king

Curatare / intretinere bicicleta

Recommended Posts

Mi s-a pus pata pe janta pe spate, care e cam mătuită de praf și soare. Cu spălarea obișnuită cu apă sau cu benzină/petrosin n-am făcut nici o brânză. Am o soluție neabrazivă „Sano Multi Metal” pentru curățat și lustruit obiecte metalice, inclusiv oale de inox, crom, aramă, nichel. Conține ceva acizi, printre altele, așa că se recomandă folosirea mănușilor. După aplicare și eventual frecare prin locurile pătate se clătește cu apă multă, apoi se lustruiește cu o cârpă uscată.

Ați mai încercat produse de-astea? Să dau jos cauciucul când fac operațiunea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca capsele din janta si/sau niplurile spitelor sunt nichelate/cromate, s-ar putea sa nu mai fie dupa-aia :D

De ce n-o stergi cu un burete d'ala siliconic de lustruit bordu' masinii, daca zici ca-i matuita ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine cu un praf de curatat bucataria. Am gasit ceva fabricat in Germania foarte bun. Ma spal si pe maini, se duce instantaneu orice mizerie. La aluminiu face minuni, scoate orice pata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta daca e aluminiu curat. Daca e anodizat sau vopsit, mumu.

Apropo de lustruit aluminiu si alte metale, am dat peste o treaba ce pare utila pentru tratament si intretinere ulterioara, dupa lustruire: http://www.roadsters.com/gibbs/

(nu tocmai ieftin, vreo 15 lire la reprezentanta din UK si asta fara expediere, dar pare un produs interesant pentru tratarea unor biciclete clasice si nu numai)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfoai de capu' meu... Dacă tot am dat jos roțile azi ca să pun cauciucurile pentru munte, mi-am tras și niște mănuși de latex în mâini și am făcut o probă la soluția minune, Sano Multi Metal, aplicată pe un burete uscat și apoi direct pe jantă.

E INCREDIBILĂ.

Știți reclamele alea în care o tanti dă fâs fâs cu un spray pe faianță și apoi trage o dată cu buretele și rămâne curat bec? Mno, cam așa e și cu soluția asta: am plimbat o dată buretele în lungul jenții și în urmă rămânea metalul curat. Am insistat un pic printre spițe, ca să ajung peste tot, și pe laterale pe unde calcă saboții de frână, da' doar așa ca să mă simt eu bine. Dup-aia o clătire cu apă, ștearsă cu o cârpă uscată și acum arată ca nouă!

Nu-mi vine să cred ochilor ce bine și ușor s-a curățat. Sunt curios mâine dacă afectează cumva frânarea; nu pare să fi lăsat reziduuri, da' vedem. Janta era mată, așa a rămas; piulițele la spițe erau nichelate, acum sunt curate și strălucesc; suprafața de frânare a jenții era cam lustruită de la cauciuc, tot așa a rămas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drept să-ți spun, nici eu nu-mi amintesc să o fi cumpărat vreodată. Cred că a ajuns la mine când am cumpărat o oală Zepter, fiind soluția recomandată pentru curățare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri m-am apucat sa-mi curat bicla si am ajuns la deraiorul spate , am un LX . Cum se procedeaza la curatare , cum trebuie sa mearga si sa arate rolele si cum se greseaza ? Cu spray de lant de exemplu sau cu vaselina ? Nu as vrea sa-l desfac complet , ca s-a lasat cu chin sa-l reglez ultima data si nu am desfacut nici lantul ca si la ala sunt cateva intrebari de cum se desface , e un Dura Ace 7800 parca .

LX-ul se degreseaza mai intai , se poate spala si cu apa , sa-l usuc si apoi sa-l gresez ? Ma intereseaza sa ramana ok si dupa cateva ture , sa nu se umple cu mizerie stransa in el de la gresare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

- dai jos lanţul

- dai jos rolele

- speli/cureţi lanţul, de exemplu în motorină

- cureţi rolele de la schimbător cu o cârpă şi un spray degresant, de exemplu WD40

- cureţi pinoanele cu cârpă şi spray - ideal ar fi să le demontezi şi să le cureţi unu câte unu

Pui totul la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce usor suna ... dar CUM desfac lantul ? Cu ce unealta ? Nu am nici presa si nu stiu daca are quicklink , nu cred ca are . Trebuie mai intai sa cumpar vre-un quicklink ? Ma gandeam sa numar si zalele si eventual sa mai scot vre-o 2 , ca sa mai trag de lantul asta si anul asta .

CUM desfac rolele ?

Nu am unealta pt desfacut pinioanele ... asa ca am luat toata roata si am curatat-o , a iesit super si probabil voi face la fel si alta data ca degresez bine si discurile cu ocazia asta . Pe viitor voi cauta o cheie de pinioane ... dar deocamdata nu am luat ca am inteles ca sunt de muuulte feluri , apoi trebuie cheie care tine pinioanele si cheie de pinioane si mai trebuie si presa de lant , iar astea cred ca depasesc 1 bulion . Daca aveti ceva sfaturi practice ... va astept !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumperi o za rapidă şi îi rogi pe cei de unde o cumperi să ţi-o şi monteze, aşa scapi de presa de lanţ.

Dacă lanţul e întins, aruncă-l - să scoţi două zale nu te ajută cu nimic, îţi va face praf plăcile şi pinioanele.

Rolele le desfaci cu o cheie imbus de 3mm.

Pentru pinioane, dacă ai SRAM sau Shimano, îţi trebuie un chainwhip şi o cheie de pinioane shimano HG. Nu sunt de multe feluri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles asta , dar CUM desfac un lang care NU are za quicklink ? Dar daca vreau sa refolosesc lantul desfacut care nu are za quicklink ? Voi cumpara cateva quicklink-uri , nu e problema , dar cum il desfac daca lantul nu are acea za , daca vreau doar sa-l curat ( evenatul sa-i montez zaua quicklink ) si sa-l refolosesc ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marius cu intrebarile tale zau daca nu jignesti toata comunitatea si nu din cauza ca ar fi trebuit sa fi stiut toate astea ci din cazua ca toate lucrurile astea sunt scrise si rastscrise de nenumarate ori in repetate randuri, din respect pentru cei care au facut-o ai putea sa te obosesti putin citind cateva topicuri de pe aici, ti-ai raspunde singur la intrebari, majoritatea dintre noi am facut-o deja. Vezi pana si Radu ti-a indicat sa te duci la un magazin si sa-i rogi pe cei de acolo sa-ti monteze zaua rapida, e mai safe asa pentu tine.

Mai exact ca sa desfaci lantul ai nevoie de o presa de lant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am gasit aceste lucruri scrise . Stiam ca trebuie presa de lant ca sa montez un lant nou , nu si ca sa-l desfac . Acum am mai invatat inca ceva . daca vb ca un retard , imi cer scuze celor care le zgarii ochii cu intrebarile mele imbecile , dar am crezut ca aici este "Sfaturi incepatori" . Daca nu m-ar interesa sa invat ceva si sa fac si singur pe viitor , m-as duce ca oricare dezinteresat la orice service de bicle si le-as umple buzunarele ... dar eu sunt interesat sa invat si de asta tot citesc pe aici .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marius cu intrebarile tale ...

Nu va suparati pe Marius; omul intreaba nu da cu parul; poate nu are timp sa parcurga toate posturile; daca vreti sa-l ajutati bine, daca nu, nu; fac si eu parte din grupul habarnamistilor in domeniul intretinerii bicicletei si nu caut circumstante atenuante dar pur si simplu sunt atehnic si nu cred ca este un motiv ca sa fiu (fim) pusi la stalpul infamiei; citesc cu interes posturile din domeniu chiar daca se repeta de n ori (poate pricep in cele din urma! :blink:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baietii au recunoscut, nu se pricep prea bine in ale intretinerii pieselor componente ale bicicletei,recunosc ca si pe mine ma cam sacaie repetarea asta continua despre un anumita operatie de curatare sau intretinere dar in anumite situatii merita circumstante atenuante.Ai sa nu fim rai, sai intelegem si sai ajutam cat putem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa cumpar un set de scule pentru bicla de la Merida , care contine si o presa de lant , 2 leviere si multe alte scule , mucute e adevarat , dar uite ca imi fac treaba cu ele , ca am reusit sa desfac lantul si l-am si curatat . La prima vedere este destul de uzat , dar voi trece maine pe la service sa-mi iau rotile cu butucii rezolvati si intreb acolo daca e cazul sau nu sa schimb lantul cu totul . Am cumparat si un quicklink sa-l am de montat daca voi pastra lantul vechi , dar pe el scrie ca este pentru 8 viteze si sper ca nu este prea lat , ca am intrebat si baietii mi-au spus ca merge , dar sper sa nu am probleme din cauza lui . Maine il iau cu mine si ii mai intreb o data sa nu fi fost obositi in seara asta cand mi-au spus .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marius cu intrebarile tale zau daca nu jignesti toata comunitatea si nu din cauza ca ar fi trebuit sa fi stiut toate astea ci din cazua ca toate lucrurile astea sunt scrise si rastscrise de nenumarate ori in repetate randuri, din respect pentru cei care au facut-o ai putea sa te obosesti putin citind cateva topicuri de pe aici, ti-ai raspunde singur la intrebari, majoritatea dintre noi am facut-o deja.

Mai sa fie. Cu un sfat se umple forumul. Dar cand sunt atatea postari apa de ploaie, care iti mananca timpul citindu-le, si le citesti, ca nu stii dinainte care e frectie, alea nu mai mai umplu forumul. I-am dat eu un PM cum sa desfaca lantul, dar deja isi luase presa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o data , multumesc pentru sfaturi ! Acum ca tot mi-am luat papara pe topicul asta , mai am o intrebare : daca iau un lant Shimano HG53 , care se spune ca s-ar potrivi de minune cu pinioanele mele HG50 si foile XT si acest lant are 114 zale , ar trebui sa il las asa cu 114 sau ar ajuta in vre-un fel sa mai iau din ele ? Intreb asta pentru ca lantul actual are doar 108 zale ( Dura Ace este ) , le-am numarat de 2 ori sa fiu sigur .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lungimea lanțului se calculează în funcție de cât sunt de mari foile și pinioanele, ce mărime are cadrul, și cât poate acumula deraiorul spate. Dacă lanțul e prea lung, o să atârne în loc să stea un pic tensionat; dacă e prea scurt, nu vei putea folosi anumite combinații de foi și pinioane.

Shimano are manuale pe net despre cum se montează partea mecanică, printre altele arată și cum ar trebui să-ți dai seama când lungimea lanțului e corectă. Dacă tot vrei să înveți un pic de mecanică, e un foarte bun punct de pornire. Cu asta îți vei da seama dacă lanțul vechi avea lungimea corectă sau nu, și atunci vei ști dacă cel nou trebuie scurtat și cu cât.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marius_eugen

Presupunand ca ai un hardtail (adica fara suspensie spate): pui lantul nou pe pinionul cel mai mare si pe foaia cea mai mare (fara sa il treci prin derailleur-ul spate) si la lungimea astfel stabilita adaugi doua zale. Daca ai za rapida/PowerLink, o incluzi si pe aceasta la numaratoare.

O za PowerLink-ul pentru lant 9-speed este mai ingusta decat cea pentru lant 8-speed. Foloseste tipul corect pentru lantul tau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult tuturor , acum am inteles cum se masoara lantul ! Am reusit de dimineata sa schimb quicklink-ul cu unul corespunzator pt 9v , am reusit sa-mi iau si rotile de la "revizie" si totul este ok cu ele , acum pot merge linistit . Poate maine o sa iau si lantul si ma apuc de montat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe iutub daca dai un mic search vei gasi diverse tutoriale, inclusiv legate de montarea unui lant.

Spor la treaba! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai revin cu probleme la frana fata ... orice fac nu reusesc sa o aerisesc bine sau cel putin nu franeaza ca putere nici 30% din puterea celei spate , care functioneaza impecabil . Este un XT , manete combo hidraulica 765/775 parca . Am completat cu lichid , am miscat pistonasele de cateva ori , dintr-o parte a iesit ceva aer , din partea cealalta nimic . Pistonasele se misca ambele cand apas , dar puterea de la maneta nu se transmite direct proportional la placute .

Oprirea de la viteze mici , la franarea pe fata se face cu scartaiala nasoala . De fiecare data curat cu spray de frane , nu ramane mizerie pe carpa , aerisire am facut si numai prin curgere si completare si prin apasare , avand si intr-o parte si in alta lichid . Nu am alte idei ce sa-i mai fac si nu cred ca schimbarea discului rezolva vre-o problema .

Pe la garnituri nu curge , totul este uscat , maneta nu este nici moale , nici tare , ci normala si nu ajunge sa atinga ghidonul . Anul trecut frana a functionat impecabil ... intre timp in afara de schimbarea unui adaptor si aerisiri nu am facut altceva . Daca nu ar fi mers niciodata bine , o schimbam cu totul ... dar asa ... mi se pare aiurea sa dau banii degeaba pe alta frana .

Daca mai aveti ceva idei de incercat ... le ascult si le astept !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Marius,

cateva intrebari:

Placutele - calitate/uzura ?

Pistoanele din etrier - curatate - da/nu ?

Disc frana - calitate/uzura ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.