Sign in to follow this  
andrei.gruia

Cu tandemul la sosea

Recommended Posts

http://bikeswing.blogspot.com/

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

In timp ce lucram impreuna cu Andrei la Peugeot eu nerabdator sa ies din tara cu bicicleta iar acum avand un tandem pe mana nu m-am putut abtine sa ii propun o iesire in tandem pana in Cehia si inapoi. Nici el nu a stat mult pe ganduri si nu a zis Nu.. Asadar gandurile au fost facute...zarurile aruncate, acum cum ne-o fi norocu.. Nu a durat mult pana sa transform tandemul in ce gandisem initial si anume o echipare de curse ca apoi sa ies cu el la sosea ca prea imi sfaraiau calcaiele dupa niste viteza. Pentru inceput tandemul a primit niste roti pe butuci novatec cercuri taurus pe 32 de spite, angrenaj dura-ace, schimbator - ergopowere ultegra, franele ramanand aceleasi Mafac-uri de incredere, angrenajele de stanga au fost schimbate cu doua Shimano de mtb bune gasite de Andrei prin fiarele de la nea Gelu si apoi cioplite de mine sa ramana doar foaia mica, ghidon-pipa ritchey, amortizor la tija de sa din spate si un ghidon intors pentru o pozitie confortabila a pasagerului care in cazul de fata era obisnuit cu o bicicleta de oras :)

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Avand in vedere ca nu am folosit angrenaje dedicate de tandem pe partea stanga, in fata am un angrenaj de stanga pe dreapta si un angrenaj de dreapta pe stanga. Multumita lui Sasha care a facut un mare act de caritate si mi-a facut cadou un set de cranckbrothers care sunt singurele "spd" uri simetrice si pot fi folosite pe tandem. Multumesc Sashaaa! :)

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Am zis pentru inceput sa facem o tura pana la Giurgiu si inapoi intr-o zi cu soare. Ne-am miscat greu dupa o noapte de poker incununata cu castig(cel putin eu), dar intr-un final am plecat din cotroceni in jur de 14:30. Cand am ajuns la Sura Mare mi-am amintit de ciclocomputer si l-am pornit(nu prea folosesc). Eram curios cum va fi prima bucata de drum, mai valuroasa intrucat asfaltul bun are febra de bucuresti si se opreste la cativa km la Adunatii Copaceni. A trecut cu brio proba valurilor de asfalt am simtit cadrul indeajuns de rigid dar am mers cu o viteza scazuta de 20-25 km/h. Odata urcati podul inainte Adunati asfaltul este bec si viteza de croaziera a tandemului urca rapid la 35 km/h. M-am simtit minunat sa vad ce forta de inaintare are cu roti subtiri si multe atmosfere in cauciucuri, cu pinioane pe 9 randuri de sosea si cu doi oameni la pedale! L-am simtit exact cum mi-l imaginasem atata timp ca am lucrat la el! Cu o inertie incredibila si o rezistenta la vant cu care te obisnuiesti imedia :D

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Nu am intampinat probleme majore pe drum, portbagajul care a pierdut un surub a fost tziganit rapid cu 2-3 soricei.Am reusit sa scoatem viteza medie la dus 36,4 km/h fara sa tragem deloc tare si cu putin vant din fata iar la intors 34,7 km/h viteza medie. Un rezultat satisfacator pentru o prima iesire la sosea cu tandemul neincarcat. Avand in vedere planurile de a pleca pe tandem in europa am mai pus cap la cap niste ganduri in legatura cu bagajele si am decis sa folosim o remorca si sa renuntam la ideea de a incarca tandemul si de a incerca sa il pastram cu roti de cursiera pe cauciucuri de latime 28.

Mi-a placut mult cu roti subtiri, ghidonul si ergopowerele te muncesc ceva chiar si la 130 km facuti. E un pic mai greu sa ii mentii directia avand in vedere ca cel din spate se mai balanseaza si in alt ritm decat tine cateodata. Totul e obisnuinta. Pentru drum mai lung de 2-300 km in orice caz am pregatit o echipare de touring. Am decis sa corcesc o echipare de curse cu o echipare de mtb si anume : pinioane un set Deore LX pe 9 randuri pe roti de cursiera, shiftere Deore XT, ghidon in forma de opt de touring, pipa reglabila cu clapeta, foi de curse 52-42, schimbator foi 105, aceleasi frane mafac. In momentul de fata amortizorul de la tija pasagerului functioaneaza de munune avand in vedere ca din spate nu se pot anticipa gropile. Deocamdata foaia mare mai asteapta putin in atelier pana sa fi montata odata cu schimbatorul care are nevoie de un mic sisem de scripete. Odata cu schimbatul cuvetelor cu unele mai zdravene si inlocuitul monobloacelor cu unele pe rulment tandemul va fi inttradevar gata de a manca multi multi muuulti km!

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Franele sunt eficiente?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this