Sign in to follow this  
bedstefan

Speedhub cu frana?

Recommended Posts

Dupa un pic de documentare, am inteles ca exista butuci speedhub freewheel si butuci cu frana (si modificarea unuia cu frana in freewheel este destul de grea).

La freewheel, poti sa dai in spate de pedale la fel ca la majoritatea bicicletelor.

Din catea am inteles, in cazul unui butuc cu frana, daca dau in spate de pedale bicicleta franeaza mai putin sau mai mult in functie de cat de viguroasa e miscarea. Ce nu am inteles este cum se manifesta daca stai pe pedale fara sa misti (deci nu dai in spate, nu dai in fata, de exemplu cand cobori un deal si nu ai nevoie sa pedalezi).

Un butuc cu frana, daca nu misti pedalele franeaza? Sau se manifesta ca un freewheel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca te referi la butucul cu torpedo/contra pentru single-speeduri clasice. Probabil esti foarte tanar si nu te ai dat cu Ucraina, Pegas sau Tohan :D Daca te opresti din pedalat nu se intampla nimic, bicicleta merge inainte ca si cu orice alt butuc cu freewheel. Franarea se produce doar cand incerci sa pedalezi invers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar nu m-am dat pe pegas, am imprumutat doar bicicleta bunicului care era o cursiera cu 3 foi si 7 pinioane(cred ca 7 erau) care avea schimbatoare gen maneta pe tija descendenta si la care nu ajungeam la sa :). Si acum am o bicicleta cu o viteza si roti de 16 freewheel.

Concret, am comandat o bicicleta pliabila cu o foaie si 7 pinioane (Dahon jack D7). Incerc sa ma lamuresc daca se merita sa scot pinioanele. Si sa o modific, sa pun ceva gen Sram I-motion 3 viteze , care dupa cum arata, nu e modelul freewheel , ci modelul coaster brake . Oricum, in afara de modelul de mai sus si un Nexus 7 , nu am gasit nimic in Romania.

Deci Sram-ul 3 si eventual Nexusul 7, daca stau si ma odihnesc pe pedale, nu franeaza, daca dau in spate franeaza?

Si exista vreun avantaj de a avea un butuc cu freewheel? Avand in vedere ca merg prin oras, si nu la munte. (pe net, afara, par mai scumpi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De asemenea vad ca amandoua au 36 de gauri pentru spite, pe Dahon vad ca sunt 32 de spite. Presupunanad ca decid sa modific bicicleta, asta inseamana direct ca trebuie sa schimb janta spate cu totul, sau se poate face ceva cu janta originala? Eventual sa schimb piesa laterala de pe speedhub cu 36 de gauri cu una cu 32?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar nu mai bine iti cumperi una gata facuta? Am facut si vandut multe biciclete cu butuc cu viteze integrate si frana torpedo. Si acum am ceva piese din astea pe stoc, pot sa-ti fac la comanda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca cel mai bine am discuta la un tel/mail. Dar ca sa plecam de la o baza comuna cadrul trebuie sa se rabateze, sa faca roll pliat sau sa fie din aluminiu ca sa fie carabil si sa fie destul de rezistent pt mine(70kg) si copil in scaun(20kg). Daca este posibil de facut un proiect plecand de la asta, hai sa discutam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de coaster brake... Un amic are o pliabilă Oyama East Village cu Nexus Inter 3 (SG-3R40) şi, nostalgic fiind, mă întreba dacă se poate monta un kit de coaster brake pe butuc, ca să poată frâna pedalând înapoi. Pe site-ul Shimano scrie Coaster Brake, dar şi Roller Brake Compatible. Roller brake nu-l tentează. Îşi poate pune coaster brake ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this