king

Curatare / intretinere bicicleta

Recommended Posts

Indiferent de metoda, pentru mine referinta este nu cum arata lantul la sfarsit, pentru ca si cu o carpa mai moale daca il freci apare frumos, dar mizeria in cea mai mare parte o inghesui intre zale. Important este unde este mizeria eliminata si daca metoda curata si in interiorul lantului. Cu aparatul e clar, mizeria e in solutia de curatat, cand o versi, o buna parte ramane decantata pe fund. Pe cand cu periile, oridecare ar fi, daca freci doar pe uscat, nu e mare curatare, e ceva tot in genul carpei. Eu am incercat cu periuta de dinti muiata in solvent si apoi frecat, dar sar stropi multi si am renuntat repede. Probabil ca o sa incerc o improvizatie, o combinatie intre perii si stropit cu seringa intr-un pet decupat care sa protejeze de stropii sariti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu curat lantul intrun borcan cu motorina. De fapt, jonglez cu 2 borcane curatant depunerile de pe fundul lor. Motorina.o schimb cand s.a innegrit.

Sterg lantul cu o carpa, il montez, il ung si cam aia e.

Cu metoda asta, un lant ma tine minim 2000km iar curatarea asta o fac cand a inceput sa se adune mizerie in interiorul zalelor. In rest, il sterg cu carpa si reaplic ulei. Caseta o curat cu aceeasi metoda, doar ca obisnuiesc sa o demontez de pe butuc pt nu ajunge motorina pe garnituri si/sau rulmenti. Angrenajul doar il sterg cu carpa.

Aparatul dedicat face multa mizerie fiindca lantul e imbibat in degresant iar periutele de dinti sunt o gluma proasta, mai ales daca le folosesc uscate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am noroc că stau la casa. Nu stiu cum este să cureți bicicleta în cadă, pe hol, etc.

Aparatul meu este luat din China. În zona de ieșire a lanțului are o bucată de cauciuc în formă de U, striat si cu o lungime de vreo 2cm. Astfel, 90 la sută din spuma făcută de solvent este oprită de acea garnitura.

Nu am curățat niciodată lanțul cu periuța uscata. Nici nu înțeleg principiul. Sincer, nu înțeleg nici oamenii care fac asta. Solventul trebuie pus pe mizerie, să o înmoaie, destructureze. Dacă este pus pe periuta si apoi se freacă lanțul... Frecție.

Dacă desfaci mereu lanțul zaua rapida trebuie schimbata cam la două desfaceri. Producătorul spune la prima desfacere să fie înlocuită. Sincer, eu nu as risca sa o desfac de mai mult de două ori apoi să o refolosesc. Nu as vrea sa rămân fără lanț pe la munte, pe urcări.

Cred că fiecare dintre noi își dezvoltă o anumită metodă de curățare în timp. Astfel că fiecare metodă împărtășită aici este criticată sau îmbunătățită de alți colegi.

Ideea principală este că lanțul trebuie curățat cu o soluție. Cif, Fairy, Motorina, Meglio, Domestos, fiecare folosește ce vrea. Soluție să fie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu desfac zaua rapidă și îl spăl într-un borcan cu benzină. E prima dată când aud că nu e bine să desfaci zaua rapidă de multe ori. Dacă o desfaci cu mâna, mai ales la 10v, există șanse mai mari să o strici, dar folosind cleștele n-am avut niciodată probleme.

Am folosit și sistem de ăla cu perii, dar nu mi-a plăcut. Rămânea mizeria între zale + că se cam făcea mizerie cu el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de zalele rapide. Unele se pot desface de cate ori vrei, iar cele de la KMC se desfac foarte usor cu mainile goale, fara sa ai nevoie de nici un cleste. Singura recomandare ar fi ca daca inlocuiesti lantul sa inlocuiesti si zaua rapida. Si nu vad de ce sunt sanse mai mari sa o strici cand o desfaci cu mana avand in vedere ca fortele pe care le poti aplica cu degetele goale si pline de mazga sunt mult mai mici decat cu un cleste.

 

Si sincer, sunt curios daca exista cineva pe forumul asta care a avut vreo problema reala cu o za rapida pe care a montat-o/demontat-o de prea multe ori (dintre alea pe care scrie mare si frumos ca trebuie inlocuite o data demontate).

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu, nu este o forță mare pe care o aplici. Si nici eu nu am auzit cazuri în care s-au rupt zaua. Dar costa infim o za. De ce să risc? De ce să fiu eu cel care povestește că a mers pe jos până la gara, cu lanțul prins la gât ca Guță?

Oricum, eu desfac foarte rar zaua. Toată mentenanta lanțului o fac cu el montat. Curatatorul este eficient in cazul meu. Meglio face treaba buna. Câteodată, la 4-5 spălări, ii mai dau WD. Ca o curățenie generală să zic așa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@paulrad

Demontez si montez zaua rapida la lant de 10 viteze, KMC, tot la 150-200 km, de cel putin 5 ani incoace (2000-3000 km/an), cam 10 ori pe durata de viata a unui lant.

N-am avut nici o problema, niciodata. 

In cazul deraiorului rupt recent, lantul avea flexibilitatea aparent normala si in mod sigur in dreptul cheitei. Dupa scurtarea lantului pentru a deveni single speed (caz de urgenta), am parcurs, pana sa ajung acasa (am mai vizitat doua orase pe drumul de intoarcere), inca aproape 100 km.

Riscul la care se face referire este riscul de a se desface intempestiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu vad de ce sunt sanse mai mari sa o strici cand o desfaci cu mana avand in vedere ca fortele pe care le poti aplica cu degetele goale si pline de mazga sunt mult mai mici decat cu un cleste.

Cel puțin la 10v eu n-am reușit să desfac fără clește și ziceam că sunt șanse să o strici cu mâna dacă o forțezi și tragi de ea și în lateral, chinuindu-te să o desfaci. Oricum, un clește e 40-50 de lei, îl iei și îl ai. Nu mai pui mâna murdară pe lanț că cu mănuși e și mai greu să scoți zaua rapidă :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu desfac lantul din quicklink din 100 in 100 de km, aproximativ, schimb zaua cand schimb lantul, prima oara am avut un kmc, vreo 2000km, acum il tin de rezerva in geanta biclei, si pe noul lant am montat de vreo 1500km un quicklink sram, lant 8v shimano. Primul lant a foat ceva cu Z pe el... Un caca de lant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, recomandati vreo solutie pentru curatare cadre mate de carbon, in special culori inchise unde se vad petele de orice natura si care nu se duc cu simplul detergent de vase sau muc off ce roz si bio? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La spalatoriile auto, cand masina a stat sub copaci si are acea depunere mai grasa de la ei, baiatul zice ca trebuie data cu un degresant. Poti sa te interesezi despre el si sa incerci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ViorelCapruciu nu m-as incumenta sa fac asta.

 

A incercat careva Mucc off Miracle Shine Polish pentru ceea ce am intrebat mai sus?

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=22990;menu=1000,185,189

 

O protectie de silicon pentru cursiera pentru brat ca sa nu loveasca lantul de cadru, unde as putea gasi sau ce ati recomanda? Mi-a fost recomandata folie, insa nu as pune pentru ca e prea subtire. De obicei chestiile astea de silicon se mai folosesc si la cablurile care se freaca mai des de cadru, sunt rotunde, cat o moneda de 0.5 lei sau vin in chit, dar nu le gasesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mookyama am încercat eu polish-ul ăla pe o suprafață mică de pe cadru și n-am văzut niciun efect. Ori nu l-am aplicat bine, ori n-am văzut bine... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, paulrad said:

@Mookyama am încercat eu polish-ul ăla pe o suprafață mică de pe cadru și n-am văzut niciun efect. Ori nu l-am aplicat bine, ori n-am văzut bine... :)

 

Ce te asteptai sa faca? Intreb pentr ca nu stiu nici eu. Eu caut pentru protectie, e cadru mat, deci sa nu luceasca dupa polish, ci sa scap de petele care raman chiar si dupa spalare, totodata o protectie orientativa.

 

Mie imi raman urme ca si cum raman dupa picaturile de apa de la spalarea filmului dupa developare. Adica se usuca, dar nu stralucit de bine. Ah, ca si la vase, daca nu sunt sterse bine si puse in raft...nu stiu ce alte exemple sa dau.

 

Sau asa ceva?

Muc off matt finish detailer

http://www.chainreactioncycles.com/ro/en/muc-off-matt-finish-detailer/rp-prod149772

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu riscu de a va supara - vorbim despre bibeluori sau despre noroiul ala cu roti la care nu te prinzi de culoarea cadrului darmite de pete?

Disclaimer: nu mi-o luati in nume de rau..da' nu m-am putut abtine

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mookyama am avut proasta inspirație să spăl bicicleta cu peria și au rămas niște urme pe vopsea. Din descrierea și review-urile polish-ului, părea că e ce am nevoie ca să acopăr din zgârieturi.

IMG_20160705_110623.jpg

 

Atunci încă era bicicleta destul de nouă, între timp mi-au trecut ”problemele” astea. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer sa fiu, arata nitel ciudat, parca e un smirghel de 2000...Cu ce perie ai spalat? 

Cred ca tu ai nevoie de altceva acolo, bazat pe o rasina mai vascoasa, nu crema, ci o ceara. Asta, de care vorbim noi, e nitel mai soft.

 

@tzunoi, fara sa mi-o iei in nume de rau, cred ca confunzi nitel datul cu intretinerea. Pana la urma e un thread despre intretinere. Si nu am de ce sa ma supar.

 

Fiecare are grija de lucrurile lui in felul lui. Pentru mine bicla e ca orice lucru, incerc sa am grija de el. De obicei imi fac un maintenance singur, precum majoritatea. Insa nu imi pare rau ca am carbon mat, la cannondale e mai poros, ci faptul cum arata dupa spalare. Daca ai vedea-o, ai zice da, ma, ai dreptate, pana mea, chiar arata aiurea si ca nu am grija de ea. E ca si cum ai da jegul jos, dar patata toata. Nu e precum carbonul de la Specialized, ala mat (daca il stii, vad ca ai Diverge). Iar la cursiere nu stiu zau cat putem discuta de noroi. Sunt sigur ca sunt si persoane care ar zice merge si asa. De acord. Dar daca tot am muncit un ban, de ce sa ... intelegi?

 

Ca sa iti spun altfel, presupun ca te-ar deranja sa ai masina zgariata sau patata dupa ce ai luat-o de noua. Ai mai face si curat prin ea, ai mai spala-o. Insa sunt sigur ca nu te-ai uita prea mult la cauciucurile masinii cum ne uitam cauciucurile biclelor. Totodata se mai intampla ca lucrurile dupa un anumit timp sa se puna in vanzare. Una e sa iei 2000 si alta e sa iei 1000, pentru acelasi lucru, dar cred ca ceea ce am spus mai sus reflecta mai bine asta.

 

Totusi, sper sa nu ajungem la o discutie lycra vs nadragi scurti. Eu asa am simtit comparatia...

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și eu era să iau cannondale-ul negru mat, dar cred că-mi părea rău :) Noroc că am avut cine să mă convingă să iau cealaltă variantă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/4/2015 at 6:50 PM, Croocodillul said:

2015, smecleurile aduse la zi.

 

v5gwfeh.jpg

 

Dracia aia de silicon pentru cadru e chiar faina: http://www.bike-discount.de/en/buy/muc-off-bike-spray-500-ml-32245. Reimprospateaza pe bune culorile si ascunde si zgarieturile fine. Si iti aduce si modulatie la frane daca nu ai si insisti cu el pe langa discuri...  :D

 

@paulrad ai putea sa il intrebi pe d-nul ce parere are despre Brunox. Eu nu am nici juma din ce are el :D Astazi am vorbit cu cei de la Bike24 si cu Sorin de la Spokes (zilele trecute) despre asta, dar nici ei nu stiu prea multe. Oricum, e recomandata de mai multi si costa putin, daca mai vrei sa incerci ceva. Nu stiu daca neaparat o sa iti fie si buna, eu am citit destul despre si mi-am zis ca parca e prea timpuriu pentru solutia asta pentru problema mea. Altceva nu stiu, nu am mai cautat, eu doream doar sa scot petele alea si am trecut cu vederea prin mai multe solutii de curatare.

 

Brunox Carbon Care 100ml - 7,90e

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=11602

http://brunox.ro/spray-tehnic-cadre-componente-carbon-biciclete-brunox-carbon-care-618/

http://www.brunox.com/website/productpages/Carboncare-en.html

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, paulrad said:

Și eu era să iau cannondale-ul negru mat, dar cred că-mi părea rău :) Noroc că am avut cine să mă convingă să iau cealaltă variantă.

 

Eu doream cea cu verde si alb, in special ca imi place verdele. Lucios, mai putin pretentios,...Nu am gasit marimea mea, 55, mereu cad intre marimi, iar la Cannondale este 54 sau 56, iar 56 nu m-am incumetat. Asta binteinteles, dupa ce am vorbit cu cei de la Cannondale, au zis sa merg pe un 54.
Habar nu aveam cum arata in realitate vazand doar poza de produs si aia a fost. Iar "ghinionul meu" a fost ca a zis pai daca mai platiti vreo 4-500, putem sa iti oferim ceva pe sram daca doriti...altfel aveam alta bicla. Si cum am "crescut" cu avid/sram pe mtb, mi-a sunat precum : calule, vrei ovaz? Drept urmare am negociat-o la sange, desi prea putin, magazinul e magazin totusi, dar am putut luat-o in rate din magazin, iar la ultima platita mi-a venit si bicla...toamna, tarziu.

 

on topic : o sa iau curand un Shine Polish sau Matt Finish si revin cu impresii. 

 

ps: daca mergea threadul respectiv cu "ce v-ati cumparat in ultimul timp", puteam tagui pe cineva care nu e mereu atent pe forum, dar ar fi putut sa ne zica mai multe despre unele produse pe care le cautam.

ps2. chiar si acum cand caut, majoritatea impresiilor despre produse tot pe forumuri se gasesc, tind sa cred ca era un lucru util.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimul post, ca sa nu par prea grijuliu. Ideea e ca dupa spalare, poate multi nu stiu asta, dar sunt cadre care raman "murdare", cu sare si alte chestii, iar cadrele mate sunt nitel mai pretentioase. La noi oricum e mai murdar pe drumuri ca in afara tarii, asta a zis si cel de la Bike24. Spun ca sunt mai pretentioase cu 3 cadre mate in familie (Specialized, Orbea, Cannondale). Toate au carbonul mat diferit, drept urmare se si curata diferit cu aceeasi metoda si solutii de curatare. Specializedul as zice ca e mai putin pretentios, dar nu e cel mai stralucit carbon, chiar daca e pe o Ruby (varianta de dame de la Roubaix), unde ar trebui sa fie mai pretentios.

 

Desi e putina informatie, folositi ggl translate. (a se vedea comentariul lui Roppie, pag.2, nimic nou totusi) http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=63167&sid=a349d609b1ad9d5dcd95e61a1bfefb47

 

@tzunoi a se vedea ca mai sunt si alti nebuni ca noi :)) Daca nu ne punem intrebarea despre acea problema, asta nu inseamna ca ea nu exista.

 

Eu metoda asta o folosesc de curatare, fara sa fi stiut de clip, mai putin partea de luciu si protectie. Cadrul mat e lucios insa, asemanator la Orbea, diferit de Willer, Specialized, Trek, Cannondale.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cautand, imi dau seama ca gasesc tot mai multi care au problemele acestea. Cineva, candva, undeva, a cumparat un produs, a scris sau a fost intrebat despre el. Si doar discutand despre ele poti ajunge la o concluzie, ca si altii, pe alte forumuri. Ma bucur ca se poate si la noi discuta despre ele, catusi de putin. Speram cu mai multi participanti.

 

http://www.bikeradar.com/forums/viewtopic.php?t=12872600

http://www.vitalmtb.com/photos/features/EUROBIKE-2017-Mountain-Bike-Components,10434/MucOff-Matt-Finish-Detailer,109513/sspomer,2 ( este recomandat a nu se da pe discurile de frana, chiar sa se puna niste pungulite peste ele)

 

Pana la urma, fiecare are metoda lui de intretinere. Daca functioneaza, si e multumit, e minunat. Daca ne uitam nitel mai sus, pe thread, o sa vedem ca sunt 20 de pareri doar despre q-link, oare de ce m-ar mira la spalare si intretinere sa nu fie. Am un prieten care foloseste baby wipes, de exemplu, si e foarte incantat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva*

 

 

 

* Nota: am postat "ceva" ca sa nu pari ca vorbesti singur ;)

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine s-a mai diminuat colectia de chestii, atunci na, eram la bucale si trebuia sa-mi ocup timpul cu ceva...acum dau ulei, pedala, repeat. :D

 

 

Dar ca idee de baza:

 

Mucoff detergent de spalat:

https://www.bike-discount.de/en/buy/muc-off-biodegradable-bike-cleaner-1-l-32249

Pinioanele si lantul ies perfect dupa ce se inmoaie mizeria cu asta si dai cu o periuta pe ele. Si nu patrunde asa rau precum benzina sau un spray de frane gen WURTH.

 

Ulei...pun cam ce am la indemana, acum ma dau cu asta: https://www.bike-discount.de/en/buy/bikinvention-squirtlube-120-ml-56117 si cu asta: https://pedros-europe.ch/collections/lube-and-grease

 

Pedros'ul e ok, celalalt e in teste.

 

Iar Mucoff Bike protect: https://www.bike-discount.de/en/buy/muc-off-bike-protect-500ml-spray-573597

 

E inca in portofoliu daca vreau bicicleta sa o fac sa arate ca noua. 

 

Pnm, daca ma bagi intru-un magazin de biciclete...tot plec cu ceva dupa mine...

 


Ah, uitasem o chestie ultra mega importanta....mi-am pus asa ceva pe bicicleta si e foarte, foarte misto:

 

http://www.invisiframe.co.uk/

 

Costa ceva, am pus-o singur, n-a iesit perfect pentru ca n-am avut nici lumina si ma si  dureau salele dupa vreo 3 ore de invartit pe langa bicicleta, dar te scapa de toate problemele legate de zgarieturi fine. La Giant vopseaua era proasta, imediat se vedeau zgarieturile fine pe ea.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dublu post, dar oarecum pe acelasi subiect legat de intretinere:

 

8TSdjd2.jpg

 

Cam asta e trusa de carat zi de zi a mea, fara rucsac. Plus o camera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.