Speedwheel

Lantul sare ciudat cand fortez

Recommended Posts

Am o cursiera Altrix whirlwind, sora spate (long cage), tiagra fata.

Ca sa fiu succint, de exemplu cand urc o panta in forta sau accelerez tare de pe loc, se intampla sa se auda un zgomot ciudat in spate ca si cum s-ar fi schimbat pinionul, am impresia ca lantul sare peste un dinte de la pinioane, nu imi dau seama. Ideea este ca lucrul acesta te opreste din pedalat si daca n-as avea cleat-uri probabil mi-ar zbura piciorul din pedala si as risca sa cad.

Cunoasteti cumva vreo rezolvare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ori sunt uzate pinioanele (si lantul, daca nu cumva ai pus un lant nou pe pinioane uzate ceea ce accentueaza problema), ori nu functioneaza foarte bine schimbatorul (tre' curatat si lubrifiat, ceva il impiedica sa schimbe corect).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe toate pinioanele se intampla asta, sau doar pe unele? Daca ai putea face o poza clara si de aproape cu pinioanele, ar fi de ajutor. Si daca poti masura si uzura lantului, ar fi edificator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil s-a uzat caseta.

Daca ai pinioane fara spider, asta se intampla. Pinioanele mananca in caseta si apoi scapa la forte mai mari.

Producatorii de bikuri fac economie la pinioane. O sa vezi bicicleta de 1500 de eruo cu sram pg-950. Asta e garant caseta stricata intr-un sezon.

asta inseamna o cheltiala de minimum 50 de euro. O tampenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai pinioane fara spider, asta se intampla. Pinioanele mananca in caseta si apoi scapa la forte mai mari.

Ahahahahahah... n-am auzit tampenie mai mare in viata mea. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o fi referit la casetele alea pacatoase de aluminiu :P

Dar am indoieli puternice ca s-ar gasi asa ceva pe Altrix Whirlwind :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da la alea s-a referit, dar nu au cum sa scape pinioanele din cauza ca au sapat in butuc http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Din contra, se impaneaza mai tare si nu le mai misti in veci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau daca e mancata suficient cat sa le misti.. nu prea mai pleci de pe loc :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

pinkbike, te rog sa te mai documentezi. sunt patit cu combinatia sram pg-950 pe caseta de aluminiu pe hub wtb laserdisc.

Pinioanele au ros caseta transversal si nu mai aveau buza in care sa prinda caseta, deci diametrul casetel a devenit mai mic decat diametrul interior al pinionului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau daca e mancata suficient cat sa le misti.. nu prea mai pleci de pe loc :P

Nu e posibil asa ceva, in primul rand ca pinioanele sunt nituite intre ele si trebuie miscate toate odata, ceea ce e imposibil daca ai strans lockringul, deci sunt prinse de butuc macar din laterale, apoi aluminiul ala din care au fost facute canelurile nu dispare ca prin magie, ramane acolo sub pinioane, doar ca isi schimba forma. Am avut mai multe casete mancate si dupa ce am scos pinioanele fortat a trebuit sa iau butucul la pila ca sa pot baga alte pinioane XT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pinkbike, te rog sa te mai documentezi. sunt patit cu combinatia sram pg-950 pe caseta de aluminiu pe hub wtb laserdisc.

Pinioanele au ros caseta transversal si nu mai aveau buza in care sa prinda caseta, deci diametrul casetel a devenit mai mic decat diametrul interior al pinionului.

Nu stiu cine te-a pacalit, dar butucul nu de asta scapa, probabil s-a mancat pe interior la clicheti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da esti cu el in fata si e deja barbierit, normal ca daca nu mai ai nici un canel pui caseta degeaba.

Dar daca tu pui caseta pe un butuc bun si esti in stare sa faci pinioanele sa se roteasca iti platesc eu butucul. E fizic imposibil sa se intample ce zici tu, materialul ala iese de acolo numai la demontarea pinioanelor, abia dupa aia nu mai e bun. Dupa un anumit grad de uzura e mai bine sa lasi pinioanele acolo impanate in butuc decat sa-l strici de tot, le folosesti impreuna cat mai tin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate nu am fost clar.

saracu om ce a deschis threadul nu va ma intelege nimic.

Bututcul nu scapa, caseta s-a belit. Pinioanele vin montate pe caseta asta e clar. Cred ca esti de acord. Pionianele pun in miscare caseta, care fiind prinsa de butuc, pune miscare butucul care pune in miscare roata, ca sa fim intelesi :)

Problema: la o pedalare in forta, lantul scapa. asta inseaman ca pinionul pe care lantul a alunecat pe caseta. alunecarea s-a produs din cauza ca pe caseta au aparut niste santuri in locurile in care are tebuie ca pinioanul sa aplice forta. Repet, asta se intampla doar cu pionioane care nu au spider.

Nu stiu cum sa fiu mai clar. butucuil in sine e perfect, dar caseta e compromisa.

Asta la mine, nu stiu la colegul care a intrebat initial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica vrei sa zici ca pinionul isi croieste singur canelura prin masa bodyului? Pai si materialul scos unde se duce, ca nu se poate evapora?

Mie imi pare ca Rozul are dreptate. Alea se misca in orice situatie, fie nituite fie nu, toate odata, pentru ca sunt prinse in grup cate doua trei, iar cele libere sunt stranse de LR.

Si daca mergi numai pe un pinion din grup de nou, cand il desfaci vei gasi atac in body pe sensul de rotatie la toate. Ca sa combati acel atac se pun capse indreptate, macar la un canel da unul nu, daca nu pui la toate, ca sa iei complet orice toleranta.

Si daca in diametru pe cota superioara al canalelor este uzat bodyul si pinioanele nu mai au suficienta grosime pentru atac tot Rozul are dreptate. Ceva nu se leava ivarultz in ce spui. Au fost probabil piese imperecheate aiuristic, altfel nu se explica, pentru ca nu-i normal ce spui ca s-a intamplat dar de putut s-o putea. Eu unul n-am vazut, n-am auzit de astfel de avarie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tutor pentru raspunsuri, am sa revin maine cu mai multe detalii dupa ce o examinez putin, poate o sa pun si cateva poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sa incerc sa fac o poze la freehub body.

Poate ma ajutati chair sa il repar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact cu problema asta m-am ales si eu saptămâna trecută. Mai mult ca sigur freehubul e dus.

La cât de scump e un freehub nu prea am chef să îl înlocuiesc, oi vedea ce rezolvare aleg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat ca dintii de pe randurile superiaore (cele mai folosite) sunt cam uzati, adica partea din spate a lor (unde impinge lantul) este tesita. Sa fie din cauza asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

din pozele alea primele 2 foi sunt praf, aproape ca nu mai au dinti, comparat cu foaia mica.

Nu, lantul nu sta normal pe foaie, mai mult ca sigur din cauza uzurii foii.

Sa te asiguri ca folosesti lant corespunzator, daca ai 9 pinioane sa fie lant de 9, daca sunt 10 atunci lant de 10v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kerosen - e diferenta mare intre cum arata in realitate si de cum se vede in poze angrenajul fata.

Cand ajung acasa la Valcea am sa pun niste poze mai edificatoare.

M-ar interesea sa stiu daca dintii tesiti de la caseta de pinioane pot provoca aceea alunecare a lantului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa cum arata in poza trebuie sa schimbi si foile si pinioanele si lantul, si neaparat toate odata... orice lant nou pui pe foile alea se strica imediat si buleste si pinioanele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine postată

Nu mi se pare chiar atat de uzat angrenajul, cel putin dintii nu sunt tesiti ca la pinioane.

Am dat astazi comanda la o caseta Shimano Sora CS-HG50-8 (13-26).

Pe angrenajul fata scrie -> campagnolo race triple, e ceva de capul lui? eu l-as schimba si pe asta, mai ales ca nu folosesc foaia mica, intrucat nu-mi permite schimbatorul si as lua ceva compact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai pus pinioane noi neaparat schimba si lantul. daca schimbi lantul la timp o caseta duce 2-3 lanturi... dar daca pui un lant uzat poti distruge pinioanele in cateva sute de km.

si pune o poza cu lantul nou pe angrenaj, daca se asaza tot asa trebuie schimbate foile clar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.