andrei

razboi!!!!

Recommended Posts

Foarte bine Andrei.

CINE A FACUT LOBBY PENTRU PUBLICAREA ACESTUI ARTICOL?

Ar fi extrem de interesant daca ar fi publicat un articol similar intr-un ziar national.

Este un inceput bun si ma bucur ca se promoveaza si forumul din Iasi.

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

E scris de un prieten de-al meu... cu care am facut vara trecuta o super tura prin tara si Transfagarasanul... si care a prins gust de bicle si tehnologie. Din pacate pe pressa nationala First Bike si DHS cumpara articole publicitare la greu... Cat despre proces... eu nu cred ca se incumeta FB sau DHS sa faca asa ceva!!!!!! Mie mi se pare real cam tot ce scrie acolo... Indignant mi se pare nu faptul ca sunt proaste ci politica de promovare care ii face pe consumatori sa creada ca asta e "calitate"... E dezinformare!!!! E minciuna!!! Plus ca in Moldova e monopol pe piata... Peste tot in lume sunt convins ca se fac si bicle proaste... dar lumea stie ca sunt proaste!!! Defapt situatia e caracteristica pentru RO unde platesti preturi mari pentru servicii si calitate proasta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peste tot in lume sunt convins ca se fac si bicle proaste... dar lumea stie ca sunt proaste!

Biciclete de supermarket exista oriunde in lume; la americani, exista de exemplu Huffy, pe care scrie "not for actual mountain biking". La FB/DHS, din cate am vazut eu, exista "biciclete cu roti de 26", nu "mountain bike-uri".

In plus, nu mi se pare deloc corect sa spui ca anumite produse sunt "proaste", fara sa faci referire la niste standarde de fabricatie, sau macar la destinatia acestora. Mi-e greu sa cred ca Mircea a facut afirmatiile care apar acolo, stiind ca ar putea fi publicate. Sunt lucruri usor de exploatat de catre un avocat bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...daca te suna un ziarist nu te suna "off record"... Da' cred ca saptamanalul asta editat de Media Pro are acoperirea legala a articolului... Plus ca pt ce faci bicle cu suspensie spate daca nu pt off road?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt ce faci bicle cu suspensie spate daca nu pt off road?!

Aceasta este o prezumtie gresita.

Si ca sa nu fiu complet off-topic: eu inteleg ca exista cerere pentru biciclete "mai bune", dar nu ii poate obliga nimeni pe producatorii romani sa ofere astfel de biciclete. Iar "shopper awareness" a cumparatorilor romani nu este factorul decisiv aici. Mountain biking-ul e o preocupare de nisa. Mainstream-ul in toata lumea este pentru biciclete ieftine. Cand te duci in Olanda, vezi BeOne-uri sau Koga-Miyata pe toate drumurile? Si acolo nu poti sa spui ca nu exista o cultura a bicicletei.

IMHO nu se pot obtine rezultate europene prin demersuri romanesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-are legatura dar as vrea sa stiu daca... Koga-Miyata e producator olandez?

De acord cu tine Genubah... parerea mea e ca problema e la cumparatoru roman... Am cunoscut multe cazuri in care oameni cu stare au vrut sa-si cumpere bicle pt MTB si din nestiinta s-au dus la FB sau DHS si au cerut o bicla pt MTB... si nu le-a spus nimeni de la reprezentanta ca ei nu fac asa ceva... E ca si cum ai face reclama la Logan dand caracteristicile unui BMW... sau te-ai duce la reprezentanta Dacia sa cumperi o masina de teren... De aceea tre' sa stie omu' ca FB & DHS nu sunt bicle de dus pe munte. Enervant e faptul ca pt oameni saraci si ieftineala fac si altii da' fac altfel si vand ONEST marfa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

as vrea sa stiu daca... Koga-Miyata e producator olandez?

Oricat ar parea de ciudat, Koga-Miyata e o firma olandeza :P Stiu asta, desi toate datele indica o firma japoneza (inclusiv prezenta pe aceasta piata). Tot asa cum Scott USA nu e o firma americana.

Mie mi-e foarte clar ca nici macar vanzatorii FB/DHS nu stiu exact ce vand, dar cei care vor intr-adevar o bicicleta adevarata intra pe ciclism.ro sau alte site-uri de profil si au la dispozitie nenumarate informatii, ceea ce nu era cazul acum vreo 3-4 ani, cand sintagme de tipul XTR tineau de argoul unui grup de exclusivisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie articolul asta imi urla a proces de calomnie. 8O

eu unul nu as da pe cineva In judecata stiinduma cu musca pe caciula.atIta vreme cIt cineva vinde fiare vechi spectaculos vopsite nu poate avea pretentia ca un cunoscator sa vina cu laude la.....'produsul' lui.OMUL care ascris articolul merita toate laudele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu unul nu as da pe cineva In judecata stiinduma cu musca pe caciula.atIta vreme cIt cineva vinde fiare vechi spectaculos vopsite

Pai in politica romaneasca se intampla asta tot timpul. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif Exista si posibilitatea ca mai marii firmelor respective sa nu aiba chiar nici o idee despre care ar trebui sa fie calitatea a ceea ce vand... (right! :roll: )

Oricum, societatea noastra e plina de exemple unde convingerile sunt mai puternice decat realitatea. Avem exemple si pe forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest avmasi

.

LOL

Ideea e ca problema FB si DHS a fost, este si va mai fi des combatuta pe forumurile de specialitate, unde numai o mica parte din (bi)ciclisti impartasesc aceleasi idei. Am si eu mai multi prieteni care isi lauda FB-urile dar nu au cunostinta despre ce inseamna calitate.

Si nu numai o data mi s-a intamplat sa ma uit la bicicletele din hypermarket-uri sa vad ce mai e pe acolo si sa vina cineva si sa ma intrebe daca am idee cat de bune sunt bicicletele la 180 RON pt ca vrea sa isi cumpere si in momentul in care ii spui pe tonul cel mai amabil cu putinta sa fuga de asa ceva, se supara, pleaca si probabil nu pun baza in ceea ce spui.

Imi pare bine ca omul a publicat articolul ala, poate ca publicarea lui a mai impiedicat cativa romani din a cumpara si a regreta.

Bravo lui

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fenomenul FB/DHS nu este nici pe departe specific in Romania, reprezinta o tendinta "normala" a pietei, intalnita chiar si in cele mai pretentioase piete.

Bicycle sales are accomplished in this country through four primary and distinct channels of distribution — the specialty bicycle retailer, the mass merchant, full-line sporting goods stores, and "other," which is comprised of a mixture of retailers, including multi-sport stores such as REI, outdoor retailers and mail order.

Department, discount and toy stores sell mostly price-oriented products. Approximately 75% of bicycle units were sold through the mass merchant channel in 2005, but this represented 37% of the dollars due to the declining average selling price of $70.

The approximately 4,800 specialty bicycle retailers feature higher quality merchandise, and also rely on adding value through added customer services such as bike fitting, expert assembly and repair. This channel commanded approximately 16% of the market in terms of unit sales in 2005, but 47% of the dollars, a dominant dollar share. Dealer price points generally start at around $200, with the average at approximately $410, though prices can range into the thousands. While the number of specialty bicycle stores has declined in recent years due to consolidation, this is the only distribution channel that maintained or increased average retail bicycle selling price. The recent trend has been for mass merchant gains in unit sales market share, but stability in dollar market share due to declining prices in the mass segment.

Chain sporting goods stores sold approximately 6% of the bicycles in 2005, and 11.5% of the dollars, at an average price of $270. These are merchants that fall somewhere between mass merchant and bicycle dealers on the spectrum, and include merchants such as The Sports Authority, Champs Sports, JumboSports, Sportmart and Big 5.

The "other" category sold 3% of the units, representing 4.3% of the dollars, with an average price of $200.

Specialty bike dealers commanded the vast majority of parts and accessories sales, and virtually 100% of the service market. They dominate the market in bicycles selling for $250 and up.

Sursa

Deci in State, bicicletele de hipermarket reprezinta aproximativ 75% din vanzari in volum, chiar daca reprezinta numai 37% din valoare. Bicicletele "adevarate", care se presupune ca sunt distribuite aproape exclusiv prin magazinele de specialitate, reprezinta numai 16% din volum, chiar daca reprezinta aproape jumatate din valoarea pietii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumatorul insa nu trebuie sa confunde o bicla de MTB cu un FB sau un DHS... Asta trebuie promovat! Cei care vor sa faca altceva DECAT SA SE PLIMBE CU BICLA IN ALTA PARTTE DECAT LA PIATA sa caute altfel de biciclete...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt absolut de acord cu tine. Insa cred ca aici intervine rolul comunitatii, in primul rand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

romanul deocamdata nu are un spirit comunitar... e mult prea individualist si ignorant... de aceea pressa trebuie sa educe, sa prezinte CEALALTA varianta. Ce este cunoscut afara la noi inca pluteste intr-un nor de ceata. Strigator la cer nu este faptul ca se fac biciclete proaste ci faptul ca sunt vandute ca niste bicle bune de mers la concurs. Asta se numeste MINCIUNA sau TZEAPA si se pare noi ne-am obisnuit cu amandoua... Tzeapa este defapt o metoda micro¯o economica alternativa intens folosita de afaceristu' autohton.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai acuma sa vorbim asa...vrea omu sa isi ia bicla...ce reprezentante de marci ca lumea are? Este desigur Orbea, dar altele nu cunosc sa fie in Romania...cati stau sa se gandeasca prima oara cand cumpara o bicicleta de unde sa o ia? E mai usor sa piarda nopti intregi cautand ceva care e nesigur ca vor gasi sau e mai usor sa meraga cu restul turmei la magazinul FB de la coltu strazii si sa isi ia una? Sigur o sa imi ziceti ca merita sa stea noptile sa caute, dar acesta nu e si raspunsul lui. Dupa ce isi va lua teapa fie ca va cauta ceva mai bun daca este cat de cat impatimit, fie va renunta la bicicleta spunand "ca l`a invins sistemul http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif " (ce eroic suna http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/tongue.gif )Intrebarea mea finala este ce alternativa mai la indemana au oamenii de rand pentru ceva care ne suna noua, celor care ne pricepem, a calitate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genubah .. cam 90% sunt perfect deacord cu tine ... mai putin la biciclete de calitate in afara. Am fost in Belgia...copii si batranii folosesc biciclete comode ( deci simple dar se vede clar calitatea pe ele ) dar cei tineri si mai putin batrani numai de firma. Am avut onoarea sa ma dau pe un specialized lefty acolo.. superbe bicle.. dar ei din 2 salarii isi permit ozn.. nu ca noi..

Problema reala la cei ce fac biciclete de calitate redusa ( cum sunt DHS si FB dupa parerea mea) este ca nu avertizeaza cumparatorul la limitele ei... Am vazut pe cateva produse scriind : a nu se folosi la mTb , DH, extreme riding... dar pe prea putine... deci..

Share this post


Link to post
Share on other sites

...am vaga senzatie ca si tu te-ai dat cu un OZN... :D Specialized lefty?! Eu stiam ca asta e cannondale... da ma rog omu' cat traieste invata... Poate in curand si FB sau DHS lefty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:twisted: UUUUUUUU in sfarsit cineva s-a hotarat sa le bage pumnu in gura la aia de la FB si DHS.Merita pentru ca prea multa lume le face vanzare .Eu va pot spune sincer ca am asistat la incercarea de reparare a unei suspernsii spate de DHS.NO WAY IN HELL!!!!!!Era imposibil de facut.Dezastru toatl plus cadru irecuperabil.Deci avem asa bite la preturi mici , care se vor cu pretentii.Sida ca chiar vor oamenii biciclete bune sa-si cumpere de la producatorul maghiar MAGELLAN , care are bite sigure si dotate bine la preturi cuprinse intre 4 mil si 7 mil.Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost acum vreo saptamana un reportaj la televizor despre "standardele europene". Unul dintre subiectele atinse a fost bicicleta si standardele de calitate pentru aceasta. Referirea la standardele autohtone versus cele occidentale s-a facut destul de discret, desi s-au cules cateva vorbe de la niste bikeri agatati prin Tineretului (kirkus a zis ceva despre "bicicletele de 2 lei"). Reportajul a fost stricat de "poanta finala", cand reporterul s-a intors dupa o tura pe asfalt cu o bicicleta de DH si Bebe i-a zis pretul de 3500 Euro. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Acuma, nu stiu exact despre ce standarde s-a vorbit acolo, pentru ca deocamdata exista niste standarde pentru anumite tipuri de casti (afaik nu pentru full-face, desi se pare ca americanii tocmai au adoptat unul) si niste standarde generale de siguranta a bicicletei (catadioptri etc.) Standardele detaliate sunt inca in lucru.

.

Aici va fi si momentul in care producatorii neconformi isi vor incasa rasplata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca "dezbaterea" e veche, dar din pacate inca este actuala.

Si eu acu 5 ani am luat un FB fiindca nu prea aveam ce alege in Mures (cel putin nu prea aveam ce alege la un pret bun). Plus ca m-am luat si eu dupa ideea foarte gresita : "magazinul cu cele mai multe modele de bicle e probabil cel mai bun", am avut 5 ani in care in fiecare zi mi-am confirmat ca e o concluzie foarte gresita ;)

As putea povestii multe "patanii" cu FB, dar nu cred ca are sens, doar toti stiti cat de (ne)bune sunt.

Ceea ce ar trebui sa faca cei de la FB/DHS/RB/... ar fi nu sa imbunatateasca (,) calitatea (ca asa ceva e imposibil pentru ei ;)), ci sa puna mesaje de avertizare pe bicle : "a nu se folosi decat pe drum drept si pavat, deci nu offroad/downhill/...". Exact la fel se face cu toate produsele "hobby", de ex daca te duci in oricare supermarket, la masini de gaurit gasesti tot felu de modele "noname", dar la alea scrie clar (sau macar iti zice cand iti completeaza foaia de garantie) ca "a nu se folosi intens, nu sunt scule profesionale, exista pericolul sa se strice la uz intens sau indelungat".

Daca la FB mi-ar fi zis ca toagla (ca bicla nu e ;)) nu e pentru uz offroad si ca exista pericolul sa se strice piese pe ea la folosire indelungata sigur nu as fi luat de la ei, as fi cautat una care chiar daca e mai scumpa dar macar e "folosibila". Vedeti, asta e problema la noi, lumea nu stie in ce se baga cand isi cumpara o bicla, si in loc sa caute firme cat de cat serioase, sau sa intrebe pe la cluburi sau macar prieteni care au experienta, se duc si aleg bicla din primul magazin sau eventual unde vad ei cel mai ieftin.

Cineva a zis o chestie foarte buna si avea foarte mare dreptate : "asa cum nu te duci la supermarket sa-ti iei o masina ci te duci la o reprezentanta specializata pentru asa ceva, exact la fel sa nu te duci la supermarket sa-ti iei o bicla, du-te la un magazin specializat".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot ai readus subiectul hai sa povestesc si eu patania.

Acum vro 3 ani m-am reintors la bicicleta dupa o foarte lunga perioada in care nu am luat nici un fel de contact cu lumea ciclismului. Am ajuns intr-o zi in supermarket si m-am hotarat sa achizitionez un DHS fullsuspension:D , nu m-am gandit nici un minut sa fac un studiu calitate pret sau alte chesti plictisitoare, pur si simplu am vrut o bicicleta cu care sa parcurg 12km (durmul acasa - servici). Prima luna cred ca a fost totul ok la ea dupa aceasta luna a inceput aventura:D inafara de scartaitul enervant de care nu cred ca as fi scapat nici daca ii faceam o baie de ulei au inceput sa se strice: suspensia mijloc (mi-a cazut pe undeva pe la piata chibrit) roata spate (nu stiu cum au reusit sa sara toate bilele) tot la roata spate s-au desprins suruburile si a sarit si roata din locul ei, apoi a urmat saua, ghidonul, deraiorul... si cam atat cred. Toate astea intr-un an de zile de mers pe drum cat se poate de drept, fara gropi si borduri.

Nici in momentul de fata nu sunt posesorul unei biciclete bune dar macar am reusit sa fac un compromis si am cumpart una acceptabila(Magellan Hydra) pot spune ca e o diferenta de la cer la pamant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca am inceput, ar trebui sa "enumar" pataniile mele ,trebuie sa mentionez ca bicla mai e FB doar ca si cadru si aparatorile de pe roti, ca restul au cam fost schimbate in decursul anilor.

Iata pe scurt lista cu cele mai "enervante" chestii ce le-am patit in decurs de 5 ani :

- pedale si pedalier schimbate de vreo 3 ori ca tot cadeau (ori erau de proasta calitate ori au fost montate gresit)

- o data mi sa desprins ghidonul, nu am ramas cu el in mana, dar s-a intors la 90 de grade si-am tras o tranta "super", noroc cu iarba

- franele trebuiau ajustate o data la 2-3 saptamani ca fie nu prindeau deloc fie blocau roata

- tot la frana, intregul sistem de franare a fost schimbat de 2 ori, pana la urma m-am enervat si-am pus frane Bike+ si de-atunci n-am mai avut probleme

- rotile descentrate in aprox 8-10 zile de folosire, in roata din spate am avut vreo 3 opturi inclusiv in janta (cum ziceam in gluma ca am un "24" in roata, nu un "8" ;), si asta doar de la urcat/coborat borduri (acuma janta e un Bike+ cu care nu am mai avut probleme nici la mers prin padure), iar roata din fata pana in ziua de azi are un 8 in janta care a fost "reparat" cu ciocanul de cei de la service (se vedeau clar urmele de lovire cu ciocanu ;))

- in primele 3-4 luni am facut cel putin 10 pene, mai ales pe roata din spate. dupa cercetari amanuntite am descoperit ca toate penele le faceam in interior, si cand mi-am luat "inima-n zimti" (cum era intr-o reclama) si-am demontat complet roata, am descoperit ca pe janta era pusa o fasie de plastic de protectie cam de grosimea skotch-ului, si cand au fost facute gaurile pentru spite au ramas "aschii" de metal care fain frumos imi gaureau rotile. am curatat toate achiile ce le-am vazut, am pus o folie de plastic mai "solida" in loc de folia care era acolo si dupa aia n-am mai avut probleme decat cu vreo 2-3 pioneze/cuie care mi-au gaurit roata.

- s-a rupt firul de la frane de vreo 2 ori si firul de la schimbatorul din spate o data (sa zicem asta e "acceptabil" si destul de previzibil luand modul de folosire a biclei si ca "am uitat" ca trebuie date cu putin ulei si cablurile alea), plus ca s-a indoit si "bratul" de la schimbatorul din spate asa ca nu mai schimba nici sa stau in cap (nu s-a indoit de la o lovitura, ci cand la un moment dat a blocat lantul cand pedalam eu mai tare, si cum am apasat cu forta ...)

Ar mai fi multe alte "chichite", dar nu are sens sa mai amintesc de ele, bine ca noi suntem sanatosi :)

Sa zic "in ceas bun" nu am avut accidente majore cu ea, poate si din cauza ca nu prea ma aventuram cu ea stiind ca e "sensibila" ("mi-a dat sangele" numa o singura data, atunci cand s-o intors ghidonu).

P.S. nu sunt "pornit" impotriva la FB/DHS/RB/..., doar am relatat "aventuriile" mele.

Ar mai trebui sa mentionez ca am un coleg de munca, si-a luat o bicla cat de cat buna tot cam pe vremea cand am luat si eu FB, si in afara de schimbat saboti de frana si schimbat roata fata ca urmare a unui accident nu a avut toate problemele care le-am avut eu. E adevarat ca el a platit de 2 cat mine cand a luat bicla, dar eu in total am platit aproape de 3 ori pretul initial, si pana in ziua de azi tot nu e o bicla "buna", buna era zicala aia : "sunt prea sarac sa-mi cumpar lucruri ieftine", pacat ca pe vremea aia nu mi-am amintit de ea ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.