krazyeone 371 Posted March 4, 2016 Am luat Grand Prix 4000 S II de 28. Am apucat sa fac maxim 100 km. Ieri, pe o portiune de drum in lucru (pot apare oricand portiuni de astea), de cateva sute de metri, cu ceva piatra cu muchii ascutite, mergand in urma unui autobuz care mergea incet si facea mult praf, m-am trezit cu anvelopa fata taiata (1,5 cm) pe lateral, acolo unde e subtire ca foita de tigara. Ma simt frustrat. Voi trece la niste gume de trekking: Schwalbe Marathon Supreme Evolution HD de 28. Pune o poza, am avut si eu taieturi dar pe calea de rulare dar nu au afectat performantele cauciucului, poate la tine e mai nasol dc e pe laterala :( Ele sunt teoretic caucuri de competitie , daca doreai sa fie si rezistente puteai sa mergi mai bine pe 4 Season Schwalbe Marathon Supreme am eu la MTB de 2.0 , le am de o vesnicie, nu am mers extrem de mult dar cat am mers nu am facut niciodata pana 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
octav 317 Posted March 4, 2016 Au luat 4000S II de 25 mm As fi curios daca pe Campagnolo Zonda merge sa pun tubless , eu stiu ca mai exista si un model care se numeste 2 way fit care permite si tubless http://www.campagnolo.com/WW/en/Technologies/2_way_fit Merge, dar pe riscul tau. Cam ca la Mavic Ksyrium . Eu as ramane pe camera totusi daca nu sunt 2way fit. La fel am tait si eu un GP4000s la prima tura :) Dar dupa l-am incluit cu un unul nou si am mers 6000km fara probleme. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,164 Posted March 4, 2016 @@krazyeone O sa pun poza. Multumesc pentru informatie. E ceea ce vroiam sa stiu. In esenta bicicleta e facuta si gandita pentru sosea. Totusi, cel mai frecvent sunt solitar asa ca imi iau masuri suplimentare. Quote Share this post Link to post Share on other sites
krazyeone 371 Posted March 4, 2016 nu vreau sa renunt la camere, deocamdata pentru ce fac eu este ok Da ...tine de noroc...eu Conti 4 Season le-am stricat f repede, am facut pana si a atins de cadru....si s-a tocit pe laterala , iar altul pe coborarea de la Zagon , era beton umflat si in combinatie cu pietrele + tonajul meu a facut o mica taietura, am pus un petec si a mai tinut cateva mii de km Quote Share this post Link to post Share on other sites
adi.murariu 508 Posted March 4, 2016 Merge tubeless pe jante normale, singura problema e doar ca va fi chinul putin mai mare cu sigilatul, mai ales daca janta nu are îmbinarea sudată. Este un blogger care a testat mai toate combinațiile tubeless pentru șosea încă de la aparitia sistemului și pentru aceasta. Singura combinație interzisă e să faci conversie tubeless din cauciucuri normale (așa cum se mai practică la MTB) indiferent pe ce tip de jantă. M-am și plictisit de cate ori i-am dat link lui George (krazy), dar se pare ca ii e lene sa citească[emoji14] Quote Share this post Link to post Share on other sites
adi.murariu 508 Posted March 4, 2016 http://roadtubeless.blogspot.ro/2011/01/lets-talk-wheels.html?m=0 Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,164 Posted March 6, 2016 Ce este o bicicleta de sosea? O bicicleta cu care ma deplasez pe sosea sau o bicicleta cu caracteristici constructive pentru a avea viteza si a fi eficient economic? Ce este un cauciuc de sosea? Are el caracteristici costructive particulare? As putea numi un cauciuc destinat pentru trekking, un cauciuc pentru sosea doar pentru ca are dimansiuni care ii permit sa fie montate pe o bicicleta de sosea sau are si particularitati constructive care dau proprietati particulare cum ar fi cele care deriva din TPI? Desigur, sunt intrebari retorice. Pana una-alta, iata cam de ce nu ar trebui sa mergi cu cauciucuri de sosea pe teren cu pietre si cam de ce ar trebui sa eviti cam orice pietricica de pe marginea drumului: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 6,325 Posted March 6, 2016 Pentru zone unde calitatea drumurilor e mediocră, trebuie să te adaptezi luând cauciucuri mai rezistente la pene și la uzură. Asta ar însemna un TPI<120, o greutate de 250-300 g pentru balon 23, max 25. Cauciucuri zise "de antrenament". La tine 220 g pentru balon 28 si TPI 330 indică un perete mult prea subțire. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Odden 911 Posted March 6, 2016 Merge tubeless pe jante normale, singura problema e doar ca va fi chinul putin mai mare cu sigilatul, mai ales daca janta nu are îmbinarea sudată. Este un blogger care a testat mai toate combinațiile tubeless pentru șosea încă de la aparitia sistemului și pentru aceasta. Singura combinație interzisă e să faci conversie tubeless din cauciucuri normale (așa cum se mai practică la MTB) indiferent pe ce tip de jantă. M-am și plictisit de cate ori i-am dat link lui George (krazy), dar se pare ca ii e lene sa citească[emoji14] Cea mai potrivita solutie cred ca este asta: Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,164 Posted March 6, 2016 @@Traveller Ok. Asta inseamna ca Scwalbe Marathon Supreme cu balonaj de 28 le pot trece la categoria anvelope de sosea? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 6,325 Posted March 6, 2016 Dacă sunt slickuri de trekking, pot fi considerate de șosea. Și eu am mers mult cu Continental Touring Plus, tot de 28. Merge să ieși, cu ambele, și pe drumuri de căruță, dar în esență tot de șosea rămân. Opun rezistență la înaintare mai mare decât niște cauciucuri de cursiera 100%, dar sunt mai potrivite pentru ture lungi de turism și randonneuri. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tsisak 71 Posted March 8, 2016 Iarasi sunt nelamurit, dupa patania lui @@iacobdoc cu atat mai mult. Asa cum scriam cu o pagina inainte, am pe cursiera cauciucuri Schwalbe Lugano 700x23, cu care nu am vreo problema anume, doar ca au 340 g. Deci as vrea sa le inlocuiesc cu ceva care: - sa fie 700x25, numai daca nu gasesc pe stoc sa raman la 700x23 - sa aiba 150-160 tpi - sa aiba <250 grame - sa fie un all rounder rezistent la pene, OK pe uscat si pe umed - sa coste 100 lei ~ 25 euro/buc Sunt constient ca trebuie sa fie un compromis pe undeva, din punctul meu de vedere ar fi rezistenta la rulaj pe uscat/umed, fata de pene, greutate si pret. Am 64 kg si merg cu cauciucurile umflate la 80-90 psi, tocmai ca sa evit penele. Ma gandesc ca 25 mm o sa-mi fie o leaca mai comfortabile. Pusesem ochii pe Continental Grand Prix asa simplu, cele cu PolyXBreaker dar durere, m-am lamurit ca pe rosebikes.ro nu au decat ne-foldable care au >300 g si atunci mai merita? Foldable era perfect, desi poate nu costa 20 euro. Aveti sugestii de alte modele? Quote Share this post Link to post Share on other sites
radu_vadan 840 Posted March 8, 2016 Deci as vrea sa le inlocuiesc cu ceva care: - sa fie 700x25, numai daca nu gasesc pe stoc sa raman la 700x23 - sa aiba 150-160 tpi - sa aiba <250 grame - sa fie un all rounder rezistent la pene, OK pe uscat si pe umed - sa coste 100 lei ~ 25 euro/buc Tamas, ce vrei tu nu există, nu la 100 de lei bucata. Și oricum, un cauciuc de sub 250 de grame nu are cum să fie rezistent la pene. Poți să mai ajuți cu lichid antipană, dar dacă se taie, se taie. Mai bine dai un ban și iei roți ușoare pe care pui un cauciuc o idee mai greu dar cu protecție. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tsisak 71 Posted March 8, 2016 Aha, si banuiesc ca pentru a face economie de grame, trebuie sa creasca pretul. Pai atunci next best thing ar fi sa iau direct de la Maros Grand Prix foldable la 165 lei/buc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
radu_vadan 840 Posted March 8, 2016 Eu pe Kona am ceva Schwalbe Marathon Supreme, de 38 balon parcă, și merg foarte fain - mai ales că poți să ieși cu ele și pe drum pietruit fără emoții. Ce-i drept că sunt scumpe și au 330g. Poți să treci să le încerci într-o zi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tsisak 71 Posted March 8, 2016 Multumesc, dar balon 38 mm nu am cum sa pun la mine. Nici de 28 nu sunt sigur, si pentru cele 64 kg ale mele nici nu cred ca s-ar justifica. Totusi ma gandesc sa fie mai usurel cauciucul in sine, si sa-l tin la 90 psi, asta fiind "protectia" mea anti pana :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
krazyeone 371 Posted March 8, 2016 Va recomand ce am eu, Michelin Pro 4, am modelul Service course ~200 grame , de 23 mm si sunt f multumit de ele exista si modeul Endurance , eventual un 25mm sau 28 mm si gata problema , am mers ~5000 km fara pene sau probleme majore (sau am facut una din cauza unei gropi, snakebite) http://www.cyclingweekly.co.uk/reviews/tyres/michelin-pro4-endurance-tyres http://www.bike-discount.de/en/buy/michelin-pro4-endurance-700x25c-black-v2-449674/wg_id-246 este varianta noua V2 , 245 grame am 92 kg ...daca conteaza in discutie Quote Share this post Link to post Share on other sites
radu_vadan 840 Posted March 8, 2016 Bine căpitane, și eu am avut un set de Pro4 SC, baieu, și sunt geniale, dar sunt scumpe cu spume. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
krazyeone 371 Posted March 8, 2016 Bine căpitane, și eu am avut un set de Pro4 SC, baieu, și sunt geniale, dar sunt scumpe cu spume. Din contra SC pe clincher sunt ok , 27 eur http://www.bike-discount.de/en/buy/michelin-pro4-700x23c-black-49891 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 6,325 Posted March 8, 2016 Deci as vrea sa le inlocuiesc cu ceva care: - sa fie 700x25, numai daca nu gasesc pe stoc sa raman la 700x23 - sa aiba 150-160 tpi - sa aiba <250 grame - sa fie un all rounder rezistent la pene, OK pe uscat si pe umed - sa coste 100 lei ~ 25 euro/buc In primul rand ca e imposibil :D. In al doilea rand, mergi atat de bine si de tare incat conteaza sa ai cauciuc de 150 TPI?!? Eu merg bine mersi cu astea de 23, au 305 g, 60 TPI, durabilitate mare, nu am facut cu ele nici o pana de mai bine de 2 ani. Sunt all rounder, nu race sau alte jmecherii. Le tin la 8 atmosfere. http://www.wiggle.co.uk/vittoria-rubino-wire-bead-clincher-tyre/ Sfaturi practice: :) "The popular all-rounder Rubino (wire bead) has the perfect mix of features for most amateurs, with the endurance for the toughest challenges. These tyres feature a 60 TPI nylon casing, has a technical tread pattern and long life tread compound. This tyre also has an effective puncture protection system making it the rider's choice for endurance races and long training rides in good and bad weather conditions. About Road Race Tyres These tyres are for racing style bikes that use clincher/hooked rims, these are the most common fitment and hook onto the rim and require an inner tube. There is a wide choice of tyres within this category and the right choice is important. Lighter tyres will accelerate quickly, but will be more prone to punctures so getting a balance is extremely important. If you require a tyre for all round use look for something with puncture protection, an average TPI(Threads Per Inch) and average weight. If you require a fast tyre and speed is the only thing that matters look for a low weight folding tyre with high TPI. If durability is your priority and speed is not so important look towards the puncture resistant tyres and consider going for a wider tyre, these will be less prone to punctures and offer a bit more comfort. For wet road conditions a triple compound or winter tyre is a good choice, these use a softer compound on the cornering surface to maximise grip." Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,164 Posted March 8, 2016 @@tsisak cauta din cele cu "sarma" ca cel propus de @@Traveller altfel cele pliabile sunt implicit cam de 2x mai scumpe ca echivalentul cu "sarma". Mai e ceva. Am stat si am judecat la rece. Principala problema a fost ca nu am vazut drumul din cauza prafului. Sigur am urcat si am oprit pe o piatra cu muchie ascutita, de pe care am lunecat in franare. A fost o piatra destul de mare pentru ca se vede si urma loviturii in geanta. Daca as fi vazut drumul, asta nu se intampla. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Odden 911 Posted March 8, 2016 Aha, si banuiesc ca pentru a face economie de grame, trebuie sa creasca pretul. Pai atunci next best thing ar fi sa iau direct de la Maros Grand Prix foldable la 165 lei/buc. Aoleo... Pai la banii aia iei Continental GP4000 S II 25c de pe bike-discount. (157 de lei) http://www.bike-discount.de/en/buy/continental-grand-prix-4000-s-ii-25-622-black-107539/wg_id-5112 Tot pe bike-discount, Grand Prix simplu este 24 de euro. (108 lei) Considerabil mai putin decat la Maros. Daca adaugi si transportul (8 euro) tot iesi mai bine (108+36=144 de lei). Mai poti lua in calcul Schwalbe ONE la 152 de lei http://www.bike-discount.de/en/buy/schwalbe-one-evo-osc-v-guard-25-622-105619/wg_id-5112 Au review-uri bune, sunt rapide, usoare si protectie la pana. In plus, au peretele lateral mai rezistent decat Conti GP. Deci, de ce Maros? Pentru ca le poti lua imediat? Eu am dat comanda vineri si azi la 11 le-am primit. Deci, rezonabil. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tsisak 71 Posted March 8, 2016 Multumesc tuturor, foarte multe recomandari bune, sigur am de unde alege acum. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cox 12 Posted March 8, 2016 pe bike-discount mie imi da acum 17 euro transport. a comandat cineva recent de la ei? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Odden 911 Posted March 8, 2016 Da, eu. Trebuie sa alegi transport prin DHL nu prin DPD. Quote Share this post Link to post Share on other sites