E-1

Planificator touring / randonneuring

Recommended Posts

Acest topic este dedicat celor pasionati de ture in jurul Bucurestiului pe distante mai maricele, incepand cu aproximativ 100 de km, in regim de touring sau randonneuring.

Pe scurt si pe romaneste, e vorba de trasee:
- asemanatoare celor cicloturistice, cu un parcurs de minim 100 de km, durata de cel putin o jumatate de zi pana la doua zile; pentru mai mult de un weekend am intra in zona cicloturismului de vacanta pt care exista o alta sectiune dedicata
- de cursa lunga (randonneuring), trasee incepand cu 200 de km la care latura sportiva e mai pronuntata

Niciuna dintre aceste doua ramuri ale ciclismului nu presuspune o competitie, cel mult o competitie cu sine insuti la cursele mai lungi.
In general traseele sunt numai pe asfalt, vitezele sunt mai mari dacat s-ar merge cu un MTB cu crampoane si mai mici decat cele atinse de un ciclist antrenat pe cursiera. Se mizeaza pe viteze momentane de 21-23 km/h in conditii de plat, fara vant si fara trena, cu medii finale intre 16-19 km/h

Scopul principal al topicului este de a avea o colectie de astfel de trasee care sa cuprinda:
- o harta sau un traseu sub o forma oarecare (bikemap si asemenea, track gps sau cel putin o insiruire de localitati cu numirea drumurilor nationale/judetene/comunale), eventual o denumire a traseului;
- o descriere sumara a traseului si a calitatii drumului - e bine sa stim cum e drumul ca sa stim daca putem merge cu bicicleta din dotare sau ce viteza putem anticipa pe un anumit tronson;
- daca exista, o lista cu locurile sau obiectivele geografice, istorice etc care sa poata constitui puncte de atractie si puncte in care se poate face o pauza de hidratare sau de alimentare.

Scopul secundar este de a oferi un loc de intalnire pentru cei care vor sa strabata impreuna aceste trasee. Este binevenit oricine cu orice fel de bicicleta daca e in stare sa sustina un minim minimorum de 20 de km/h pentru mai multe ore in sir (pe plat) si are cateva iesiri de peste 60 de km la activ in saptamanile premergatoare.

Fotografiile sunt binevenite daca nu sunt multe (inserate in mesaj). Eventual cum arata drumul daca e mai deosebit (in bine sau rau), ceva obiective (link-uri externe catre descrieri ar fi mai bine daca exista).
Va rog sa nu postati fotografii individuale sau de grup in topic, puneti un link extern.

Edited by Traveller
text usor adaptat la realitatea imediata a anului 2014, de cand exista si o organizatie de randonneuri in Romania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maine, sambata 09.04.2004, am planificat un traseu Pitesti - Bucuresti pe drumuri secundare (DJ702G, DN61, DJ601) circa 125 km, traseul fiind http://www.bikemap.net/route/894007

Detalii:

* tren pana la Golesti (muzeu/parc + lac acumulare), ma opresc la Golesti pt ca nu vreau sa intru in Pitesti si pt ca-i mai ieftin (se depaseste granita de 100 km si sare pretul, se dubleaza pt bicla)

* merg cu trenul si in directia aceea pt ca maine se anunta vant dinspre NV cu viteze de 25-42 km/h iar sambata trecuta am dus un vant de 30 km/h in nas cale de 50 km si vreau sa-mi scot parleala cu 100 de km cu vant de spate :)

* sunt doua trenuri la ore mai omenesti:

- A1789 (B. Nord), 07:20-08:46, pret 23,10 lei, automotor Desiro (in astea am avea voie cu bicla intreaga dar platim 5 lei)

- P9023 (Basarab), 07:57-10:19, pret 10,50 lei, personal cu vagoane numai cl.2 ne-etajate (in astea trebuie sa facem bicla bucati si n-ar costa nimic - teoretic)

- datele despre tipul vagoanelor nu-s garantate si sa speram ca nu ne refuza nasul; eu n-am mai fost cu trenul pe ruta asta nici calare nici pe jos :)

* sunt doua cai de a ajunge de la Corbii Mari la Potlogi (Palatul Brancovenesc) si le voi incerca sa vad care-i bun (asfaltat) - asta inseamna un mic detour dus/intors pe la Potlogi daca exista asfalt

* se mai trece pe langa: rezervatia naturala Izvoarele Corbii Ciungi (locatia e vaga si inca nu mi-e clar daca e ceva interesant acolo), Conacul Baleanu (spitalul Bolintin Deal), Manastirea Samurcasesti (Ciorogarla)

* traseul e facut cu intrare in Buc prin Domnesti pt ca nu se poate merge din Ciorogarla in Militari fara sa intri pe autostrada (nu e voie cu bicla); se poate si prin Bacu si Chiajna; daca-s singur eu o iau pe autostrada de obicei :)

* am oarece rezerve in legatura cu lipsa asfaltului pe DJ702G pe o mica bucata dar nu-i bai; daca e prea rau sau portiunea prea lunga, se merge pe DN7 o bucata

Daca vrea sa mai mearga cineva e binevenit in coditiile din primul mesaj al topicului (penultimul paragraf). Eu am bicicleta reclinata (nu prea am cum s-o fac bucati).

Cei interesati pot scrie in topic sau sa-mi dea PM ca sa stabilim trenul.

O sa revin cu descrierea completa dupa ce fac traseul iar link-ul catre acel mesaj o sa apara in postul #2 al topicului (toate traseele vor avea aceeasi 'soarta'). Asta ca sa stiti cum o sa functioneze topicul - sper eu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai daca nu ai cum sa o faci bucati, inseamna ca personalul( unde zici ca ar trebui bucatita bicla) e cam exclus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pot scoate rotile si scaunul dar nu devine mult mai scurta, ramane de vreo 1.7 m lungime. Acum am si aripa spate completa si nu se scurteaza deloc. Volumul ocupat cred ca e la fel ca la o DF dar senzatia (nasului) probabil ca e alta. Pacat ca nu e personalul inainte de accelerat ca sa am o rezerva sigura. Vad eu maine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CipM in vantosul we 26-27 martie am facut o tura asemanatoare doar ca mai pe la sud un pic, vezi aici:

http://www.bikemap.net/route/873959

In general drumul este foarte bun si putin circulat, excluzand desigur zonele din proximitatea Bucurestiului si Pitestiului si excluzand de asemenea si portiunile de DJ611 si DJ503 neasfaltate, de fapt un fel de macadam de pe care vantul ridica nori de praf. Noi cum am avut vant din fata si cum nu ne intrasem inca in forma dupa pauza de iarna n-am avut niste timpi foarte grozavi, GPS-ul meu zicea la sfarsitul zilei:

Distanta: 136 km

timp total: 11:34

timp in miscare: 8:42

viteza maxima: 48.1 km/h (o coboarare scurta urmata de o urcare abrupta cu vant din fata):

viteza medie (in miscare): 15.6 km/h

viteza medie (considerand si opririle): 11.7 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traseu Pitesti - Bucuresti de-a lungul autostrazii A1, 130 km (124 km asfalt + 6 km macadam)

http://www.bikemap.net/route/897770

Traseul este o varianta de a merge de la Pitesti la Bucuresti pe o cale cat mai scurta cu drumuri mai putin circulate si cu un asfalt cat mai bun.

Din pacate dezideratul legat de calitatea drumului e greu de atins, nu prea ai de unde alege in tara asta. Pentru o cursiera cu anvelope inguste si roti firave n-as recomanda acest traseu. Pentru o biciclete de trekking/touring sau mai zdravene e ok.

Punctele de vizitat precum si cele cateva poze/note despre calitatea drumului se pot vedea in harta de pe bikemap.

Ca sa treceti prin Golesti (pt vizitarea conacului Golestilor) trebuie s-o luati de la Pitesti pe DN7, abatere catre Golesti si intoarcere pe acelasi drum, viraj dreapta catre sud la intrare in Topoloveni si spre est pe DJ702G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Traseu Bucuresti - Pitesti de-a lungul autostrazii A1, 130 km (124 km asfalt + 6 km macadam)"

M-ar interesa genul asta de traseu: am bicla cu roti de 28 care merge bine la asfalt si face fata si la anumite portiuni cu macadam (cu pierderile de rigoare pentru vopseaua de pe jante...); mentin 25 km/h pentru perioade lungi de timp.

Saptamana trecuta m-am ratacit in partea lateral stanga fata de autostrada A1, vreo 60 de km in zona Prelungirea Ghencea, Domnesti, Darvari, Ciorogarla, Joita, Dragomiresti si, din nou, Bucuresti.

In rest, bicla nu-mi permite sa ies la turele pentru bucuresteni gen MTB sau sosea. Oricum, nu-mi plac grupurile mari, inegale ca echipare si pregatire fizica si extrem de dezorganizate.

Dar mi-ar placea genul de tura mentionata la inceputul postului, in conditiile lui E-1, de grup mobil si orientat spre efort. Astept eventuale coordonate in aceasta directie (scuze pentru postarea oarecum off topic).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conditiile sunt ale lui CipM de fapt, el e "vinovat" pentru propunere si eu sunt vinovat ca am acceptat :P

(in mod obisnuit nu se pot deschide topicuri noi in sectiunea asta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conditiile sunt pentru omogenitate si pentru incadrarea in clasa de touring/rando.

Bazil, asta a fost si idea mea. Sa avem o zona care sa fie pe la jumatatea distantei intre 'MTB' si 'sosea' ca viteze, conditie fizica, echipament ...

Esti binevenit sa ne ratacim in grup :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turul Palatelor si Conacelor la NV de Bucuresti, 125 km (122 km asfalt + 3 km macadam)

http://www.bikemap.net/route/890669

Traseul e configurat pe drumuri secundare ca un itinerar pentru vizitarea (fie si numai pe dinafara) a unui numar de palate, conace si lacase de cult de pe lista monumentelor istorice la nord-vest de Bucuresti si anume:

- palatele Brancovenesc (Potlogi), Stribei (Buftea) si Mogosoaia

- manastirea Samurcasesti si schitul Gaiseni

- conacele Baleanu, Druganescu, Djuvara, Ghika-Cantacuzino (Ciocanesti)

Fotografii/note asupra calitatii drumurilor precum si locatiile obiectivelor sunt trecute pe harta bikemap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin zona asta am hoinarit de cateva ori, cel mai recent in 16 ianuarie :

Domnesti - Tantava - Bolintin - Ulmi -Joita - Chiajna

Traseu

Exceptand portiunea de off-road pe unde am scurtat intre Ulmi si Cosoba, soseaua este foarte buna.

Ideea topicului nu e rea deloc, pentru ca abordeaza problema dintr-un unghi "turistic".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai il putem face turistic si pe al tau:

- biserica veche din foto 12 (Adormirea Maicii Domnului - sec XVIII) e peste drum de restaurantul din Poenari catre est

- conacul Butculescu (cca 1900) e si el prin acelasi sat dar nu stiu pe unde, ramane tema de cercetare

- ... mai sunt si altele

- portiunea neasfaltata se poate ocoli pe drumul paralel catre NV prin Trestieni a.i. sa se poate merge cu orice bicicleta

Chiar daca e mai scurt e potrivit pentru iarna si e bine ca ai unde intra la caldura pe la jumatatea drumului ca sa te dezmortesti.

N-ar fi rau ca toate traseele pe care le expunem sa aibe locul de start/stop la Universitate ca sa le putem compara mai usor ca distanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bibliografie obligatorie: Narcis Dorin Ion : Castele, palate si conace din Romania

Trebuie sa caut neaparat cartea asta (am consultat-o mai demult, il cunosc pe autor). Sunt trecute mai multe conace din Muntenia, unele aproape necunoscute. Ce a mai scapat de distrugerile din perioada comunista (o parte dintre ele au fost transformate in CAP-uri, spitale sau au fost lasate pur si simplu in paragina). Din pacate, degradarea acestor cladiri a continuat si dupa 1990. Un exemplu negativ este, paradoxal, cel al Palatului de la Mogosoaia: degeaba au conservat situl in sine, daca au permis construirea de bombe termopanate in imediata vecinatate, in zona de protectie a monumentului de pe malul lacului...

Edited by vera
Nu ai de ce sa scrii tot cu rosu . Ti-am lasat doar bold,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brevet 200 km pe Eurovelo 6 (100% asfalt)

http://www.bikemap.net/route/904243

Traseul este urmatorul:

- Bucuresti de la Universitate

- pe DN5 pana la Giurgiu - parcare Billa si intoarcere (se intra pe Eurovelo 6 in sensul obisnuit)

- pe DN5 inapoi pana la Daia

- pe DN41 pana la Oltenita (la Oltenita se paraseste Eurovelo 6)

- pe DN4 pana la Bucuresti cu sosire la Universitate.

Timpul maxim in care trebuie parcurs traseul este, ca la orice brevet de 200 km, de 13,5 ore.

Traseul este fotografiat de Google in intregime asa ca puteti vedea cum arata drumul in orice punct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turul Lacului Snagov, 120 km (100% asfalt)

http://www.bikemap.net/route/903862

Traseul evita portiunea mai aglomerata a DN1 din apropiere de Bucuresti si formeaza o bucla ce trece pe langa urmatoarele monumente istorice:

- Palate: Ghica (abaterea catre palat e de 4 km intr-un sens), Snagov;

- Biserici: "Adormirea Maici Domnului" de la Caciulati, de la Gradistea si de la Afumati, "SF. Nicolae, Theodor si Stelian" din Balotesti, Schitul Turbati;

- Manastiri: Snagov (e pe insula, recomandata pentru hidrobiciclisti :P), Caldarusani;

- Conace: BUjoiu, Hagi Theodoraky, Cantacuzino (Afumati).

In portiunea DJ101M catre Palatul Snagov si mai departe pana in Silistea Snagovului traseul este aproximativ pt ca bikemap nu stie de drumurile din zona.

Asfaltul este de calitate buna si foarte buna cam peste tot, se poate merge cu orice fel de bicicleta.

In zona se mai poate lua in cosiderare o bucla pt adaugare/configurare trasee cu multipli de 50 de km:

Bike route 904110 - powered by Bikemap 

(din Bucuresti si pana la punctul de plecare/sosire sunt 20 de km pe DN1).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-ti da nimeni nimic :D. E doar un traseu pe care-l poti parcurge in regim de brevet, de placere, pt conditia ficia - asa cum am stabilit dintru inceput in topic.

Daca vrei si hartoage poti merge la vecinii nostri de la sud. Ei sunt organizati, recunoscuti si au event in fiecare saptamana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiam eu ... :rolleyes: Cred ca nu ar fi mare lucru sa ne organizam si noi sa putem face macar cat pot si bulgarii ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Macar cat pot si bulgarii" ar fi sa putem totul, cap-coada. Totul e sa gasesti pentru cine ;)

Deocamdata n-am vazut pe nimeni sa-si arate interesul, forumul acesta nici macar n-are subsectiune pentru asa ceva. Mi-au trebuit parlamentari si numai ca sa se deschida topicul de fata...

La bulgari organizatorul este Federatia Bulgara de Turism. Au calendar, au aprobare si se desfasoara dupa regulile Audax Club Parisien iar brevetul de 1200 de km e omologat de Les Randonneurs Mondiaux.

Poti vedea ceva filmulete de la cateva ture de-ale lor la http://www.dailymotion.com/user/MrRandonneur/1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maine, sambata 16 aprilie, fac o tura Ploiesti Bucuresti, plecare cu trenul, pe bicicleta cca 120 km, integral asfalt, cu ocolire prin Floresti coborand apoi la vale prin Filipesti si mergand pe DJ101P/A catre Peris. De la intersectia cu 101E (Carbunari) o sa fie de explorat si gasit drumul cel mai bun spre Peris. In toamna trecuta se executau lucrari de asfaltare in zona si-s curios ce variante bune au aparut.

Trenul cu care plec este A 1621, Buc-Sibiu, pleaca la 10:30 din B Nord si ajunge la 11:14 in Ploiesti Vest, pret 13,50 lei, are vagon special pt biciclete (gratuit) - de luat o cordelina sau ceva pt asigurat bicicleta sa nu se miste.

Traseul ar fi acesta http://www.bikemap.net/route/906862 (l-am desenat viceversa, Buc-Ploiesti). De la Peris catre Bucuresti sunt mai multe variante, nu-i batut in cuie.

Traseul trece, in ordine, pe langa:

- Casa Toma Socolescu (dac-o gasesc)

- Micul Trianon

- Conacul Mavros Cantacuzino (nu cunosc locatia exacta, e in Catina pe undeva)

- Conacul Pana Filipescu

- Castelul Vacarescu

- nu departe de Palatul Scrovistea - de care nu te poti apropia si nu vezi nimic :)

- Biserica Balteni

Maine cerul va fi mai mult noros, cam racoare (de aceea plec mai tarziu, sa fie macar peste 10 grade la Ploiesti), vant neglijabil (sub 10-15 km/h).

Doritorii sunt bineveniti in conditiile penultimului paragraf al primul mesaj din topic. Intalnirea va fi la gara, stabilim ulterior ora/unde.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-mi planifecasem astazi nici o tura.

M-am trezit pe 6.30, surprinzator ca in zilele de munca ma trezesc cu mult mai tarziu, ies la o tigara(la balcon) si vad ca e senin, ma mai uit la meteo si este ok, mai ies la o tigara si decid sa ies la o tura, initial imi creonez un trasei pe harta(care a fost schimbat pe traseu) si aproape de 10 pornesc (harta am luat-o cu mine).

Acum se sa primit:

Bicicleta: MTB, cauciucuri de offroad de 2.25

Traseu: Pajura - DN1 - Peris - Otogeni - Cojasca - Dobra - Cornatelu - Bolovani - Branistea - Titu - Odobesti - Crovu - Potlogi - Gaiseni - Poenari - Bolentin Vale - Bolentin Deal - Ciorogarla - Domnesti - prin militari - Pajura;

Distanta: 165 km

Timp total: 9h 15min

Timp efectiv: 7h 26min

Viteza medie: 22.1 km/h

De la Titu aproximativ 30 km vant din fata

Nu stiu cum dar intre Peris si Otogeni am dat de un drum de camp cu noroi pe o distanta de aproximativ 5 km;

intre Crovu si Potlogi cam 6 km drum pietruit;

Mai existau pe traseu portiuni 50-200 metri de drum pietruit combinat cu pamant, nu stiu care este faza cu aceste portiuni;

In rest este bunicel chiar nou asfaltat pe potiunea Cornatelu si DN71, bine era si ceva balegar pe asfaltul nou pus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru sambata, 23 aprilie, cu plecare de dimineata (ora 8?) propun urmatorul traseu:

Bucuresti Cernica Budesti Dobreni Bucuresti, 100 km asfalt.

http://www.bikemap.net/route/916610

Traseul trece pe langa un numar de monumeste istorice pe care le gasiti si pe harta din link-ul de mai sus:

- Manastirile Cernica, Sf Mercurie

- Bisericile Gherasy (ruinata), Sf Andrei si Curtea Dudescu - Fundeni

- Biserica Sf Vasile - Podul Pitarului

- Conacul Manu (ruine. locatia exacta n-o cunosc, trebuie cercetat) - Budesti

- Casa Udriste si Herescu, Biserica Sf Voievozi Mihai si Gavrila - Herasti

- Biserica Varasti

- Ruinele caselor Radu si Constantin plus biserica sec XVII - Dobreni

Nu-i musai sa oprim la toate obiectivele (la Cernica de ex), eventual aruncam doar o privire si facem o poza.

La o adica o putem scurta cu 15 km mergand de la Budesti pe DN4 direct catre B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si scuze de un pic off-topic (e in scop constructiv). Pe scurt, as dori sa stiu daca ar fi ok sa adaug din traseele de aici pe http://rutebicicleta.info , la rubrica potrivita, mentionand persoanele care au "conceput" traseul, cat si detaliile despre ele.

As dori sa fac acest lucru doar cu acordul vostru, intrucat nu s-a oferit mai nimeni sa contribuie la site-ul mentionat mai sus. Drept urmare, sunt dispus sa le pun eu (nu e mare lucru) ;)

Multumesc si..apropo, foarte tari traseele!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din partea mea e ok, poti lua si adauga pe situl tau orice trasee doresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now