baudolino

Bucureşti - Curtea de Argeş - Transfăgărăşan

Recommended Posts

Salutare,

as vrea sa fac o tura de o zi pe la Curtea de Arges si am nevoie de niste informatii. Planul meu ar fi sa plec din Bucuresti, cu trenul pana la CdA, de acolo merg pana la Vidraru si sa ma intorc in Pitesti; in total sunt vreo 100 km.

In primul rand, as vrea sa stiu daca pot sa transport bicicleta cu acceleratul de 07:20 (din Gara de Nord). Daca nu, este un alt tren?

Apoi, poate cineva sa-mi spuna cat de inclinat e traseul Curtea de Arges - Vidraru? am vazut ca pe harta sunt vreo 35 km, dar nu stiu cat de abrupt este.

Si ultima intrebare: din Pitesti, la care tren pot sa-mi urc bicicleta?

Multumesc mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acceleratele din Bucuresti catre Curtea de Arges, cat si cele de la Pitesti spre Bucuresti, sunt automotoare Desiro Siemens (Sageti Albastre), in care poti sa transporti bicicleta gratis (unul din vagoane are semn distinctiv pentru asta).

Drumul de la Curtea de Arges spre Vidraru este aproape plat pana la Arefu, apoi incepe urcarea. Foarte abrupt nu este, exista insa catararea catre baraj, care nu e prea grea si nici lunga. Peisajul e foarte frumos si merita urcarea.

Uite aici imagini :

Vidraru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mergi cu cursiera s-ar putea sa-ti clantane un pic dintii`n gura dupa Hidrocentrala ,aprox 5-6 km pana la Baraj,dar in rest e OK drumul si pantele sunt slabute 5-6 % maxim

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ baudolino

Referitor la tren:

Te poti urca cu bicicleta in orice tren.

Daca este Sageata albastra cu loc special pentru biciclete nu cred ca va comenta nasul ceva.

Daca este tren normal, inainte de a te urca in tren, te duci si vorbesti foarte frumos si politicos cu nasu' si ii ceri voi sa te lase cu bicicleta in tren.

Asta e foarte important.

Nu-i bine sa te gasesca nasu' cu bicicleta in tren, fara sa fi vorbit cu el in prealabil.

Eventual te urci in primul sau ultimul vagon, in capat, astfel incat bicicleta sa incurce cat mai putin.

Eu asa am facut tot timpul si am mers cu bicicleta prin toate trenurile, de la personal la rapid.

Referitor la drum:

Din Curtea de Arges pana la Vidraru sunt 28 km.

Cel putin asa scrie pe indicator, dupa manastire, la bifurcatia de langa Lukoil.

Pana in Capataneni (ultima localitate din Arges) este un fals plat.

Drumul urca, dar nu foarte accentuat.

Sunt doar vreo doua portiuni (daca nu ma insel) in care urca accentual, insa postiunile sunt scurte.

Din Capataneni pana la hidrocentrala mai sunt vreo 1,5-2 km de plat.

De la hidrocentala eu stiu ca sunt 5 km pana la barajul Vidradu.

Asta intr-adevar urca, panta cam 7-8 % dupa parerea mea.

Insa peisajul este pe alocuri spectaculos, chiar merita.

Curtea de Arges - Pitesti nu l-am facut niciodata cu bicicleta.

Din masina, pare un fals plat si uneori chiar plat.

Nu cred sa ridice probleme.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E un topic luuung la "Biciclistul in Romania" pe tema bicicletei in tren. Cu linkuri la regulamentul CFR in privinta asta, etc.

Nasicu' tre' sa se conformeze si el regulamentului ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca să nu mai deschid un (inutil) topic nou, profit de vremea mohorîtă de afară ca să vă spun povestea unei mai vechi ture "ratate" pe Transfăgărăşan.

Stăteam şi răsfoiam galeria mea de poze, dar în acelaşi timp mai aruncam şi o privire pe discuţia lui @@iacobdoc despre anduranţă prin antrenament aerob.

Acum, cînd mă simt pregătit şi psihic şi fizic pentru a aborda măcar turele randonneur de 200 şi 300 km ce urmează în primăvară, mi-am adus aminte şi de cît de nepregătit şi obosit am fost de-a lungul anului 2011, cel mai slab din punct de vedere sportiv pentru mine.

 

În luna iunie aveam deja cîteva luni de deplasări obositoare în lungul şi latul ţării. Deşi călătorului îi şade bine cu drumul, ele îşi puseseră serios amprenta asupra formei fizice. Pe scurt, eram la cel mai de jos nivel de cînd reîncepusem bicicleala, şi mai eram şi complet ignorant asupra principiilor de bun simţ ale efortului aerob, enunţate de prietenul nostru în recentul său topic.

 

În seara zilei de 3 iunie 2011 am pus la cale o plecare spre Trans, pe partea sudică, în colaborare cu @@micsunica şi @@hipopotanu. Ca să avem timp de ajuns la Bîlea şi retur, s-a decis să ne aşternem la drum la o oră din aia imposibilă, în Loganul MCV al lui Claudiu (micsunica). Aşadar pe la 4 trezirea, pe la 5 plecarea, iar la 7.16 fix obiectivul aparatului foto înregistra Cetatea Poienari, iar noi dădeam prima pedală.

PICT1642.JPG

 

Ascensiunea spre baraj se face sub cele mai bune auspicii, cu soarele deasupra.

PICT1649.JPG

 

Împreună cu Claudiu venise şi Naşu, un munţoman înrăit, bine dispus, fără experienţă biciclistică şi călare pe un DHS Silver. Pe care mergea mai bine ca mine (ca să vă daţi seama cît de praf eram :P ).

La 8.30 eram la Vidraru, pe baraj.

PICT1653.JPG

 

Hipopotanu venise, la rîndu-i cu un prieten al cărui ID pe forum îmi scapă, cu maşina ultimului. Acest prieten suferă o avarie serioasă la schimbătorul spate, la scurtă vreme de la depăşirea barajului, ca atare face cale întoarsă la maşină şi la Bucureşti. Rămînem 4 şi îi dăm înainte.

PICT1661.JPG

 

PICT1662.JPG

 

Hipo, om pe cursieră şi aflat în mare formă, vrea să-şi bată propriul record şi o tuleşte spre Bîlea. 

Noi aştilalţi continuăm bătrîneşte. Către extremitatea de nord a lacului încep să rămîn binişor în urmă. Oamenii mă aşteaptă din cînd în cînd.

PICT1664.JPG

 

De la Piscul Negru încolo îmi e clar că îi trag înapoi şi le spun să-şi vadă de drum. Rămîne să ne vedem la prînz, la Capra.

Ziua e frumoasă, ascensiunea de după podul de la pîrîul Capra e grea. Peisajul e singurul care mă ţine în priză.

PICT1686.JPG

 

PICT1687.JPG

 

PICT1690.JPG

 

În fine, ajung şi la cabana Capra, unde cei trei domni aproape gătau masa. Orele erau 13.43.

PICT1698.JPG

 

Ei doreau să continue spre Bîlea. Am decis să nu-i încurc, să rămîn acolo, să mănînc şi să cobor, urmînd a ne întîlni în parcarea CHEM Vidraru, către seară.

Zis şi făcut. Ei pleacă, eu îmi văd de ciorbă şi papanaşi. Numai că vremea decide să schimbe foaia, apar nori negri şi un pui de vînt.

 

Plec si trag de mine , cu ploaia în spate. Pe la 17 ajung în parcare. Cum băieţii întîrziau, mă aşez la o masă a restaurantului unei pensiuni. 

Îşi fac apariţia, deja la lăsarea întunericului, şi pretenarii. Dintr-un motiv care îmi scapă acum, Claudiu nu poate să se mai întoarcă acasă.

Urmează un scenariu ca-n filme:

- 4 oameni cu 4 biciclete se introduc CU MĂIESTRIE într-un Logan MCV ;)

- luăm drumul unei vile aparţinînd Hidroelectrica, aflată între capătul de nord al lacului şi cabana Cumpăna, pe malul neasfaltat.

- începe o ploaie diluviană, furtună în toată regula cu tunete şi fulgere

- Claudiu face slalom printre bălţile ce ascund gropi imense pe offroad, maşina se comportă exemplar

- într-un tîrziu ajungem şi ne facem comozi, băieţii se duc pe terasă la o agapă, dar io mi-s deja pe programu 2.

 

Am căzut lat în pat şi am dormit pînă la 5 dimineaţa, cînd s-a dat trezirea. Astfel că pe la 7 intram la loc în Bucureşti, după o (aven)tură unică (motiv pentru care am pus doar între ghilimele calificativul "ratată").

 

Nici o tură cu bicicleta pe Trans, pe care toţi o termină sănătoşi, nu e ratată. :)

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aoleo doctore, eu nu vroiam sa-mi aduc aminte de tura asta. cata suferinta si cata ... daca o sa am timp bag si eu ceva povestire pe aici, ca trairi ca atunci sper sa nu mai traiasca nimeni.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ț căzutără în butoiu cu melancolie? 

Nu mă provuocaț.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomand trenurile Regiotrans, nu veti avea probleme cu bicicleta, se achita o taxa modica la casa de bilete, vreo 5 lei parca si bicicleta sta in compartimentul de bagaje, unde poate sa stea si posesorul daca doreste. Trenul se schimba inainte de Pitesti, tot cu un Regiotrans care asteapta la peronul alaturat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenul de Curtea de Argeş este tren direct, cel puţin teoretic. Se mai întâmplă să fie necesară transbordarea la Goleşti cu diferite o c a z i i (că nu mă lasă să scriu legat) (de exemplu un automotor defect), dar, de regulă, trenul de la Bucureşti pleacă cu 2 automotoare, dintre care unul merge la Câmpulung (al doilea), celălalt la Curtea de Argeş (primul). Singura problemă e că ajunge târziu la Curtea de Argeş, după ora 11... Din cauza asta, eu am ajuns la Bâlea la ora 22 în septembrie (plecat din Curtea de Argeş de la 25 de grade şi ajuns după Capra la vreo 4 - 5 grade), rezultatul fiind o noapte la Salvamont (că de cabana Bâlea Lac nu aveam buget).

Dar alte trenuri nu prea sunt, chiar dacă pleci cu Regio-ul CFR de Piteşti, ajungi în Piteşti pe la 9:30, deci în Curtea de Argeş tot în jur de 11 ajungi, presupunând că mai ai bicla întreagă după drumul Piteşti - Curtea de Argeş, care e ca după bombardament.

Share this post


Link to post
Share on other sites
presupunând că mai ai bicla întreagă după drumul Piteşti - Curtea de Argeş, care e ca după bombardament.

 

Ăsta ar fi doar un motiv secundar, primul fiind că drumul e îngust şi băieţii merg ca la raliu. :) 

Din păcate ora la care se ajunge în Curtea de Argeş e un impediment...

În 2010, cînd am urcat prima dată, trenul (săgeata CFR) te lăsa în gară la 10 fix.

Dar decît deloc, e bine şi aşa, mai ales că la RT sunt civilizaţi şi mai ieftini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al CFR-ului ajungea la 10, pentru că pleca la 7:25 şi nu ataşa automotor la Goleşti (doar detaşa). Dar era accelerat/InterRegio, costa de te usca.

Apropo de Desiro, deşi suntem off-topic, crapă la greu, am vrut duminică să merg la Piatra Olt cu 1521... l-am pierdut. La Drăgăneşti a crăpat, s-au acumulat 2 ore de întârziere (din care oricum pierdeam legătura).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Din păcate ora la care se ajunge în Curtea de Argeş e un impediment...

 

Depinde de timpul pe care il ai la dispozitie.

 

In perioada 2002-2004 si apoi in 2006 am parcus in fiecare an Transfagarasan-ul in mai multe zile.

Prima zi cu trenul pana la Curtea de Arges apoi pe bicicleta pana undeva mai sus de Vidraru, a doua zi pana la Piscu Negru, apoi a treia zi urcarea la Balea si coborarea pana la Vama Cucului.

Cu o bicicleta Neck's Bike cu 6 pinioane, cort de 4 persoane (desi eram singur), portbagaj spate facut din fier beton de 6 mm (cat tigara de gros), Walkman si casete audio, conserve, aparat foto (cu film) Zenit TTL, izopren, sac de dormit din vatelina, etc.

Alte vremuri.

 

Poate odata, daca voi avea timpul necesar o sa incerc sa scriu o poveste de tura, cu poze scanate din acei ani.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma gandeam pentru cineva care ar vrea intr-o zi, "blitzkrieg", din lipsa de timp, cu conexiuni feroviare la Curtea de Arges si Ucea. Sigur ca e mai mult o discutie teoretica, n-ai mai avea timp sa savurezi in voie excursia, si ar fi pacat.

Tot in 3 zile am facut tura in 2010, cu tren spre CdA, cazare la cabana Cumpana si Cartisoara, intoarcere cu tren din Sibiu.

N-ar fi rau deloc sa pui pozele scanate cu povestea aferenta aici. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai un sfert din timp ai stat in trenul Sibiu-Bucuresti.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă te cazezi în Sibiu (sau, şi mai bine, Ucea) şi pleci la 5 dimineaţa, poţi trece munţii într-o singură zi (chiar dacă urci de la Ucea la Bâlea Lac cu 5 km/h). Da' ce te faci că ultimul tren din Curtea de Argeş e la 16, la Piteşti nu prea ai cum să ajungi la trenul de 19, rămâne cel de 3 dimineaţa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dacă te cazezi în Sibiu (sau, şi mai bine, Ucea) şi pleci la 5 dimineaţa

 

1. Plecat la 5 dimineata inseamna trezit la ora 04.00, maxim 04:30. Adica absolut inuman din punctul meu de vedere.

2. Daca cineva este dispus la astfel de experiemente inumane de ce s-ar caza la Sibiu sau Ucea, cand se poate caza mult mai aproape, la Cartisoara sau Vama Cucului.

3. Dupa mintea mea si fara pretentia ca am dreptate, Transfagarasan-ul pur si simplu nu merita parcurs in varianta  "blitzkrieg" dupa cum bine spunea @@Traveller mai sus (aici nu ma refer la cursieristii bine antrenati).

 

Mai exista si varianta semi-Transfagarasan, insa aici este nevoie de masina.

 

Odata am plecat pe la ora 05.00 (inumana) din Bucuresti, cu bicicleta pe masina pe traseul Ploiesti - Predeal - Rasnov - Ghimbav - Codela - Sercaia - Fagaras - Cartisoara - Balea Cascada (pe atunci pe bucata Zarnesti - Sercaia drumul era foarte prost).

Am lasat masina la vreo 2 km mai sus de Balea Cascada, m-am dus pe bicicleta pana aproape de Balea (era ceata mare, nu mai avea rost sa urc la Balea).

Apoi am coborat la masina, am urcat cu bicicleta pe masina la Balea, m-am oprit la masa la Piscu Negru, apoi am taiat-o spre casa, unde am ajuns pe la ora 21.00.

 

Alte dati, am reusit sa pacalesc mai multi prieteni sa iasa la un gratar pe Transfagarasan.

Ei ramaneau cu gratatul undeva pe la Piscu Negru, iar eu parcurgeam bucata Piscu Negru - Balea - Vama Cucului pe bicicleta.

Apoi prietenii de la gratar veneau cu masina la Vama Cucului, mai prindeam si eu cate un rest de friptura, apoi plecam spre Bucuresti pe Valea Oltului.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai un sfert din timp ai stat in trenul Sibiu-Bucuresti.

 

8 ore, mai precis. Dintr-un total de 56, e acceptabil :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niciun drum nu merită parcurs - din şa - pe repede înainte. Dar numărul limitat de zile de concediu, precum şi bugetul de austeritate ne obligă pe mulţi să facem ture mai scurte sau, dimpotrivă, ture de 150 - 200 km într-o zi... fiecare îşi cunoaşte timpul liber, picioarele şi calul din dotare.

 

Eu la vară voi pleca din Sibiu în jur de 5 dimineaţă, cu speranţa de a ajunge în Piteşti până la 2 noaptea.

 

Anul trecut am plecat pe Translapina tot din Sibiu, am ieşit din pensiune la 5:20 şi am ajuns la Cărbuneşti la 0:30 (noaptea m-a prins în Pasul Urdele... senzaţii tari, dar era un cer de poveste, cu lună plină, pe care un biciclist fără baterie la far se descurca foarte bine).

 

Cazul ideal: Sibiu 5:00 - Cârţişoara 8:00 - Bâlea 14:00 - Vidraru 16:30 - Curtea de Argeş 18:00 (calculat pentru 20 km/h pe plat şi coborâre şi 5 km/h pe urcare cu tot cu opriri) - Piteşti 19:58 (că la ora aia e trenul).

 

Ar fi ceva dacă mi-ar ieşi, dar totul depinde de cum urc... ţinând cont că nu va fi ca pe TransAlpina (obosit după urcare la Jina şi urcuşul constant până la Ob. Lotrului, apoi mai departe) şi urcuşul cel mare va veni pe la începutul turei... dacă bicicleta o să vrea, nu ar trebui să am probleme (mai ales că de la Bâlea la Capra o să îi dau clar cu mai mult de 20 km/h planificaţi, iar mai departe, de-alungul Lacului Vidraru e o coborâre uşoară. Oricât mi-ar place să cobor declivităţi mari, cred că e mai uşor să urc ,,în gâţii mă-sii" (cum zicea @@a_mic) mai o distanţă mai scurtă, apoi să cobor cu 35 - 40 la oră următorii 70 - 80 km (tot pe principiul ăsta, drumul la Sibiu va începe cu Transalpina dinspre Cărbuneşti şi, eventual, fără Jina).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dr2005

Fara sa te superi pe mine, insa nu inteleg de ce tot insisti sa pleci din Sibiu pentru parcurgerea Transfagarasan-ului..

Ai vreo posibilitate de cazare avanatajoasa pe acolo?

 

In alta ordine de idei.

"Cazul ideal: Sibiu 5:00 - Cârţişoara 8:00"

Nu ar fi mai ideal sa folosesti trenul (CFR Calatori) RE 2112 care pleaca din Sibiu la ora 05:25 si ajunge la Carta fix o ora mai tarziu la 06:25 (fata de ora 08.00 din planificare ta).

Bucata Sibiu - intersectia DN1 / DN 7C se poate parcurge relativ lejer pe bicicleta (am parcurs-o in sens invers acum 2 ani), insa avand in vedere traseul propus, cred ca un ajutor din partea trenului ar fi binevenit.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iata cum am facut eu: Regiotrans cu lasat in Curtea de Arges in jur de ora 11, urcat Transul, la ora 7 seara traversam tunelul, la ora 8 ajungeam in Cartisoara, dormit la o pensiune, masa buna, bicicletele bagate pe hol la adapost (avea si casute dar erau ocupate de un grup de copii).

A doua zi am plecat in jur de ora 9 dimineata, dupa un mic dejun excelent dar total neindicat ciclistilor (slaninuta, carnaciori si alte legume din canre de porc, ceapa, branza, toate foarte gustoase) pe traseul Cartisoara, Victoria, Lisa, Poiana-Marului, Zarnesti, Rasnov, Paraul-Rece, Predeal, unde am ajuns la timp pt un IR cu vagon de biciclete undeva in jur de ora 7 seara.

Acum daca ar fi sa trag linie cred ca mai mult mi-a placut traseul de a doua zi, a fost o incantare sa trecem pe biciclete prin satele alea sasesti, un peisaj deosebit, trafic foarte redus desi pe o sosea nu foarte ingrijita, cu destule gropi, dar care nu a stirbit cu nimic frumusetea turei.

Anul acesta imi propun sa realizez tura in sens invers, acordandu-mi mai mult timp pe portiunea de drum Predeal - Cartisoara.

Am avut o bicicleta hibrida, de fapt mai mult un ciclocros cu ghidon drept, anvelope 700-28, iar ca bagaje un rucsac minuscul cu schimburi, o geaca de ploaie si o trusa de igiena personala.

Am avut suficiente oportunitati de alimentare cu apa, atat pe Transfagarasan de la izvoare cat si a doua zi, de la magazine satesti unde am gasit si banane, dulciuri, lamai, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dr2005

Fara sa te superi pe mine, insa nu inteleg de ce tot insisti sa pleci din Sibiu pentru parcurgerea Transfagarasan-ului..

Ai vreo posibilitate de cazare avanatajoasa pe acolo?

 

Păi dacă tot mă duc la Artmania, nu cred că ar fi indicat să mă cazez la 50 km din Sibiu.

 

Cât despre 2112, să vedem dacă rezistă până atunci, că la câţi clienţi are... Plus că, de fapt, ăla e Sibiu - Bucureşti, fiind format din 2 vagoane de clasa a 2a şi unul de clasa I (care, de obicei, e antic dpdv al confortului, adică un 19-54 sau 19-80, deci gol şi pretabil la băgat bicle în el), iar Cârţa nu cred că are peron la nivelul podelei şi nici nu voi găsi pe cineva care să mă ajute să cobor calul. Plus că îmi fac încălzirea de la Sibiu la Cârţa. Oricum, e timp destul de planificat, nu mă grăbesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ajuta cu ceva, o cazare OK pentru Sibiu este pensiunea Maria din Selimbar:

http://www.turistinfo.ro/selimbar/cazare-selimbar/pensiunea_maria-c32153.html

 

Asta avand in vedere faptul ca preturile de cazare din Sibiu sunt destul de mari, iar distanta intre Selimbar si Sibiu este mica.

 

 

 

iar Cârţa nu cred că are peron la nivelul podelei şi nici nu voi găsi pe cineva care să mă ajute să cobor calul.

 

 

In multe gari sau halte peronul nu este la nivelul podelei vagonului.

Intr-adevar, te chinui putin, dar nu e sfarsitul lumii.

Dai bagajele jos de pe bicicleta, apoi cu o mana prinzi bicicleta si cu cealalta mana balustrada verticala de langa usa.

Apoi cobori pe scara vagonului si aia e.

 

Lasi bicicleta pe peron sau (de cele mai multe ori) pe terasament, urci dupa bagaje si problema e rezolvata.

 

Sau il rogi pe nas sa te ajute sa dai bicicleta jos din tren.

 

Oricum, este tura ta si faci cum crezi tu ca este mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.