king

Curatare / intretinere bicicleta

Recommended Posts

Salut,

M-ar interesa parerea voastra despre modul in care se poate curata bicicleta. Cum dai noroiu jos de pe ea? Pui furtunul? O stergi cu o carpa umeda? Cam cum se face treaba asta.

Iesirile dese pe soselele Capitalei imi umplu bicicleta de praf, nu sunt eu un perfectionist, dar mi-ar placea sa fie curata. Eu m-am gandit sa pun furtunu pe ea, dar am auzit tot feleul de pareri: "intra apa la butuc", "rugineste lantu" etc.

Daca pun furtunul pe ea, tre sa ung lantul? Cu ce? In afara de lant mai ar trebui sa ung ceva?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum depinde ce bicicleta ai.

Daca ai primit sfaturi de la cineva care are un First Bike si dupa o spalare a ruginit toata :D ...normal ca o sa fi speriat.

La o bicicleta bunicica poti utiliza fara probleme furtunul (fara sa exagerezi la angrenaj).

Am precizat si pe alt topic , eu am vazut la cei din lotulnational de MTB ca utilizeaza Cillit Bang. Am "furat" ideea si rezultatele sunt excelente.

Pentru lant foloseste o solutie degresanta. Modul corect de curatare este explicat intr-un articol pe site.

EU curat bitza dupa fiecare tura sau in mod exceptional odata la doua ture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pui furtunul pe ea ,scoti apa din :

-furca ,head ,rulmenti ghidon

-monobloc sau dupa caz din rulmentii blocului pedalier

altfel o sa-i gasesti cu ceva rugina daca nu faci operatia asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu incep mai intai cu lantul, foi si pinioane. Folosesc un pulverizator in care am pus motorina, degreseaza foarte bine si frec cu o perie pana nu mai ramane nici o urma de la ulei. Apoi folosesc o solutie gen fairy sau cilit bang tot cu pulverizatorul pentru curatare. clatesc cu apa si apoi o usuc foarte bine. La final folosesc lubrefiant special pentru lant MOTOREX WET CHAIN LUBE. Dupa fiecare drum o sterg de praf si eventualele pete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC

Sper ca nu uitati sa si folositi bicicleta daca pierdeti atita timp cu curatatul :wink: (nici masina n-o spal dupa fiecare drum). In primul rind bicicleta trebuie sa functioneze; daca din cind in cind straluceste nu strica. Daca ingrijesti partile esentiale regulat cred ca ajunge. Duminica mi-am facut timp si am spalat si curatat bicicleta, luni si marti m-am bucurat ca straluceste ca noua (daca ignorez urmele de uzura inevitabile dupa 20000 km). Azi dimineata am facut 25 km prin ploaie (partial pe drum agricol), dupa masa trebuie sa merg acasa, probabil iar pe ploaie. Baietii cu timpul probabil au spus ca, probabil, va ploua toata saptamina. Oare are rost sa curat zilnic bicicleta ? Sterg lantul; asta trebuie sa ajunga :wink: .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovidiu, am o Merida Kalahari 8, imi pare un pic mai buna decat un FB

Daca pui furtunul pe ea ,scoti apa din :

-furca ,head ,rulmenti ghidon

-monobloc sau dupa caz din rulmentii blocului pedalier

Maus, ideea e ca eu chiar nu stiu cum sa scot apa din furca, monobloc etc? Trebuie sa demontez fiecare piesa in parte?

Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa fiecare drum o sterg de praf si eventualele pete.

Bicla asta o am de 3 luni si abia am 1000km cu ea. Merg cu ea servici casa zilnic si inainte de a intra la dus, o sterg si pe ea. Pe ploaie evit sa ies, daca ma prinde pe drum asta e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicla asta o am de 3 luni si abia am 1000km cu ea. Merg cu ea servici casa zilnic si inainte de a intra la dus, o sterg si pe ea. Pe ploaie evit sa ies, daca ma prinde pe drum asta e.

Zici ca am spus eu asta :D situatie identica si la mine , si eu o curat dupa fiecare tura .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar frecventa si intensitatea curatarii biclei depinde de "Mister Musculo"-ul din fiecare dintre noi :). Acum...nu tre' sa pierzi chiar toata ziua frecind la ea, ca tre' sa mai si pedalezi.

Eu curat cam asa:

- transmisia (cam la fiecare tura curat lantul, in functie de traseu, si cam la doua curatari de lant, curat foile / pinioanele)

- bratele furcii, si pe la garnituri, tot la fiecare tura

Consider ca cele doua de mai sus sint esentiale. Adica, viata lor e simtitor scurtata, si functionarea lor afectata, daca nu sint curatate. In rest, poti sa cureti ce vrei si cind vrei, ca nu e critic. Chiar nu conteaza daca mergi cu turturi de noroi lipiti pe cadru sau cu jantele prafuite, astea sint deja detalii.

Asa ca pur si simplu curat restul cind am timp, si cind vreau sa arate bicicleta bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu curat cam asa:

- transmisia (cam la fiecare tura curat lantul, in functie de traseu, si cam la doua curatari de lant, curat foile / pinioanele)

Poti sa detaliezi cum cureti lantul si ce solutie folosesti? Folosesti spray W40 si apoi stergi lantul cu o carpa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact cum spune ovidiugm, asa fac si eu.

Personal, curat transmisia cu un pulverizator cu motorina, las daca e cazul cateva minute sa patrunda, pedaland, apoi spal cu jet, cu presiune moderata (merge si cu presiunea retelei, printr-un cap de stropire reglabil), dupa care sterg si scutur lantul si astept sa se usuce (de obicei fac asta la soare). Daca e cazul repet operatiunea. Uneori, la spalarea cu apã folosesc si ceva detergent (o sa incerc si Cilitul).

Daca ramane jeg intarit pe vreun pinion sau pe dupa vreo foaie, mai folosesc un penson si o periuta de dinti. Dar de astea nu ai nevoie decat daca e o bicicleta neglijata mult timp (am mai curatat si din astea).

Dupã ce s-a uscat bine, ung cu ulei (cum explica Sheldon Brown).

Spray folosesc de obicei cand nu mai am timp sa curat mizeria de pe lant. Dau cu el peste :oops: .

N-am pretentia ca procedez ca la carte :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa detaliezi cum cureti lantul si ce solutie folosesti? Folosesti spray W40 si apoi stergi lantul cu o carpa?

Claudel, deja devine periculos http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif, pe tema curatarii lantului se pot declansa adevarate razboaie pe-aici :D.

Sincer, eu am incercat diverse metode si inca nu m-am oprit la una anume. Pe site aici e un articol excelent, si tot netul e plin de informatii pe tema asta. Asa ca mai am de experimentat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cadru eu folosesc cu succes Cif crema pus pe o carpa moale si umeda (asta dupa ce am sters grosul cu o carpa uda). Curata absolut orice fel de pata si nu zgarie.

Eu personal nu as pune Cillit pe bicla pentru ca este puternic coroziv, doar este pentru aragaze si chiuvete... dar daca voi spuneti ca merge...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

De curand am uns si eu lantul la bicla mea cu ulei de motor cum au recomandat specialistii de unde am luat bicla, dar am lasat mai mult ulei pe lant si a adunat o gramada de praf si mizerie incat avea un zgomot enervant la fiecare pedalare.

In consecinta am luat un degresant (spray Wurt) si am inceput sa actionez asupra lantului si pinioanelor precum si a placilor (foi). Dupa ce a curs toata mizeria am lasat putin si am dat cu ulei (spray Wurt, pe care scrie ca e rezistent la apa si presiune inalta si care adera bine la metal), din doua in doua zale cum am vazut ca e recomandat pe forum. Dupa terminarea operatiei am lasat cateva minute, am pedalat in gol, am curatat surplusul de ulei. Am facut o mica proba (Rahova - Cora Lujerului 8 Km) si am constatat ca nu mai e zgomotul ciudat dar a aparut un scartit la rotile de la schimbatorul de pinioane ;). Acum ramane sa demontez rotile schimbatorului sa le curat si sa le ung cu putina vaselina. Sper ca asta sa remedieze scartitul . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

te sfatuiesc sa nu folosesti altceva decat ulei pentru lant...nu tot soiul de uleiuri recomandate de "specialisti".

Uleiul de motor, este facut pentru motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florindragusin,asta mi s-a intamplat si mie cu rotitele de la schimbatoru pe spate!Daca le-ai curatat si merge sa imi zici si mie cu ce si cum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florindragusin,asta mi s-a intamplat si mie cu rotitele de la schimbatoru pe spate!Daca le-ai curatat si merge sa imi zici si mie cu ce si cum!

Salut!

Am demontat rotitele de pe spate de la schimbator (Tourney) si am sters cu o carpa curata si am dat cu vaselina de la OMV si culmea scartaintul tot persista! :D

In final am fost cu bicla la douaroti unde am garantie (Radius), mi-a demontat rotitele schimbatorului le-a gresat cu o vaselina alba (mi-a zis ca nu se gaseste in comert decat de uz industrial) si tot scartaia :D Pe urma a uns lantul cu ulei special pentru lant si a disparut scartaitul :D Se pare ca uleiul meu pentru lant de la Wurt nu e corespunzator. O sa imi cumpar ulei de lant special numai ca nu prea stiu de unde dar o sa mai caut pe forum!

Bafta multa si drumuri insorite!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce-o fi facut uleiul asta ca imediat ajunge sa fie mai scump decat aurul? Un litru costa cat un rezervor jumate de benzina. E mai ieftina benzina la masina decat unsul lantului la bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Explicatia e simpla avand in vedere nr crescand al biciclistilor pe strazile noastre si cererea foarte mare al produselor de calitate!!!

Bafta multa si drumuri insorite!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorex Wet Lube am folosit si tot scirtie!Am scos si eu rotitele si le-am curatat,tot cu vaselina si tot degeaba!:?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorex Wet Lube am folosit si tot scirtie!Am scos si eu rotitele si le-am curatat,tot cu vaselina si tot degeaba!:?

Salut!

Ce scartaie (lantul ? rotitele de la schimbator?) ? Eu aveam impresia ca scartaie rotiele de la schimbator dar defapt scartaia lantul!!! Cei de la 2roti au folosit un ulei de lant dar nu stiu ce marca! O sa trec pe la ei sa intreb!!!

Ce bicla ai ca poate a ta e mai pretentioasa, eu am un Kelly's Radius cu Tourney care e modelul cel mai ieftin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu tot motorex folosesc si nu am avut niciodata probleme "sonore".

Probabil diferenta este facuta de lant ?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now