hegoat

Schimbatoare hidraulice. Se poate?

Recommended Posts

Stateam eu asa in deplina mea plictiseala si ma gandeam ca daca la frane s-a trecut de la cabluri la ulei, de ce sa nu se faca asa ceva si pt. schimbatoare. Ar fi mai ieftine decat cele electronice (gen Di2), probabil sistemul ar fi mai usor, mai precis, mai silentios. Poate chiar ceva integrat in butuc, sau o cutie angrenaj cu schimbator integrat, ambele hidraulice. S-ar putea realiza cumva ceva de genul asta?

M-am gandit sa deschid si un topic...asa pt discutii. Daca e cu suparare si nefolositor atunci poate fi sters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nemţii aştia:

http://www.5rot.com/schaltwerk.html

Cred că orice idee năstruşnică ne-ar putea trece prin cap... deja a fost pusă în practică. Doar sunt încă 7 miliarde de creiere libere pe acolo, pe undeva.

LE: Şi..

http://www.pinkbike.com/news/Pinkbike-First-Look-Acros-AEG-11-MT-Hydraulic-Shifting.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai te-ai gandit cam tarziu sa il inventezi. :rolleyes:

Faza de prototip ,bineinteles,foarte scumpe, 2300 usd :P

La fel ca la frane,cred ca "dozajul" manetei este sau va fi,foarte precis cu un astfel de sistem(in viitorul apropiat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stateam eu asa in deplina mea plictiseala si ma gandeam ca daca la frane s-a trecut de la cabluri la ulei, de ce sa nu se faca asa ceva si pt. schimbatoare.

Ma crezi ca la treaba asta m-am gandit si eu acum doua seri, in timp ce ma dadeam pe trainer?! :D Ma enerva deraiorul pt ca e un pic dereglat si de aceea trebuie sa cobor 2 pinioane, iar apoi sa urc unul, ca sa ajung in viteza pe care o vreau. Mi-am zis atunci ca un sistem hidraulic nu s-ar deregla fata de unul pe cablu si ar fi mai precis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ramane sa mai invat germana si apoi ma pun pe citit site-ul ala. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mama, de unde le mai tot scoateti... Foarte tare. Tot apropo de schimbarea vitezelor, acum cateva zile un prieten mi-a aratat un city-bike echipat cu schimbatoare automate Shimano: avea trei pozitii - NORMAL, SPORT si MANUAL, in modul MANUAL putand schimba vitezele de la doua butoane (in sus si in jos). Probabil in modul SPORT vitezele se schimba la cadente mai mari. N-am apucat sa ma si dau cu ea, dar cu siguranta e tare ideea. Concluzia e ca multe s-au mai inventat in domeniul asta al bicicletelor... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

MMM....super chestie. Schimbatoare pe ulei, care o sa coste mai mult , vor fi mai greu de intretinut , iti crapa cand iti este lume mai draga pe munte, sunt sensibile la temperaturi joase si la care trebuie sa mai gasesti nu stiu ce soi de garnitura si bineinteles un anumit tip de furtunas. .

Domnilor, bicicleta este un mecanism superb prin SIMPLITATEA acestuia. (motivul pentru care functioneaza si biciclete DHS), asa ca sa nu le mai dam idei la producatori si sa sustinem principiul KISS (Keep It Simple Stupid).

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno, rolul unor asemenea schimbatoare se regaseste intr-o nisa destul de ingusta, respectiv competitii in care conditiile sunt de asa natura incat tehnologia alternativa face diferenta.

Si pe de alta parte, daca un utilizator "obisnuit" are atatia bani si vrea sa-i sparga pe asemenea sisteme in lipsa unei necesitati reale, in ce ma priveste n-are decat s-o faca - parca e mai bine decat sa-i dea pe alcool si curve :D

Evident, e de bun simt sa nu folosesti asa ceva cand faci touring in Mongolia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, toate rezolva niste probleme, dar nimic ce sa nu se poata rezolva mult mai eficient si la jumate pretul cu un Rohloff - ma refer la problemele cu noraie, zapezi, lanturi care scapa de pe pinioane....

E genial ca exista, iata, niste chestii fata de care putem spune ca Rohloff e o solutie mult mai ieftina http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimbatoare pe ulei, care o sa coste mai mult , vor fi mai greu de intretinut , iti crapa cand iti este lume mai draga pe munte, sunt sensibile la temperaturi joase si la care trebuie sa mai gasesti nu stiu ce soi de garnitura si bineinteles un anumit tip de furtunas.

Presupun ca vorbesti din experienta ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am citit in link-urile postate mai sus am impresia ca Acros A-Ge sunt primele schimbatoare hidraluice din lume DE PE PIATA. Corect?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primele testate si standardizate pentru categoria MTB.

Nu mai sunt prototip ca altele. Pot fi achizitionate, au pret de vanzare si retea de dealeri de unde se pot comanda.

Restul nu au ceva, pret, retea, linia completa de componente, sunt in faza de prototip in testare, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aproximativ. Momentan se pare ca nu accepta comenzi.

Sau exista la 450 E varianta sa ti le fabrici singur si ei iti trimit materialele Imagine postatăImagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.