ovidiu

11.06.2011 - Maraton Medieval Medias - Recomandat Ciclism.ro

Recommended Posts

Am asteptat mult pozele acestea, acum imi vine sa rad dar atunci a fost un moment frustrant am pierdut mult timp sa curat la bicileta si am pierdut multe locuri.Am avut niste cauciucuri IRC care se pare ca nu or fost o alegere prea inspirata Colegii mei au mers cu King of traction si cu Karma de la Kenda.Eu as fi optat ptr King of traction dar nu am avut, dar ar fi fost bine daca macar as fi mers cu Karma un model care se pare ca merge bine pe aproape pe orice teren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fim seriosi, cauciucurile conteaza cred doar 15%.... restul este antrenament, vointa si multa forta fizica si psihica!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanna bet? iti dau neste slickuri si te las sa te antrenez cat vrei tu, eu pun niste caucioace adecvate... Care dintre noi crezi ca va fi mai fresh? :)

In general, astia antrenati stiu ce le trebuie si au si posibilitatea sa isi aleaga cauciucurile, dar conteaza destul de mult si cauciucul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanna bet? iti dau neste slickuri si te las sa te antrenez cat vrei tu, eu pun niste caucioace adecvate... Care dintre noi crezi ca va fi mai fresh? :)

In general, astia antrenati stiu ce le trebuie si au si posibilitatea sa isi aleaga cauciucurile, dar conteaza destul de mult si cauciucul...

Ce zici , il intreceai pe tudy daca avea slickuri ? http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da... Cred ca merg mai repede pe bicla decat merge el pe jos (nu cu mult, dar oricum) :)

Nu mai vorbesc de faptul ca el ar fi fost la tura lunga si eu la cea scurta, deci mai erau 30 de km diferenta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil 15 % e diferenta intre a folosi KING OF TRACTION si KENDA KARMA ...

sunt curios de ce totusi Procycling Geiger Team a folosit KENDA KARMA .Probabil a contat raportul intre portiunile uscate (mai lungi ) si cele cu noroi ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte mult asfalt si forestier pietruit la Medias, nu merita puse cauciucuri foarte cramponate. Am luat teapa asa vreo 2 ani, o data tin minte ca ma chinuiam sa ating 20 la ora pe asfalt si sunam ca un tractor. Mai bine te chinui un pic la noroi, dar bagi tare pe portiunile de viteza. Asta e valabil mai mult la tura lunga, ca noroaiele in mare parte sunt pe bucatile comune cu tura scurta.

Cu toate pozele astea, eu tot regret ca n-am putut sa vin. Era inca o zi perfecta pentru Continental Cross-Country-ul meu de 1.5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat si eu pe clasamente. Mi-ar fi placut ca cei care n-au terminat sa fie inclusi la proba la care au participat si pe categorii de varsta. Clasamentele pe categorii de varsta contin doar pe cei care au terminat.

Cei care n-au terminat sunt pusi intr-o lista separata de abandonuri toti la gramada. In plus sunt trecuit aici si cei care n-au mai luat startul (n-au venit deloc la Medias). Daca se vrea o statistica cu nr concurenti la start din care au terminat x% e cam greu de facut.

Stiu ca era ceva munca in plus dar se putea face un clasament, la nivelul organizarii concursului, incluzand pe categii de varsta la final pe cei ce n-au termintat (DNF did not finish) si pe cei ce n-au luat startul eventual (DNS did not start)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mai frumos e cu prietenul meu, nr 087 ,40+, tura lunga. A terminat tura in 7h15, dar nu apare in clasament, cu toate ca in clasament apare ultimul venit cu 7h45 la categorie. Ghinionul lui este ca a predat cipul la punctul intermediar. Zicea ca dupa atita munca , macar sa se vada in clasament si el. Alt moral ai pt tura de la anu.....prin noroi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie au vrut sa-mi ia cipul in Bazna, unde am ajuns pe la ora 16:30, dar cand am auzit ca vor sa-mi "fure" munca am fugit repede. Nici apa n-am mai stat sa iau de la punctul de alimentare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:))) amuzant moment.

povestea mea o gasiti pe blog.

Intr-un cuvant : Mi-aplacut !

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-a surprins puțin că nu s-a „umblat” deloc la orele limită. E firesc să avem înțelegere pentru probleme organizatorice generate de starea vremii, e firesc să înțelegem că e prea complicat de amânat un astfel de eveniment. Dar dacă tot dăm dovadă de această înțelegere, alegem să participăm în condițiile date (pe mine de data asta m-a costat mai mult reparația bicicletei decât deplasarea la Mediaș și taxa de participare) parcă „merităm” un pic de reciprocitate. Măcar în ceea ce privește timpul limită de concurs.

Am fost anunțat la Botorca (penultimul punct de alimentare - aveam la activ lanțul rupt la km10, din nou lanțul rupt și schimbătorul față decedat la km20) că n-o să ajung la Bazna în timp util. Am umflat din umeri, am spus că n-are importanță, cu sau fără chip încerc să termin ce-am început.

Până la final (încă o ruptură de lanț și - cireașa de pe tort - pană pe ultima coborâre) m-am intersectat cu 3 concurenți. Ulterior am mai vorbit cu alți 2 - toți de la tura lungă - și atitudinea a fost mereu același: bineînțeles că încerc să ajung la final, că doar de-aia am venit. Sunt finisheri (cum zicea Alex Fodor în trecut, înainte să țintească podiumuri :) ), o minoritate semnificativă în mulțimea (cam rarefiată - dar asta e altă poveste) participanților la tura lungă.

Înțeleg necesitatea unui timp limită dar la Mediaș nu se poate spune că ora 4 p.m. era critică în vreun fel. Dacă se aduna o oră ar fi fost clasați toți cei care au ales să nu abandoneze. Și, îndrăznesc să zic, ar fi meritat.

---

Altfel, despre organizare numai de bine. Vorba cuiva mai sus, cei de la Mediaș nici dacă ar vrea n-ar putea să rateze, pur și simplu le-a intrat în reflex să facă treaba bine. Bravo lui Dragoș și echipei din spatele MMM, sper să vă testați reflexele și-n anii ce vin :)

Later edit: cine-și dorește Mediaș mai în vară, să încerce întâi o plimbare în zonă pe căldura din iulie/august și apoi mai vorbim ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@egox

Eu incurajez organizatorii sa impuna niste termene la tura lunga si mi se pare corect sa existe o anumita strictete din acest punct de vedere.

Nu este normal ca la tura lunga sa participe oricine. Daca nu te incadrezi in timp termini pe barba ta, nu pe a organizatorului.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu n-am zis altceva: „Înțeleg necesitatea unui timp limită”.

Argumentam că în condițiile în care s-a desfășurat maratonul - descrise Dragoș cu o zi înainte...

cine vrea noroi o sa fie din belsug, cine nu - cred ca mai bine ar fi sa stea acasa

[...]

Sfatul nostru: Legati bine siretul la pntofi daca vreti sa nu ii pierdeti in noroi!

... o modificare a acelui timp ar fi fost oportună. În special în condițiile în care, dacă nu mă înșel, „absenteismul” a fost mai degrabă la tura scurtă.

Mie mi se pare o chestiune de fair-play. Plătim taxă înainte (și eu am plătit mereu, chiar dacă nu a fost obligatoriu), participăm îndiferent de condiții (spre deosebire de alții) pentru că știm că nu se poate altfel. În ceea ce privește extinderea rezonabilă a timpului limită în astfel de condiții aș zice că se poate altfel. Din punctul meu de vedere, mereu personal și subiectiv

Acuma... în condițiile în care oricum grosul cotizanților merg la tura scurtă, e de înțeles că nu merită mare zdroabă pentru neputicioșii care nu-și văd lungul nasului și se bagă la tura lungă.

Repet: organizarea a fost, practic, impecabilă. De încurajările arbitrilor de pe traseu (indiferent dacă aveam chip sau nu) îmi aduc aminte cu mare plăcere. Iar statutul de codaș are avantajul lui, pozograful din Suzuki Vitara m-a avut mereu în obiectiv :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu incurajez organizatorii sa impuna niste termene la tura lunga si mi se pare corect sa existe o anumita strictete din acest punct de vedere.

Nu este normal ca la tura lunga sa participe oricine. Daca nu te incadrezi in timp termini pe barba ta, nu pe a organizatorului.

Cand m-am inscris la concurs, la tura lunga, afara era soare. Cand am platit taxa, afara era soare. Cu 3 zile ianinte de concurs la Medias era soare. Cand am ajuns la Medias, ploua... Sa abandonez nici nu ma gandeam, sa ma mut la tura scurta nu mai era chip (si oricum nu voiam asta), asa ca m-am luptat cu noroiul si alte cele ca sa termin tura lunga.

In Bazna voiau sa-mi ia cipul pt ca am ajuns acolo dupa ora 16 (pe la 16:30), dar nu le-am dat decat "La revedere" si am plecat mai departe. La final am ajuns la ora 17:30, la fix 7 ore de la start, reusind astfel sa ma incadrez, la limita ce-i drept, in timpul regulamentar de concurs. Daca ii lasam sa-mi ia cipul, nu faceam eu o mare greseala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum este la Medias dar te asigur ca la Geiger daca nu predai cipul la ora stabilita a doua oara nu mai iei startul.

Inteleg foarte bine ca iti doresti sa termini cursa in timpul regulamentar dar si tu trebuie sa intelegi ca indiferent cate hartii semnezi la start tot eu raspund daca iti rupi capul prin padure. Regulamentul este pentru toata lumea si atunci cand ai luat startul ai stiut ca la o anumita ora trebuie sa fi la un punct de control. In momentul in care refuzi sa respecti un regulament intram intr-o zona periculoasa, in care risti sa nu mai ai asistenta pe traseu si organizatorul poate fi tras la raspundere.

Acolo unde fac eu cronometraj cu cip nu se pune problema ca un concurent care termina in timpul limita sa nu fie introdus in clasament. Predai cipul la punctul de control si daca te tin picioarele sa recuperezi vi la mine si iti introduc timpul manual. In acest fel nu il expui pe organizator si iti poti termina cursa daca vrei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rețin din ce zice lbzk că chiar și-n condițiile de sâmbătă (traseu dificil, oboseală peste medie) porțiunea Bazna - Mediaș se putea bine sub o oră și jumătate chiar și de către cineva care a făcut 6 ore până acolo (mie nu mi-a ieșit că m-am răsfățat cu lanț rupt și pană). Adică timpul limită la Bazna e discutabil. De acord însă că cine a făcut 6 ore pe tura scurtă ar putea claca pe ultima urcare. Poate se poate nuanța puțin socoteala.

Însă... Din punctul meu de vedere dacă regulamentul zice că după ora X se ia chip-ul în locul Y, aia se face. Punct. Eu încerc cel mult să supun discuției valoarea lui X și modul în care se stabilește în viitor. Dincolo de asta, regulamentul se respectă că altfel iese haos. (Sincer să fiu nici nu mi-a trecut prin cap să nu dau chip-ul)

În rest... eu nu mă dau cu bicicleta ca să merg la concursuri ci mă duc la concursuri ca să mă dau cu bicicleta. Treaba organizatorului e să-și proiecteze optim competiția, a mea e să mă decid dacă merită sau nu să cotizez. Din echilibrul ăsta nu iese întotdeauna ce vrea individul dar, să sperăm, crește mișcarea biciclistică.

Spor, deci, la pedalat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum este la Medias dar te asigur ca la Geiger daca nu predai cipul la ora stabilita a doua oara nu mai iei startul.

Inteleg foarte bine ca iti doresti sa termini cursa in timpul regulamentar dar si tu trebuie sa intelegi ca indiferent cate hartii semnezi la start tot eu raspund daca iti rupi capul prin padure. Regulamentul este pentru toata lumea si atunci cand ai luat startul ai stiut ca la o anumita ora trebuie sa fi la un punct de control. In momentul in care refuzi sa respecti un regulament intram intr-o zona periculoasa, in care risti sa nu mai ai asistenta pe traseu si organizatorul poate fi tras la raspundere.

Acolo unde fac eu cronometraj cu cip nu se pune problema ca un concurent care termina in timpul limita sa nu fie introdus in clasament. Predai cipul la punctul de control si daca te tin picioarele sa recuperezi vi la mine si iti introduc timpul manual. In acest fel nu il expui pe organizator si iti poti termina cursa daca vrei.

Deci acuma poti sa il mai bagi manual? Omu a intrecut pe final zeci de biciclisti si a recuperat cit altii in citeva ore, pt ca el are o vorba cu noi la ture lungi: "se intuneca si eu nu dorm noaptea in tricou pe munte" si atunci "rupe" pedalele. Pe traseu a stat mult si a vorbit cu noroiul, a mai ajutat pe unu altu. Ar fi important pt el sa nu apara la descalificati, mai ales ca nu modifica clasamentul fundamental. Asta bineinteles daca nu se incalca regulamentul f tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum este la Medias dar te asigur ca la Geiger daca nu predai cipul la ora stabilita a doua oara nu mai iei startul.

Inteleg foarte bine ca iti doresti sa termini cursa in timpul regulamentar dar si tu trebuie sa intelegi ca indiferent cate hartii semnezi la start tot eu raspund daca iti rupi capul prin padure. Regulamentul este pentru toata lumea si atunci cand ai luat startul ai stiut ca la o anumita ora trebuie sa fi la un punct de control. In momentul in care refuzi sa respecti un regulament intram intr-o zona periculoasa, in care risti sa nu mai ai asistenta pe traseu si organizatorul poate fi tras la raspundere.

Acolo unde fac eu cronometraj cu cip nu se pune problema ca un concurent care termina in timpul limita sa nu fie introdus in clasament. Predai cipul la punctul de control si daca te tin picioarele sa recuperezi vi la mine si iti introduc timpul manual. In acest fel nu il expui pe organizator si iti poti termina cursa daca vrei.

Ai dreptate, nu pot nega asta, insa eu am ales sa continui din Bazna pt ca eram foarte aproape de finish si nu voiam sub nici o forma sa ma inec la mal. Plus ca odata cu predarea cipului mi se lua si numarul de concurs si, astfel, adio sanse de a castiga ceva la tombola. Din doua bucurii, cursa si tombola, ramaneam cu absolut nimic, ca si cum n-as fi fost prezent la Medias si timp de 6 ore as fi stat degeaba. Inteleg ca organizatorul este responsabil pt mine, dar sa inteleaga si el situatia din traseu.

Treaba cu predarea cipului, continuare cursei si introducerea manuala a timpului e de retinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inca ceva ce cred ca ar prinde bine pe viitor. Cei profesionisti sa aiba categorie separata ca la alte maratoane. Asa s-ar bucura de podium si altii pe viitor. Ei cu podiumul lor, amatorii cu al lor. Ei pot primi premiile in bani, bunuri , etc, daca nu sunt fonduri si pt ceilalti, dar macar un podium , o diploma si o medalie ceva, ar face fericiti multi amatori. Sa fim realisti ca maratoanele din Romania sunt pt amatori, pt ca ei reprezinta cel putin 90% din participanti. Familia maratonistilor amatori din Romania.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu luatul numarului de concurs nu o inteleg... Ok, chipul il predai, e proprietatea oamenilor, e de inteles. Dar numarul e al meu, e amintirea mea de la acel concurs, de ce sa il predau?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de acord cu tine Egox. Si cu Ovidiu. (Eu tot timpul sunt de acord cu toata lumea :) ).

Timpii limita de aia sunt stipulati in regulament - ca sa fie respectati ca de altfel tot regulamentul (inclusiv predarea cip-ului).

Dar este indicata dupa parerea mea o ajustare a acestor timpi in functie de conditiile meteo de la ora startului.

Personal am mers cu jumatate de ora mai bine anul acesta decat anul trecut si mult mai bine decat cand era uscat - urasc canicula de Medias.

Felicitari pentru vointa de care ai dat dovada si mai ales pentru faptul ca ai fost un finisher de tura lunga. Apropo, am vorbit cu Alex Fodor si a zis ca ii placea mai mult postura de finisher decat cea in care alearga in zadar dupa podiumuri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare ce anvelope de noroi folosesc cei de la Pro Cycling? In poza asta par sa se descurce formidabil: https://picasaweb.go...982362313090626

Depinde si pe unde mergi!

Unii au mers pe bicicleta pana s-a infundat, altii au luat-o in spate, au mers pe iarba si au scapat de curatat rotiel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ petertatoiu: iti multumesc ca m-ai filmai tot drumul parcurs pe asfalt. Sunt vedeta... Imagine postată

Eu mi-am luat teapa King Of Traction, ori nu le-am umflat cat trebuie ori sunt foarte lenese pe portiunile drepte. La Prima Evadare m-am descurcat mult mai bine cu SpeedKing si RaceKing, decat acum la Medias cu KOT care din pacate se incarca foarte mult pe lateral.

Multumesc fotografiilor de pe traseu. Am vrut de mai multe ori sa abandonez pe traseu din cauza noroiului, insa gandul la pozele facute pe scarile cetatii din Boian m-au facut sa merg mai departe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.