king

Curatare / intretinere bicicleta

Recommended Posts

bine spus ca : "o bicicleta curata merge mult mai bine ca una murdara " si piesele vor rezista mai bine in timp decat cu noroiu si prafu adunate pe ele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metoda curaţat lanţ, pinioane, foi acasă:

  1. se aşează bicicleta cu roata spate suspendată(diverse modalităţi);
  2. se curăţă lanţul cu o cârpă uscată de murdăria groasă;
  3. se desface lanţul din cheiţa rapidă;
  4. se introduce lanţul într-o cutie de tablă sau borcan cu capac, în care s-a turnat motorină (cât să fie acoperit lanţul) şi se lasă la macerat;
  5. se curăţă pinioanele cu o pensulă clasică pentru vopsea (marime3-4);
  6. între pinioane se curătă cu fâsii din fibre sintetice scoase de la mop (poate fi şi folosit, dar curat);
  7. se procedează la fel şi pentru foi;
  8. se agită cutia pentru a scoate mizeria dintre zale;
  9. se spală lanţul cu pensula de mai sus în baia de motorină, şi pe faţă şi pe dos, până sunteţi mulţumiţi de rezultat;
  10. se şterge lanţul cu o cârpă uscată şi se lasă la uscat în aer liber (dacă nu ploua);
  11. se montează lanţul şi se unge schimbând pe toate pinioanele şi foile;

Pentru ture puneţi în borsetă o sticluţă de la picaturi pentru nas plină cu ulei pentru lanţ, una cu ulei pentru furcă.

Gata, am terminat. Cam mult pentru un începător, nu credeţi? =:)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ușurează-ți viața: dacă tot ai o baie de motorină pentru spălat lanțul, demontează pinioanele cu totul de pe casetă și spală-le cu o perie în motorină. Durează mai puțin, chinuiala e mai mică și rezultatele excepționale. Iar cârpa pe care le lași la uscat o poți folosi ca să cureți canalele casetei și foile nedemontate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu motorina pentru lant. Gaz, diluant, ceva mai putin gras.

Motorina peliculizeaza si nu curata interstitiul dintre rola si pin cum trebuie. Pentru restul pieselor poate fi folosita cu incredere.

Macerat nu este un termen fericit ales pentru componente metalice ;))

 

LE: Sticluta cu ulei pentru furca?  :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorina e de doua ori mai ieftina decat diluantul. De asta o folosesc si eu.

Ideal ar fi o spalare cu motorina si o clatire cu benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideal este curatatul cu gaz. Petrol lampant.

NU motorina! NU benzina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este din belsug in Rusia.

De ce nu incerci sa gasesti la rusii care fac comert transfrontalier?

Incearca si vorbim dupa aia... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bazarul nostru e plin de ruşi şi găseşti orice de la Vodcă la icre negre şi de la Kalaşnicoave la Miguri, dar gaz din ăsta n-am văzut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce model?

 

furci%20pentru%20intorsul%20fanului.jpg

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu spal lantul prin agitare in bidon cu capac mai intai cu doua bai de motorina, urmat de doua cu mult detergent si apa fierbinte, urmat de clatire cu apa fierbinte, uscare, ungere. Asa nu prea mai conteaza ce hidrocarbura folosesti.

Cum putem masura calitatea spalarii lantului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il pui in neofalina seara. Daca nu-si schimba culoarea din materii de pe lant pana dimineata, atunci e curat.

Bine ar fi totusi sa nu-l mai speli cu detergeni. Contine oxidanti. Si nici tigaie nu ie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu mi-am pus problema asta si mi-am permis sa risc pentru ca hidrocarburile doar aparent indeparteaza tot. Ce nu indeparteaza ele o poate face un derivat al lor: detergentul si temperatura crescuta.

Pot spune ca dupa spalarea cu motorina sau chiar xilen, lantul inca ramane cu murdarie pe el.

Problema oxidarii este minora atat timp cat durata de actiune este relativ scurta (10 min agitare puternica) si este urmata de spalare cu apa.

Folosind apa fierbinte, uscarea este rapida iar ungerea va finaliza protectia la coroziune si abraziune.

Oricum, la ce aliaje se baga in lanturi, un ciclist care face 2000 de km pe an nu apuca sa vada lantul ruginit ca il schimba inainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ideal este curatatul cu gaz. Petrol lampant.

NU motorina! NU benzina!

 

Da' fotoghinu' nu-i bun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotoghinu sigur ca e bun. Pentru mine tot cam aia e cat timp e o hidrocarbura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pun intrun pet de 0.5 litri lantul cu detergent de rufe si apa fierbinte, las la inmuiat juma de ora si apoi agit petul temeinic. Fara motorina gaz etc. Dupa 2 spalari si o clatire arata impecabil. Clatirea in chiuveta unde cu o perie de dinti mai inlatur ceva depuneri daca au mai ramas. Apoi lasat la uscat, montat si uns. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detergentul de rufe contine degresanti extrem de puternici. Foarte buni. Ce nu ie buni sunt oxidantii la fel de puternici.

Daca ai de curatat ceva si nu da nimic rezultat, atunci detergentul de rufe il face luna. Nimic altceva nu da acelasi randament chimic(deci nu mecanic) de curatare.

Asadar dizolvarea cu solutie de detergent nu necesita neaparat agitarea piesei in solutie ci doar imersarea ei(spre deosebire de fibre).

Eu unul nu pot sa recomand cuiva folosirea detergentului pentru curatarea lantului. Este prea puternic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am folosit detergent de rufe  pe lanț xtr si acum am vreo 3 spălări pe lanț KMC X9 L Gold. Ma gândesc ca daca ar ataca lantul prima data ar ataca tratamentul exterior al acestuia. lanțurile xtr aveau doar mici pete unde era sarit "smalțul" iar pe  KMC  e dusa galbeneala doar pe role, partile extrerioare sunt impecabile. Acum daca in timp are efect dăunător asupra lanțului ma împac cu asta de obicei il schimb inainte a se distruge lantul din cauza detergentului. 

 

De fapt motivul principal pentru care folosesc metoda cu pet-ul si detergentul de rufe e pentru comoditatea operațiunii de făcut in casa. dacă as folosi produse petroliere imput toată casa cu mirosuri de atelier mecanic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curatarea lantului se face in maxim un minut, in timpul asta nu are cum sa-l atace in halul ala, asta bine-nteles daca dupa nu se curata temeinic, altfel pot ramane particule printe zale si ... dupa cum bine zici. de aia cel mai indicate sunt produsele specifice anumitei grupe.

la fel si cu unsorile, sunt milioane de tipuri de unsori/vaselina fiecare pentru mediul in care lucreaza. ah, ca exista si unele care merg in mai multe domenii, ecu totul altceva si e cazul fericit, dar sunt multe care nu-si fac treba cum trebuie, sunt si astea pe categorii (vascozitate, temperetura mediului de lucru, etc.)

 

Petrolul lampant, daca imi aduc eu bine aminte, e foarte indicat, deoarece e foarte volatil, deci se evapora foarte repede si nu ramane intepenit intre zale, cum se poate intampla cu alte solutii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru o clatire completa ar fi necesare peste 50 de litri de apa :-s

Apa spala si radiatia nucleara, dar trebe sa fie multa.

Acizii aia oxidanti se agata de material si uzura se produce mai repede. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Că tot am dat cu ochii de un aparat de curățat obiecte cu ultrasunete (ceasuri, bijuterii, tacâmuri de argint etc.), oare n-ar ajuta la curățarea mizeriilor rămase pe sub role etc. care nu se duc prin simpla clătire/agitare în ceva solvent? Vasul unui asemenea aparat are în jur de 0,8 litri, ar încăpea un lanț întreg înăuntru. Rămâne problema lichidului de pus în vas și, în funcție de asta, dacă lanțul trebuie degresat în prealabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e buna solutia asta, thor o facea, ca avea vasul ala, datorita meseriei pe care o practica, si zicea ca mergea de minune, deci ...

Pentru o clatire completa ar fi necesare peste 50 de litri de apa :-S

nu stiu cata apa intra in masina de spalat la o clatire, desi cred ca nu alat de multa.         eu curat lantul cu restul rufelor, ce, voi nu faceti la fel? =))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care masina de spalat?

Comparam mere cu pere? 

Grasimile si depunerile nu-s pe textile si nici macar pe vesela cum sunt pe piese mecanice. 

Calamina nu-i rest de ulei de masline...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.