MBZ

Chestionar concursuri ciclism!

Recommended Posts

Asta e cu totul altceva... In mod normal ar fi trebuit sa fie salvare acolo... Tu ai zis de gheata nu ca nu ai gasit salvare... Eu pe unde am fugit anul trecut, aveau salvari. La Cluj aveau si pe traseu oameni de prim ajutor (stiu ca am avut nevoie), posibil sa fie si pe la altele asa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca la un concurs nu exista minim o ambulanta eu va recomand sa nu luati startul si sa cereti banii inapoi. Vorbesc foarte serios!

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca la un concurs nu exista minim o ambulanta eu va recomand sa nu luati startul si sa cereti banii inapoi. Vorbesc foarte serios!

Deci, pana la urma ar fi necesar un chestionar... Sa stie concurentii care sunt conditiile oferite de Organizatori inca inainte de a plati taxa...

Acu' sa vedem ce-i iese lu' MBZ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu o singura data am avut nevoie de ambulanta, ca m-am intors de pe traseul lung cu casca sparta si plin de sange si ambulanta... tocmai plecase, desi mai erau o gramada de oameni pe traseu in spatele meu. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dat si eu cu ochiu ope aici.

Bine ca unii mergeti la concursuri ptr WC-uri ,ambulante ,puncte de alimentare incarcate cu detoate ,sau cine mai stie cate pot fi inventate,si nu ptr frumusetea unei zone ,traseu , motivatii personale (depasirea propriului eu) ,intalnire cu prietenii de pedala,etc.

Da ,si pe mine ma deranjeaza ratacirea concurentilor de catre organizator. Schimbarea traseului peste noapte ,face ca cei care au investit in gps sa fie in aceeasi oala cu cei rataciti de organizator.Ptr mine asta e mult mai important decat ce-mi pune pe masa , sau ca-mi da tricou puma,sau ca am wc portabil la start.Si intarzierea startului si implicit a festivitatilor e o problema,dar nu asa de grava ca ratacirea concurentilor. :blink:

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zic eu ca ambulanta e necesara mai ales in locurile mai indepartate de orase, pentru celelate situatii cred ca ambulanta ajunge oricum relativ repede.

Problema e ca prin locurile in care se merge nu preai ai acces cu ambulanta . Deci macar sa existe niste ATV-uri (care sa poate duce o targa) , oameni instruiti sa dea primul ajutor si cele necesare

urgenteleor medicale. Aici poate si concurentii ar trebui sa se doteze cu o trusa minimala. Eu am avut asa ceva la un moment dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Categoric trebuie sa existe ambulanta. Nu stiu de ce sunt luate asa cu usurinta chestiile astea, echipaj medical, facilitati de recuperare din teren samd. Eu cand mi-am rupt clavicula(prima data) la AWR am ajuns la ambulanta si ma ciondaneam cu medicul de pe salvare(o muiere incapatanata) io ca-s luxat ea nu si nu, sa stau dracului launloc si sa mergem la spital. Evident ca am plecat la spital. Nu am iesit din trivale ca alata salvare a venit sa o inlocuiasca pe cea in care ma aflam eu. In Germania venea ambulanta aero. In momentul in care sa- ridicat in aer cea cu unul facut praf si invelit in folie, s-a pozitionat pe pajiste alt elicopter. Treburile astea nu-s deloc de luat in gluma, si cum zice si ovidiu nu au, tai-tai indarat de unde ai venit...

Nu " ii iese lui MBZ" ca nu-s doar eu care concep si lucrez la chestionare. SUnt oameni din domeniul sportului, antreprenoriat, industria sportului, etc.

Se doreste a fi un sistem de referinta pertinent si eficient, care sa protezeze ambele parti, atat rganizatori cat si concurenti. Si lui Maus trebuie sa-i dau dreptate dar sa nu uitam ca peste 80% din participanti sunt amatori in purul sens al cuvantului, fara experienta, si mult mai expusi la situatii imprevizibile. Anul trecut stiu 8 cazuri de clavicula rupta in conditii incredibil de simple, nu pe zone extrem de tehnice sau riscante.

Nu se va face in pripa cu intentia de a amenda vreun organizator, ci temeinic si cu multa atentie. Cum am zis, pana saptamana viitoare vor exista disponibile proiectele pe seama carora se va putea dezbate. Peste wk sunt evenimente si oamenii implicati sunt prezenti la ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa, informativ, pentru cine nu stie, ambulanta e printre cele mai scumpe chestii din organizarea unui concurs. Un organizator mi-a spus ca i-au cerut 4000 RON per ambulanta per zi - cea mai ieftina oferta, 2 ambulante, cat isi dorea el, costand mai mult decat tot bugetul pe care-l avea din taxele de inscriere. Practic trebuia sa dea la 2 ambulante pe 2 zile de concurs 16000RON (160 de milioane de lei vechi) :o Asa ca multa lume apeleaza la Salvamont, care sunt mai prietenosi si isi mai ofera (inca) serviciile volunar, fiind si ei capabili sa dea niste ingrijiri medicale de baza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Iron Bike oare cum o rezolvara cu partea de asistenta medicala? Si la gatalati e destul de scumpa Salvarea - 50$/ ora. Aici astept raspunsul organizatorilor de curse: - chiar organizati concursuri din care va mai raman ceva banuti???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parere de ne-organizator.

Cred ca de la un anumit numar de participanti in sus pot sa-ti ramina si bani (cu toate ca nu cred ca asta ar trebuie sa fie un scop ...),

dar asta si in conditiile in care ai o sustinere importanta de la sponsori.

Eu cred ca sponsorii sunt ce care trebuie sa se implice mult mai mult . Ei sunt in final beneficiarii finali ai unor astfel de evenimente .

Nu stiu in ce masura vor/pot ei sa faca asta in Romania, unde bicicleta e cam considerata o fita ...

LE: La Liman race am inteles ca nu e nici o taxa de participare ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O vorba romaneasca spune ca decat sa muncesti degeaba, mai bine stai degeaba...

Primordial este sa fie facut un lucru cu cap, ca doar pasiune si dorinta arzatoare nu ajunge, in special ca avem parte de vreme mizerabila, ca romanii sunt carcotasi, ca este carburantul scump, etc.

Dar poti multumii si concurentii asigurnad cele necesare si suficiente, aratandu-i grija si respect, si evident luandu-i banii care trebuie ca sa ramai si cu un profit. Estenta progresului este profitul, din nimic nu poti face nimic...

Dar, atunci cand profitul devine principaul tel, iar ciclismul si practicantii lui sunt doar un mijloc de a scoate profit, atunci nu este nimic benefic. Astfel de organziatori numai noi ii putem neutraliza. Altfel orice nea cutare inchega un prapadit de site, trimite mail la ciclism.ro ca organizeaza eveniment de ciclism, face taxa cat daru la nunta si-ti da prin gura. Duca-se in alta parte si sa ne lase.

Concursurile serioase si bine organizate vor atrage dupa ele si cresterea nivelului celor care participa, care vor face antrenamente si iesiri mai dese, mai lungi, mai rapide, vor cumpara piese si bicle de calitate, consumabile, samd. Mai multa lume are de castigat.

Orice va fi suspectat de mercantilism va fi repudiat. Orice organziator care completeaza chestionarul si isi asuma un anume nivel de organizare si no va face se va face de ras singur. Se auto exlude. Cei care nu vor participa la fel vor fi catalogati ca riscanti si neseriosi. Nimeni nu-i baga pe gat nimic. l singur se puncteaza dupa niste bareme. Se publica puncatjul si se vede de catre orcine unde se incadreaza pe o scala a valorilor de competitii.

Dupa concurs cei selectionati si un juriu de specialisti vor da rezultatele din punctul de vedere al perceptiei participantilo. Nu vor fi bascalii cu cotlet de berbecut si ghirlande de ghidon ca la cai. Obiectiv, simplu si concis tot pe baza unui barem de punctaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Iron Bike oare cum o rezolvara cu partea de asistenta medicala? Si la gatalati e destul de scumpa Salvarea - 50$/ ora. Aici astept raspunsul organizatorilor de curse: - chiar organizati concursuri din care va mai raman ceva banuti???

Cu 15 lei taxa de inscriere sigur nu iti raman bani.

Ce nu intelege lumea este ca sunt lucruri pe care daca nu le faci ca si organizator risti foarte mult. Costa salvarea 50 euro/ora, asta este viata si trebuie sa platesti pentru acel serviciu. Daca un om moare pe traseu pentru ca ambulanta nu a venit la timp atunci o sa il ai pe constiinta toata viata.

In perioada cand aveam ceva relatii cu FRCT am remarcat la ei un lucru bun(mai fac si lucruri bune, nu numai nemernicii), salvarea este obligatorie la orice eveniment, indiferent cat costa. Concursurl fara ambulanta nu primeste aprobarea FRCT.

Din punctul meu de vedere un concurs fara salvare nu are voie sa se organizeze si concurentii nu au voie sa ia startul. Scurt pe 2!

Discutia cu bani si ce primesti in schimb a mai tot fost. Gigel din Vale, care vine prima data la un concurs concurs, o sa spuna "de ce am dat eu 50 de lei cand in punga sunt materiale doar de 30?". Am tot explicat ca un concurs bine organizat costa si numai daca luati exemplul cu ambulanta dat de Hcampian o sa realizati ca este nevoie ca 80 de oameni(da, 80) sa plateasca taxa de inscriere ca sa se achite numai ambulanta.

Nu vreau sa discutam din nou pe marginea taxei de inscriere, vreau doar sa arat ca pe viitor, daca vrem sa avem concursuri la un anumit standard o sa fim nevoiti sa platim mai mult.

Si in acceasi ordine de idei ii raspund si lui 7omca7. Te inseli! Scopul unui organizator este si sa iasa pe plus la final. Nu sa faca avere dar sa castige ceva din acel eveniment. Organizatorul in Romania este de obicei un club si ideal ar fi ca acel club sa organizeze un eveniment iar din "profit" sa isi finanteze o parte din activitate. Asa se intampla in multe tari civilizate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa, informativ, pentru cine nu stie, ambulanta e printre cele mai scumpe chestii din organizarea unui concurs. Un organizator mi-a spus ca i-au cerut 4000 RON per ambulanta per zi - cea mai ieftina oferta, 2 ambulante, cat isi dorea el, costand mai mult decat tot bugetul pe care-l avea din taxele de inscriere. Practic trebuia sa dea la 2 ambulante pe 2 zile de concurs 16000RON (160 de milioane de lei vechi) :o Asa ca multa lume apeleaza la Salvamont, care sunt mai prietenosi si isi mai ofera (inca) serviciile volunar, fiind si ei capabili sa dea niste ingrijiri medicale de baza.

Este cam off-topic discutia despre cat costa salvarea.

La cele 3 XC-uri de la Pitesti a costat intre 1800 si 2500 parca pentru 4-5 ore, in functie de interventii ( a 2-a salvare, a 3-a salvare). Salvare de categoria C2 parca (sper sa nu gresesc) echipata cam pt. orice fel de interventie si cu medic.

Consider ca este un lucru de baza in organizarea unui concurs, indiferent de pret. Atunci cand te apuci sa organizezi o competitie de ciclism trebuie sa-ti asumi si anumite responsabilitati.

Nu te poti juca cu viata concurentilor.

Ca sa parafrazez : 'Viata unui om este nepretuita, pentru restul exista MasterCard'

P.S. O singura data am avut nevoie de salvare la un concurs, sper sa nu mai fie cazul, a trebuit sa apelez la 112 :( .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovidiu nu te contrazic . De asta pusesem niste puncte de suspensie acolo . Pana la urma e vorba de multa munca, stres , risc si nu ai cum sa faci asta numai cu pasiune .

Dar daca te gandesti numai la bani nu stiu ce succes o sa ai. In orice caz nu cred ca poti sa te astepti sa castigi ceva de la prima editie a unui astfel de eveniment .

Si ca sa te sustin : la Salzkammergut-trophy platesti 50 de Euro si primesti niste pliante si niste batoane energizante . Un tricou trebuie sa-l cumperi separat si e si ala vreo 40 de Euro.

Nr de participanti aprox 4000 . Nu mai fac calculele :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cate elicoptere ambulanta sunt la Salzkammergut Trophy ai intrebat? Imagine postată

Daca un necajit de Fiat Ducato ambulanta costa 50 Euro pe ora, cat o costa ambulanta aero? Poate nu este cazul, dar daca sunt cazuri, aia nu se joaca cu viata.

Dar pana la urma nu doar ambulanta e un criteriu necesar. Sunt multe altele care pot face sa para situatii de ambulanta dintr-o scapare. Pe final cam toata lumea trage un sprint, macar de final sa iasa bine in poza. Si multe concursuri au zona de Finish incomplet neutralizata, incorect marcata si amenajata, pe coborare in loc de plat, samd. La Azuga s-au produs accidentari , la Tusnad parca un sprint intre doi concurenti s-a finalizat cu o tranta peste echipamentul de cronometraj si mai sunt cazuri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe final cam toata lumea trage un sprint, macar de final sa iasa bine in poza. Si multe concursuri au zona de Finish incomplet neutralizata, incorect marcata si amenajata, pe coborare in loc de plat, samd. La Azuga s-au produs accidentari , la Tusnad parca un sprint intre doi concurenti s-a finalizat cu o tranta peste echipamentul de cronometraj si mai sunt cazuri...

Un exemplu recent e chiar Galatiul, unde am vazut vreo 2 sprinturi de final care erau sa se finalizeze cu luat pe ghidon de plimbareti... Noroc ca erau nitel obositi concurentii si nu au sprintat in adevaratul sens al cuvantului. Nu vreau sa ma gandesc ce se intampla cu un final la sprint intre Maus, Basso si Jughy pe de o parte si plimbaretii de cealalta...

Ovidiu, eu unul prefer sa dau 50 de ron, dar sa am ambulanta, sau sa dau 30 si sa nu primesc nimic in afara de numere si sa am ambulanta, chiar daca (doamne ajuta) nu va avea niciodata nimeni nevoie de ea. E de ajuns sa intervina o singura data si sa salveze o viata si si-a scos banii bagati in ea inzecit (la fel ca si o casca). Anul trecut am fost pe la vreo 7-8 maratoane si la toate (exceptie facand Comana, dar aici nu imi amintesc sigur daca era au ba, deci sa fiu scuzat daca ma insel) exista Salvare la start si la unele existau oameni de "prim ajutor" pe traseu.

Cat despre pe plus la final, tu ai dreptate in teorie, numai ca la noi, in multe cazuri, pare a fi mai mult pasiune decat profit. Posibil sa ma insel, voi le organizati si stiti mai bine...

Hai MBZ-ul cu chestionarul si cu cotletele de berbecut la gheata ca mi-e foame si sete :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@goofy

Baga prin mesaj privat cateva nume de maratoane unde "pare a fi mai multa pasiune decat profit". Pot spune ca ii cunosc pe toti organizatorii de maratoane private(vorbim la nivelul concursurilor din 2010, in anul asta sunt cateva curse la prima editie si nu am apaucat sa ii cunosc pe oameni) si cu exceptia unui singur organizator care este clar ca face concursurile ca sa scoata bani eu nu stiu nici un om sau club care sa faca calcule de genul asta.

Din pacate sunt oameni care vin cu bani de acasa si cu toate acestea sunt acuzati ca fac profit. Cazuri din astea stiu destule si acest lucru nu este normal.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

... si cu exceptia unui singur organizator care este clar ca face concursurile ca sa scoata bani eu nu stiu nici un om sau club care sa faca calcule de genul asta.

Pai si eu ce am zis? Mai multa pasiune decat profit (adica oamenii le fac mai mult din pasiune decat pentru profit). Mi se pare mie sau spunem amandoi acelasi lucru? :) Cel putin eu asa am inteles din spusele tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles eu gresit:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scopul unui organizator este si sa iasa pe plus la final. Nu sa faca avere dar sa castige ceva din acel eveniment.

din pacate "bisnitar", "buticar", "privatizat" au ramas tot la nivelul din 90. Peiorativ. Am participat doar la doua concursuri, unde am castigat un binemeritat ultim loc. nu am inteles dece "e taxa prea mare" sau "nu ne dau destule batoane".

discutiile de genul asta nu pot decat sa loveasca in cel care face concursul. Omul ala care face concursul trebuie sa produca si ceva profit. El producand profit o sa aibe interes sa ii iasa mai bine. El producand profit poate fii luat la picioare in gura cand greseste. Evident, scopul participantului la un eveniment (bicla, muzica, bere) este sa intalneasca un raport calitate/pret bun.

Daca micii dupa un concurs de bicicleta sunt calitate, imi pare rau baieti, v-ati gresit evenimentu. De 15 lei va luati o caserola de mici (aveti si voi aragaz)si doua beri

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu exceptia unui singur organizator care este clar ca face concursurile ca sa scoata bani eu nu stiu nici un om sau club care sa faca calcule de genul asta.

Este foarte rau deoarece in acest sens nuprea au viitor maratoanele. Din pacate multi se gandesc la pachetul de start si se asteapta ca din taxa sa primeasca cat mai mult. Insa ce este mai important este chiar partea nepalpabila: organizarea, serviciile, asistenta, traseul (set-up). Pentru aceste lucruri platim, ele sunt importante...va mai trece ceva timp pana se schimba mentalitatea. Si eu prefer pachet de start mai sarac insa servicii mai bune.

Calculele finciare sunt importante. Trebuie sa ai un buget si sa stii de dinainte cam ce variante de profit/loss sunt. Este un prim pas in a canaliza banii spre ce conteaza mai mult.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu care este viitorul si sper sa reusesc sa duc la bun sfarsit planurile facute cu inca cativa organizatori de maratoane.

Este nevoie in acest moment de o organizatie privata a organizatorilor de maratoane in care sa fie asociate cluburile care organizeaza cele mai importante evenimente. Aceasta asociatie va impune membrilor niste reguli clare de organizare, o taxa de inscriere standard si niste servicii standard la un nivel cat mai inalt. Poate exista si un clasament anual publicat de asociatie, cu un clasament cumulat al maratoanelor.

La inceput este nevoie de 4-5 concursuri urmand ca cei care organizeza concursuri noi sa fie nevoiti sa ajunga la un anumit nivel inainte de a intra in asociatie. Acesta este cel mai simplu mod prin care se poate asigura un standard de organizare si singurul mod prin care organizatorii pot fi "fortati" sa evolueze.

Nu este nevoie de un chestionar pe care il poate completa oricine, este nevoie de cativa oameni cu capul pe umeri care au ca obiectiv comun organizarea unor competitii cat mai bune. Acei oameni vor actiona in interesul lor comun si nu vor permite aparitia in aceasta asociatie a celor care organizeaza concursuri de proasta calitate.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes in initiativa ta Ovidiu !

Se discutase si despre asta ceva la un moment dat cand era vorba despre unificarea categorillor , impartirea intre amatori si profesionisti, sistem de punctare unitar. Exista si la noi un model similar in motociclism ROSBK - un campionat privat de superbike .

Totusi eu zic ca cele 2 initiative trebuie sa existe impreuna.

Chestionarul va fi un feedback al participantilor pentru competitiile organizate . Va fi un instrument util pentru organizatori in a aprecia daca trebuie sa schimbe/imbunatateasca sau nu ceva de la un eveniment la altul. De exemplu poate micii trebuie inlocuiti cu gulas :)

In concluzie eu zic ca chestionarul este necesar in orice situatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovidiu +1, initiativa de care amintesti e veche de doi ani, s-au tot intamplat niste intalniri ale organizatorilor, dar in domeniu se misca lucrurile destul de lent.

Ca sa te citez, se fac painici mici, nu placinte de cartea recordurilor in piata universitatii...

Ceea ce spui tu este foarte valabil si corect din perspectiva organizatorului ca individualitate si a tuturor celor ca stiu sa faca un concurs, ca asociatie.

Dar pe de alta parte nu vad nimic rau in a exista si un organism independent care sa vina la intalnire cu interesul comun, si sa vina din partea concurentilor care participa la astfel de concursuri ca parte implicata din celalalt sens.

In organizarea unui eveniment sportiv este foarte importanta echipa, experienta ei, viteza de reactie legata de diversitatea de probleme care pot aparea.

Si cred cu convingere ca orcine poate participa la organizarea unui concurs din zona lui, ca voluntar, atata vreme cat este dispus sa renunte la concurat in folosul comunitatii pentru o zi, o cursa, un loc in clasament. Imagine postată

Evident, daca acel concurs este organizat de un club, asociatie, orice se doreste a fi profesionist si nu un "organizator" oportunist.

@Vyk

maratoanele au viitor, daca organizatorii vechi si noi isi rodeaza si isi antreneaza echipele pentru maratoane in cursele de XC. de sosea, de ce nu si DH.

Maratoanele presupun o logistica mult mai complexa si conditii specifice mult mai severe. IBO si distanta lunga de la Geiger sunt deja compatibile cu orice maraton din restul Europei. Nu sunt pentru novici, au de toate dar cine participa si-l termina deja trebuie clasificat ca amator de alta categorie, superioara restului de amatori.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.