Speedwheel

Lantul sare ciudat cand fortez

Recommended Posts

Cred ca la asta se refera

Imagine postată

Schimba bre toata transmisia ca e varza.Posibil sa sara lantul si peste dintii de la foi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu am facut upgradul (din lipsa banilor). Insa am revenit cu niste poze mai de calitate, mentionez ca pe foaia din mijloc (de 42) nu imi alunca lantul, decat daca fortez foarte, foarte tare. Problema este cand mut pe foaia mare (de 52), care este inutilizabila, practic lantul mai mult aluneca decat impinge dintii.

Daca lantul ar sta "omeneste" pe foaiea mare, nu as mai avea problemele cu pricina, intrebare este de ce nu se muleaza lantul pe dintii angrenajului? nici pe foaia din mijloc lantul nu sta perfect insa e accetabil atat cat sa functioneze.

Momentan am bani sa schimb ori angrenajul fata ori caseta de pinioanele + lantul...

https://picasaweb.go...CJTRzNKunbrdFg#

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantul nu sta pe foi datorita decalajului / uzurii lor . Ori foile sunt prea uzate , ori lantul . Citeste pe lant de care este si vezi daca este compatibil cu foile , mie personal mi se pare cam gros , de gen MTB .

Oricum iti trebuie un lant nou , orice vei alege pe viitor , asa ca incepi cu lantul si vezi daca un lant nou sta bine si mai aluneca , DOAR DE TEST . Daca alt lant nou e ok , atunci lantul a fost de vina . Nici mie nu imi par foile prea uzate , dar clar lantul actual nu este compatibil cu foile . Ar fi trebuit sa pui si ceva poze cu pinioanele .

Partea cu fortatul , de acum cativa ani , eu incerc sa o las mai moale si asta de cand mi-a explicat un nene mai batran cam ce se intampla cu bicla , mai ales in cazul meu de 0,1 Tone . Ideea este ca NU trebuie sa fortezi nimic , pentru ca ai la dispozitie foi si pinioane pentru a pleca incet si sa mentii o cadenta buna . De asta nu se pleaca cu a 2-a sau au 3-a de pe loc cu masina , ci se porneste cu treapta 1 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut... reinviu topicul fiindca am si eu o problema asemanatoare. bicicleta e noua, are vreo 200 de km si la pedalarea in picioare, atunci cand fortez, parca ar sari lantul sau parca abia atunci s-ar aseza pe pinion, nu stiu ce sa zic, nu ma pricep... aveti idee ce poate fi? bicla e in garantie, o s-o duc la service oricum, insa mi-ar prinde bine parerea voastra fiindca nu vreau sa ma abureasca aia pe la service... gresesc fiindca fortez cand pedalez in picioare? multumesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai in cazul asta poate ma duc la un reglaj de schimbator sau incerc singur cu toate ca nu am mai facut asta niciodata... multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reglajele sînt relativ simple odată ce-ai înţeles conceptul de bază. Îţi recomand următoarele articole, în ordine:

http://sheldonbrown.com/gears.html

http://sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html

În general, reglajul "pentru amatori" se reduce la:

1) Verifică să nu se fi îndoit suportul care ţine deraiorul pe cadru. Asta se face ochiometric, din spatele bicicletei, la nivelul deraiorului, te uiţi dacă linia lanţului cînd trece prin cele două rotiţe cu arcuri e verticală. Dacă s-a îndoit ceva NU trebuie umblat la el, te duci la magazin unde fie ţi-l îndreaptă, fie înlocuieşte braţul de fixare, fie tot deraiorul. Cost maxim ~30-40 de lei, plus manopera 5-10 lei.

2) NU se umblă la şuruburile de reglaj de pe deraior. De obicei au fost setate bine la început şi nu trebuie să le schimbi. Sau, dacă le schimbi şi se rezolvă (aparent) problema, e semn că de fapt altceva este în neregulă (deraior deformat, lanţ neadecvat etc.) Deci repet, nu umbla.

3) Ce poţi să-ţi reglezi singur este tensiunea în cablul schimbătorului şi asta se face atunci cînd deraiorul se dereglează şi începe să schimbe uşor aiurea (de ex. schimbi şi nu rămîne schimbat, cade de pe foaie, continuă să "păcăne" ca şi cum încă ar schimba etc.) Dar atenţie, verifică punctul (1) înainte de-a te apuca, dacă e deformat deraiorul degeaba reglezi cablul. Tensiunea se reglează ducînd pe pinionul cel mai mic şi deşurubînd unul dintre capetele cablului, care au nişte "butoiaşe" cu filet, unul la intrarea în schimbător, unul la intrarea în deraior. Slăbeşte-l pe care vrei, pînă cînd se vede că atîrnă cablul. Începi şi strînge la loc puţin cîte puţin (de obicei cam în jumătăţi de rotaţie) pînă cînd cablul se întinde (dar fără să-l tensionezi!) După care suspenzi roata din spate şi începi să schimbi în sus şi-n jos din schimbător, ajustînd uşor tensiunea în sus (sau în jos) pînă cînd schimbările se fac corect.

Deci tensionarea cablului e cam singura chestie pe care ar trebui s-o faci dacă nu te pricepi. Dacă nu se rezolvă în felul ăsta e semn că pot fi alte probleme, moment în care mergi la un magazin de biciclete. Şi poţi le spui că ai încercat reglajul cablului şi nu s-a rezolvat; altfel unii tind să învîrtă niţel de butoiaşe şi să te trimită la plimbare, mai ales dacă-s ocupaţi. E drept că de obicei nici nu-ţi iau bani în asemenea cazuri, dar la fel de probabil e să nici nu rezolve nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wirespot, ca-ntotdeauna, dai niste raspunsuri foarte ample ( te urmaresc si pe celalalt forum :) )... pana la urma nu pun eu mana pe ea, o duc la service si bag la cap tot ce ii va va face acolo, ca sa pot sa o fac si eu data viitoare... va multumesc pentru raspunsuri...

si ca fapt divers, bicla o tin pe balcon iar frana fata o tin apasta cu ajutorul unei sfori pentru a nu aluneca bicicleta din pozitia "nefireasca" in care sta... e vreo problema ca tin cablul de frana tensionat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cata vreme nu ti se slabesc arcurile, nicio problema.

Te-as incuraja si eu sa te apuci de reglaj singurel. Adica, cum sa-ti spun, cea mai complicata parte dpdv. fizic e sa tii roata spate in aer cat testezi, daca n-ai stand :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca lantul sare in sarcina, mai mult ca sigur este o problema la pinioane si lant. Uzura fizica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut manifestari de genul asta la mai multe biciclete, si am identificat 4 cauze diferite.

In primul rand, pe una din bicicletele mele vechi, cand am degresat (cam neglijent) pinioanele a intrat degresant si la clicheti, si intr'o singura tura s'a dus prompt naibii tot mecanismul, in asa hal incat trebuia sa pedalez cu un minim de forta ca sa nu se invarta in gol. Cu alte cuvinte, cauza a fost uzura clichetilor. Cand am ajuns acasa am desfacut freewheel'ul si au cazut bucati de clicheti din el.

In al doilea caz, un freewheel sau freehub gresat cu vaselina sau ulei cu vascozitate prea mare pot face ca clichetii sa se ridice greu in pozitie si sa scape de cateva ori pana cand reusesc sa agate. Am patit'o cu un butuc nou, un Shimano Deore pe conuri. Un semn era ca nu facea aproape deloc zgomot atunci cand mergeam si nu pedalam. Acum, dupa vreo 1500km, face zgomot ceva mai puternic, dar nu scapa niciodata.

Al treilea caz a fost o incompatibilitate Sram-Shimano. Pinioanele erau Sram PG-830 cred, 8 randuri, iar lantul un Shimano UG-51. Lantul nu scapa decat in sarcina, trebuia sa stea un om pe ea si sa mearga cu ea, cu bicicleta goala niciodata nu facea, asa ca a trebuit sa merg pe jos pe langa cineva care pedala cu frana stransa si sa stau cu ochii pe pinioane. Am vazut ca lantul se urca pe rampele urmatorului pinion mai mare, si la un moment dat cade inapoi pe pinionul pe care era initial. Aici era un caz special, fiindca desi UG-51 e lant de 6-7-8 viteze (pe caseta shimano de 8 nu face niciodata figura asta), nu a interactionat cum trebuia cu rampele sram si se urca pe ele indiferent cum reglai schimbatorul spate. Am presupus ca sunt putin mai late pinioanele sram, si pornesc rampele de mai jos decat la shimano, dar n'am avut un subler la indemana. Dar presupun ca se intampla si daca ai un lant prea lat pentru caseta pe care o ai, chiar daca ai aceeasi marca.

Al patrulea caz a fost un lant nou pe niste pinioane foarte uzate. Cauza e evidenta, la fel si solutia.

Astea au fost problemele care mi s'au parut mai greu de depistat, dar care se manifesta in felul asta. Reglajul schimbatorului spate, cum a zis si Lucian, trebuie verificat primul, si in cazul in care nu e asta problema, trebuie mers pe istoricul modificarilor recente. Daca a inceput din senin sa faca asa, si nicio componenta nu a fost schimbata recent, as merge pe uzura clichetilor (ca uzeaza pinioanele corpul freehub'ului si scapa mi se pare o aberatie, poate doar daca e corpul freehub'ului de plastic sa se intample asa ceva, dar chiar si atunci ar incepe direct sa mearga in gol, n'ar mai agata deloc). Daca a inceput dupa schimbarea lantului, fie pinioanele sunt uzate (lantul nu scapa pe foi decat daca sunt extraordinar, adica vizibil, uzate, cand incep sa arate ca niste inotatoare de rechin, altfel sunt mult mai tolerante foile uzate cu lanturi noi sau uzate diferit), fie e o incompatibilitate de latime sau de marca intre lant si pinioane. Amandoua se verifica privind cum trece lantul peste pinioane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu am facut upgradul (din lipsa banilor). Insa am revenit cu niste poze mai de calitate, mentionez ca pe foaia din mijloc (de 42) nu imi alunca lantul, decat daca fortez foarte, foarte tare. Problema este cand mut pe foaia mare (de 52), care este inutilizabila, practic lantul mai mult aluneca decat impinge dintii.

Daca lantul ar sta "omeneste" pe foaiea mare, nu as mai avea problemele cu pricina, intrebare este de ce nu se muleaza lantul pe dintii angrenajului? nici pe foaia din mijloc lantul nu sta perfect insa e accetabil atat cat sa functioneze.

Momentan am bani sa schimb ori angrenajul fata ori caseta de pinioanele + lantul...

https://picasaweb.go...CJTRzNKunbrdFg#

http://sheldonbrown.com/chains.html#stretch

Tie ti s-au uzat pinioanele care au luat dupa ele si lantul. S-a "intins" - de fapt se tocesc pinii despartitori si prin urmare se departeaza zalele. Datorita faptului ca s-a mers mult cu lantul uzat pe foaia de mijloc (42), aceasta s-a uzat intens pana cand s-a potrivit cu lantul si nu mai scapa la pedalat in forta. Foaia mare e buna, neuzata, deci cu spatii mai mici intre dinti decat ar vrea lantul cel intins, deci scapa la pedalat in forta. Daca schimbi lantul pentru a pica bine pe foaia mare (52), o sa sara pe aia medie(42), deci trebuie si alta foaie medie SI NEAPARAT ALTE PINIOANE LA LANT NOU. Altfel pinioanele vechi vor uza foarte repede lantul care va incepe sa toceasca foaile si ajungi de unde ai plecat in cateva mii de km.

Deci transmisie noua (pinioane+lant+foi) sau daca nu e rentabil o vinzi asa cum e si iti cauti una neforjata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.