Draghici Dragos

Biciclete de sosea - ce cauciucuri folositi?

Recommended Posts

Viata la niste gume de sosea e cam 1500-2000 km, ceva mai mult la cele gen Lithion, mai groase. Din pacate, viata reala e ceva mai scurta si cel putin mie asa mi s-au dus, am inceput sa fac pene. Cand am facut 2-3 pene in timp scurt, le-am facut vant. Real, pe mine nu m-au tinut niciun model mai mult de 1500 km, poate chiar 1000. Asta poate sa insemne doar vreo 10-15 iesiri de 100 km! De asta m-am orientat acum si eu spre gume mai rezistente si mai ieftine, Conti Grand Prix Poly-X-Breaker. Conti GP Supersonic de exemplu au data de producator o viata de 800 km!!! M-am lamurit ca gumele scumpe merita cumparate si tinute doar de concurs sau ture mai deosebite (prin Alpi), e cheltuiala mare sa le freci zilnic aiurea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc Continental Force &Attack si sunt foarte multumit.

Modelul 2011 m-au tinut fix 4000km cand am facut 3 pene intr-o singura zi. Pana atunci n-am facut nici o pana.

Acum am modelul de pe 2013 si astea au un strat de Vectran, pentru o mai buna protectie. Pe cutie scrie ca duc pana in 4750km, sa fie doar marketing? Pana acum am peste 1500km si sunt ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici pe departe nu e de aruncat cauciucul. Poti cumpara de pe net un kit de reparat anvelopa. E similar cu cel de reparat camera numai ca patch-urile sunt mai groase si mai rezistente (si se pun pe interior). Asta ca sa stai linistiti. In cel mai rau caz pune-i pe interior un patch de anvelopa ca sa nu aiba tendinta camera de a forta pleznitura la presiuni mari.

 

Retoric vorbind acuma, dar pe ce drumuri mergeti voi de faceti pene asa des? In Bucuresti pe traseele deja arhicunoscute de cei de pe forum nu am facut nici o pana in 1000 de km. de cand am schimbat cauciucurile. Care nu sunt mai bune ca ale voastre (eu merg pe Hutchinson Equinox) si cu siguranta ca sunt si mult mai greu ca voi (120kg)...

 

Nu cumva cauciucul este vechi (desi cumparat de nou dar tinut in conditii necorespunzatoare) si si-a mai pierdut din calitati?

 

Ieri am pus un petic obisnuit de camera pe interiorul cauciucului, am umflat la presiunea maxima admisa (8bar) si am bagat un rulaj de 83km.

Asa arata cauciucul acum:

 

251831d1378387524-biciclete-pareri-sfatu

 

Dupa cum am ziscu rotile si cauciucurile origininale btwin ale cursierei am facut 5500km+ fara nicio pana. Drumurile pe care merg sunt bune.

 

Nu stiu in ce conditii a fost pastrat cauciucul pana sa-mi fie vandut. In depozitul magazinului sigur nu a stat, deoarece am asteptat dupa el pana sa intre in stoc. In depozitul producatorului/furnizorului n-am de unde sa stiu cat a stat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ma iertati, mi se pare prea mare discutie despre un cauciuc stricat. A zis Trevizes mai sus, ghinion.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci sa ma consider f. norocos?? Merg cu Maxxis Detonator de aproape 2200 km (oras si sosele de centura) si doar acum am facut prima pana. Cauciucul e inca ok, am schimbat doar camera.

 

La vechea bicicleta aveam niste cauciucuri de oras "no name/made in china". Am mers cu ele peste 10 mii km fara nici pana. Si cred ca as mai fi mers o vreme daca nu mi-o furau...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viata la niste gume de sosea e cam 1500-2000 km, ceva mai mult la cele gen Lithion, mai groase. Din pacate, viata reala e ceva mai scurta si cel putin mie asa mi s-au dus, am inceput sa fac pene. Cand am facut 2-3 pene in timp scurt, le-am facut vant. Real, pe mine nu m-au tinut niciun model mai mult de 1500 km, poate chiar 1000. Asta poate sa insemne doar vreo 10-15 iesiri de 100 km! De asta m-am orientat acum si eu spre gume mai rezistente si mai ieftine, Conti Grand Prix Poly-X-Breaker. Conti GP Supersonic de exemplu au data de producator o viata de 800 km!!! M-am lamurit ca gumele scumpe merita cumparate si tinute doar de concurs sau ture mai deosebite (prin Alpi), e cheltuiala mare sa le freci zilnic aiurea.

 

Pe bune? oricum la tine cred ca se tocesc mai repede din cauza fortei :)

 

habar nu aveam, credeam ca tin mult mai mult, cum imi  dau seama daca cauciucurile pe care le am trebuiesc inlocuite ori ba? (cursiera este SH) 

Banuiesc ca si aici conteaza greutatea , cam in ce gama sunt camere si cauciucuri ok la greutate (nici prea grele)

 

ce parere aveti despre

http://www.bike-components.de/products/info/p35318_Ultra-Race-2er-Set-Faltreifen---Auslaufmodell-.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sosit vremea sa schimb anvelopele la cursiera si nu stiu ce  sa aleg intre:

CONTINENTAL Ultra Race 3 plies / total 180 tpi + SafetySystem Breaker weight: 220 g  18eur + 8 transport
SCHWALBE ULTREMO ZX 700x23C  Compound: RaceStar Evolution Line , V-Guard Weight: 195 g (7 oz) 127 tpi 23 eur +3
Mavic Yksion Pro GripLink 23  190g, 120 tpi  200 ron transport inclus

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ma insel,colegul Radu_Vadan lauda Ultremo-urile....cauta pe forum ,o sa gaseste pareri despre ele..Eu personal nu am folosit nici una dintre cele 3 enumerate mai sus ,deci nu ma pot pronunta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am Ultremo-urile de 2009 pe contratimp şi îmi plac (ce-i drept că varianta baieu, dar cred că suprafaţa de rulare e aceeaşi). Sunt aderente, rulează bine şi încă nu le-am spart niciodată de trei ani încoace.

Se aud lucruri bune şi despre celelalte două, dar nu le-am folosit aşa că nu mă pronunţ.

Oricum preţul la Ultremo e foarte bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai exista topicuri cu acest subiect. De ce nu este initiata discutia acolo? 

 

CONTINENTAL Ultra Race 3 sunt considerate ca nu au practic nici o protectie antipana.

ULTREMO ZX sunt tot pentru competitii, nu au protectie laterala antipana

Mavic Yksion Pro GripLink - asta e cauciucul pentru roata fata, cel de spate se numeste Powerlink. Nu sunt performante in mediu umed.

 

Eu iti recomand Michelin Pro 3 sau 4 sau Vittoria Rubino / Diamante

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma intereseaza sa aiba protectie la pene.

180 tpi + SafetySystem Breaker.............eu ma gandeam ca au o protectie foarte buna. 

In general cele recomandate pentru antrenament au o protectie mai buna decat cele de competitie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

TPI ridicat poate fi interpretat si ca o predispozitie la pene, inseamna fibre mai subtiri si mai usoare, rezistenta mai mica la rulare si posibilitate de a le umfla la presiune mai mare. Nu e un standard cu care sa poti compara nici macar diversi producatori intre ei. 

 

Protectia e data de diverse insertii, straturi adaugate, depind de producator, model si nu face neaparat diferenta intre cauciucurile de antrenament si cele de competitie. 

Intre cele doua categorii, durabilitatea este criteriu de baza. 

 

Depinde foarte mult ce vrei sa faci, pe drumurile noastre conteaza, parerea mea, sa ai un cauciuc de calitate care sa fie un compromis cat mai bun. 

Pe celelalte topice ai sa mai gasesti povesti ale unor useri care au aruncat la nervi niste ZX ca faceau pene prea des, asa am facut eu si cu Maxxis Hors categorie la vremea lor, dar realitatea este ca seria ultremo este considerata de top intre cauciucurile de competitie, si in cadrul ei se regasesc subcategorii mai rezistente. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e vorba de rezistenta la pene Schwalbe Durano (si mai nou Durano S) au parte de opinii favorabile pe net. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc Vittoria Zaffiro pe sârmă pentru că așa a fost echipată bicicleta de fabrică. cauciucul spate are cam 30% uzură iar cel de pe față sub 5% (cred că are peste 1500-2000 km). Nu sunt performante, dar nu am avut nici-o pană și la decatlon costă doar 44 lei bucata. Dacă vrei performanță la preț mic poți încerca Rubino Pro tot de la Vittoria.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce pret pot gasi niste Continental Grand Prix 4000S ?

dă o căutare pe google și afli imediat 

Share this post


Link to post
Share on other sites

la noi am vazut la 239 , poate baga si ei un discount la iarna :D 2 de astea ma bate si pe mine gandul sa-mi iau pentru la primavara .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce diferente sunt dar eu am ales sa iau varianta Grand Prix simple de pe bike-components, varianta de 25 mm , 19 eur bucata , pana cum excelente, ma intereseaza confortul ,rezistenta la pene si sa reziste cat mai mult , gramajul mi se pare irelevant , pana acum 600 km fara probleme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat o pereche de 4000 s in mare parte pentru aderenta sporita oferita de Black Chili Compound. Inainte am avut o pereche de Mavic Aksion (tot foldable, tot usurele - 250g/buc fata de 200g/buc pentru Continental), dar ca aderenta erau infecte. Ciupeam un pic mai tare frana spate pe uscat si eram ca pe patinoar. N-am apucat sa aflu (din fericire) cum se comporta in curbe pe asfalt ud. Plus ca 50 euro/pereche (la oferta, prin vara) mi s-a parut un pret foarte bun pentru 4000s-uri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca si astea-s foldable, usurele, cu Black Chili si in contextul in care 4000s costa 40-50e / bucata cand nu-s la oferta, par o varianta foarte demna de luat in calcul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, a venit vremea sa-mi schimb anvelopele de pe bicicleta. Este o semi cursiera Peugeot P14 (daca-mi aduc bine aminte).

Anvelopele care sunt momentan pe ea sunt niste Rubena-uri cu profil de strada, destul de vechi, imbatranite si crapate pe alocuri. Sunt de 28-622.

Initial pusesem ochii pe Schwalbe Lugano, dar ei nu au decat pe 23/25 si cum eu am in jur de 95kg iar bicicleta o folosesc 99% in oras n-as vrea sa sacrific putinul comfort pe care-l ofera cele de 28.

 

M-ar interesa anvelope rezistente si cu aderenta. Imi place sa merg mai repede, daca traficul permite. Nu stiu cum influenteaza profilul unei anvelope factorul de viteza.

Ma gandesc ca cele semi slick ofera o viteza mai mare, dar imi dau impresia ca in cateva sute de km ajung slickuri. In schimb, cele cu profil de touring/city par mai adecvate pentru oras (mizerie, apa, pietris etc) dar ceva-mi spune ca sacrifica la capitolul viteza. Plus ca nici nu arata foarte bine niste anvelope cu profil asemanator MTB pe semi cursiera.

 

Un sfat? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul meu ar fi sa citesti opiniile userilor postate aicihttp://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/7942-biciclete-de-sosea-ce-cauciucuri-folositi/

Vei gasi impresii despre diferite cauciucuri de sosea de la diversi producatori, si iti vei putea forma niste impresii, apoi cand va veni momentul achizitiei acestora in functie de balonajul pe care il vrei poti solicita niste sfaturi legate de anvelopele pe care ai pus ochii.

Eu iti recomand varianta cea mai ieftina: cauciucuri kenda cu balonaj de 35 din kaufland la vreo 20 de lei buc. daca imi aduc bine aminte.

Le-am folosit si in oras si pe drumuri forestiere in total ~400 km, dupa care am vandut bicicleta. Inca mai aveau mustatile pe ele. Nicio pana, aderenta buna si pe ploaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.