prea mare la anvelopa mi-am petrecut pe putin 4-5 facand push bike si curatand rotile cand se blocau.

Aspecte pozitive:

+traseul marcat impecabil,anul trecut a fost bine anul asta trebuia sa fi legat la ochi sa iesi de pe el

+startul la fix fara fas :) (am auzit ca a vb tariceanul la start sunt fericit ca eram prea atent sa fac altceva k sa il aud :P )

+punctele de alimentare perfecte ( vreau sa multumesc in mod special fetelor de la Cp 8 cred ( al doilea punct de alimentatie) care au asteptat si ultimul om si au avut grija sa pastreze ceva si pt el)

+mai putin partea cu campul argilos a fust foarte distractiv

+organizare si zic in genaral, pt ca nu pot sa ma gandesc la ceva la care sa nu fi fost deja ceva planificat de curajosi voluntari

Aspecte negative:

-vremea (pt parte cu campul urata rau de tot ca in rest a fost foarte bine)

-oameni suparati dupa cp 7 cred cand se intra din nou in padure si poteca era la 15-20 cm sub apa fara sa isi dea seama ca de fapt e mult mai usor decat prin ce au trecut pana atunci

-chiar nu stiu daca mai exista ceva fata de cele sus mentionate

PS fetita de 10 ani a ajuns pana la aproximativ km 33-34 cred dupa cp7 la care cred dar nu stiu sigur sa intors dupa ce a dat de baltile mai sus mentionate in care intra jumatate sau mai mult din ea o data.

DIN NOU FELICITARI TUTUROR RESPONSABILILOR CARE AU FACUT ACEASTA TURA MINUNATA POSIBILA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mine a fost din nou o "Prima evadare". Daca era uscat ar fi fost doar o plimbare prin parc.

Asa a fost o experienta de neuitat.

Imi pare rau doar ca nu am avut cauciucuri de noroi . Cred ca as fi sot mult mai eficient.

Organizare de nota 10 . Doar sa adaug la ce s-a spus deja : pastele excelente si bautaurile energizante e la final.

Si ca sa polemizez un pic :

1. Traseul e ales foarte bine , si nu a avut nimeni nici o vina ca a plouat atata de mult .

Iar organizatorill chiar au modificat in ultimul moment traseul pentru a evita o portiune mai dificila.

2. Eu nu am vazut nici o transmisie si nici un schimbator distrus azi. In plus anul trecut am fost la 7 maratoane si la toate am avut ploi si noroaie. Nu am avut nici un fel e probleme din aceasta cauza. Deci eu zic sa folositi cu incredere bicicleta ca nu se strica asa de usor :)

In final un BRAVO din partea mea tuturor celor care au avut "tupeul" sa ia startul azi .

P.S. Eu tot nu pot sa inteleg cum poti termina in 2 ore si 13 in conditiile traseului de azi (din cate imi aduc aminte anul trecut s-a terminat in 2 ore dar a fost mult mai uscat)

Cel care a scos 2 ore si 13 min nu a avut de parcurs poteci arate de alte biciclete. Mi-am dat seama de asta cand rulam pe cate o poteca paralela care nu avea urme. Puteam inainta in linie dreapta si nu valsand in stanga si-n dreapta cum am facut pe jumatate de traseu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar ca merita felicitari cel care a ajuns dupa 9 ore! De fapt au fost cam 13-15 care au facut in jur de 8 ore! Si felicitari si organizatorilor ca au prelungit timpul limita de sosire, chiar ma intrebam pe traseu la ora 15:30 ca sunt deja eliminat :) Bine ca am terminat, o mare realizare...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La maraton nu-i ca la XC unde se pot scoate sectiuni de traseu.

Azi a fost foarte limpede ca o sa fie extrem de greu, solicitant. Cine s-a inhamat bine, cine nu, iara bine.

Belgianul stie sa mearga pe astfel de teren. Gumele(SCHWALBE ROCKET RON 2.10) nu-l recomandau dar ecartul fata de Rosiorul si restul a fost dramatic as spune. Tine si de tehnica abordarii traseului.

A plecat cam al 20-lea la start. Nimic nu ne impiedica sa tragem sa fim primii in fata nu? evident daca poate si cracul Imagine postată.

Am sa urc imaginile facute de prietenul meu Alex Savin la https://picasaweb.google.com/mebezeu/PrimaEvadareMay82011?authkey=Gv1sRgCIiw5oyq7ZKv-AE#

Din pacate nu am decat de la start si de la sosire o parte. A trebuit sa plec inainte de premiere.

Momentan urc la ele ca-s facute la 6-7 Mb bucata si trebuiesc micsorate.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu greu gasesc cuvintele pentru greutatea acestui traseu in conditiile date astazi.  Dupa ce deborbam de optimism prima parte (~15km), au venit apoi acele zone cu LUT de fapt care m-au terminat pur si simplu.  Dar stiam la ce sa ma astept folosind Nobby Nic si Racing Ralph pe vremea asta , 26x2.25  - se incarcau cu noroi la foc automat!

As dori sa aflu de la profesionisti care sunt cele mai bune cauciucuri din lume pentru acest noroi! 

Nu sunt profesionist si nici vreun specialist, dar eu unul am avut Hutchinson Toro de 2.15 si pe fata si pe spate si nu au incarcat deloc, plus ca se tineau foarte bine pe drum si rupeau noroiul ala...

Ceea ce m-a socat a fost ca, foarte multi concurenti, dupa ce au terminat(sau nu) cu greu acest traseu, au ales sa mearga prin ploaia torentiala tot cu bicla inapoi in oras! Sunt curios daca au ales ei asta sau pur si simplu nu a mai fost loc si pt. biclele lor...

Loc a fost cu siguranta... Deci nu pot trage decat concluzia ca a fost alegerea lor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au ales ei asta. Ce naiba de ciclist mai sunt daca trebe' sa-mi car bicicleta pe masina nici 40 km de asfalt? :blink: Nu zic ca nu mi-ar fi placut sa ma astepte cineva cu haine si incaltaminte uscate, dar tot la pedala m-as intoarce. Vorba aia - ori suntem ciclisti, ori nu suntem deloc. Acuma sincer, oricat de rupt ai fi, dupa niste paste din alea bune, energizante cat incape, incalzire in cortul magic cu radiatoare, tot trebuie sa mai poti pedala o ora jumate amarata pe asfalt.

Ce naşpa trebuie să fie de belgian că probabil pedalează şi acum în drum spre casă, demonstrând cât de ciclist este :(
  • Upvote 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce m-a socat a fost ca, foarte multi concurenti, dupa ce au terminat(sau nu) cu greu acest traseu, au ales sa mearga prin ploaia torentiala tot cu bicla inapoi in oras!   Sunt curios daca au ales ei asta sau pur si simplu nu a mai fost loc si pt. biclele lor...  

La ora 19 mai erau acolo cateva autobuze goale care asteptau. Iar pentru biciclete exista un tir gol si alte 6-7 dubite goale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A face un traseu de mtb inseamna sa stii sa previzionezi si sa faci ajustarile necesare incat sa se evite acele portiuni extrem de lungi cu noroi cleios. Altfel e prea comod si poti sa incalzesti 200 de corturi, dar nu se numeste ca ai har.

In fine, ideea e ca se poate si mai bine, pentru ca altfel nu mai vorbim de biciclete, vorbim de alte sporturi

Din cate cunosc eu traseul, cea mai grea parte a traseului a fost scoasa. In rest, nu stiu daca au existat solutii. Pentru ca niste date sunt clare: exista un punct de start, unul de sosire si niste puncte prin care ai voie sa traversezi drumurile judetene si nationale. Daca vrei sa schimbi aceste date, inseamna ca organizezi un alt concurs.

In urma cu o saptamana s-a incercat amanarea concursului. Nu s-a reusit din cauza numarului mare de aprobari necesare, fiecare de la alta institutie.

Acum, cunoscand aceste date, daca vei gasi solutii, sunt sigur ca organizatorii ar putea tine cont de propunerile tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sch RR 2.10

Pai la fel ca si mine :) Sch RR 2.10 pe spate si X-king 2.0 pe fata.

Totusi mie mi s-au parut ca nu aveau tractiunea unora dedicate de noroi.

Deci cred ca intr-adevar primii au avut un teren pe care au avut mai multa aderenta .

Eu am facut si o comparatie personala . Anul trecut 5:50 (550) anul asta 4:49 (117). Deci o diferenta relativ mica de timp,

in conditiile in care m-am antrenat ceva in ultimul an. De asta diferenta mare fata de primii clasati m-a surpins.

Legat de noroi doar pe cateva a portiuni noroiul s-a prins de roti . In situatiile astea am aplicat lectia invatatata la Garboavele : ori ocolesti prin padure , iarba ori cari bicicleta. In rest noroiul doar a redus din greu tractiunea . Cum se spunea : a fost un noroi prietenos :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ,a fost greu,insa sa vazut ca se poate si in 2 ore si 13 minute. :D

A vazut Yanis ca e invazie Romaneasca in Thasos ,ia zis lui Clepe sa invadeze si el Romania sa ne scoata biclele din cap. :blink: Sigur de acolo ni se trage...

Acum bravos organizatorilor si organizatoarelor ca au facut tot ce au putut sa iasa fain.Multumim celor care au stat in ploaie si care poate au ramas si dupa ce am plecat noi.

Asta e viata ,vremea poate fi aliat sau dusman.DAr vb lui Horatiu ori suntem biciclari MTB ori de cartier? :P

Dupa succesiunea de dusuri reci si de jos si de sus am halit 3 portii de paste si 3 red buluri ,si parca le-am aruncat in fantana.In ciuda apei traseul ne-a secatuit...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost primul concurs din viata mea. L-am terminat, dupa 7 ore jumate.

Ce am invatat:

- hibrida mea cu roti inguste nu a fost facuta pentru noroaie

- v brake pe noroi este o idee f proasta

- bea si mananca continuu, nu-ti lua mancare care se topeste sau se amesteca cu noroi

- winstopperul / impermeabilul nu trebuie sa aiba fermoar mic si delicat, se va umple de noroi si nu mai poti sa ti-o inchizi

- aparatorile sunt relativ inutile

- baltile sunt prietenele tale

- cauciuce de noroi

- stai la start cat mai in fata, face o diferenta enorma

- nu te chinui sa iti speli bicicleta in balti, spalatorii, ca oricum 500 de m mai jos dai din nou de mocirla

- daca nu am conditie fizica, sa stau acasa

- ajuta-i pe ceilalti si fii pozitiv si de treaba

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am terminat dupa 7:36 , pe la km 30 mi s-a pus carcei la ambele picioare (sa incordat muschiul si nu mai puteam sa il relaxez) si nu am mai putut sa pedalez, asa ca am avut portiuni foarte mari de push bike

oricum era mai usor pe bicicleta decat pe langa, o idee stupida sa vin in semibocanci cu goretex, a intrat apa si acolo a ramas

Ce nu mi-a placut:

-cei care arau cu motocicletele si cu ATV urile faceau ravagii in fata noastra,

-nu a fost marcat chiar corespunzator, la un moment dat eram singur prin padure(nu stiu cum am reusit) si aveam dubii daca sunt pe drumul care trebuie

-aveam pe cineva cu 10 km in spatele meu si din cauza ca sa deviat pe sosea(sau asa cred) dupa o anumita ora respectivul a ajuns in fata mea si nu mi se pare fair pentru ca eu a trebuit sa imping bicicleta prin noroaie

Domnilor seniori cum faceti domle sa nu se acumuleze noroi intre roata si furca? ca nu cred ca va opreati la fiecare 100 m sa scoateti noroiul de acolo, ciudat ca pana la km 20 nu am avut nici o problema de genul asta, probabil a devenit noroiul mai cleios

In rest foarte buna organizarea,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Da Fratilor un concurs la extreme, vremea, traseul, organizarea, participarea dar toate in sensul bun, poate este singurul concurs care le poate oferi pe toate si aici se vede puterea echipei de organizare si suportul partenerilor cei care au contribuit enorm la organizarea acestui eveniment si pe care sa nu-i uitam, ne pot ajuta si anul viitor. Pentru organizatori va rog la anul sa faceti un parteneriat si cu un produs de detergent ceva cu care nu stiu cum voi spala echipamentul si pt ei ar fi un super eveniment de promovare :D

Cat participarea mea, m-am simtit foarte bine fizic, cea mai multa energie am dat-o pentru a tine bike-ul pe trasa ideala si aici gumele nu m-au ajutat prea mult (nu intru in discuti pana la urma fiecare a mers cu ce a avut)spre safarsit am pierdut 2-3 locuri dupa cateva cazaturi si o lovitura la genunchi si ne fiind prea motivat pana la urma eram bine in clasament. Pana la urma antrenamentul si-a spus cuvantul si asa este mereu indiferent de conditiile inconjuratoare, etc.

Felicitari celor care au avut curajul sa participe la un astfel de eveniment si un 10+ pt organizatori un eveniment international la propriu din punct de vedere organizare si participare.

Imi pare rau OmBun ca nu am fost prea inspirat in fata camerei de filmat si ca nu am fost selectat la tombola cu toate ca am tot fluturat numarul pe acolo ;)

Merci dragilor pt tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elicopterul ala care a filmat cred ca era modelul cu care au mers baietii de l-au killerit pe nea Bin Laden, ca nu s-a auzit si nu s-a vazut deloc.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai bre Horatiu ca eu l-am auzit si chiar si cei din fata mea ,ca toti au avut un moment de ezitare cand toti au redus viteza nestiind ce se aude...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maus las ca voi din fata aveti auzul mai fin...

Noi mai din spate nici vorba de auzit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciudat ca pana la km 20 nu am avut nici o problema de genul asta, probabil a devenit noroiul mai cleios

Nu este ciudat. Pe timpul ploii, roata antrena doar noroiul de suprafata. In momentul in care ploaia s-a redus sau a disparut, noroiul a devenit mai compact si era antrenat in profunzime. De aceea va recomandam sa va rugati sa fie ploaie pe timpul concursului.

Nu am vazut inca filmarile din elicopter. Obiectivul principal a fost urmarirea plutonului fruntas si apoi sa urmareasca grosul participantilor.

Elicopterul a avut interdictie in zona aeroportului si in zona Baneasa (limita de zbor - soseaua de centura).

N-a existat un pluton fruntas. Distanta dintre primul si al doilea fiind foarte mare. La un moment dat am crezut ca ori motociclistii care deschideau traseul au luat-o pe scurtatura cu castigatorul, ori cei din pluton s-au ratacit si au tras dupa ei toata coloana. Este clar ca traseul a fost foarte greu; in primii 200 de finalisti eu n-am vazut decat doua grupuri a cate 2 respectiv 3 ciclisti. Restul au ajuns la finish solitari.

Spre linistea "amatorilor", pot sa va spun ca facand exceptie primii 3-4 clasati (la general), restul au ajuns la finish terminati. Deci, sa nu va inchipuiti ca pentru cei din fata traseul a fost floare la ureche.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.