E-1

Planificator touring / randonneuring

Recommended Posts

Eu am plecat dornic de pedalat, dar nu prea încrezător ca voi si termina tura. Cu vreo doua zile înainte am făcut o naveta din Tei in Pajura si retur si nu mi-a plăcut cum m-am simțit. Am avut mici dureri sub rotule pe care nu le-am mai avut pana acum. In plus, pe drumul spre punctul de întâlnire m-am cam târâit.
Cert este ca mi-am pregătit soluții de retragere de pe traseu in cazul in care simt ca nu o reușesc. 
Din fericire, pofta vine mâncând, astfel că m-am trezit acasă cu tura completă.
Un fapt despre care @Traveller nu a amintit, la trecerea peste calea ferată din Grădiștea, ne-am oprit să pozăm chiar pe rambleul caii ferate. Imediat a venit o masina a Politiei, iar agentul ne-a întrebat dacă am pățit ceva sau dacă am fost accidentați. Le-am răspuns că ne-am oprit la poze si la o gura de apă si s-au intors de unde au venit, la vreo două sute de metri inapoi, după o curbă, urmărind șoferii care nu opreau la trecerea peste calea ferată. Le-am multumit din mers pentru grijă iar pentru mine cam de aici a început partea cea mai grea: Dascălu-Stefănești. Dreaptă, plată, destul de circulata de soferi vitezisti si anostă. Scurta urcare de pe Șos. Popasului am făcut-o pe vapori, iar până acasă am mers cu energia pe datorie, dar cu un excedent de bucurie in suflet.

 

P.S. Ce leapșa i-am dat ploii la Gruiu! I-am luat fața cu o jumătate de roată. Sper să nu fie ciudoasă si sa se razbune la turele ce vor veni.

 

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravos, foarte faină tura! 

 

Bucata Dascălu-Ștefănești era de vis prin 2010-2011. Drum liber (cel puțin prin week-end), iar pe drum am dat de câteva ori de niște câmpuri fabuloase cu maci. Ultima oară am trecut pe acolo prin 2013 și a fost unul din momentele ce au dus la decizia de a renunța la turele ce folosesc arterele de acces către București (includ aici și DJ-urile). 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vazut si ce organizeaza vecinii nostri, bulgari, sarbi si maghiari.

Pe 1 aprilie a facut tura de randonneur in jurul lacului Balaton, 202 km:

Tura a fost neoficiala, pentru ca in Ungaria acum sunt doua organizatii care fac aceleasi ture dar la date diferite. Intrucat tura "oficiala" a Balatonului pica de 1 Mai, cand sunt cu caiacul prin Bosnia/Serbia, am decis sa o fac pe cea neoficiala, de 1 aprilie. Voi primi o diploma si o medalie, ambele neoficiale, de panoplie :)

Nu cred ca e cazul sa invart cutitul in rana si sa spun ca aproape tot traseul a fost pe pista pentru biciclete, iar acolo unde nu a fost, respectul in trafic este ceva la care noi nu prea putem visa. Anul trecut cam tot pe vremea asta am facut in Ungaria alta tura de 200 km, integral pe sosea (oficiala). In decursul unei zile intregi nu am fost claxonat niciodata, nu am fost "inghesuit", nu am fost depasit "razant" decat o singura data (in rest, stateau cuminti in spatele meu si asteptau pana cand puteau sa ma depaseasca foaaaarte larg; chiar daca eu le faceam loc si semn sa ma depaseasca, ei tot nu se bagau).

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanTimisoara

Foarte frumos! 

 

Legat de comportamentul în trafic: nu voi uita niciodată ce am pățit în 2013 (cred că am mai povestit undeva pe forum..). Veneam de la Viena spre țară. După Ungaria, a urmat traversarea Serbiei, urmând Dunărea (și nu numai). Serbia a fost o surpriză chiar plăcută. Într-adevăr, lumea foarte foarte ok în trafic, inclusiv pe DN-uri. Singurele semne erau cele de salut și încurajare. 

Trec vama la Naidăș, după vreo 5 zile de stat și pedalat prin Serbia. Intru în România, fac stânga pe primul drum (DN-ul european) spre Oravița. La propriu, trecuseră 2-3 minute de când intrasem în țară. În fața mea pedala soția, la vreo 20m distanță de mine. 

Se apropie o mașină ruptă, cu manele la maxim. Trece pe lângă noi. La mine au urlat „Huo, io-te bă și la ăsta!!!”, iar trecând pe lângă ea: „Eeee...ce faci fataaaaa????? Dai la pedaleeee?? ”..fluierând. Restul e istorie (depășiri razante, localnici care se uită la tine ca la urs, etc.).

 

...trist...dar am divagat și am stricat bunătate de relatare a oamenilor, ce ne araătau cum poți să mai găsești și locuri ok prin debandada de aci.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul de vedere al manifestarilor demne de regnul animal, am avut o tura linistita. Cred ca au fost vreo 2-3 localnici mai bronzati care au strigat chestii dupa noi si cam tot atatia soferi degraba varsatori de claxoane. In rest, planificarea traseului pe drumuri cat mai departate de balamuc si-a atins scopul. :)

PS: Iar o alta chestie care si-a mai atins scopul a fost pipa de 130 mm fara unghi de inclinatie. Cautam de ceva vreme o pipa mai lunga, iar cu asta confortul la drum lung a fost ceea ce ma asteptam (trebuia sa compensez cadrul cam scurt sau mainile mele mai lungi). 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea la care am participat eu s-a desfasurat dupa regulile brevetelor randonneur, fiind organizata de cel care pana anul acesta a fost - pentru multi ani - starostele Randonneur Hongrie. 

Cele doua saituri din Ungaria sunt:

http://brmhungary.hu/english (cel oficial, cu rezultate omologate de ACP)

http://rhworld.hu/index.php/en/ (cel neoficial, cu medalie si diploma doar pentru panoplie, insa cu ture organizate dupa aceleasi reguli).

 

Cred ca in jurul Balatonului se organizeaza zeci de ture in cursul anului, pentru ca si vamesul maghiar cand mi-a vazut bicicleta si m-a intrebat unde merg, a inceput sa imi povesteasca ca si el a fost la o asemenea tura, dar in august si in sensul acelor de ceasornic, nu in sens trigonometric. Si nu intr-o zi ci in doua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă tot a venit primăvara, hai la o randoneală cu prietenii, pe lângă București. Dar stai, că și vântul și-a dat rendez-vous cu noi în mijlocul câmpiei, așa că ne-am limitat doar la o ieșire ”Granfondo”, de o sută ”și ceva” de kilometri, spre Potlogi.

Punctul de întâlnire a fost undeva în cartierul Bucureștii Noi,  unde la orele 8 dimineața eram în formație completă și dădeam prima pedală, împreună cu @a_mic, @BodoC și @Pandy.

 

Era răcoare și am apucat-o pe DC 77A, prin lunca Colentinei. În pădurea Popeasca, dintre Ciocănești și Crețu:

y4mktUUxKGdlaQLMzKApCvkliP6vjtRl8W5kvVUN

 

La Crețu am tras dreapta și am traversat rîul pe un pod metalic vechi.

y4mT9O93feUyO99uCSINcUr-wXutixEuMPDnem5g

 

După intersecția cu drumul care traversează (pe un pod nou-nouț) spre Vizurești, DC 77 devine drum de macadam bine tasat.

y4mF45Xdyb-72pHxpa479uzVjsrskzLLAmYWba-G

 

După 2 km se varsă în șosea la Ghimpați, și continuăm pe asfalt spre Colacu, prin lunca aceleiași Colentine, sub cerul gri-crepuscular.

y4mSI3TGE0xQ2o9fTAKWUMQc6pt9Y85vIaS3dAe-

 

y4m4yECX-kAUBL9108d66shT8c07RTeeB30ykzuU

 

La Colacu am făcut stânga, de aici urmând să ținem DJ 711A pînă la Potlogi. Odată cu virajul nostru, am fost luați în plin de un vânt pus pe treabă, cu care s-au confruntat și alți confrați de pedală ce au ieșit ieri la tură.

Colac(u) peste pupăză, pînă la CF din Ghergani drumul este de calitate execrabilă, porțiuni de asfalt alternînd cu macadam cu gropi.

Ulterior, între Ghergani și Lungulețu asfaltul e foarte bun, dar miasma de bălegar ars ne muta nasurile, iar gunoaiele erau peste tot.

 

Am trecut și peste asta și, după Serdanu și Pitaru, am ajuns la Potlogi.

y4mZeYGum8_-yySB2eYhDRpcsw-RX0ZWkfWYd1Xt

 

Complexul a fost renovat cu bun-gust și merită să plătiți taxa de 10 lei. Numai că bicicletele nu trebuie lăsate în suportul de afară nesupravegheate, că mișună tot felul de personaje. Doamna portăreasă cu greu s-a lăsat convinsă, noroc că mai era ghid un tip înțelegător, care ne-a și plimbat prin palat.

y4mb8C0Uc0C8NOfs53GZDfdlIkZKuTKFPAVaWU3v 

 

y4mCQE1RcVwjYl-MkOE9pWQvEiiwgAaRpDBK2j-l

 

Stema Țării Românești, original excelent conservat, deasupra ușii.

y4moNPcYtw-HNayjzvzmTYrmZbl7ufakZ-BBNEk5

 

Camera personală a voievodului Constantin Brâncoveanu, cufărul și dulapul fiind piese originale.

y4mTnBVN0fOp4dkbnrxIjnEujupSV7ZDnYZEnzyT

 

y4mxD_Z3iZOgL5YWUEr4LhhIEuG5OwfWDfUrZONy

 

Pe balconul din spate.

y4mPJ5WzQBEEIhEm1AQMiL29G8HpHI-drwj9xkyd

 

În pivniță se pot organiza diverse conferințe.

y4mEmNTFg8bqgbDL7k3hs4uElK9NU3E8r9UhTNtz

 

Odată terminat turul, am cerut ghidului și o recomandare pentru ceva de-ale gurii, și ne-a indicat snack-barul La Livia. E la vreun kilometru spre sud (ieșirea spre A1, Corbii Mari), și are o firmă galbenă pe care scrie Snack Bar, pe partea stângă. Fac ciorbe și fripturi bune, și au și bere, dar și cafea sau sucuri.

 

Refăcuți, am luat-o înapoi, pe șoseaua Cărpenișului (DJ 401A), acum asfaltată.

Între timp atmosfera se schimbase complet: era soare, se simțeau în aer 18 centigrade, iar vântul bătea din spate. :)

Aproape că mergeau singure bicicletele. O voce din fundal a remarcat că mergeam cu 27 la oră, și nici măcar nu ne dădeam silința. :P

 

Următoarea oprire a avut loc în Găiseni, la schitul Strîmbu, atestat documentar pentru prima dată la 1526, pe timpul lui Radu de la Afumați.

E unul dintre cele mai vechi (și puțin cunoscute) monumente de arhitectură din Muntenia. În principiu, se presupune că a fost zidit între 1510 - 1512, ultimul fiind anul în care Neagoe Basarab venea la conducerea Țării.

y4mYxHyNMtn6gxHym-o-WdEZyYx_Ec6oEmNpYDpe

 

y4mj6zY-ancSfPgYyGJRiY7Tsu_2xy8zkpLAaEyn

 

y4mQd68DSUTRX8oy2bC1XWd7kYOAXWtek7w0ZZ8n

 

y4mm3h40D9-lS1Txp35P9PI4hDGX-B8mSBAjyf8O

 

În Stoenești n-am mai oprit la conacul Drugănescu, ci doar la un magazin mixt, să mai bem o bere sau cidru, sub soarele blînd de după-amiază. Vântul continua să ne sufle în pânze. Între Ghionea și Joița dalele de beton au cam început să se deterioreze și ne-au stricat feng-șuiu, pentru scurtă vreme.

 

O ultimă pauză, în pădurea Râioasa, aproape de apus.

y4mytSQ2g7PRKOrw1PcG6BQkftrvYI_sOUjPOOHK

 

Traseul unei ture pe cinste (și poate dacă nu era vântul să ne pună perseverența la încercare, nu eram atât de mulțumiți la final): :)

https://ridewithgps.com/trips/32492944

 

  • Upvote 3
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aș completa eu, două momente au fost extrem de clare in privința vântului. 

Primul, până în Potlogi, când prin nu stiu ce minune vântul s-a oprit brusc din suflat exact când urcam rampa unui pod si fiind pe urcare am prins viteză mai mult decât vizibil, si al doi-lea, la intoarcere cu vântul in spate , inconjurați de o atmosferă sublimă, ne-am oprit pentru anumite necesități fiziologice de natură lichidă.

Atunci ne-am amintit cât de tare bătea vântul. Bineînțeles, nu am făcut nimic împotriva lui.
Spre exemplificare, mânecă de vânt ca o țeavă, aproape imobilă.
yINjpNO.jpg

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne-a fost bine, chiar daca vantul si-o facut di cap. Insa, vorba unui participant la tura, vantul e cel mai bun antrenor!

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare că, începând cu primăvara asta, am devenit fan al turelor mai lungi. Probabil și lipsa de timp m-a împins la a compensa orele alocate unei ture cu mersul mai sportiv.

 

Până acum, pot recomanda și eu două trasee. Le-am parcurs cu plecare din Ploiești Vest (până unde m-am deplasat cu un tren matinal) și m-am oprit înspre casă, în București. Deși multă vreme am renunțat la turele ce presupuneau să pedalez pe DJ-urile care intră-n București, am revenit la metoda asta din considerente practice.

 

Ploiești - Seciu - Dumbrava - Fierbinți Târg - Moara Vlăsiei - Căciulați - Tunari - București

Cam 140 de kilometri și vreo 400 și nițel de metri de urcat, chiar în prima parte. 

https://www.bikemap.net/en/r/4811192/

 

Ploiești - Rotari - Malu Roșu - Ceptura - Fierbinți - Voluntari - București

150-155 km, în funcție de zona în care stați în București. GPS-ul a totalizat aprox. 750 de metri de urcare, grosul fiind în primii 40 de kilometri.

https://www.bikemap.net/en/r/4821705/

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.