Draghici Dragos

Biciclete de sosea - ce cauciucuri folositi?

Recommended Posts

Asa e, uitasem, tie iti trebuie aripa spate clasica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomand SKS Bluemels Primus; cu cauciucuri de 35 sunt cam la limită. Interesantă piesa de susținere suplimentară, al cărei rol abia acum l-am descoperit (nu am portbagaj):

 

Itp33TV.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da! Exact asa ceva imi trebuie dar as vrea sa gasesc in Cluj ca nu e cazul sa dau 10-15 euro pe transport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Poate cineva, cu greutatea peste 100 de kg sa spuna daca si cum a mers pe cursiera pe gume intre 23-28?

Eu am 105 kg si merg pe un Surly CC, de road/ciclocross cu gume de 35 (Schalbe Marathon) si la curbe in coborare de ex. ceilalti cursieristi ma intrec totdeauna, caci eu daca las viteza ceva mai mult de 30 (daca imi amintesc bine) simt ca voi zbura de pe sa, plus ca apropierea de cursiere in general ma sperie.... simt ca pe ele as fi foarte nesigur pe sosea, as pierde controlul.

E doar o iluzie? lipsa de experienta?, sau chiar tipi ca mine s-ar descurca greu pe cursiera?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Poate cineva, cu greutatea peste 100 de kg sa spuna daca si cum a mers pe cursiera pe gume intre 23-28?

Eu am 105 kg si merg pe un Surly CC, de road/ciclocross cu gume de 35 (Schalbe Marathon) si la curbe in coborare de ex. ceilalti cursieristi ma intrec totdeauna, caci eu daca las viteza ceva mai mult de 30 (daca imi amintesc bine) simt ca voi zbura de pe sa, plus ca apropierea de cursiere in general ma sperie.... simt ca pe ele as fi foarte nesigur pe sosea, as pierde controlul.

E doar o iluzie? lipsa de experienta?, sau chiar tipi ca mine s-ar descurca greu pe cursiera?

 

Da eu

Lipsa de experienta ,  nu stii sa abordezi curbele 

Share this post


Link to post
Share on other sites

simt ca pe ele as fi foarte nesigur pe sosea, as pierde controlul.

 

Daca asta simti, e foarte probabil din cauza ca asta e adevarul. Si eu ma confrunt cu exact aceeasi problema, de aia pe coborari sunt in top 12 cele mai lente fiinte din Univers. Mergi cum te simti in siguranta, nu iti pune mintea cu toti nebunii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca asta simti, e foarte probabil din cauza ca asta e adevarul. Si eu ma confrunt cu exact aceeasi problema, de aia pe coborari sunt in top 12 cele mai lente fiinte din Univers. Mergi cum te simti in siguranta, nu iti pune mintea cu toti nebunii.

Multam. Te urmaresc de mult pe forum, esti printre putinii fani ai "strutocamilelor", care ai si studiat "chestia" si de unde am aflat destule. Cand ma suiam pe vreo cursiera a vreunui prieten mi se parea ca ...ma trebuia sa ma apropii de o fata de 50-70 kg (eu fiind la 105)!!! Poate ca dupa ore bune la fitness sa pot face faţă... dar ca operator de PC, mai greu.

Oricum, urmatoarea comanda e ptr o pereche de gume de 700x32 din seria marathon desigur. Saltul de la 35 nu cred ca e prea mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam. Te urmaresc de mult pe forum, esti printre putinii fani ai "strutocamilelor", care ai si studiat "chestia" si de unde am aflat destule. Cand ma suiam pe vreo cursiera a vreunui prieten mi se parea ca ...ma trebuia sa ma apropii de o fata de 50-70 kg (eu fiind la 105)!!! Poate ca dupa ore bune la fitness sa pot face faţă... dar ca operator de PC, mai greu.

Oricum, urmatoarea comanda e ptr o pereche de gume de 700x32 din seria marathon desigur. Saltul de la 35 nu cred ca e prea mare.

 

Problema nu e neaparat legata de latimea cauciucurilor, conteaza foarte mult si materialul din care sunt facute, asta va decide de exemplu aderenta pe asfalt ud. As zice ca din punctul asta de vedere (aderenta pe asfalt ud) Continental 4000 GP S2 pe care le am sunt mai aderente decat Schwalbe Marathon Supreme. Pe de alta parte, unul dintre lucrurile de care mi-e mie cel mai frica in curbe (si motivul pentru care si eu abordez curbele de pe coborari cu viteze relativ reduse) e nisipul sau praful de pe marginea drumului, care iti va rupe aderenta instantaneu daca abordezi curba la o viteza si un unghi prea mari. Si cel putin prin Romania (si nu numai) asta e o problema reala datorita materialului antiderapant depus pe drumuri si curatat... la pastele cailor.

 

Situatiile in care realmente esti mai siguranta pe cauciucuri cu balonaj mai mare sunt daca asfaltul e departe de a fi perfect. Orice gropi, denivelari sau fisuri te vor face sa pierzi controlul mult mai usor in cazul unor cauciucuri mai inguste si cu presiune mai mare decat in cazul unor cauciucuri mai groase si cu presiune mai mica. Si din nou asta e o problema pe drumurile patriei, in special cele de munte. Ca sa nu mai vorbim de oboseala acumulata in brate datorita acelorasi gropi, fisuri si denivelari.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai fi un aspect: se pare ca stau mai bine pe curbe rotile la care diferenta de latime dintre cauciuc si janta nu e prea mare. Asta e unul din argumentele pt moda ultimilor ani ai jantelor late.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aderenta pe asfalt ud o vad ca o problema pentru cine concureaza. Pentru plimbari nu conteza, eu cel putin pe sosea uda merg mai incet, sa nu ma fac chiar ca ... , deci aderenta oricum exista suficient. Pe uscat e altceva. Aderenta poate face diferenta intre o tura terminata sub dus sau pe un pat de spital. Idem niste saboti de frana buni. Chiar acum doua zile mi-a taiat calea unul in scurt, venea din fata si a virat prin fata mea sa intre pe o straduta. Reflexul, sabotii si aderenta au insemnat sa opresc la milimetru de individ. Cand cazi cu bicicleta, chiar nu mai conteaza cine e de vina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am concurat pe ud, problema este in curbe nicidecum pe plat , daca se lasa un pic presiunea nu ai probleme , bineinteles sa nu blochezi franele

 

Apropos de coborari , vedeti aici cateva tehnici de coborare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e niciun secret că Nibali și Sagan nu-s cu tăte blidele pe stălaje....

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta clar.

 

Parerea mea ca orice cauciuc de top de la orice firma de renume e bun. Ce vorbim noi aici sunt nuante. S-ar putea sa fie si alte modele mai ieftine si sa fie foarte bune, dar eu personal nu am timpul si nici disponibilitatea sa le mai incerc.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un dubiu ce sa aleg pentru sezonul nou:

 

Grand Prix 4000 S II  si Grand Prix 4-Season , 23 sau 25 mm 

 

Problema este ca as vrea sa fie si cat mai rapide dar si rezistente :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meștere, pune un 28 pe spate și 25 pe față. Eventual tubeless. N-are să-ți pară rău

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca ii intra pe cadru. Si eu as fi pus de mult, dar 23 e tot ce suporta pe jantele mele. Poate pe niste jante late sa intre 25(la mine atinge sus in cadru in furca spate)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatu meu e sa mergi cu cea mai mare incredere pe Grand Prix 4000 S II (de 25 daca gasesti, cel putin asta as lua eu acum). Am pe spate unul de 23, cu 5200km rulati, a prins si iarna asta cu niste zile de -8 grade si asfalt inghetat si arata impresionant in momentul de fata.

Da, are vreo 4-5 crestaturi maricele spre partile laterale, dar banda de rulare arata efectiv ca dupa maxim 1000km, ceea ce eu nu am mai intilnit la nici un alt cauciuc. Probasem deja mai multe modele de Conti, inclusiv GP4000 vechi si incepeam sa ma sictiresc de cat le mai lauda lumea. La 5 mii aratau ca si cum as fi rulat pe terasamentul de cale ferata. Se pare ca S II asta nu e doar un rebranding, chiar au gasit imbunatatiri substantiale. Daca mai pui faptul ca-l gasesc usor mai aderent pe viraje decat prima varianta (poate si mai rapid), cred ca e clara treaba. Categoric 4 Season sunt mai rezistente, da nu sunt asa de sprintene si usoare. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat Grand Prix 4000 S II de 28. Am apucat sa fac maxim 100 km.

Ieri, pe o portiune de drum in lucru (pot apare oricand portiuni de astea), de cateva sute de metri, cu ceva piatra cu muchii ascutite, mergand in urma unui autobuz care mergea incet si facea mult praf, m-am trezit cu anvelopa fata taiata (1,5 cm) pe lateral, acolo unde e subtire ca foita de tigara.

Ma simt frustrat. 

Voi trece la niste gume de trekking: Schwalbe Marathon Supreme Evolution HD de 28.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deh, au 330 TPI (!), e de asteptat sa existe un risc mai mare de... surprize neplacute pe suprafete din astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.